Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft, maar ik betwijfel of de accu goed werkt.
Zo werkt de accu naar mijn mening maar erg kort. Ik dacht zelf dat mijn laptop misschien een geretourneerde laptop is.
Zouden jullie mijn vermoeden kunnen bevestigen/ontkrachtigen?
Dit zijn de specs :
Dell 17 R SE
2x750GB - 7200 rpm
8GB RAM
i7-3610QM
windows 7
17.3'' scherm
Lithium-ionbatterij met zes cellen (48 Wh)
Op de laagste settings dus, minimale screen brightness, wifi uit, bluetooth uit, energiebesparing modus,
draait de laptop ongeveer 2 uur en 24 minuten. Dit is dus niet de geschatte tijd uit windows zelf, maar door een test ben ik achter deze waarde gekomen.
Voorbeelden uit reviews die anderen halen:
1.Settings:1 SSD, 1 hardeschijf en de i7, Energieschema is balanced, met de laagste brightness.WiFi en BlueTooth adapter staat uit.
Deze user kan 4 uur werken in excel voordat de batterij opgaat.
en krijgt bij idlen een tijd van 6uur en 53 min.
Ik krijg bij idlen een tijd van 3 uur. Zou mijn extra hdd van 7200rpm echt voor 4 uur verschil kunnen zorgen?
2.In deze review hebben ze een versie van de laptop met 5400 rpm en een ssd en ze krijgen een tijd van 3 uur en 19 min bij continu wifi gebruik en normale settings.
3. Andere review krijgen ze de volgende tijden:
Idle (without WLAN, min brightness) 5h 04min
Surfing with WLAN 3h 48min
DVD 2h 31min
Load (maximum brightness) 0h 59min
Zij gebruiken ook een 5400rpm hdd.
Ik ben zelf niet bekend met de verschillen in power consumptie tussen verschillende hdd's etc, dus vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of mijn accu naar behoren werkt of niet en waarom.
Zo werkt de accu naar mijn mening maar erg kort. Ik dacht zelf dat mijn laptop misschien een geretourneerde laptop is.
Zouden jullie mijn vermoeden kunnen bevestigen/ontkrachtigen?
Dit zijn de specs :
Dell 17 R SE
2x750GB - 7200 rpm
8GB RAM
i7-3610QM
windows 7
17.3'' scherm
Lithium-ionbatterij met zes cellen (48 Wh)
Op de laagste settings dus, minimale screen brightness, wifi uit, bluetooth uit, energiebesparing modus,
draait de laptop ongeveer 2 uur en 24 minuten. Dit is dus niet de geschatte tijd uit windows zelf, maar door een test ben ik achter deze waarde gekomen.
Voorbeelden uit reviews die anderen halen:
1.Settings:1 SSD, 1 hardeschijf en de i7, Energieschema is balanced, met de laagste brightness.WiFi en BlueTooth adapter staat uit.
Deze user kan 4 uur werken in excel voordat de batterij opgaat.
en krijgt bij idlen een tijd van 6uur en 53 min.
Ik krijg bij idlen een tijd van 3 uur. Zou mijn extra hdd van 7200rpm echt voor 4 uur verschil kunnen zorgen?
2.In deze review hebben ze een versie van de laptop met 5400 rpm en een ssd en ze krijgen een tijd van 3 uur en 19 min bij continu wifi gebruik en normale settings.
3. Andere review krijgen ze de volgende tijden:
Idle (without WLAN, min brightness) 5h 04min
Surfing with WLAN 3h 48min
DVD 2h 31min
Load (maximum brightness) 0h 59min
Zij gebruiken ook een 5400rpm hdd.
Ik ben zelf niet bekend met de verschillen in power consumptie tussen verschillende hdd's etc, dus vandaar dat ik graag van jullie zou willen weten of mijn accu naar behoren werkt of niet en waarom.