Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
en dus heb je je spullen illegaal geïmporteerd. met een beetje pech krijg je nog een naheffing en boete over die 12k aan je gejatte spullen, dan gaat het hard met die 8k aan contacten die je nog hebt...

het is allemaal nogal klungelig en onprofessioneel en je lijkt de schuld graag bij een ander in de schoenen te schuiven. want wat is er nu bijvoorbeeld zo schandalig? dat Ecuador één van de armere landen in Zuid-Amerika is, waar ongeveer de helft van de bevolking onder de armoede grens leeft? Of dat jij met een overkill aan onverzekerde spullen in een land werkt waar het risico aanmerkelijk hoger is dan in Noordwest Europa?

Kom op zeg, ga gewoon met die D200 aan het werk en zorg gewoon je daar een goede voet aan de grond krijgt, alvorens je heil te zoeken in allerlei veel te dure apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Illegaal geïmporteerd? Al dat materiaal had ik al, is dus niet nieuw, zijn gebruiksgoederen en geen handelswaar. Niets illegaal aan. Klungelig en onprofessioneel lijkt mij nogal sterk verwoord. Wat is er schandalig? Dat ze mensen beroven van spullen waar ik jaren voor gewerkt heb, ik vermoed dat jij het goed praat dat arme mensen zulke dingen doen?

Ik snap je negatieve houding niet? Ik vind het nogal bot de manier waarop je hier antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Wat je had was misschien niet illegaal, maar wat je nu gaat kopen ga je wel illegaal importeren, dus geheel onschuldig op dat vlak ben je niet ;)

En voor 12k aan spullen hebben, naar een gevaarlijk land gaan en het niet verzekeren, dat vind ik ook aardig klungelig en onprofessioneel. Snap dat het niet leuk is om te horen (en al helemaal niet om het te ondervinden), maar sterk verwoord is het mijns inziens niet.

Uiteraard is het schandalig dat er mensen zijn die stelen, je hoort gewoon met je klauwen van andermans spullen af te blijven, of je nou in het 'rijke' Nederland of in het 'arme' Ecuador woont. Het is overal even schandalig, alleen is het risico niet overal gelijk en dat risico heb je wel zelf genomen. Maar ik denk dat je wat betreft verzekeringen in ieder geval wel een les hebt geleerd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja goed ik snap het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
lateef schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:35:
en dus heb je je spullen illegaal geïmporteerd. met een beetje pech krijg je nog een naheffing en boete over die 12k aan je gejatte spullen, dan gaat het hard met die 8k aan contacten die je nog hebt...

het is allemaal nogal klungelig en onprofessioneel en je lijkt de schuld graag bij een ander in de schoenen te schuiven. want wat is er nu bijvoorbeeld zo schandalig? dat Ecuador één van de armere landen in Zuid-Amerika is, waar ongeveer de helft van de bevolking onder de armoede grens leeft? Of dat jij met een overkill aan onverzekerde spullen in een land werkt waar het risico aanmerkelijk hoger is dan in Noordwest Europa?

Kom op zeg, ga gewoon met die D200 aan het werk en zorg gewoon je daar een goede voet aan de grond krijgt, alvorens je heil te zoeken in allerlei veel te dure apparatuur.
8)7 8)7
Dus Kevin wordt beroofd en het is eigenlijk zijn eigen schuld en hij moet niet zeuren?
8)7 8)7
Kevin had misschien beter een verzekering kunnen afsluiten, maar daar houdt het ook bij op. Verder heeft hij niks verkeerds of immoreels gedaan, dus je toon mag wel wat vriendelijker en menselijker.

Misschien kun je het je niet voorstellen maar Kevin is heel dapper geweest en is zijn droom achterna gegaan door naar Equador te verhuizen en daar te gaan doen wat hij leuk vindt in een prachtig land. Dat is iets waar menig mens hier alleen van durft te dromen!
Dat er dan een paar klootzakken zijn spullen jatten en hem een flinke klap in het gezicht (figuurlijk) geven, is een hele zure appel om doorheen te bijten. Met een verzekering was het iets minder zuur geweest, maar dat is al vaak genoeg gezegd en zal heus wel doordringen bij Kevin als het allemaal een beetje bedaart.
Wij kunnen hier twee dingen doen: helpen en steunen.

De toon en inhoud van je post(s) zijn uiterst ongepast en niemand zit erop te wachten. Je helpt en steunt in het geheel niet.

Wellicht ontbreekt het aan wat inlevingsvermogen of sociaal inzicht, dus laat me je de vraag stellen:
Stel je moeder/vader/zus belt met het nieuws dat er is ingebroken met veel schade en dat de inbreker alles van waarde heeft meegenomen. Bovendien heeft de inbreker zijn/haar auto gejat (die nodig was voor het werk) en dat de verzekering waarschijnlijk niet uitkeert omdat de deur niet in dubbel slot zat.
Zeg je dan ook: "Ja jammer dan mam/pap/zus, moet je ook niet zo dom zijn om je deur niet in het slot te draaien! Wat denk je zelf!?!?! Die mensen weten dat er wat te halen valt en toch ben je te lui om je slot te gebruiken! Dat is slechts 10s werk als je de deur uit gaat. Nou mam/pap/zus ik ga weer ophangen want je zeur maar een eind weg hier, succes ermee".

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:46:
Illegaal geïmporteerd? Al dat materiaal had ik al, is dus niet nieuw, zijn gebruiksgoederen en geen handelswaar. Niets illegaal aan.
Dat is nog maar de vraag. Je bent daar niet als toerist, maar je wilt je vestigen in dat land en je wilt daar een beroep uit oefenen. Wanneer je van buiten de EU naar binnen de EU verhuisd, dan kan je de goederen die je nodig hebt voor het uitoefenen van je beroep nooit belastingvrij invoeren. Nu ken ik de regels in Ecuador niet, maar wanneer het beschermen van de eigen economie daar zo belangrijk is, dan verwacht ik dat die regels daar niet minder soepel zullen zijn.
Wat is er schandalig? Dat ze mensen beroven van spullen waar ik jaren voor gewerkt heb, ik vermoed dat jij het goed praat dat arme mensen zulke dingen doen?
nee, ik praat niets goed, maar ik weet wel dat in landen waar een hoop meer armoede is, het risico op diefstal aanmerkelijk groter is. Zeker wanneer het gaat om (relatief) rijke Europeanen met dure spullen. Dat je daar niet op anticipeert, vind ik onprofessioneel.
Ik snap je negatieve houding niet? Ik vind het nogal bot de manier waarop je hier antwoord.
het kan dat je mijn houding negatief vind, of dat je mijn manier van reageren nogal bot vind, persoonlijk vind ik jouw houding nogal naïef, niet alleen met betrekking tot dit voorval, maar met heel je verhuizing naar Ecuador. Dat heeft zo zijn charmes en als het voor je werkt, is dat natuurlijk uitstekend. Maar je hebt nu een harde en kostbare les gehad en lijkt daar weinig van te leren. Dat mag je natuurlijk negatief vinden, persoonlijk vind ik het, helaas, reëel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sibylle schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:11:
[...]

8)7 8)7
Dus Kevin wordt beroofd en het is eigenlijk zijn eigen schuld en hij moet niet zeuren?
8)7 8)7
Kevin had misschien beter een verzekering kunnen afsluiten, maar daar houdt het ook bij op. Verder heeft hij niks verkeerds of immoreels gedaan, dus je toon mag wel wat vriendelijker en menselijker.

Misschien kun je het je niet voorstellen maar Kevin is heel dapper geweest en is zijn droom achterna gegaan door naar Equador te verhuizen en daar te gaan doen wat hij leuk vindt in een prachtig land. Dat is iets waar menig mens hier alleen van durft te dromen!
Dat er dan een paar klootzakken zijn spullen jatten en hem een flinke klap in het gezicht (figuurlijk) geven, is een hele zure appel om doorheen te bijten. Met een verzekering was het iets minder zuur geweest, maar dat is al vaak genoeg gezegd en zal heus wel doordringen bij Kevin als het allemaal een beetje bedaart.
Wij kunnen hier twee dingen doen: helpen en steunen.

De toon en inhoud van je post(s) zijn uiterst ongepast en niemand zit erop te wachten. Je helpt en steunt in het geheel niet.

Wellicht ontbreekt het aan wat inlevingsvermogen of sociaal inzicht, dus laat me je de vraag stellen:
Stel je moeder/vader/zus belt met het nieuws dat er is ingebroken met veel schade en dat de inbreker alles van waarde heeft meegenomen. Bovendien heeft de inbreker zijn/haar auto gejat (die nodig was voor het werk) en dat de verzekering waarschijnlijk niet uitkeert omdat de deur niet in dubbel slot zat.
Zeg je dan ook: "Ja jammer dan mam/pap/zus, moet je ook niet zo dom zijn om je deur niet in het slot te draaien! Wat denk je zelf!?!?! Die mensen weten dat er wat te halen valt en toch ben je te lui om je slot te gebruiken! Dat is slechts 10s werk als je de deur uit gaat. Nou mam/pap/zus ik ga weer ophangen want je zeur maar een eind weg hier, succes ermee".
Bedankt voor het bijstaan. Ze hebben allebei natuurlijk niet ongelijk, maar zoals je zegt, het is de manier waarop.

Buiten de verzekering deed/doe ik er hier alles aan om zo veilig mogelijk te zijn. Mijn camera's zitten in pelicases op een onlogische plaats, met een slot op, ik wandel hier nooit buiten met een camera in zicht. Er is hier ook nog niemand binnen geweest, dus ik beperk het risico wel. De dingen die gestolen zijn lagen op mijn bureau, en waren dus makkelijk mee te nemen, die fout maak ik niet meer. Ik berg nu alles op, zelfs de kleinste dingen als ik ze niet gebruik. Ik doe het nu een tijdje met de D200 en de lenzen die ik nog heb, maar er moet met de tijd zowiezo een andere camera komen, aangezien ze reportages van modeshows verwachten en de iso van de D200 het daar niet bij zal trekken, zelfs bij 2.8. Mijn plan is om hier te blijven wonen, en professioneel mijn weg hier te vinden, en geloof het of niet, maar met een D200 is dat een stuk moeilijker dan een D600 bvb. Ik zeg niet dat die er meteen moet komen, maar met de tijd.

Ik ben vele van jullie dankbaar voor de hulp en steun die ik hier de laatste weken gekregen heb, en zelfs de laatste jaren in advies ivm mijn modelfotografie etc. Ik ben nog jong, en stel soms inderdaad verkeerde prioriteiten, maar ik leer er altijd wel uit. Wat ik verkeerd heb gedaan is nu wel duidelijk en zal ik aan werken, dus het is niet nodig om daar over te blijven praten, en zeker niet op dergelijke toon. Het leven is zeker niet makkelijk, en al helemaal hier niet, maar ik wil ervoor vechten om dit te laten slagen. De eerste stappen naar een grote carriere zijn hier genomen, en als ik blijf werken zoals ik nu bezig ben, zal ik in mijn opzet slagen, daar ben ik zeker van, mits hier en daar wat aanpassingen.
lateef schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:28:
[...]

Dat is nog maar de vraag. Je bent daar niet als toerist, maar je wilt je vestigen in dat land en je wilt daar een beroep uit oefenen. Wanneer je van buiten de EU naar binnen de EU verhuisd, dan kan je de goederen die je nodig hebt voor het uitoefenen van je beroep nooit belastingvrij invoeren. Nu ken ik de regels in Ecuador niet, maar wanneer het beschermen van de eigen economie daar zo belangrijk is, dan verwacht ik dat die regels daar niet minder soepel zullen zijn.

[...]

nee, ik praat niets goed, maar ik weet wel dat in landen waar een hoop meer armoede is, het risico op diefstal aanmerkelijk groter is. Zeker wanneer het gaat om (relatief) rijke Europeanen met dure spullen. Dat je daar niet op anticipeert, vind ik onprofessioneel.

[...]

het kan dat je mijn houding negatief vind, of dat je mijn manier van reageren nogal bot vind, persoonlijk vind ik jouw houding nogal naïef, niet alleen met betrekking tot dit voorval, maar met heel je verhuizing naar Ecuador. Dat heeft zo zijn charmes en als het voor je werkt, is dat natuurlijk uitstekend. Maar je hebt nu een harde en kostbare les gehad en lijkt daar weinig van te leren. Dat mag je natuurlijk negatief vinden, persoonlijk vind ik het, helaas, reëel...
Ik snap hoe je erover denkt, maar stel jezelf eens in mijn schoenen? Meer wil ik erover niet kwijt tegen jou. Ik snap en respecteer jouw mening, maar ik hoor liever niets meer erover. En natuurlijk leer ik hier dingen uit. Het is niet omdat ik opnieuw een goede camera wil kopen dat ik niets geleerd heb. Ik kan hier moeilijk nog jaren als fotograaf werken met een camera die nu al 8 jaar oud is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Dat hij wat hij nu koopt illegaal gaat importeren is niet waar. Hij koopt gebruiksartikelen en heeft nog steeds de Belgische nationaliteit. Dat hij tijdelijk in Ecuador woont heeft daar niks mee te maken, evenals dat hij aan het vervangen is (en of het nou verzekerd is of niet... als mijn nieuwe telefoon gestolen wordt als ik een jaar in het buitenland zit mag ik gewoon een nieuwe kopen, ook in het buitenland, en die dan mee terug nemen). Dat er kans is op gezeur bij de grens is tot daar aan toe.

Wat ik dus wél zou doen om gezeik met autoriteiten te voorkomen: Spul bij Adorama kopen, dozen op de post doen naar België en de spullen in je koffer of tas meenemen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kakanox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:08:
Dat hij wat hij nu koopt illegaal gaat importeren is niet waar. Hij koopt gebruiksartikelen en heeft nog steeds de Belgische nationaliteit. Dat hij tijdelijk in Ecuador woont heeft daar niks mee te maken, evenals dat hij aan het vervangen is (en of het nou verzekerd is of niet... als mijn nieuwe telefoon gestolen wordt als ik een jaar in het buitenland zit mag ik gewoon een nieuwe kopen, ook in het buitenland, en die dan mee terug nemen). Dat er kans is op gezeur bij de grens is tot daar aan toe.

Wat ik dus wél zou doen om gezeik met autoriteiten te voorkomen: Spul bij Adorama kopen, dozen op de post doen naar België en de spullen in je koffer of tas meenemen.
Was zoiets van plan, Ik koop ook geen 10 talle dingen. Ben gewoon van plan om een degelijke laptop en camerabody te gaan halen. Dat de overheid 40% eist op dingen die ze hier zelf produceren kan ik inkomen, en vind ik redelijk, maar dat ze dat op alles doen is gewoon onredelijk. Camera's, computers, etc zijn hier gewoon duurder dan in Europa, terwijl de gemiddelde mens hier nog niet eens de helft verdient van de lonen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Je moet even je website update: http://lakker.be/gear/

}) Too soon?! :+

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb op al mijn social media mijn gear proberen te verwijderen, had nog niet aan die blog gedacht. Ook mijn locatie zou normaal gezien nergens meer te vinden mogen zijn. Buiten dan de stad waar ik in woon.

Bij deze is deze pagina verwijderd. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01

Milo.

klik

Tja er is al genoeg gezegd denk ik... erg klote..

Wel zou ik snel eens informeren waar de "zwarte markt" is.. elke stad heeft er een.. ga er dan niet zelf als gringo heen maar laat eens iemand rondkijken en vragen voor een camera.. wie weet heeft iemand iets of kunnen ze er binnen erg korte tijd aan komen.
Met zwarte markt bedoel ik dus niet de markt van tweedehands rotzooi maar de straatjes achter die markt, ik weet dat in Zuid Amerika in nagenoeg elke stad plekken zijn waar je kostbaar gestolen spul kunt kopen. In de uber toeristische Peruaanse stad Cusco ging ik daar wel heen om eens een kijkje te nemen en dat waren voornamelijk compactjes van toeristen soms met de sd kaartjes met foto's erop! (met eigen ogen gezien). De politie weet er ook van en tja zoals al gemeld wordt daar heb je niets aan.

Verder denk ik niet dat mensen echt op internet gaan zoeken wat je in huis zou kunnen hebben.. kommop je bent een westerling in waarschijnlijk westerse kleding die een appartementje heeft.. logisch dat men er vanuit gaat dat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel iets van waarde te halen valt.. dat zou voor mij dan ook verklaren dat ze niet je hele kamer overhoop gehaald hebben maar gewoon snel wat voor het grijpen lag.

In ieder geval sterkte met de situatie.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Milo.

Ik hoor eens rond bij familie hier waar ik die markt zou kunnen vinden, en of ze voor mij eens gaan willen zien. Als ik er zelf ga rondlopen gaat het niet lukken denk ik. Verder is hier nu in huis een alarm geinstalleerd, Stalen/ijzeren duren ipv houten, en een electrisch hek rond het huis. Toch word ik nog vaak wakker snachts als ik iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:06:
Bedankt Milo.

Ik hoor eens rond bij familie hier waar ik die markt zou kunnen vinden, en of ze voor mij eens gaan willen zien. Als ik er zelf ga rondlopen gaat het niet lukken denk ik. Verder is hier nu in huis een alarm geinstalleerd, Stalen/ijzeren duren ipv houten, en een electrisch hek rond het huis. Toch word ik nog vaak wakker snachts als ik iets hoor.
dat wakker worden is normaal. Je hersenen zijn nu in standje alert, slijt wel :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:42
Hoi Kevin,

Ik zie hier net je verhaal. Het begint veelbelovend en eindigt helaas in de diefstal. Laat het je avontuur niet bederven en ga lekker door met het leven! Sterkte ermee!

PS: die zwarte markt optie die hierboven genoemd wordt zou ik zeker eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

En Kevin, hoe staan de zaken er ondertussen voor?

Ben erg benieuwd of je ondertussen het een en ander weer op de rit hebt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CasGas schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:42:
En Kevin, hoe staan de zaken er ondertussen voor?

Ben erg benieuwd of je ondertussen het een en ander weer op de rit hebt..
wel, ik heb rondgekeken voor een verzekering, en die komt er zodra ik m'n nieuw spul heb. Binnen 2 weken zou ik de camera moeten hebben. Verder heb ik binnen een uurtje de modeshow waar ik over sprak, sinds mijn laatste update is er dus nog niet veel veranderd. Als ik de camera heb post ik wel een update.
Bedankt voor de intresse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, na veel "miserie" ben ik er eindelijk terug wat bovenop. Wat is er ondertussen veranderd?

Ik heb meer contacten, en naast fotografie ben ik bezig met websites te maken voor klanten waar ik ook fotografie voor doe, een mooie combo.

Ik heb nu bijna 4 maanden met de D200 en X100 opdrachten gedaan. Heb de X100 toch 2x moeten gebruiken voor een betaalde opdracht, omdat het in een donkere locatie was, en de sensor van de fuji toch pakken beter is in donkere situaties. De D200 heeft me wel geleerd dat het niet alleen om de camera draait, en meer om de skillset van de fotograaf. Heb met deze camera geleerd dat het heel belangrijk is wanneer en waar je de foto maakt ivm licht, zeker op modeshows.

Heb sinds 3 dagen nu de D800, voorlopig gewoon de body, geen grip of extra's erbij, om momenteel de kosten te drukken, ik steek liever wat geld in marketing. Vanaf het budget het toelaat komt de grip erbij omdat het toch prettiger is met een grip om een modeshow van een uur vast te leggen, en aangezien modellen 75% van mijn werk is, zie ik dit zeker als iets dat nodig is.

Ik heb mezelf een kleine maar krachtige laptop aangeschaft met een extern scherm, om toch zeker een jaartje voort te kunnen, de laptop is zeker geen powerhouse zoals de rMBP die ik had, maar het voldoet met wat geduld. Nu ik de D800 heb ga ik naar enkele modebladen stappen, waaronder BGmagazine, en aangezien ik kenissen heb die de baas kennen, zie ik het zeker zitten om daar enkele opdrachten voor te doen. Mijn persoonlijke opdrachten ga ik ook weer zo snel mogelijk opnemen, en enkele van mijn beste fotos die ik de laatste tijd hier genomen heb, ga ik overdoen met deze camera, om te zien wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te lezen dat je de goede kant op gaat. Wat ik erg leuk vind om te zien, is dat je zelf ervaart hoe je nu met de beschikbare middelen om gaat. Dat laat zien dat je over veel doorzettingsvermogen beschikt. Hou dat vol.

Verder ben ik benieuwd naar de opdrachten. Hopelijk zit het op dit vlak wat mee. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb wel een paar momenten gehad dat ik bij mezelf dacht: Waarom ga ik niet gewoon terug naar België en ga ik daar gewoon verder zoals ik 2 jaar hiervoor gedaan heb. Toch besloten om door te zetten omdat dit mijn droom is, en elke dag lijkt een cadeau, heerlijk land, interessante mensen, en gewoon onnoemelijk veel kansen om fotos te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

En hoe gaat het nu?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

The.Terminator

Un boer met bier

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vorig jaar dit topic doorlopen en herinnerde mij vandaag ineens dit topic.
Hopelijk komt er nog een keer een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de interesse. Ik zit hier sinds 3 dagen exact een jaar, en heb daar een postje over geschreven, ( in het engels welliswaar)

http://facesofecuador.com...my-first-year-in-ecuador/

Maar om het op te sommen: Het is nog steeds moeilijk en ben ook nog altijd aan het recupereren van de inbraak, maar het licht aan het einde van de tunnel is in zicht.

Moesten jullie een foto willen kopen van mijn website om me eventueel te steunen kunnen jullie mij hier altijd een berichtje sturen, zou fijn zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo jongens, jullie vroegen voor een update, die heb ik gegeven maar sinds geen reacties gekregen.

Hier weer enkele kleine updates. Deze woensdag verjaar ik, 24 om exact te zijn,en normaal gezien zou ik op mijn verjaardag de residentie hier moeten krijgen. Mijn vader heeft hier een huis gekocht, en mijn naam op de akte gezet voor de helft van de eigendom. Dit stelde mij in staat om een investeerdersvisa te krijgen. Dit maakt het voor mij mogelijk om hier te werken, stemmen, en alles te doen wat een Ecuadoriaan mag/moet doen. Enige limitatie die ik heb is dat ik niet meer dan 3 maanden per jaar het land uit mag zijn, dan verlies ik de residentie. Na 3 jaar kan ik een examen afleggen en de Ecuadoriaanse nationaliteit verkrijgen.

Verder ben ik ongeveer een week geleden volledig droog gevallen financieel. De residentie kost mij al bij al een 800 dollar, en mijn laatste 400 dollar zijn naar het voorschot gegaan. Mijn vriendin betaald deze woensdag de laatste 400 dollar.

Aangezien ik met de residentie kan gaan werken heb ik deze maandag mijn CV binnengedaan bij FujiFilm Ecuador. Ik hoorde dat ze een nieuwe winkel gingen openen, en heb het erop gewaagd. Gisteren werd ik gebeld door de meneer van PR, en mocht ik zo snel mogelijk op gesprek komen. Na 15 min was het duidelijk dat hij onder de indruk was van mijn ervaring, en talenknobbel, en was het snel besloten dat ik geschikt Fuji materiaal was. Maandag begin ik mijn proefperiode.

Nu is het natuurlijk niet helemaal zoals Fuji Nederland of Europa. Aangezien Ecuador serieus strenge importwetten heeft, is alles hier een heel stuk duurder. Ze voeren lang niet alle camera modellen in, het duurste dat je hier vind is de X-A1, en die kost hier snel eventjes het dubbele. Verder is Fuji hier veel meer gericht op het afdrukken en ontwikkelen van fotoboeken. De Latijns-Amerikaanse mensen zijn in het opzicht van foto's( onder andere) een heel stuk warmer. Iedereen heeft hier fotoboeken thuis, en ze zijn niet schuw van naar een Fuji winkel te stappen, hun foto's te laten nemen in een studiootje en zich dan in de wolken te laten photoshoppen. Voor de mensen die niet snappen wat ik bedoel is DEZE website een mooi voorbeeld van de verschrikkingen die ze hier in Fuji aanbieden.
Het mooie is dat de winkel die ze gaan openen meer gericht is naar de professionele mensen hier. Ze hebben blijkbaar net de nieuwste Frontier aangekocht, samen met een nieuwe printer die heel groot en kwalitatief kan afdrukken. Ik kijk er al naar uit.

Dit wilt natuurlijk wel zeggen dat mijn eigen fotografie een stapje naar achter word geschoven. Ik moet er eerst financieel even terug bovenop komen. Gelukkig zijn de meeste projecten die ik tot hier toe heb gedaan perfect te doen op zondag/ 's avonds, dus hopelijk veranderd er niet te veel voor Faces Of Ecuador.

Verder heb ik nog een "contract" binnengehaald voor FOE, een traditionele dansgroep. Ik ben hun officiele fotograaf, en kan dus al hun voorstellingen op de gevoelige plaat vastleggen, hun website ontwikkelen, en enkele sessies doen in het Andes gebergte van traditionele dans.

Als jullie dit allemaal gelezen hebben tot hier, zijn jullie zeker geïnteresseerd, en ik dank jullie hier dan ook enorm voor. De laatste maanden zijn eng geweest, het geld dat opgeraakte, de onzekerheid ivm de visa, maar eindelijk is er licht aan het einde van de tunnel.

En zoals altijd, www.facesofecuador.com voor meer info.

bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

Klinkt goed :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42

Quad

Doof

Wauw, je moet wel heel erg veel meegemaakt hebben in de tussentijd, van nare ervaringen tot papieren rondslompen. Heel mooi dat je nu ook werk aangeboden hebt, altijd fijn om afwisseling te hebben! En is natuurlijk ook fijn hulpmiddel naar een Ecuadoraans burgerschap! d:)b

Als je eenmaal alles op de rit hebt mag je wel heel erg tevreden zijn met je huidige ontwikkeling, elke stap vooruit is er één. KUTGW!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb inderdaad heel wat meegemaakt. Uiteindelijk leren we uit alles. Moest ik het opnieuw kunnen doen zou ik het ook doen. Het heeft me een stuk volwassener gemaakt, en is een ervaring waar ik elke dag nog uit leer, en uit zal blijven leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Just make sure you have fun doing it....dat is de enige manier om het vol te houden :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik zeker aan het doen. Bedankt!
Pagina: 1 2 Laatste