Windows 8

Pagina: 1
Acties:
  • 2.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-05 12:47
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K5tq0.png
Hier kunnen minstens 3 dingen samengevoegd worden tot een (artikel) en waarom 4 artikelen extra groot in beeld en allemaal "toevallig" over Windows.
(Ik hoop dat het niet toevallig is en dat jullie hier in elk geval nog geld voor krijgen...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:17
Een nieuwe Windows wordt maar eens in de zoveel jaar gereleased. Dan is het toch niet raar dat er juist in dat weekend toevallig 4 belangrijke berichten in de spotlight staan? Kortom, geen toeval maar gewoon logica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd. Met de komst van Windows 8 is het niet zo gek dat er extra aandacht aan besteed wordt. OS is behoorlijk anders ten opzichte van Windows 7 qua gebruikers ervaring en het is een mooi moment om eens te kijken welke richting MS nu opgaat met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mauritso schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:51:
[afbeelding]
Hier kunnen minstens 3 dingen samengevoegd worden tot een (artikel) en waarom 4 artikelen extra groot in beeld en allemaal "toevallig" over Windows.
(Ik hoop dat het niet toevallig is en dat jullie hier in elk geval nog geld voor krijgen...) :P
Wat een gezeur toch. Staan er 4 artikelen over Apple dan wordt er geklaagd dat het alleen nog maar over Apple gaat. Staan er 4 over Windows 8 dan krijg je opmerkingen dat Microsoft er wel voor zal betalen. Als er ooit 4 artikelen over Linux staan dan zal er wel weer geklaagd worden dat de redactie uit MIcrosoft en Apple bashers bestaat.

Misschien moet Tweakers maar helemaal geen artikelen meer plaatsen. Dan zal iedereen pas tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
Ok, dat was inderdaad erg genuanceerd, maar ik ben nog steeds van mening dat 4/4 "highlight" plekken een beetje veel is. En ik zeg helemaal niet dat het fout is... Ik vind alleen dat het wel veel is.
:P is in mijn wereld een ding dat je erachter zet als het niet serieus bedoelt is, dus de opmerking dat tweakers betaalt zou krijgen slaat nergens op, maar dat had je zelf wel kunnen bedenken.
3/4 plekken x en in iedergeval 1/4 iets anders, dat zou ik fijn(er) vinden.

Ik ben het met jullie eens dat de veranderingen in windows 8 nogal radicaal zijn en dat er wel wat aandacht aan besteed mag worden.

Sorry, maar mijn brein is nog niet volgroeid, vandaar af en toe opmerkingen die achteraf een beetje ongenuanceerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
mauritso schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:26:
Sorry, maar mijn brein is nog niet volgroeid, vandaar af en toe opmerkingen die achteraf een beetje ongenuanceerd zijn.
Misschien een tip voor de volgende keer dan om eerst goed na te denken voordat je wat post aangezien je het zelf al zegt. :P

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 29-10-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
Dat is nou juist het probleem als puber, je merkt het vaak pas als anderen je erop wijzen of wanneer het beschaafde tijden zijn en niet 1:42 en er dan nog een keer naar kijkt... (En nee, dat bedenk je helaas op dat moment niet)

[ Voor 12% gewijzigd door mauritso op 29-10-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:45

WoutF

Hoofdredacteur
We hadden inderdaad één artikel kunnen plaatsen van 30 pagina's, maar dit vinden wij een stuk overzichtelijker :) en hou je maar vast, we zijn nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 13:01

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
[afbeelding]
Dit is zeker niet toevallig. Dit hebben we bewust zo gepland. En nee, we krijgen er geen geld voor. *diepe zucht*

Is het in je opgekomen gewoon normaal een vraag te stellen over waarom we dit zo doen in plaats van op een belerend toontje ons te gaan vertellen hoe we onze Frontpage moeten indelen en tussen neus en lippen door nog even suggereren dat we als redactie artikelen in ruil voor geld zouden schrijven? Als je namelijk gevraagd had waarom we dit zo hadden gedaan, dan had ik je uitgebreid kunnen uitleggen dat Windows zo groot is en zulke diverse doelgroepen trekt dat we dat onmogelijk in 1 artikel kunnen proppen omdat dan niemand vindt wat ie zoekt. Nu heb ik daar niet echt zin meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zou het in het vervolg geen idee zijn om bovenin bij de tabjes van IT Pro etc, dan een "Thema" tab toe te voegen waar alles van Windows 8 samenkomt? Kun je dan vanaf 1 van die tegels daarnaar linken.

Dan komt het iets minder over alsof T.net deze week door MS gesponsord wordt, en alsof er geen ander nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:04
Sander schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:44:
Zou het in het vervolg geen idee zijn om bovenin bij de tabjes van IT Pro etc, dan een "Thema" tab toe te voegen waar alles van Windows 8 samenkomt? Kun je dan vanaf 1 van die tegels daarnaar linken.

Dan komt het iets minder over alsof T.net deze week door MS gesponsord wordt, en alsof er geen ander nieuws is.
Je zult los moeten laten dat we ook maar iets geven of het overkomt of we door bedrijf X gesponsord worden (tijdens het inplannen van artikelen dan, we verdedigen onszelf meer dan vaak genoeg). Dat doen we namelijk niet, want wij weten zelf dat het niet zo is. Ik denk zelfs dat sommige marketing/sales mensen 's avonds thuis komen en denken: wat is die Wilbert toch een vervelende vent, want ik krijg maar niks op zijn frontpage zonder dat ik aan 100 dingen moet voldoen.

Daarbovenop wil je elk van deze artikelen onder de aandacht brengen, omdat ze volgens ons allemaal de moeite waard zijn om te lezen. Sommige zullen Windows 8 in combinatie met tablets weinig interesseren, maar de benchmarks des te meer. Als je die benchmarks wegstopt achter een algemeen windows 8-tabje, dan zijn er genoeg mensen die er niet op zullen klikken, terwijl er nu mensen zijn die denken van he, dat lijkt me eigenlijk toch best leuk om even snel te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc Rademaker op 29-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Marc Rademaker schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:01:
Je zult los moeten laten dat we ook maar iets geven of het overkomt of we door bedrijf X gesponsord worden (tijdens het inplannen van artikelen dan, we verdedigen onszelf meer dan vaak genoeg). Dat doen we namelijk niet, want wij weten zelf dat het niet zo is.
Als je niet wil dat mensen dat denken, zal je er wel wat om moeten geven ;) Maar het is heel lastig om het goed te doen.

Op het moment dat wij aandacht aan onderwerpen besteden waar een specifieke bezoeker geen interesse in heeft of er meer aandacht aan besteden dan dat hij nodig vindt, zal ie vinden dat we er teveel aandacht aan besteden.
Het onderwerp is op zichzelf niet zo relevant. Er zijn uiteraard onderwerpen - vooral producten en merken - die sterkere negatieve associaties oproepen. Het zal daarbij ook niet helpen dat er vaker over dat onderwerp wordt geschreven, dat het onderwerp sowieso al negatieve associaties heeft en/of dat er overal "teveel" aandacht aan besteedt wordt. Het bekendste voorbeeld is nu natuurlijk Apple, maar zeker vroeger was Microsoft ook een goede kandidaat.

Het aantal artikelen is ook niet zo relevant, Apple heeft meer klachten gekregen vziw dan Microsoft, terwijl we veel meer artikelen over Microsoft hebben gepubliceerd het afgelopen jaar en evenveel artikelen waarin Sony, Samsung en/of Google worden genoemd...

Het gaat er namelijk om hoeveel de bezoeker er in gedachten weer voor de geest kan halen. Als je er 4 tegelijk op een rijtje ziet is dat daardoor veel erger dan als er de afgelopen 4 weken elke week 1 artikel stond, zelfs als we daarna de rest van het jaar er in beide gevallen niks meer over schrijven. Maar ook "gisteren was er ook al een artikel over!" is sneller voor de geest te halen dan "vorige maand was er ook al een artikel over!".
En als er eenmaal een associatie met 'er is "de laatste tijd" elke dag nieuws over dat onderwerp' ontstaat, is dat ook weer lastiger kwijt te raken. Zelfs als je dan een week niets over het onderwerp schrijft kan het nog zijn blijven hangen dat er "elke dag" een artikel over is.

Kortom, de eenvoud om voorbeelden voor de geest te halen is daarbij belangrijker dan de hoeveelheid in absolute zin. Dat gecombineerd met de iets sterkere negatieve associaties is - volgens mij - waarom de "hoeveelheid" Apple-nieuws zo bekritiseerd wordt terwijl er weinig tot niet over Sony, Samsung of Google wordt geklaagd.

Maar ook voor Windows 8 geldt zoiets natuurlijk. Alle headlines hier en elders worden er door gedomineerd, zo erg zelfs dat onze 5 meest recente review-artikelen allemaal over Windows 8 gingen. Als je er totaal geen interesse in hebt zijn dat er 5 te veel waarbij in jouw gedachten die tijd bovendien beter aan andere artikelen besteedt had kunnen worden.
Dat het nou eenmaal een van de grootste IT-gebeurtenissen in de afgelopen 3 jaar is voor Microsoft (en daarmee voor de PC-markt en dus ook voor ons) is eigenlijk niet zo relevant. Andere voorbeelden kan je niet meer zo makkelijk voor de geest halen en dus besteden we "veel te veel" aandacht aan Windows 8.

Als je dan niet ook gelijk automatisch voor de geest haalt dat we elke zoveel tijd wel een bepaalde gebeurtenis zo belangrijk vinden dat het meer dan 1 artikel (zoals de recentste nvidia-chips, apple's nieuwe ipad/ipad mini/imac/macbook) krijgt, zal je ook sneller een andersoortige verklaring zoeken. Waarom je die andere voorbeelden niet voor de geest kan halen is lastiger te verklaren. Wellicht vond je dat onderwerp wel interessant of had je er minder sterke negatieve associaties mee. Of misschien viel het je toen niet zo op. Of was het een kortere tijd waardoor je het minder ongepast vond. Of het is simpelweg te lang geleden om ze nog te herinneren.
Maar zodra je dan eigenlijk geen andere recente voorbeelden voor de geest kan halen van dit soort groepjes van artikelen en het (bewust of onbewust) niet relevant vindt dat er uberhaupt zoveel aandacht aan besteedt wordt... dan zal de gedachte dat e.e.a. gesponsoord wordt inderdaad een van de meer logische verklaringen voor je kunnen zijn. En iedereen probeert (automatisch) verklaringen voor onbegrijpelijke of onduidelijke stituaties te maken. Altijd, dus hierbij ook.

En uiteraard voedt zo'n negatieve verklaring dan weer de negatieve associaties met de situatie als geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Sander schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:44:

Dat kunnen we doen, maar dan zouden we het evengoed nog op de Frontpage publiceren. Ik sluit me gemakshalve even bij Marc en ACM aan: dat jij het vind overkomen alsof we worden gesponsord betekent niet dat het ook zo is. Als wij bij alles stil moeten gaan staan hoe sommige mensen zouden kunnen gaan redeneren, dan kunnen we niets meer doen. Windows 8 is in onze ogen op diverse vlakken nu even waar de technologie- en elektronicamarkt om draait, dus besteden we daar aandacht aan. Betekent dat dan dat er geen anders nieuws is? Natuurlijk wel, en daar staat de Frontpage dan ook nog eens vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 09-05 15:07
[afbeelding]
Wij zijn niet de enige die over Windows 8 schrijven. Of videos maken. Ook allemaal gekocht zeker? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik vind het grote onzin dat mensen denken/beweren dat er betaald is door Microsoft voor die reviews en ik snap dat jullie nieuws/reviews over Windows 8 zo snel mogelijk online willen hebben, want het is nu hot.

Maar was het geen idee geweest om het toch iets meer af te wisselen met andere artikelen? Want nu staan er 4 artikelen over Windows 8 als header bovenaan te pronken en lijkt het nergens anders over te gaan, ongeacht of je Windows 8 interessant vindt of niet.

Het is wel duidelijk dat het hoe dan ook niet goed is (of het nou over Apple gaat of over Microsoft) wanneer jullie meerdere berichten achter elkaar over één onderwerp online zetten, dus enige afwisseling tussendoor kan dan misschien helpen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbavonwortel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 22:53
Mijn dank is groots!!!
Dit is presies wat ik net wou gaan posten!

Sorry windows 8..... niet leuk niet intresant!
Misschien een beetje, maar zeker niet 4X de moeite waard!

Graag zou ik dit verandert zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
cbavonwortel schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:38:
[...] Graag zou ik dit verandert zien!
Leuk en ik niet :P
Wel zou ik 4x Apple en 4x Ubuntu, 4x Fedora, 4x BSD, etc willen zien bij *elke* release. Dat betekent dus elk half jaar voor de Linux distro's, elk jaar voor OSX en elke drie jaar voor Windows. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritso
@WoutF Dat kan ik begrijpen, maar nog steeds zou ik het fijn vinden als niet al die artikelen groot bovenaan zouden staan (=mening).

@Wilbert de Vries Ik denk dat iedereen :P hier gebruikt in zijn of haar belastingsaangifte, om te benadrukken dat iets o zo serieus is. Iedereen zegt dat die opmerking nergens op slaat... terwijl ik daarmee zelf probeer aan te geven dat het niet serieus/grappig bedoelt is.

Ik maak nergens opmerkingen over hoe jullie iets moeten indelen. De vorm van vragen/opmerken had inderdaad wel anders gemogen, maar volgens mij heb ik me in de tweede reactie verbeterd, die veel mensen niet lijken (lees: lijken) gelezen te hebben. Mijn vraag is ook niet waarom er 4 artikelen over windows gaan en waarom dat belangerijk is, maar ik wil er alleen op wijzen dat de 4 plekken voor belangerijke artikelen wel erg eenzijdig (= mijn mening) qua onderwerp zijn opgevult..

@Marc Rademaker Daar kan ik wel in komen (2e alinea), maar misschien zou je dan een artikel even achter de hand kunnen houden (1 dag) en dan een artikel met een ander onderwerp op die plek zetten en de volgende dag een windows 8 artikel (het oudste) eruit gooien en die dan vervangen door een ander windows 8 artikel (= idee).

@ACM _/-\o_ Can't agree more. En inderdaad, ik heb de artikelen gelezen en heb besloten dat ik zeker niet ga "upgraden" naar windows 8.

@Wilbert de Vries Niemand zegt dat jullie gesponsord worden, het geeft alleen de indruk dat jullie worden gesponsord (en van mijn kant was het niet-serieus). Mijn probleem is dat alle headlines gevuld zijn met windows 8 en ik zou het fijn vinden als een artikel wisselde met een artikel van de normale front-page

@zeef Het was een grap, dat had je kunnen zien aan ":P" en aan mijn tweede reactie. Die links trouwens :D

@Caelorum Inderdaad xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Wilde hier ook al een topic over aanmaken, daarom hierbij mijn steun aan TS.
Dit gaat mij zelfs als fervent Windows gebruiker te ver.

Maak één tile met een grote 8 en klaar is kees :)

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 29-10-2012 15:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Laten we het er dan over eens zijn dat we het niet eens zijn en dat is het mooie van een mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij Anandtech wordt het dan ook een beetje verspreid. De belangrijke zaken staan vaak voraan en later in de week kan je de diepte ingaan. Heb je je content een beetje verspreid en kan iedereen op z'n gemak het allemaal doorlezen. Want uiteindelijk zijn dit soort reviews niet perse actueel noodzakelijk maar wordt het vaak uit een archief opgelicht om de details nog eens op na te slaan.

Mij stoort het trouwens niet. Windows en zeker een nieuwe versie was vroegah gewoon groot nieuws. Daar werd toen flink en fors over geschreven dus dat het nu ook (tijdelijk) de FP lijkt te domineren hoort er een beetje bij.

Wat windows8 is, is inmiddels wel duidelijk. Maar wat kan je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het merk maakt natuurlijk niets uit maar sommige zaken kunnen best wel samen getrokken worden waardoor je niet zo'n tsunami van nieuws krijgt OF doseer het wat beter.

Ik heb geen zin om tig nieuws berichten te lezen waar veel het zelfde staat beschreven.

Maar ja thats me natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:49

Kwastie

Awesomeness

Het Windows 8 nieuws begint me echt de keel uit te hangen, ik krijg echt de indruk dat er gesponsord is door Microsoft. (Wat waarschijnlijk niet zo is).

Een aantal punten waar ik mij aan stoor:

- Al een aantal dagen staan zijn er alleen maar Windows 8 reviews gepost, er is opeens geen plek meer voor artikelen in de "highlights".

- De titels van de Windows 8 berichten zijn veel positiever dan normaal:
reviews: Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel sneller
reviews: Windows 8: veelbelovende nieuwkomer op de tabletmarkt

Tegenover de "normale titels" (meer neutrale) review titels.
reviews: Samsung Galaxy Note II: smartphone van formaat
reviews: Sony Xperia T: de 007-smartphone
reviews: Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

- Waarom is het plaatje van categorie "tablets" de Windows Surface tablet? Een tablet die niet eens te koop is Nederland? Als je in pricewatch kijkt staat de Surface tablet er niet eens direct tussen. (Je moet zoeken). In het verleden werd altijd het plaatje van het populairste "item" van de desbetreffende categorie gebruikt. (in dit geval de Nexus 7)

- 2x "hetzelfde" nieuws achter elkaar, dit had prima 1 post kunnen worden! voorbeeld

Natuurlijk blijft dit natuurlijk een menig, maar ik deel jullie enthousiasme over Windows 8 niet. Ik krijg het gevoel alsof jullie het door mijn strot proberen te drukken. Ik had graag een wat meer terughoudenheid en kritische blik gezien.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kwastie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:03:

- 2x "hetzelfde" nieuws achter elkaar, dit had prima 1 post kunnen worden! voorbeeld
Dat had niet prima in één post gekund, want de één is een nieuwsbericht, de ander is een review. Dat het dubbelop lijkt snap ik helemaal, maar dan hoeft de één nog niet voor de ander te wijken (of alles samengevoegd te worden) ;)

Maar ik denk dat dit toch wel redelijk een gevalletje is van 'overdaad schaadt', want er blijven maar nieuwsberichten en vooral reviews komen over Windows 8... Zo erg zelfs, dat ik me eraan begin te storen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Nou hoppa, Nexus producten ertussen!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan mij ook wel storen aan de hoeveelheid Windows 8 berichten op de FP. Wat ACM zegt dus: 4 op een rijtje is iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 09-05 09:59

killercow

eth0

Ik zou het persoonlijk ook op prijs stellen als de pricewatch widget 'Populairste categorieën' niet ineens ook als reclameuiting verkocht wordt. Of in ieder geval, dat er dan 'advertentie' bij staat.

Er staat nu: Een mobiele telefoon (prima), maar k geloof niet dat er het meeste gezocht wordt naar een Lumia met wndows, nu er allerlei nexus devices aangekondigd zijn.
Een Tablet, Wederom windows, ook dat lijkt me sterk met de ipad mini, nexus 7 en 10 aankondigingen.
En Besturingssystemen., We weten allemaal dat dat neit een grote markt is, zefs niet vlak nadat windows 8 uit is gekomen, die hele categorie heeft maar erg weinig kans om daar te komen gok ik zo.

Dan, onderaan de site:
Populair: Tablets, Pc-game, Windows 8, Mobiele telefoons, Microsoft Windows 8, Windows, Games, Apple, Microsoft, Besturingssystemen

Ja, met al die windows artikelen die overal en nergens staan is 80% van het verkeer vast ineens windows8 of MS based, maar ik geloof er maar weinig van.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
En ja hoor, we zijn ondertussen al weer drie artikelen verder en nog steeds alleen 8 wat de klok slaat.
Nieuwe Nexus, Nieuwe Android versie, nee MS hoera verhalen zijn blijkbaar meer 'spotlight' waard.
De TN site begint onderhand aardig op een soort MS-Tweakers te lijken.

Er is een nieuwe Windows: Dagen lang de FP vol met uitgebreide haleluja verhalen extra in de spotlight.
Er is een nieuwe Android: Één miezerig artikeltje.

Maakt niet uit dat Android een grotere install base heeft dan Windows 7 en Vista bij elkaar, een nieuwe windows versie is dagen lang mega veel aandacht waard, en een nieuwe Android versie moet je bijna negeren?

Ik begrijp dat een OS markt zonder MS een stuk minder interessant zou zijn, en de desktop is op sterven na dood, dus MS kan alle hulp gebruiken om de Apple/Android opmars op laptop/tablet/phone een halt toe te roepen en mischien zelfs weer wat groter te worden. Zonder dergelijke haleluja verhalen dreigt Windows 8 voor de smartphone en tablet net zo succesvol te worden als Chrome-OS dat voor de nettop is geworden, en dat zou inderdaad jammer zijn. Dagen lang alleen maar Windows 8 haleluja verhalen is echter absoluut contra productief. Het wekt de indruk dat jullie OF een stelletje fanboys zijn, of dat jullie dik gesponsord zijn dor MS met geld en/of gadgets. We gaan er natuurlijk vanuit dat dat niet zo is, omdat we lang genoeg TN volgen om in te zien dat dat niet waarscheinlijk is. Voor de minder frequente TN bezoeker zal het echter absoluut die indruk wekken, en dat is gewoon slecht. Donder er gewoon het Android of Nexus 4 artikel tussen, dat is (ook) groot nieuws, en je breekt het negatieve beeld dat de dagen lange 4/4 windows-8 oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
killercow schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:52:
Ik zou het persoonlijk ook op prijs stellen als de pricewatch widget 'Populairste categorieën' niet ineens ook als reclameuiting verkocht wordt. Of in ieder geval, dat er dan 'advertentie' bij staat.

Er staat nu: Een mobiele telefoon (prima), maar k geloof niet dat er het meeste gezocht wordt naar een Lumia met wndows, nu er allerlei nexus devices aangekondigd zijn.
Een Tablet, Wederom windows, ook dat lijkt me sterk met de ipad mini, nexus 7 en 10 aankondigingen.
En Besturingssystemen., We weten allemaal dat dat neit een grote markt is, zefs niet vlak nadat windows 8 uit is gekomen, die hele categorie heeft maar erg weinig kans om daar te komen gok ik zo.

Dan, onderaan de site:
Populair: Tablets, Pc-game, Windows 8, Mobiele telefoons, Microsoft Windows 8, Windows, Games, Apple, Microsoft, Besturingssystemen

Ja, met al die windows artikelen die overal en nergens staan is 80% van het verkeer vast ineens windows8 of MS based, maar ik geloof er maar weinig van.
Wij worden niet gesponsord door Microsoft of welk ander bedrijf dan ook. Wij kiezen volledig onafhankelijk welke artikelen op de site komen, en op welke plek ze komen te staan. De populairste producten in de Pricewatch worden berekend aan de hand van een algoritme.

Duidelijker kan ik het echt niet maken.

Dat je het misschien niet eens bent met onze keuzes kan ik begrijpen. Maar door te zeggen dat je dat niet gelooft maakt je ons dus simpelweg uit voor leugenaars. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
pibara schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:20:
En ja hoor, we zijn ondertussen al weer drie artikelen verder en nog steeds alleen 8 wat de klok slaat.
Nieuwe Nexus, Nieuwe Android versie, nee MS hoera verhalen zijn blijkbaar meer 'spotlight' waard.
De TN site begint onderhand aardig op een soort MS-Tweakers te lijken.

Er is een nieuwe Windows: Dagen lang de FP vol met uitgebreide haleluja verhalen extra in de spotlight.
Er is een nieuwe Android: Één miezerig artikeltje.

Maakt niet uit dat Android een grotere install base heeft dan Windows 7 en Vista bij elkaar, een nieuwe windows versie is dagen lang mega veel aandacht waard, en een nieuwe Android versie moet je bijna negeren?

Ik begrijp dat een OS markt zonder MS een stuk minder interessant zou zijn, en de desktop is op sterven na dood, dus MS kan alle hulp gebruiken om de Apple/Android opmars op laptop/tablet/phone een halt toe te roepen en mischien zelfs weer wat groter te worden. Zonder dergelijke haleluja verhalen dreigt Windows 8 voor de smartphone en tablet net zo succesvol te worden als Chrome-OS dat voor de nettop is geworden, en dat zou inderdaad jammer zijn. Dagen lang alleen maar Windows 8 haleluja verhalen is echter absoluut contra productief. Het wekt de indruk dat jullie OF een stelletje fanboys zijn, of dat jullie dik gesponsord zijn dor MS met geld en/of gadgets. We gaan er natuurlijk vanuit dat dat niet zo is, omdat we lang genoeg TN volgen om in te zien dat dat niet waarscheinlijk is. Voor de minder frequente TN bezoeker zal het echter absoluut die indruk wekken, en dat is gewoon slecht. Donder er gewoon het Android of Nexus 4 artikel tussen, dat is (ook) groot nieuws, en je breekt het negatieve beeld dat de dagen lange 4/4 windows-8 oplevert.
Reviews/achtergronden gaan in de ankeilerblokken bovenaan, nieuws staat in de listing. Er zijn gister drie - niet één - berichten online gekomen naar aanleiding van Googles aankondigingen. Zodra wij die nieuwe Nexus-producten binnenkrijgen ter review ga je ze ook zeker prominent daar bovenaan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

WoutF schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:30:
[...]

Wij worden niet gesponsord door Microsoft of welk ander bedrijf dan ook. Wij kiezen volledig onafhankelijk welke artikelen op de site komen, en op welke plek ze komen te staan. De populairste producten in de Pricewatch worden berekend aan de hand van een algoritme.

Duidelijker kan ik het echt niet maken.

Dat je het misschien niet eens bent met onze keuzes kan ik begrijpen. Maar door te zeggen dat je dat niet gelooft maakt je ons dus simpelweg uit voor leugenaars. :N
tjah, ik kan er weinig van maken dat bij zowel de mobiele telefoons als de tablets een windows product staat. Het zijn niet de populairste apparaten, en niet de nieuwste. Windows 8 is daarnaast inderdaad wel populairder in de pricewatch dan het de afgelopen week is geweest, maar dat blijkt ook maar alleen zo op gister en eer-eer-gister als ik naar de views kijk. Toch stond 'besturingssystemen' ook gister in dat lijstje terwijl het toen niet meer views had dan de week voor de aankondiging. Je zult met me eens moeten zijn dat dat toch wel frapant is.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Het had er ook zo uit kunnen zien:
1: iPad mini: halve iPad of Grote iPod touch
2: Macbook Pro 13" met retina display.
3: Nieuwe iMac, de benchmarks.
4: iPad vierde generatie: laten liggen of kopen.

Of zo natuurlijk:
1: Android 4.2, de vernieuwingen.
2: Google Nexus 10, iPad in het nauw.
3: Review: Google Nexus 4.
4: Google Now, de aanval op Siri?

Het is niet meer dan logisch om bij de aankondiging van een nieuwe productreeks veel aandacht te besteden aan het testen en reviewen ervan. Het Windows 8 nieuws heeft me veel informatie gegeven die ik anders nooit opgezocht zou hebben, zoals het overzicht van shortcuts en de andere handige trucjes. De video-reviews zijn ook prettig om te bekijken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
killercow schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:39:
[...]

tjah, ik kan er weinig van maken dat bij zowel de mobiele telefoons als de tablets een windows product staat. Het zijn niet de populairste apparaten, en niet de nieuwste. Windows 8 is daarnaast inderdaad wel populairder in de pricewatch dan het de afgelopen week is geweest, maar dat blijkt ook maar alleen zo op gister en eer-eer-gister als ik naar de views kijk. Toch stond 'besturingssystemen' ook gister in dat lijstje terwijl het toen niet meer views had dan de week voor de aankondiging. Je zult met me eens moeten zijn dat dat toch wel frapant is.
Toch wel frappant inderdaad, Ik dacht dat Tweakers al gesponsord werd door Apple :?

Met andere woorden: :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
WoutF schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:32:
[...]

Reviews/achtergronden gaan in de ankeilerblokken bovenaan, nieuws staat in de listing. Er zijn gister drie - niet één - berichten online gekomen naar aanleiding van Googles aankondigingen. Zodra wij die nieuwe Nexus-producten binnenkrijgen ter review ga je ze ook zeker prominent daar bovenaan terugvinden.
Dan is dus de vraag, waarom rechtvaardigt het 'nieuws' van het uitkomen van een nieuwe Windows versie het schrijven door jullie van zeven 'artikelen' in twee dagen, maar het uitkomen van het nieuws van een nieuwe Android versie geen enkel artikel.

Tip aan de redactie: Er zijn nu van de top drie (als we schermloze systemen niet meerekenen tenminste) besturingssystemen pas nieuwe versies uitgekomen. Morgen (als goedmakertje voor het nu gecreerde gekleurde beeld) een onderbouwd en objectief artikel dat IOS-6, Windows-8 en Android-4.2 met elkaar vergelijkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:09:
[...]
Maar ik denk dat dit toch wel redelijk een gevalletje is van 'overdaad schaadt', want er blijven maar nieuwsberichten en vooral reviews komen over Windows 8... Zo erg zelfs, dat ik me eraan begin te storen :+
Tja, had Apple nu ook maar rond deze tijd wat interessants uitgebracht, was het allemaal niet zo'n probleem :)
pibara schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:12:
een onderbouwd en objectief artikel dat IOS-6, Windows-8 en Android-4.2 met elkaar vergelijkt? :)
Windows Phone 8, aardig verschil ;)
(Android 4.2 voor tablets zou tegen RT staan, niet WP8).

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2012 11:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pibara schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Dan is dus de vraag, waarom rechtvaardigt het 'nieuws' van het uitkomen van een nieuwe Windows versie het schrijven door jullie van zeven 'artikelen' in twee dagen, maar het uitkomen van het nieuws van een nieuwe Android versie geen enkel artikel.

Tip aan de redactie: Er zijn nu van de top drie (als we schermloze systemen niet meerekenen tenminste) besturingssystemen pas nieuwe versies uitgekomen. Morgen (als goedmakertje voor het nu gecreerde gekleurde beeld) een onderbouwd en objectief artikel dat IOS-6, Windows-8 en Android-4.2 met elkaar vergelijkt? :)
Je gaat een geheel nieuwe versie van een desktopbesturingssysteem toch niet vergelijken met een minor update voor een mobiel besturingssysteem. Daarnaast is er gewoon geschreven over het uitkomen van de nieuwe Android-versie en de bijbehorende apparaten. Nee, geen reviews nee, maar dat lijkt me ook lastig als het net een paar uur wereldkundig is en review-exemplaren dus nog gewoon niet beschikbaar zijn.

Een beetje meer realiteitszin aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:13:
[...]

Tja, had Apple nu ook maar rond deze tijd wat interessants uitgebracht, was het allemaal niet zo'n probleem :)
Daar wordt ook meer dan genoeg over geklaagd als dat gebeurt. Of bedoel je dat het elkaar dan had kunnen afwisselen (Apple & Microsoft)?

Ha, review #7 op een rij over Windows 8 staat ook online, het lijkt bijna alsof jullie het erom doen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 30-10-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:33:
Daar wordt ook meer dan genoeg over geklaagd als dat gebeurt. Of bedoel je dat het elkaar dan had kunnen afwisselen (Apple & Microsoft)?

Ha, review #7 op een rij over Windows 8 staat ook online, het lijkt bijna alsof jullie het erom doen :+
Met een klein verschil, als je kijkt naar afgelopen maanden/jaren, was het Apple die dit zeker 4-5x deed, de laatste 'grote' MS actie was Windows 7 (WP7 was 2 items afaik).

Dus ja, deze keer pakt MS bizar groot uit, niet zo raar dat veel items hierover zullen gaan (naast MS zelf, natuurlijk ook nog de gewone tablet en mobiel bakkers).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
RoD schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Je gaat een geheel nieuwe versie van een desktopbesturingssysteem toch niet vergelijken met een minor update voor een mobiel besturingssysteem. Daarnaast is er gewoon geschreven over het uitkomen van de nieuwe Android-versie en de bijbehorende apparaten. Nee, geen reviews nee, maar dat lijkt me ook lastig als het net een paar uur wereldkundig is en review-exemplaren dus nog gewoon niet beschikbaar zijn.

Een beetje meer realiteitszin aub.
Desktop besturingssysteem? De desktop is wat nieuwe OSsen betreft bijna dood, en omdat MS dat ook inziet heeft het W8 uitgebracht IMHO. Google heeft al één smaak OS voor phone/tablet/laptop, Apple en MS hanteren nu nog twee smaakjes afhankelijk van het soort device. Vroeger had Android ook twee smaakjes, MS en Apple zullen daar denk ik nog wel volgen, dat scheelt ze gewoon kosten. Dus het niet kunnen vergelijken van een laptop/tablet smaak van een OS met een laptop/tablet/phone OS en een tablet/phone smaak van een OS? Die dingen zijn prima te vergelijken.

Wat betreft realiteitszin:

Nieuws:
Microsoft presenteert Windows Phone 8 Door Arnoud Wokke,
maandag 29 oktober 2012 18:55

Artikel:
Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel snellerDoor Arnoud Wokke,
maandag 29 oktober 2012 20:00

Nieuws:
Google kondigt versie 4.2 van Android Jelly Bean aan Door Bauke Schievink,
maandag 29 oktober 2012 18:19

Artikel:
Niet dus.

Zoek de verschillen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:41:
[...]

Met een klein verschil, als je kijkt naar afgelopen maanden/jaren, was het Apple die dit zeker 4-5x deed, de laatste 'grote' MS actie was Windows 7 (WP7 was 2 items afaik).

Dus ja, deze keer pakt MS bizar groot uit, niet zo raar dat veel items hierover zullen gaan (naast MS zelf, natuurlijk ook nog de gewone tablet en mobiel bakkers).
Jaaahaaa, dat weten we en dat is ook best een legitieme reden, maar tóch is het (voor sommigen) aardig overkill ;)

7 reviews achter elkaar, zonder enige variatie tussendoor is gewoon veel. En als Windows 8 je niks boeit, dan kan dat best storend zijn, omdat er nu al dagenlang niks anders dan Windows 8-reviews bovenaan staan.

En sterker nog: Windows 8 boeit mij wel, ik vind de reviews ook best leuk en goed, maar nu na de 7e review heb ik het toch wel aardig gehad met alle Windows 8-reviews, vooral omdat het nu al dagen achter elkaar meerdere reviews per dag zijn. En dat wordt alleen maar versterkt doordat er niks anders tussendoor is gekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 30-10-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pibara schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Desktop besturingssysteem? De desktop is wat nieuwe OSsen betreft bijna dood, en omdat MS dat ook inziet heeft het W8 uitgebracht IMHO. Google heeft al één smaak OS voor phone/tablet/laptop, Apple en MS hanteren nu nog twee smaakjes afhankelijk van het soort device. Vroeger had Android ook twee smaakjes, MS en Apple zullen daar denk ik nog wel volgen, dat scheelt ze gewoon kosten. Dus het niet kunnen vergelijken van een laptop/tablet smaak van een OS met een laptop/tablet/phone OS en een tablet/phone smaak van een OS? Die dingen zijn prima te vergelijken.
Onzin.
Nieuws:
Microsoft presenteert Windows Phone 8 Door Arnoud Wokke,
maandag 29 oktober 2012 18:55

Artikel:
Windows Phone 8: meer van hetzelfde, maar veel snellerDoor Arnoud Wokke,
maandag 29 oktober 2012 20:00

Nieuws:
Google kondigt versie 4.2 van Android Jelly Bean aan Door Bauke Schievink,
maandag 29 oktober 2012 18:19

Artikel:
Niet dus.

Zoek de verschillen ;-)
Nogmaals: hoe moet er een review geschreven worden van een besturingssysteem wat net een paar uur wereldkundig is gemaakt en waar dus niemand van Tweakers nog ervaring mee heeft kunnen opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pibara
Ok, vertel jij dan maar eens waarom een vergelijk van Windows 8 met Android 4.2 en IOS-6 scheef zou gaan. Ik zie hem niet. >:)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7Nb8D8FsLA6pNvco4yJa_1r_AG8dY5F--s_m0F37Me9jVOM9QAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0rZwNf-HPDrJV8wgf9lMJiesqR0hqmZ7LSeMbiRJ3mlDcFUoeAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAhYifB0ErwBspf0EtKq4-XxdaUtOn7IRsw1bFgeNEapAbVNW-wg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pibara schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34:
Ok, vertel jij dan maar eens waarom een vergelijk van Windows 8 met Android 4.2 en IOS-6 scheef zou gaan. Ik zie hem niet. >:)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Inkoppertje, X86? Randapparatuur, volledige vrijheid van programmas en niet te vergeten.. ziekelijk sterkere hardware (desktop omgeving)?

De enige vergelijking die zou kunnen worden gemaakt is Windows RT (en mischien pro op een tablet/surface maar zie dan hierboven) vs die andere 2, maar Windows 8 an sich (met name de desktop variant) is niet bepaald vergelijkbaar.

Daarnaast bedoeld hij dus qua nieuwswaarde dat je een 'simpele' update niet kan vergelijken met een compleet nieuw OS. Alsof Borderlands 2 versie 1.1.14 dezelfde nieuwswaarde heeft als de launch van BF4 (games, ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wees gerust, jullie hebben het overleefd. Vanaf vanmiddag komen er ook weer andere artikelen bij. Ik ga niet alle argumenten herhalen, maar ik denk dat we duidelijk gemaakt hebben waarom de redactie voor deze aanpak heeft gekozen. We hebben aandacht aan een belangrijk OS besteed dat uitkomt voor desktops, tablets en smartphones in afzonderlijke artikelen, aangevuld met benchmarks, een achtergrondartikel over de geschiedenis van Windows, de zakelijke kant en een samenvattende video. Is het veel? Ja. Is het te veel? Nee, wat mij betreft niet. Hadden we kunnen spreiden. Uiteraard, maar we hebben er voor gekozen dat niet te doen. Wel desktop en tablets belichten zonder benchmarks of de zakelijke kant te hebben bekeken, vond ik niet in balans met wat bezoekers bij ons mogen verwachten.

Voor de users die riepen om een artikel over iOS heb ik reviews: Apple iOS 6: benchmarks voor iPhone en iPad nog in de aanbieding. Nu al een uitgebreid artikel over Android 4.2 verwachten, is wat onrealistisch. Klagen over waarom we andere producten of software niet bespreken die we hier fysiek nog niet hebben ontvangen of die net koud een paar uur uit zijn, lijkt me dan ook niet zo zinvol dus daar ga ik ook niet verder op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is het te veel in een paar daagjes tijd? Wat mij betreft wel. Nu zijn er 7 reviews in iets van 4 dagen over Windows 8 online gekomen, had dit verspreid over 7 dagen, met wat andere reviews tussendoor en het had een stuk minder opgevallen/storend geweest.

Nu had je soms 2-3 Windows 8-reviews per dag en niks anders. Al had dat 1 per dag geweest met 1 andere, over wat dan ook, dan was dat toch veel gebalanceerder?

Het is nu al gebeurd, maar als er ooit weer zoiets 'groots' voorbij komt dan zou ik ervoor kiezen om niet (weer) voor een schema zoals deze te gaan:

MaandagWindows 8-review
Windows 8-review
DinsdagWindows 8-review
Windows 8-review
Windows 8-review
WoensdagWindows 8-review
DonderdagWindows 8-review

Als je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je weet toch wel dat de samsung/htc/nokia/asus/etc Windows8-based apparaten ook nog allemaal een review krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:17:
Is het te veel in een paar daagjes tijd? Wat mij betreft wel. Nu zijn er 7 reviews in iets van 4 dagen over Windows 8 online gekomen, had dit verspreid over 7 dagen, met wat andere reviews tussendoor en het had een stuk minder opgevallen/storend geweest.

Nu had je soms 2-3 Windows 8-reviews per dag en niks anders. Al had dat 1 per dag geweest met 1 andere, over wat dan ook, dan was dat toch veel gebalanceerder?

Het is nu al gebeurd, maar als er ooit weer zoiets 'groots' voorbij komt dan zou ik ervoor kiezen om niet (weer) voor een schema zoals deze te gaan:

MaandagWindows 8-review
Windows 8-review
DinsdagWindows 8-review
Windows 8-review
Windows 8-review
WoensdagWindows 8-review
DonderdagWindows 8-review

Als je snapt wat ik bedoel ;)
Al onze redactionele capaciteit lag op Windows, al zou ik het hebben gewild: we hadden de handjes niet gehad :) Zoals ik zei is dit zeer bewust gedaan en ik moet bekennen dat het mij wel bevallen is. Uiteraard is kritiek altijd vervelend, maar de ankeilers hebben hun werk goed gedaan en bezoekers konden in enkele dagen na de introductie van Windows 8 al alles bij ons over het OS lezen, of ze nu geïnteresseerd zijn in desktops, tablets of zakelijk gebruik. Als er ooit nog zoiets groots is en we allemaal bezig zijn met dat ene grote, dan zou ik denk ik dus weer hier voor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Oké, fijn dat er wat gedaan wordt met ons commentaar.

^ Mag met een knipoog gelezen worden, ik zal er niet wakker van liggen namelijk, maar "het is ons wel bevallen, dus een volgende keer doen we het weer zo" als reactie op 'hopelijk doen jullie het volgende keer anders' is toch wel een beetje een sneer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Grendelman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik heb Windows 7 op mijn PC, maar deze PC heb ik verleden jaar gekocht. Nu heb ik een Upgrade gekocht van 55 euro hoe kan ik nu mijn PC upgraden of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:01:
Oké, fijn dat er wat gedaan wordt met ons commentaar.

^ Mag met een knipoog gelezen worden, ik zal er niet wakker van liggen namelijk, maar "het is ons wel bevallen, dus een volgende keer doen we het weer zo" als reactie op 'hopelijk doen jullie het volgende keer anders' is toch wel een beetje een sneer :P
Waarom is dat een sneer? Ik zie hier een topic van mensen die betrokken zijn met Tweakers en aangeven dat ze dit geen onverdeeld succes vinden. Wat mij betreft betekent dat niet dat we het dus nooit meer mogen doen, en geef ik inhoudelijk aan wat onze overwegingen waren en dat ik het succesvoller beoordeel dan de mensen in dit topic. Ik heb gewoon geprobeerd eerlijk te zijn. Aan een reactie met 'we gaan ernaar kijken' of 'we beloven beterschap' heb je weinig als ik alle opties openhoud voor een eventuele volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom ik dat een sneer vind? Omdat je vrijwel letterlijk "Jammer dat jullie kritiek hebben, maar wij vonden het wel lekker zo, dus we doen er niks aan" zegt.

Ergo, je staat open voor kritiek, maar je doet er niks mee. Da's heel eerlijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 14:20
Dus elke vorm van kritiek die Tweakers ontvangt moet gelijk opgepakt en verwerkt worden. Als ik kritiek geef dat de frontpage moet veranderd worden en dat op de achtergrond een foto van Wilbert op een roze achtergrond moet komen te staan moet dit ook gelijk geregeld worden?

Duidelijk niet. Je kan een suggestie geven en de redactie zal dit opnemen en waar ze het mee eens zijn kunnen ze oppakken en verbeteren. Je kan eventueel nu komen met het vermelden dat er meer topics zijn over de het grote aantal Windows 8 reviews op de frontpage, echter is het ook zo dat mensen die het NIET eens zijn, sneller een post maken in forums als deze dan mensen die het wel eens zijn (Hoevaak zie je een topic waar complimenten worden gegeven aan de redactie over een specifieke post?).

Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in het feit dat de frontpage wel een uithangbord leek van Windows 8. Daarentegen kan ik me ook vinden in de onderbouwing van de redactie. Windows 8 is een grote release wat veel voeten in aarde heeft. Dat de redactie dus de keuze heeft gemaakt om niet een huge review te maken van een groot aantal pagina's, maar dit te verdelen in verschillende specifieke reviews. Dit zorgt er wel voor dat je aan de titel al ziet of de informatie die je gaat lezen interessant voor je is.

Dat mensen de vergelijking maken waarom een nieuwe versie van Android iOS niet zo breed uitgemeten wordt, ligt er ook aan dit enerzijds vaker gebeurd. Anderzijds is een nieuwe versie van deze twee mobiele OS'en in mijn ogen niet een heel nieuw product maar meer een upgrade. Terwijl ik Windows 8 wel zie als een totaal ander product.

TLDR: Ik snap de verbazing van gebruikers na het zien van de FP, maar de onderbouwing van de redactie is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Ik kan er nog steeds weinig aan doen, maar eerst wordt ik een beticht van het vinden dat de redactie liegt over de pricewatch icoontjes.

Daarna zegt Wilbert dat "the barrage" over is, dat we het hebben overleefd, en nu is de pricewatch geheel automatisch door het algoritme van andere icoontjes en populaire categorien voorzien die niks meer met windows te maken hebben.

Ik zal iig dat stukje t.net voortaan wel gewoon als advertentieruimte beschouwen, ondanks de belofte dat het niet zo is.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
killercow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:06:
Ik kan er nog steeds weinig aan doen, maar eerst wordt ik een beticht van het vinden dat de redactie liegt over de pricewatch icoontjes.

Daarna zegt Wilbert dat "the barrage" over is, dat we het hebben overleefd, en nu is de pricewatch geheel automatisch door het algoritme van andere icoontjes en populaire categorien voorzien die niks meer met windows te maken hebben.

Ik zal iig dat stukje t.net voortaan wel gewoon als advertentieruimte beschouwen, ondanks de belofte dat het niet zo is.
Naar dat deel wordt nu onderzoek gedaan om te kijken of het plaatjes-algoritme afwijkt van die van de listing. Als dat zo is, dan wordt het aangepast. Transparanter kan ik het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jwlb schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:55:
Dus elke vorm van kritiek die Tweakers ontvangt moet gelijk opgepakt en verwerkt worden.
:Y
Als ik kritiek geef dat de frontpage moet veranderd worden en dat op de achtergrond een foto van Wilbert op een roze achtergrond moet komen te staan moet dit ook gelijk geregeld worden?
Het liefst gisteren nog!
Duidelijk niet.
Ow -O-

Ik denk dat ik heel redelijk ben in mijn verwachtingen en het uiten daarvan, dus ik vind het een beetje overdreven om heel zwart/wit "dus je wilt dat alles wat je gezegd hebt direct en stante pede uitgevoerd wordt, precies zoals jij het zegt" te stellen ;)
TLDR: Ik snap de verbazing van gebruikers na het zien van de FP, maar de onderbouwing van de redactie is voor mij voldoende.
De onderbouwing is voldoende om het af te doen, maar om nou te zeggen dat het bevredigend is voor gebruikers (of in ieder geval, mij), niet bepaald. Het komt bij mij over als 'wij vonden het fijn, jullie blijkbaar niet, maar wat wij vinden is belangrijker'. Dat kan, maar klantbezoekervriendelijk is anders in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alex Grendelman schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:23:
Ik heb Windows 7 op mijn PC, maar deze PC heb ik verleden jaar gekocht. Nu heb ik een Upgrade gekocht van 55 euro hoe kan ik nu mijn PC upgraden of kan dit niet?
[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3
Die kan daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar72
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 23:15
ik probeer, echt waar ik wil wel. Maar kan iemand mij warm maken voor win 8, want ik zie het nog niet. Het kan zijn dat ik gewoon weg nog moet wennen. Maar het lijkt of of ik elke keer weer een omweg neem naar bepaalde plaatsen toe. Kortom ik wordt er nog niet erg warm van. Maar dat kan ook zijn omdat ik een bepaalde manier van werken gewend ben. Iemand.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bijna 2 dagen en nóg geen MS nieuws :/ Geen review, geen video.. worden jullie betaald door Apple/Google (want die staan er wel) om geen MS niews uit te brengen?
(buiten die 8X, want dat is HTC nieuws, geen MS).
edgar72 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:34:
ik probeer, echt waar ik wil wel. Maar kan iemand mij warm maken voor win 8, want ik zie het nog niet. Het kan zijn dat ik gewoon weg nog moet wennen. Maar het lijkt of of ik elke keer weer een omweg neem naar bepaalde plaatsen toe. Kortom ik wordt er nog niet erg warm van. Maar dat kan ook zijn omdat ik een bepaalde manier van werken gewend ben. Iemand.........
Zie mijn link 1 post boven je, daar kan je beter je vraag stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 20:32
Ik heb een probleem met Windows 8, Ik wil eigenlijk een apart topic aanmaken maar hoe dat mogelijk is echt geen idee!!!

Ik heb problemen met me beveiligingssoftware Norman Security Suite. Tot mijn grote verbazing is die opeens uitgeschakeld door windows 8! Via het onderhoudscentrum kun je dat meestal gewoon weer inschakelen maar het lukt niet! Als ik Norman aanklik en wil inschakelen gebeurt er vervolgens niets.
Windows heeft ook zelf een beveiligingssoftware Windows Defender genaamd. Deze kan ik wel inschakelen maar deze schakelt na een bepaalde tijd ook weer uit!

Zit er iets verkeerd in me instellingen ofzo? Of wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:39

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het eerste wat je verkeerd doet is dat dit volledig niet de plaats of het topic is om dat te vragen. Dit topic gaat over de redactionele content van tweakers over windows 8.

Jij kan beter naar Beveiliging & Virussen of Windows Clients gaan

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.