Je lijkt 2 aannames te maken:
1) Als je het voor IE5.5 opzet vanaf het begin, kost 5.5 ondersteuning geen extra werk.
2) Als je het voor IE5.5 opzet, werkt het ook op de (meeste) andere browsers.
Misschien dat dit voor hele simpele webpagina's wel waar is, maar als je iets leuks wilt gaan doen zijn beide stelling al heel gauw niet te onderhouden.
Mijn team maakt Google's Maps API, we ondersteunen IE6.0 al niet meer, en het is verdrietig hoeveel extra werk er in gegoten moet worden om het zelfs voor hogere IE versies werkend te krijgen. En dan hebben we nog de extra leuke features, die soms gewoon in voor IE9 niet haalbaar zijn. Niet omdat we niet vanaf het begin er aangedacht hebt, maar simpel omdat wat we willen te complex is voor die IE versies.
Stelling 1, in onze wereld is (hoe zeg ik dit aardig?) lachwekkend.
(En niet alleen dat, het blijft ook extra onderhoudwerk kosten)
Dan stelling 2. Je wilt niet weten hoevaak IE dingen anders doet. Ik ontwikkel graag bij voorkeur niet eerst voor IE, gewoon omdat je dan wel weet dat de andere browser heel verbaasd zijn wat ze nu weer voor de kiezen krijgen.
Stelling 2, in onze wereld is lachwekkend.
Sterke nog, we wachten met smart op de dag dat we andere IE versies, boven 6, kunnen laten vallen. Gewoon omdat dat onze code base zo veel simpeler zou kunnen maken.
Als een collega een IE5.5 verandering zou voorstellen, zou ik serieus denken dat hij me probeert te stangen. En we zouden het als team nooit toestaan. Niet alleen omdat het extra code is, maar ook omdat het onderhouden zou moeten worden.
Ik weet niet hoe het met 'klanten' ligt. Maar als je op een sollicitatiegesprek bij mij zou komen (en ik zou er zelf nooit om vragen, maar als je het als een van je verdiensten zou noemen) en trots komt met dat jouw werk ook IE5.5 ondersteuning levert, zou je dat bij mij serieus punten kosten, omdat ik denk dat je me of stangt, of omdat je niet snapt waar de wereld nu is.
En waar vele mensen een keuze maken aan de hand van hoeveel mensen die browser hebben, en dus enige basis hebben voor hun browser cut-off, haal jij de 5.5 gewoon uit de lucht... Waarom 5.5? Waarom geen eerdere of latere versies?
[
Voor 6% gewijzigd door
Semyon op 29-10-2012 10:38
]