Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft, maar ik betwijfel of de accu goed werkt.
Zo werkt de accu naar mijn mening maar erg kort. Ik dacht zelf dat mijn laptop misschien een geretourneerde laptop is.
Zouden jullie mijn vermoeden kunnen bevestigen/ontkrachtigen?

Dit zijn de specs :
Dell 17 R SE
2x750GB - 7200 rpm
8GB RAM
i7-3610QM
windows 7
17.3'' scherm
Lithium-ionbatterij met zes cellen (48 Wh)

Op de laagste settings dus, minimale screen brightness, wifi uit, bluetooth uit, energiebesparing modus,
draait de laptop ongeveer 2 uur en 24 minuten. Dit is dus niet de geschatte tijd uit windows zelf, maar door een test ben ik achter deze waarde gekomen.

Voorbeelden uit reviews die anderen halen:

1.Settings:1 SSD, 1 hardeschijf en de i7, Energieschema is balanced, met de laagste brightness.WiFi en BlueTooth adapter staat uit.
Deze user kan 4 uur werken in excel voordat de batterij opgaat.
en krijgt bij idlen een tijd van 6uur en 53 min.

Ik krijg bij idlen een tijd van 3 uur. Zou mijn extra hdd van 7200rpm echt voor 4 uur verschil kunnen zorgen?

2.In deze review hebben ze een versie van de laptop met 5400 rpm en een ssd en ze krijgen een tijd van 3 uur en 19 min bij continu wifi gebruik en normale settings.

3. Andere review krijgen ze de volgende tijden:
Idle (without WLAN, min brightness) 5h 04min
Surfing with WLAN 3h 48min
DVD 2h 31min
Load (maximum brightness) 0h 59min

Zij gebruiken ook een 5400rpm hdd.

Ik ben zelf niet bekend met de verschillen in power consumptie tussen verschillende hdd's etc, dus vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of mijn accu naar behoren werkt of niet en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zorg dat de laptop eert door een paar laad cycles gaat, de laptop moet de accu ook nog leren kennen. Tevens wordt de accuduur beter als hij een paar keer opgeladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zo rond de 2-3 uur is normaal voor een 'normale' laptop. Aangezien je aardige specs hebt vreet de laptop ook meer energie.

Wat brilsmurfffje zegt klopt ook. Je moet een paar laad cycles hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind die tijden die je daar neerzet heel aardig hoor. Het is geen ultrabook of netbookje die 5 uur of meer kunnen halen op een acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:42

Quad

Doof

Ik haal op minimale stand met browsen of filmpje kijken met mijn 1.5 jaar oude laptop zeker nog wel 3 uur. Capaciteit is ook niet alles meer.. Specs staan hieronder. Kameraad heeft ook de Dell 17R SE en na twee weken heeft hij ook een gemiddelde accu capaciteit van 3.5 / 4 uur.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe komt het dan dat anderen aanzienlijk betere prestaties hebben met dezelfde accu? Kan een hdd extra echt zoveel verschil maken?
Zie beginpost.

Dus jullie denken dat er niks mis is met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:30:
Ik haal op minimale stand met browsen of filmpje kijken met mijn 1.5 jaar oude laptop zeker nog wel 3 uur. Capaciteit is ook niet alles meer.. Specs staan hieronder. Kameraad heeft ook de Dell 17R SE en na twee weken heeft hij ook een gemiddelde accu capaciteit van 3.5 / 4 uur.
Kan je misschien ook erbij vertellen op wat voor settings je kameraad die 4 uur haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat is op lage settings bij browser werk tijdens het college.
Ik heb het nooit gemeten in elk geval, hij geeft aan dat hij er zo lang wel mee kan doen dus ik neem aan dat het daarmee wel goed zit.

Was voor hem toen ook een eis.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe komt het dan dat anderen aanzienlijk betere prestaties hebben met dezelfde accu? Kan een hdd extra echt zoveel verschil maken?
Zie beginpost.

Ook zit het wear level van mijn accu na een paar keer gebruik al op 4%.
Ik heb het misschien maar 2 of 3 keer helemaal laten leeglopen.
Kan dit een slecht teken zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 30-10-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05
Laptop accu gebruik?

Misschien hier even kijken? Oh het is je eigen topic.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 183950 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:23:
Zie beginpost.

Wie of wat zegt dat het wear level 4% is? Screenshots?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wear level van 4% wordt aangegeven door het programma 'CPUID Hardware Monitor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 183950 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:40:
Het wear level van 4% wordt aangegeven door het programma 'CPUID Hardware Monitor'.
4% verlies van de 48Wh, dus ongeveer 46Wh heb je nog over als hij volledig opgeladen is?
Wat heeft de Dell Support gezegd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

4% verlies van de 48Wh, dus ongeveer 46Wh heb je nog over als hij volledig opgeladen is?
Wat heeft de Dell Support gezegd?
Nog niet contact met Dell gehad hierover. Wou eerst graag weten of mijn accu naar behoren werkt (Zie beginpost) en of mijn wear level normaal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vragen, iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zou het eerst twee weken tegenaan kijken. Kijken of het verbeterd. Anders Dell support contacten.
Heb geen glazen bol helaas.

Je kan een accu overigens calibreren om te kijken of het aan de weergave ligt van de accu status.
Kalibreren is eigenlijk heel eenvoudig: schakel in Windows alle batterij-instellingen uit, ontlaad de accu compleet (normaal gebruik van de laptop tot uitschakeling volgt) en laad ‘m direct weer volledig op bij een constante stroom. Dat is alles. Het is aanbevelenswaardig om eenmaal per maand een kalibratiecyclus uit te voeren.
Let wel, dit verbeterd niet de accu kwaliteit oid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kalibratie kan ook via het biosscherm, dus enkel het biosscherm opstarten en hem dan laten staan totdat hij uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De laptop is al gekalibreerd. Kan iemand de vragen uit de beginpost nog beantwoorden? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bedoel je deze vraag?:
Zouden jullie mijn vermoeden kunnen bevestigen/ontkrachtigen?
Hij is dus gekalibreerd, kan je wat proberen uit te zoeken hoe lang hij nu mee gaat? Anders toch echt even contact opnemen met de support desk van Dell zoals eerder (2 keer) aangehaald.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 15:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Kun je eens met HDtune de Power On Hours bekijken. Dat is het aantal uur dat de harde schijf gebruikt is.
Dan kun je uitrekenen hoe lang de laptop al in gebruik was en of dat ongeveer klopt met je aankoop datum.

Hoe was de verpakking, was de plakband nog goed en verzegeling van de doos intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
is dit die SE met gt650?
mischien blijft die gpu aan staan? of gebruik je tijdens de test programmas die deze gpu aansturen?

dit kan je even bekijken in de nvidia tool.. mocht je deze chip bezitten

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je niet de 3D versie besteld? En zoals hierboven vermeldt check eens of de optimus techniek wel gebruikt wordt indien geen 3D scherm.

Ik weet bijna wel zeker want de 3D optie is met 2x 750GB en de anderen enkel met 1TB of 2TB deze versie heeft dus geen HD4000 igp en draait constant op de GT650m. Samen met een 48Wh accu klopt dat ook wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 05-11-2012 01:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ik heb zeker weten niet de 3D versie. Optimus techniek staat wel aan in de instellingen, maar ik kan niet checken of het ook echt werkt.

Dus kloppen de uithoudtijden voor mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 14:08

Dentheman

Zie signature

Anoniem: 183950 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:13:
Nee, ik heb zeker weten niet de 3D versie. Optimus techniek staat wel aan in de instellingen, maar ik kan niet checken of het ook echt werkt.

Dus kloppen de uithoudtijden voor mijn laptop?
Ik vind 2,5 uur met dergelijke specs en een 17' scherm niet onredelijk. Maar ben je dan 2,5 uur aan het gamen, HD films aan het kijken, tekstverwerken of tweakers aan het lezen? (dat laatste zal wel niet anders had je wel constructiever gehandeld)

Nogmaals zoals al 4x gemeld in dit topic, neem anders contact op met Dell als je er geen goed gevoel bij hebt....

Zie ondertitel

Pagina: 1