Als je IE6 nog ondersteunt... Mwah mja ok, dat is de nieuwste versie die nog op Windows 2000 te installeren is. IE5.5 is de nieuwste versie die op Windows 98 werkt, maar kom op zeg. IE6 draait potverdorie zelfs op Windows NT4!
IE 5.5 wordt ook niet meer geupdate door Microsoft. Geen bugfixes (voor zover MS ooit bugs fixt in hun browsers) en geen security patches. Helemaal niets. Voor de klant is het dus een serieus veiligheidsrisico om deze browser te gebruiken.
Ik snap dat je de klant tevreden wilt stellen met een werkende site, maar op de lange termijn is de klant veel gelukkiger met een browser die geen bekende veiligheidsgaten heeft. IE7 is geen onrealistische eis om te stellen als minimum voor een website wát die website ook is, en wáárvoor die ook ingezet wordt.
Sterker nog, je kunt in dat geval net zo goed IE8 als minimum stellen, want alles waar IE7 op draait, daar draait IE8 ook op. En er is absoluut geen reden om bij IE7 te blijven, gezien IE8 altijd nog de IE7-mode bevat.
Ik blijf me erover verbazen dat "bedrijven" altijd op oude rommel lijken te werken. Volgens mij valt dat allemaal best mee, en is het vooral de eindbaas van een bedrijf die er geen moer verstand van heeft, nooit updates doet, en dus IE7 heeft, en het dus daarop moet werken.
Of de sysadmins zijn zo incompetent als een groepje
snor-aapjes
[
Voor 16% gewijzigd door
_Thanatos_ op 02-11-2012 13:05
]