Laptop videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

• ROADKILLNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 11:34
Hallo
De videokaart van mijn laptop (Nvidia Geforce 8400M GS) is kapot gegaan en zou graag een andere videokaart er voor kopen maar weet niet precies welke videokaart in mijn laptop past/werkt

Specs:
Acer Aspire 7720G-604G64Mn
Intel Core 2 Duo Processor T7500 (2.2 Ghz, 800 MHz FSB, 4 MB L2 Cache)
4GB DDR2
Nvidia GeForce 8400M GS DDR2 256MB MXM-II G86-603-A2 = Kapot

Bij deze zou ik graag willen weten welke videokaart de kapotte videokaart kan vervangen, Ik zou graag ook een betere willen als deze want die serie staat er bekend om dat ze kapot gaan.

Mvg, Mike

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan niet, aangezien deze gebakken zit op het moederbord.

Ziet trouwens ook: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Bij Sony had je nog steeds garantie gehad, hoe dit bij andere fabrikanten zit durf ik niet te zeggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
D4NG3R schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:44:
Dit kan niet, aangezien deze gebakken zit op het moederbord.

Ziet trouwens ook: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Bij Sony had je nog steeds garantie gehad, hoe dit bij andere fabrikanten zit durf ik niet te zeggen.
Hij heeft toch een MXM kaart. Dat is een losse kaart die te vervangen is.

Kijk eens op Ebay wat er te krijgen is. Ik weet niet of het loont om dit te doen aangezien zulke kaart erg duur zijn.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet je het zeker? Ik heb hier geen info over kunnen vinden, en de lower-end kaarten zitten/zaten bijna altijd gebakken op het moederbord.

Dan nog blijft het de vraag of je wel een vervangende kaart wilt kopen. Ik weet niet hoe duur ze op Ebay zijn, maar MXM kaarten zijn veelal duur :X .

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 08:31
Hetzelfde probleem doet zich voor bij mijn laptop. Deze heb ik al open gehad en de kaart is wel degelijk los van het moederbord, maar inderdaad. Het loont vaak niet om deze nog te vervangen. De kaarten zijn vaak ruim €80,- en tenzij je het echt graag wil doen is het beter om rond te kijken voor een nieuwe, goedkope laptop.

@PilatuS
Mooie motor, lijkt wel een beetje op een Yamaha Fazer.

• PilatuS
  • Niet online
@PilatuS
Mooie motor, lijkt wel een beetje op een Yamaha Fazer.

Als je op Ebay gaat kijken heb voor rond de 100 dollar iets vergelijkbaars. Wil je iets snellers ga je makkelijk over de 200 dollar heen. Dat vind ik een hoop geld voor deze laptop.

Verwijderd

Tenzij je zeer goede soldeer skills hebt, kun je beter een nieuwe laptop kopen.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:04:
Tenzij je zeer goede soldeer skills hebt, kun je beter een nieuwe laptop kopen.
Het is een losse kaart, geen vastgesoldeerde kaart.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 10:19
Deze kan erin
http://www.ebay.nl/itm/AT...Cards&hash=item4abb05bfd8

Ik heb dezelfde laptop, en heb deze besteld werkt in de mijne

• Sietse1990
De AMD kaart zou ik persoonlijk nog te duur vinden. Maar het is natuurlijk zijn eigen keuze.

Ik denk dat SeaNanners bedoelde dat het probleem bij de 8xxx serie aan de soldeer punten lagen dus als je dit zelf kunt maken is het misschien opgelost, maar het enige wat ik zou proberen is om hem even in de oven te bakken. In de hoop dat het opgelost is, maar zelf heb ik dit ook nog niet durven te doen.

• PoeSWoeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-01 14:36
Inderdaad, even in de oven doen. Zoek online voor how-to's.

Met mijn 8600m GT had ik een half jaar geleden hetzelfde probleem. Even laten bakken in de oven en hij doet het nu nog steeds.

Het is misschien een tijdelijke oplossing, maar je videokaart doet het toch niet. Je verliest niks door dit te doen en het is redelijk simpel. Als het toch niet werkt, kun je altijd een andere videokaart kopen.

• Sietse1990
De reden dat ik het nog niet heb durven te doen is omdat we hier thuis alleen een combi magnetron hebben en ik bang ben dat er toch iets van straling vrij komt en hier de magnetron van kapot gaat. Daarnaast smelt tin boven de temperatuur die de magnetron aan kan. Op welke temperatuur heb jij het gedaan en hoelang?

Het is inderdaad als de kaart kapot is je die niet te verliezen hebt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ook geen bekenden/famielie oid met een oven die 200c aankan? Alles wat los kan (Van schroeven tot stickers) er af halen. Hem iets verhoogd neerleggen (4 balletjes folie bjiv) en even 10 mins bakken. 1x eerder gedaan bij iemand (Compleet moederbord van een laptop :9 ) ding doet het tot op heden nog steeds goed.

Pagina: 1