WiFi Repeater van de Aldi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 21:33
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of dit de goede plek is om dit te posten, zo niet zou ik het fijn vinden als het verplaatst kan worden.

Ik heb bij ons in huis aan de achterkant een probleem met matig tot slecht draadloos internet, en wil hier graag iets aan doen. Nu heb ik bij de aldi dit ding gevonden: http://www.aldi.nl/aldi_v...g_3110_48_5_346_4070.html

Ik vraag me echter wel af hoe dit specifieke model werkt. Is het zo dat er in één van die kabelaansluitingen een inkomst-kabel (rechtstreeks vanaf t modem dus eigenlijk) kan, en dan het apparaat een draadloos netwerk uitzend en je een kabel in de andere poort een kabel kan doen om weer internet af te nemen?

Of vangt het apparaat puur het bestaande WiFi signaal op en versterkt dit en geeft dit ook door via de kabelpoorten aan de onderkant?

Ik heb moeite met het vinden van meer informatie over dit product, aangezien het waarschijnlijk weer een Aldi eigen merk is, maar aangezien ik nog nooit problemen heb gehad met Aldi producten ben ik hier zeer in geinteresseerd. Alvast bedankt!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
Op de site staat:
werkt als repeater, router of AP
In de basis:
Repeater: ontvangt draadloos en stuurt dit weer draadloos door
AP: ontvangt via kabel en stuurt signaal draadloos
Router: ga ik niet toelichten ;)
Volgens mij kan je dan verder wel zelf vinden wat je moet hebben ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"- werkt als repeater, router of AP"

Zou het onder de motorkap een medion repeater zijn?

http://download1.medion.c...464_be_%28de_fr_nl%29.pdf

Als je hem puur als wireless repeater gebruikt is internet uiteraard 2x zo langzaam als dat je hem als bedraade AP gebruikt. Apparaat moet dan immers zenden EN ontvangen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Repeaters zijn in NL, iig in de Randstad volkomen nutteloos.

Reden: ze zijn bedoeld om lange afstanden zonder interferentie of exteme demping te overbruggen. Stel je woont op een flink lap grond en wilt in het tuinhuisje bij de meer 100m verderop WiFi-bereik hebben. Dan heeft een repeater zin. Waar ze nauwelijks helpen is bij zware muren die de boel dempen (75% van probleem in NL) of bij interferentie (25% van probleem). Hang je de repeater aan dezelfde kant van muur als eerste router/AP, dan ontvangt hij dat signaal prima, maar het eigen signaal wordt zwaar gedempt door de muur. Hang je het aan de andere kant, dan is het eigen signaal sterk, maar ontvangt het een sterk gedempt signaal van de eerste router/AP.

Gelukkig kan dit apparaat ook als AP fungeren. Oftewel je trekt een UTP-kabel door de muur heen en sluit hem als AP aan achter de muur. Dan heb je aan beide kanten goed signaal :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je hebt gelijk Dion.

Ik zie dat er veel te veel gasten zijn, die "te lui" (ooohhh, het is ECHT ECHT niet mogelijk) zijn om een kabel te trekken, en een fatsoenlijke AP op te hangen. Probleem in 100% van de gevallen opgelost.

Mijn Engenius Senao "rookmelder" AP met DD-WRT heeft al een uptime van 3 jaar...... Met PoE gevoed ook nog.

Als men een "beetje handig" is, kan je in de bestaande kabel buizen, de huidige kabel eruit trekken, daarmee meenemend een trekveer, en dan die trekveer te gebruiken om de huidige eruit getrokken kabel terug te trekken, samen met een UTP. Dit doe je met twee personen, de ene trekt en de andere smeert de kabels in met vloeibare zeep (heel weinig), tijdens invoeren in buis.

OK, OK, volgens de NEN 1010 normen mag je geen hoogspanning met laagspanning in één buis doen....

Maar... ik heb een keer voor mijn werk die VD draad getest op overslagspanning: Pas bij 2,5 kV sloeg hij door (de VmvK kabel haalde > 5kV, hoger kon mijn Megger niet aan).