Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 14:19
Beste leden van het forum. Ik heb een vraag. Ik heb het moederbord Asus M4A78 pro.http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM2Plus/M4A78_PRO/

Nu heb ik daar DDR2 geheugen op en wil ik dit even goedkoop aanschaffen om van 2GB naar 6GB te gaan.

Nu heb ik het volgende geheugen gevonden: http://www.hardwarewebwin...m=cpc&utm_source=tweakers

Er staat alleen op de website van mijn moederbord het volgende:
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR2 1200(O.C.)/1066*/800/667 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1066 is supported by AM2+/AM3 CPU for one DIMM per channel only. Refer to www.asus.com for the memory QVL (Qualified Vendors Lists).
*Due to OS limitation, when installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.
Weet iemand dat ondanks dat het een waarschuwing is dat het kan gebeuren, hoe groot de kans is dat hij ondanks dat ik er 6 gig in hebbe zitten toch nog aan gaat geven dat er maar 3 gig in zit.

Ik heb er overigens al 2 gig corsair geheugen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
ik neem aan dat je over het gestreepte praat.

ze bedoelen daarmee als je een 32 bit besturing systeem heb dat er geen 3GB+ ondersteunt wordt.
ik neem aan dat je windows7/vista/xp 64bit heb.

er kan maximaal 16GB in(als het besturing systeem 64bit is)

[ Voor 3% gewijzigd door darkmushy1995 op 30-10-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ik heb 32bit windows XP.

Maar er staat "may only recognize". Ik vind dit nogal een vage term en vraag mij af wat de kans is dat het daadwerkelijk gebeurd of dat zij zichzelf moeten indekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gaat niet werken. Jouw windows versie pakt maximaal 4GB aan geheugen (wat meestal uitkomt op zo'n 3,5GB). Wil je meer gebruiken zal je op een 64bit variant moeten overstappen.

[ Voor 12% gewijzigd door fm77 op 30-10-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ah ok. Ik wilde toch overstappen op windows 8 ergens deze dagen... Kan ik dan zomaar van 32bit naar 64bit of moet je daar ook bepaalde specificaties voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, je moet een 64b CPU hebben daarvoor. Maar daar hoef je je niet echt zorgen om te maken, want dat zijn die AMD dingen inmiddels al een jaar of 10 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
Misschien is het handig om je cpu(processor) te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

darkmushy1995 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:49:
Misschien is het handig om je cpu(processor) te vermelden.
Het moederbord is vermeldt, dat is er eentje met een AM2+ socket.
Voor zover mij bekend zijn alle gangbare CPUs daarvoor van de Athlon64 en Phenom familie, ergo: allemaal uitgerust met 64 bits extenties :)
Een 64 bits OS zal daarvoor geen probleem zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ik heb de AMD Athlon 64 x2 5200+. Dus dat zou moeten lukken... Thanks, dan ga ik die upgrade van XP naar windows 8 binnenkort maar eens uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voordat je dat doet, check even of je overal Win8 drivers voor kan vinden. Het bordje is al weer wat ouder, het zou me weinig verbazen als niet overal een officiele Win8 driver voor komt (waarschijnlijk werken WinVista en Win7 drivers gewoon, maar hou er rekening mee dat misschien niet alles direct feilloos werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Voor veelvoorkomende vragen hebben we in ieder subforum een FAQ staan. Voor Processors, Moederborden & Geheugen is dat:
PMG FAQ

Daarin staat dit kopje:
>4GB en desktop PC's

Exact de vraag die je stelt staat daar beantwoord. Daarom sluit ik dit topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.