Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
Beste Tweakers,

Klopt het dat in IE 5.5 TR hover niet wordt ondersteund?
In IE 5.5 werkt hover wel bij een link.

Dank jullie wel.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[google=ie5.5 tr hover]
Even verder kijken dan je neus lang is >> http://www.devinrolsen.com/fix-css-pseudo-hover/ en/of http://peterned.home.xs4all.nl/csshover.html

Voila. Maar wie ondersteunt anno 2012 nog IE5.5? :X Dat ding is 12 jaar oud!

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 24-10-2012 18:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Ik ging hem een linkje naar hier geven:
IE 5/6 supports both only on links. IE 7 supports :hover, but not :active, on all elements.
Maar inderdaad, 1-2-3 google werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Ik had al gelezen maar ik wou het toch nog even vragen aan jullie.
Dubbelcheck is nooit slecht.

Bedankt iedereen!
RobIII schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:51:
[google=ie5.5 tr hover]
Voila. Maar wie ondersteunt anno 2012 nog IE5.5? :X Dat ding is 12 jaar oud!
Heel veel bedrijven gebruiken nog IE5.5 en dat is mijn doelgroep.

[ Voor 24% gewijzigd door Xieoxer op 24-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Heb je daar statistieken van?

Als er écht bedrijven zijn die nog IE 5.5 gebruiken dan zal dit een astronomisch klein percentage zijn, zeker in Nederland. O.a. omdat Microsoft zeven jaar geleden al is gestopt met de ondersteuning. Kort samengevat: een bedrijf dat nu nog IE 5.5 gebruikt is waarschijnlijk niet helemaal lekker qua beheer, en de vraag is of je zo'n bedrijf als klant wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Booster op 24-10-2012 21:09 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Booster schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:08:
Heb je daar statistieken van?

Als er écht bedrijven zijn die nog IE 5.5 gebruiken dan zal dit een astronomisch klein percentage zijn, zeker in Nederland. O.a. omdat Microsoft zeven jaar geleden al is gestopt met de ondersteuning. Kort samengevat: een bedrijf dat nu nog IE 5.5 gebruikt is waarschijnlijk niet helemaal lekker qua beheer, en de vraag is of je zo'n bedrijf als klant wilt.
Ik heb geen harde cijfers maar in mijn omgeving merk ik dat er nog veel bedrijven zijn die IE5.5 nog steeds gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

KvanSteijn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:02:[...]
KvanSteijn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:32:
[...]
Ik heb geen harde cijfers maar in mijn omgeving merk ik dat er nog veel bedrijven zijn die IE5.5 nog steeds gebruiken.
"Veel" is natuurlijk een relatief begrip... als er dan nog een oude IE-versie nog "veel" gebruikt wordt, dan is het wel IE6... en zelfs dan nog (zie lager).

Als we even googlen, dan vind je nogal snel (zeg maar: 2e hit... 1e zijn percentages van W3School-bezoekers... hint: gestopt met IE 5 te volgen eind 2008 met 0,3%) dat IE 5 niet eens in de top 10 voorkomt (eerlijk is eerlijk, ze verdelen de koek enkel onder die 10, maar het feit dat IE 5 er niet bij staat, zegt toch genoeg). Deze cijfers zijn gebaseerd op resultaten van een WordPress-plugin.

De volgende Google-hit toont percentages voor IE-verdeling gebaseerd op de laatste 6 maanden, waarbij IE 5 niet eens wordt meegenomen. Bovenaan die pagina lezen we:
The data below is based upon the version market share for the browser(s) you selected. Please remember that we only display web browser versions that tallied at least 0.1% of the overall market share for these selected browsers
M.a.w het lijkt met er sterk op dat jij je verkijkt op enkele bedrijven... minder dan 1 promille (ook al zijn die cijfers wereldwijd en niet enkel Nederland) noem ik niet bepaald veel als het aankomt op marktaandeel.

[ Voor 16% gewijzigd door edeboeck op 24-10-2012 21:57 . Reden: toevoegen van quotes waarop ik reageer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

KvanSteijn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:32:
[...]

in bepaalde doelgroepen kunnen ze ontzettend conservatief zijn, men zou dan nog steeds windows 2000 default install moeten draaien (XP had al explorer 6)..
Echter moet je inzien dat ook in zulke bedrijven men vaak weinig positief denkt over de eigen verouderde systemen die ze nog moeten gebruiken en ook juist in zulke bedrijven het een graag geziene 'reden' is om om een update te vragen, omdat deze immers in nieuw aan te schaffen software-oplossingen niet goed of beperkt ondersteund worden...

Er is weinig reden om een 'volledige' visuele ondersteuning van oudere browsers te gaan bieden, ook de klanten zullen er vermoedelijk niet om vragen en zelfs mogelijk blij zijn als er een duidelijke 'ondergrens' aangegeven wordt...
wél kun je bv een functionaliteits-garantie geven, welke stelt dat essentiele functionaliteiten gewoon horen te werken; maar visuele bugs, zoals bv het beperkt ondersteunen van de officiele CSS-standaard niet door jou opgelost kan worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Als je toch iets nieuws bouwt, lijkt me dat een goed moment om de klant over te laten stappen naar een nieuwere browser!

Ik zie geen enkele rede waarom je dit zou willen!

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:00
KvanSteijn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:02:
Ik had al gelezen maar ik wou het toch nog even vragen aan jullie.
Dubbelcheck is nooit slecht.
Maar je had het zelf al getest, tot de conclusie gekomen dat het niet werkt, gegoogeld en gevonden dat het inderdaad niet ondersteund wordt, maar dan is het toch nog nodig om een topic te starten, om andere mensen hetzelfde te laten googelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn, dat ik ooit nog eens ergens IE5.5 zou lezen had ik niet kunnen bedenken :X

IE6 is toch wel het minimum, zelfs bij bedrijven met grijze managers die nog in stokoude intranets werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Ik heb in JavaScript een oplossing geschreven voor IE5.5, IE6 of hoger.
Voor de mensen die hem willen, hier:
JavaScript:
1
2
3
4
5
var tr = document.getElementsByTagName("tr");
for(var i = 0; i < tr.length; i++) {
    tr[i].onmouseover = function() {this.className += ' trhovered'};
    tr[i].onmouseout = function() {this.className = this.className.replace('trhovered', '')};
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

KvanSteijn schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:02:

Bullshit.

Zelfs IE7 zit in Nederland al op <2%. IE6 is al zo goed als van de aardbodem verdwenen. IE5 is nog uit het 2000 tijdperk en eerder en ik ken 0 bedrijven die dat nog hanteren op werkplekken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 26-10-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Ik zou ook adviseren om je klant een telegram te sturen, waarin je uitlegt dat IE5.5 echt niet meer kan...stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
Als het mogelijk is om je website IE5.5 werkend te krijgen waarom zou je het dan niet doen? Kost maar paar extra regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Omdat je die devtijd beter ergens anders in kan steken. En een klant kan ook maar beter stoppen met werken met een browser die lek is en waar geen security-patches meer voor uit komen...

Ik bedoel, per 15 november stopt Google Apps met support voor IE8, jij hebt het hier over IE5.5... :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KvanSteijn schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 06:26:
Als het mogelijk is om je website IE5.5 werkend te krijgen waarom zou je het dan niet doen? Kost maar paar extra regels?
Misschien is het met weinig werk nog te doen om basale css werkend te krijgen. Als je je dan een keer verveelt, ga dat dan vooral doen. Maar complexe css en - ook leuk - complexe JavaScript, dat ga je in weinig tijd niet werkend krijgen. Om er nog maar eens een leuke vergelijking tegenaan te gooien: je rijdt nu toch ook niet meer in je T-Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Als het om kleine veranderingen gaat en de moeite die je ervoor moet doen inderdaad een paar regels beslaat, dan zou je dat kunnen overwegen.

Maar ik denk eigenlijk dat het voor 99% van de websites een stuk ingewikkelder verhaal is dan dat, en die tijd kun je beter besteden aan andere zaken. Hou er ook rekening mee dat, eenmaal IE5.5 ondersteuning geboden, je iedere verandering aan een site daarna ook weer in IE5.5 moet testen. Dus ook daar kost het meer tijd. En dat uitbreidingen zoals ze nu worden gemaakt voor CMS'en e.d., eigenlijk nooit meer ondersteuning bieden voor IE5.5, en je die dus telkens OF moet aanpassen, OF niet kunt gebruiken.

Overigens prima dat je jezelf de vraag "welke browsers worden gebruikt door mijn doelgroep?" hebt gesteld, want het wordt nog met enige regelmaat vergeten :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

KvanSteijn schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 06:26:
Ik ben wel benieuwd naar een website van je die in IE 5.5 en up correct werkend is. Kan je een link plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je IE6 nog ondersteunt... Mwah mja ok, dat is de nieuwste versie die nog op Windows 2000 te installeren is. IE5.5 is de nieuwste versie die op Windows 98 werkt, maar kom op zeg. IE6 draait potverdorie zelfs op Windows NT4!

IE 5.5 wordt ook niet meer geupdate door Microsoft. Geen bugfixes (voor zover MS ooit bugs fixt in hun browsers) en geen security patches. Helemaal niets. Voor de klant is het dus een serieus veiligheidsrisico om deze browser te gebruiken.

Ik snap dat je de klant tevreden wilt stellen met een werkende site, maar op de lange termijn is de klant veel gelukkiger met een browser die geen bekende veiligheidsgaten heeft. IE7 is geen onrealistische eis om te stellen als minimum voor een website wát die website ook is, en wáárvoor die ook ingezet wordt.

Sterker nog, je kunt in dat geval net zo goed IE8 als minimum stellen, want alles waar IE7 op draait, daar draait IE8 ook op. En er is absoluut geen reden om bij IE7 te blijven, gezien IE8 altijd nog de IE7-mode bevat.

Ik blijf me erover verbazen dat "bedrijven" altijd op oude rommel lijken te werken. Volgens mij valt dat allemaal best mee, en is het vooral de eindbaas van een bedrijf die er geen moer verstand van heeft, nooit updates doet, en dus IE7 heeft, en het dus daarop moet werken.
Of de sysadmins zijn zo incompetent als een groepje snor-aapjes :+

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-11-2012 13:05 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Vos schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar een website van je die in IE 5.5 en up correct werkend is. Kan je een link plaatsen?
Dat doet hij hier: KvanSteijn in "IE5.5 ondersteunen?" (ook al over IE 5.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
In mijn optiek is het bouwen van een serieuze website in IE7 al een klein drama, dus lager dan dat support ik sowieso niet meer (en het liefst ook geen IE7). Ik begrijp ook niet dat je dat voor je lol doet, ik wordt al gek van alle hacks om van IE7 iets 'degelijks' te maken. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door curvemod op 02-11-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1