Laptop accu gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft, maar ik betwijfel of de laptop geheel nieuw is.
Zo werkt de accu naar mijn mening maar erg kort. Ik dacht zelf dat mijn laptop misschien een geretourneerde laptop is.
Zouden jullie mijn vermoeden kunnen bevestigen?

Dit zijn de specs :
Dell 17 R SE
2x750GB - 7200 rpm
8GB RAM
i7-3610QM
windows 7
17.3'' scherm
Lithium-ionbatterij met zes cellen (48 Wh)

Met de screen brightness op zijn laagst en wifi+bluetooth uitgeschakeld, bij 100% opgeladen geeft hij aan dat hij 2 uur en 41 min meegaat. Bij 97% en zelfde settings staat er 3 uur en 13 min.
Met brightness op zijn laagst en wifi aan geeft hij aan dat de batterij 1 uur en 45 min meegaat.

Op internet heb ik reviews gelezen waarbij de batterij op laagste settings wel 4 tot 5 uur meegaat.

Zou iemand mijn vermoeden kunnen bevestigen/ontkrachten?

Worden Dell laptops verder altijd verzonden uit het buitenland? Want de mijne kwam uit Waalwijk. Dus misschien toch een geretourneerde, dus gebruikte laptop?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 01-10-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is de capaciteit van de accu ongeveer zo hoog als de designcapaciteit (dus hoeveel Wh heeft de accu in werkelijkheid tov op papier)? Misschien is de accu gewoon defect (of verschilt je hard/softwareconfiguratie van de gereviewde of zijn de reviews wat optimistisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je power settings staan op High performance ofzo. zet hem eens op gebalanceert als dat kan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:51:
en je power settings staan op High performance ofzo. zet hem eens op gebalanceert als dat kan
Nee die staat gewoon op gebalanceerd.

@begintmeta, hoe kom ik achter de werkelijke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5F1Jx.jpg

volgens mij kan het ook met de diagnostic tools van dell

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hierbij :

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/ffg7sealz/Naamloos.jpg

Is dit oke voor een nieuwe batterij? Ik zie een wear level van 3%, is dat te hoog?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 01-10-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

Silasje

www.Entjes.eu

Dat betekend dat je accu 3 procent minder is ten opzichte van de opgegeven specificaties,
het is lastig te zeggen of dit nou komt door die aantal keren dat jij m gebruikt hebt,
de accu gewoon met 1 a 2% wear off uit de fabriek is gekomen, en jij die laatste procent erbij op gedrukt hebt.
of dat die al gebruikt is geweest!

Om hier nou mee terug te gaan, lijkt het mij niet waard. Waarschijnlijk zeggen ze dat het door je eigen gebruik komt. Is er verder niks te vinden aan de laptop, wat aan kan tonen dat die al eerder uit de verpakking geweest is?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

JT

VETAK y0

Kon je bij het opstarten de taal kiezen bij het instellen van W7? Als dat wel kon dan zegt het niet veel maar als dat niet kon dan is die ws eerder gebruikt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:45:
Kon je bij het opstarten de taal kiezen bij het instellen van W7? Als dat wel kon dan zegt het niet veel maar als dat niet kon dan is die ws eerder gebruikt.
Taal van het toetsenbord wel volgens mij. Ik herinner wel een scherm met "voorbereiden voor eerste keer opstarten" of iets dergelijks.

Maar dat kan natuurlijk weer later ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Probeer de productiedatum te achterhalen uit de diverse stickers op de accu en de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat mij opvalt aan de startpost:
geeft hij aan
Ok, prima, maar je hebt in de gaten dat dit een schatting is?
Als de accu nog niet eerder leeg is geweest of anderzijds gekalibreerd is, is dat een loze schatting.

Dus in plaats van uit te gaan van de schatting van je OS: gaat de accu daadwerkelijk zo lang mee?
In andere woorden: maak het ding eens leeg en laad hem vervolgens weer op.

Is er dan verschil waarneembaar?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik wist dat ik toe was aan een nieuwe accu :X tamelijk waarneembaar.

3% lijkt me gewoon in de marge

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/hwmon.png

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 01-10-2012 19:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik door alleen naar het Wear level en de capaciteit te kijken, zeggen dat er niks mis is met de accu?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 01-10-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Hij geeft bij mij Wear Level 9% aan.. en de accu doet het prima. Dus dat denk ik niet.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt het ook over de laagste settings. en daar staat hij nog niet op.
Op internet heb ik reviews gelezen waarbij de batterij op laagste settings wel 4 tot 5 uur meegaat.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:27:
Je hebt het ook over de laagste settings. en daar staat hij nog niet op.

[...]
Hmm, ik dacht van wel? Met wifi, bluetooth uit. Screen brightness laagst mogelijk, onnodige applicaties afgesloten. Dan zit ik toch op de laagst mogelijke settings, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 183950 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:34:
[...]

Hmm, ik dacht van wel? Met wifi, bluetooth uit. Screen brightness laagst mogelijk, onnodige applicaties afgesloten. Dan zit ik toch op de laagst mogelijke settings, of niet?
Nee, is er geen profiel als 'energiebesparing'? Verder verbruiken 2 HDD's op 7200RPM gewoon aardig wat stroom, net als een 17" scherm. Als je er 2 uur mee kan doen dan betekent dit dat hij in theorie continu 23-24W trekt, dat lijkt me nou niet echt vreemd voor een laptop als dit ;) En dan heb ik nog niet de slijtage en andere overheads meegerekend.

Het beste kun je het testen door de batterij even uit de laptop te halen en een goede stroommeter ervoor te gooien. Als hij dan continu 8W trekt (in de modus waar hij nu op staat) dan is er zeker iets mis met de accu maar ik gok dat hij tegen de 20W aan zit en dan is dit een prima prestatie van de accu :)

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 01-10-2012 20:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je staat nu op gebalanceerd, je kan nog een stap omlaag. ze worden alleen niet per default aangeboden.
Afbeeldingslocatie: http://www.guidingtech.com/assets/postimages/2012/07/power-options.png
maar je kan ze wel bereiken via de power settings.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rzt86.jpg

en je kan ook je eigen profielen maken of bestaande aanpassen
Afbeeldingslocatie: http://www.biggtech.com/wp-content/uploads/2009/10/image3.png

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Sorry hoor, maar laptop met 2 hardeschijfen, 17 inch scherm en een accu van nog geen 50Wh :X

Bij de reviews zullen er vast geen 2 schijven hebben gedraaid (misschien zelfs enkel flash schijf), en mogelijk maakte ze ook gebruik van iets zwaardere accu.
Of mogelijk hebben zit dit getest met een laptop die mogelijk helemaal niks deed (vergeet dan niet dat bij laptop die niks doet automatische op den duur de hardeschijven uit gaan en mogelijk het scherm ook.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 01-10-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Er is maar 1 soort batterij voor de Inspiron 17R SE, en dat is die 6 cells 48Wh batterij. Het is niet veel, maar ik kan er (ondanks schijnbaar 9% Wear Level op een nieuwe batterij) bijna 4 uur mee werken in excel/word. Die reviews zijn niet overdreven.

Edit:
Is het niet mogelijk dat je op de één of andere manier de GT650m gebruikt? Dat je een programma hebt draaien die niet de IGP gebruikt? De 650m vreet wel aardig weg aan je accu.

[ Voor 27% gewijzigd door Nixy op 01-10-2012 21:08 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Met JC Ken... Ik vind de tijd dat je op een accu kan draaien niet heel beroerd voor de specs.
De accu is slechts een 6cell accu en die 2 harddisks zijn niet echt prettig voor een lange accuduur.

* 26779 had nooit voor een dergelijk laptop config gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nixy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:03:
Er is maar 1 soort batterij voor de Inspiron 17R SE, en dat is die 6 cells 48Wh batterij. Het is niet veel, maar ik kan er (ondanks schijnbaar 9% Wear Level op een nieuwe batterij) bijna 4 uur mee werken in excel/word. Die reviews zijn niet overdreven.
Heb jij 2 harde schijven en een i7 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
1 SSD, 1 hardeschijf en de i7, ja. De hardeschijf gaat wel uit na 1 minuutje. Maar zullen 2 hardeschijven echt je batterijduur verlagen met 1,5 uur?

Edit: uit het Inspiron 17R SE ervaringen topic gekopieerd:

Energieschema is balanced, met de laagste brightness.
Turn Off display after 1 minute.
Harddisk spindown na 1 minuut (gebruik SSD als primaire drive).
WiFi en BlueTooth adapter staat uit.
Max processor kracht 70%.

Keyboard backlight stond aan.
Windows Aero gaat uit op de batterij (een Dell setting volgensmij)
en dat extra Dell Extended Battery Life gaat ook automatisch aan.

Daarnaast stond een excel sheet open en had ik windows media player geopened, maar was geen muziek aan het spelen voor de screenshot. Was puur om te kijken wat Windows aangeeft wat de accuduur is op het moment dat je de stekker eruit trekt.

Als ik daadwerkelijk ga werken met Word/Excel op deze settings heb ik ongeveer 3,5 tot 4 uur voordat de batterij leeg is.

[ Voor 73% gewijzigd door Nixy op 01-10-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok.

Ik heb weer even geprobeerd, alles uit(wifi bluetooth), zo veel mogelijk applicaties uit, screen brightness laagst mogelijk en energieschema:energiebesparing. Nu zegt de laptop 4 uur en 46min.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Het is en blijft een indicatie, die erg verspringt op het moment dat je wisselend gebruik maakt van je laptop.

Ik zou een minuut of 5 wat random dingen typen in word, en kijken wat er dan aangegeven wordt. Dat is meestal wel een -redelijke- indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 183950 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:13:
Ok.

Ik heb weer even geprobeerd, alles uit(wifi bluetooth), zo veel mogelijk applicaties uit, screen brightness laagst mogelijk en energieschema:energiebesparing. Nu zegt de laptop 4 uur en 46min.

Wat denken jullie?
Ik denk dat het nu overeen komt met je verwachting die je in het begin van het topic probeerde te bereiken
Op internet heb ik reviews gelezen waarbij de batterij op laagste settings wel 4 tot 5 uur meegaat
maar ja een laptop die idle draaid heb je meestal weining aan. dus het is reeel dat de tijd korter word als je hem gaat gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 01-10-2012 21:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nixy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:14:
Het is en blijft een indicatie, die erg verspringt op het moment dat je wisselend gebruik maakt van je laptop.

Ik zou een minuut of 5 wat random dingen typen in word, en kijken wat er dan aangegeven wordt. Dat is meestal wel een -redelijke- indicatie.
Heb het even geprobeerd. Kom op 85% opgeladen, na ongeveer 5 min in word alleen wat dingen typen op 3 uur en 59 min. Wifi, bluetooth alles uit, screen brightness laagst.

Zou het dan misschien toch wel goed werken?
Ik weet niet hoe jij op 6 uur en 53 min kwam? Deed je echt niks op 't moment dat je dat kreeg? Of is het gewoon een normale waarde die je vaker ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik Weet niet wat je wil. Je koopt een relatief power vretende laptop. (getuige de 130-140 watt voeding) met een gemiddelde accu.
als je voor zuinig wil gaan heb je een verkeerde gekocht.

Koop een doosje batterijen, en doe daar niets mee. dan gaat dat een paar jaar lang mee.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:47
Met, 17 inch, 2 schijven en 48 Wh dan is 3 uur een goede prestatie voor een nieuwe laptop.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@fish
Nee, dat is het niet.

Ik wou gewoon graag een bevestiging/ontkrachting dat mijn accu naar behoren werkt of niet, aangezien hier mensen zitten met meer ervaring van dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terror schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:39:
Met, 17 inch, 2 schijven en 48 Wh dan is 3 uur een goede prestatie voor een nieuwe laptop.
Met laagste settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 183950 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:40:
@fish
Nee, dat is het niet.

Ik wou gewoon graag een bevestiging/ontkrachting dat mijn accu naar behoren werkt of niet, aangezien hier mensen zitten met meer ervaring van dit onderwerp :)
Je accu werkt echt naar behoren. Maar die indicatie is een indicatie. weet je al hoelang hij echt werkt. want dat maak ik er niet uit op.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Nixy schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:09:
1 SSD, 1 hardeschijf en de i7, ja. De hardeschijf gaat wel uit na 1 minuutje. Maar zullen 2 hardeschijven echt je batterijduur verlagen met 1,5 uur?
Zeker! (hardeschijf, scherm, cpu en gpu zijn zo beetje de hoofd verbruikers in een laptop)
Zo SSD verbruikt haast niks. Maar als kijkt wat een zo 7200 rpm hardeschijf verbruikt, en dat dan maal 2. En dan gok ik er op dat hij ze ook nog in raid heeft staan met de OS er op waar door deze schijven (haast)nooit uit zullen gaan, of wel continue stroom verbruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 01-10-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
3 uur op slechts 48 Wh met 2 schijven en een 17 inch scherm is best lang.
Ik heb 70 Wh en haal met één ssd en 15 inch net 5 uur.

Dus er is niets mis. Stop met zaniken. Anders koop je toch een extra accur?

Het beste wat je kan doen is de maximum processor status op <50% zetten.
Hiermee bespaar je significant. Wifi op zuinig zetten in de driver en de harde schijven uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke. Accu lijkt in orde, maar hoe kan het dan dat een andere tweaker met deze settings, een tijd krijgt van 6 uur en 53 min?
En mijn accu bij dezelfde settings niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb jij een ssd op 7200 rpm }:|

Ophouden nou en gebruik dat ding gewoon

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 02-10-2012 19:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan iemand voor mijn systeem :
Dell 17 R SE
2x750GB - 7200 rpm
8GB RAM
i7-3610QM
windows 7
17.3'' scherm
Lithium-ionbatterij met zes cellen (48 Wh)
Laagste settings

bevestigen of het normaal is dat mijn laptop vol opgeladen alleen 2,5 uur uithoudt? Ik zie in reviews namelijk aanzienlijk hogere tijden.
Pagina: 1