Wifi repeater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476027

Topicstarter
Hoi ik zit al een tijd met een simpele thomson modem en het bereik is nou niet echt geweldig. Dus heb ik al even zitten rondkijken naar de oplossingen hiervoor. En hiervoor had ik de volgende oplossingen gezien:

-Een wifi repeater: voor mij vind ik deze aardig prijzig en de installatie is mij bij velen apparaten ook onduidelijk. Niet dat ik het niet snap maar je hebt van die wifi repeaters met RJ45 aansluiting maar aangezien ik alleen bij de modem een aansluiting over heb kan dat. Of ik moet een verbinding die uit zo een stopcontact komt splitten maar weet niet of dat verder uitmaakt voor de verbindingsnelheid? Ik zag deze staan op beslist als voordeligste :http://www.redcoon.nl/B278842-TP-LINK-TL-WA730RE_Access-Points-Repeaters?refId=bestlist&cmpcf=20121029 . Neem aan dat die ook gewoon goed werkt met een thomson modem en hij neemt gewoon de beveiliging en naam van dat netwerk over?

-Wifi antenne: leek mij de goedkoopste en de makkelijkste oplossing ik weet niet of het werkt? Maar neem aan dat die antennes universeel zijn toch. Ik heb alleen geen flauw idee welke keuze ik moet maken hiermee want ik hoef ook niet me wifi in 1km omtrek nog te kunnen ontvangen.

Dus tja als iemand mij even zou kunnen helpen hiermee zou fijn zijn! Het gaat om een gewoon rijtjeshuis. En alleen op de zolder en achterin de tuin heb ik problemen met het ontvangst. De modem staat in de meterkast op de begane grond en op de 1ste verdieping werkt het opzich wel aardig niet de beste snelheid maar gewoon een contante verbinding.

Alvast bedankt,

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Er staat eigenlijk een vergelijkbare vraag in WiFi Repeater van de Aldi. Daarin worden al een aantal dingen uit de doeken gedaan. Daarnaast is er via google van alles te vinden over accespoints en repeaters.

Een repeater sluit je overigens meestal niet met een kabel aan op de model, de repeater 'versterkt' alleen het draadloze signaal wat hij ontvangt (wat eigenlijk meteen het manco is: het signaal wordt nooit beter dan het signaal wat hij zelf ontvangt en vaak wordt de snelheid er ook niet beter van).

Een accesspoint gebuik je om eigenlijk een 2e draadloze netwerk te maken (waarbij je wel de settings gelijk kunt trekken aan het 1e netwerk zodat je er niet zoveel van merkt). Deze sluit je wel via een UTP kabel aan op je modem.

Wifi antennes heb ik geen ervaring mee, maar ik heb altijd het idee dat het in dit geval het probleem niet oplost. Het signaal komt niet zo ver omdat er storingsbronnen (muren, apparaten) tussen jou en je modem/router zitten. Met een sterkere antenne kom je misschien heel iets beter door een muur heen maar het gaat zeker geen wonderen verrichten.

Qua installatie verschilt een accespoint of een repeater niet zoveel volgens mij, je zal beide op de juiste wijze in moeten stellen ;) Het klinkt alsof een accesspoint de mooiste oplossing zou zijn, mits het mogelijk is om deze op een plek neer te zetten waarbij je de probleemgebieden weet te raken en je er kunt komen met een UTP kabel vanaf de modem.

Desktop | Server | Laptop