Zo jongens, jullie vroegen voor een update, die heb ik gegeven maar sinds geen reacties gekregen.
Hier weer enkele kleine updates. Deze woensdag verjaar ik, 24 om exact te zijn,en normaal gezien zou ik op mijn verjaardag de residentie hier moeten krijgen. Mijn vader heeft hier een huis gekocht, en mijn naam op de akte gezet voor de helft van de eigendom. Dit stelde mij in staat om een investeerdersvisa te krijgen. Dit maakt het voor mij mogelijk om hier te werken, stemmen, en alles te doen wat een Ecuadoriaan mag/moet doen. Enige limitatie die ik heb is dat ik niet meer dan 3 maanden per jaar het land uit mag zijn, dan verlies ik de residentie. Na 3 jaar kan ik een examen afleggen en de Ecuadoriaanse nationaliteit verkrijgen.
Verder ben ik ongeveer een week geleden volledig droog gevallen financieel. De residentie kost mij al bij al een 800 dollar, en mijn laatste 400 dollar zijn naar het voorschot gegaan. Mijn vriendin betaald deze woensdag de laatste 400 dollar.
Aangezien ik met de residentie kan gaan werken heb ik deze maandag mijn CV binnengedaan bij FujiFilm Ecuador. Ik hoorde dat ze een nieuwe winkel gingen openen, en heb het erop gewaagd. Gisteren werd ik gebeld door de meneer van PR, en mocht ik zo snel mogelijk op gesprek komen. Na 15 min was het duidelijk dat hij onder de indruk was van mijn ervaring, en talenknobbel, en was het snel besloten dat ik geschikt Fuji materiaal was. Maandag begin ik mijn proefperiode.
Nu is het natuurlijk niet helemaal zoals Fuji Nederland of Europa. Aangezien Ecuador serieus strenge importwetten heeft, is alles hier een heel stuk duurder. Ze voeren lang niet alle camera modellen in, het duurste dat je hier vind is de X-A1, en die kost hier snel eventjes het dubbele. Verder is Fuji hier veel meer gericht op het afdrukken en ontwikkelen van fotoboeken. De Latijns-Amerikaanse mensen zijn in het opzicht van foto's( onder andere) een heel stuk warmer. Iedereen heeft hier fotoboeken thuis, en ze zijn niet schuw van naar een Fuji winkel te stappen, hun foto's te laten nemen in een studiootje en zich dan in de wolken te laten photoshoppen. Voor de mensen die niet snappen wat ik bedoel is
DEZE website een mooi voorbeeld van de verschrikkingen die ze hier in Fuji aanbieden.
Het mooie is dat de winkel die ze gaan openen meer gericht is naar de professionele mensen hier. Ze hebben blijkbaar net de nieuwste
Frontier aangekocht, samen met een nieuwe printer die heel groot en kwalitatief kan afdrukken. Ik kijk er al naar uit.
Dit wilt natuurlijk wel zeggen dat mijn eigen fotografie een stapje naar achter word geschoven. Ik moet er eerst financieel even terug bovenop komen. Gelukkig zijn de meeste projecten die ik tot hier toe heb gedaan perfect te doen op zondag/ 's avonds, dus hopelijk veranderd er niet te veel voor Faces Of Ecuador.
Verder heb ik nog een "contract" binnengehaald voor FOE, een traditionele dansgroep. Ik ben hun officiele fotograaf, en kan dus al hun voorstellingen op de gevoelige plaat vastleggen, hun website ontwikkelen, en enkele sessies doen in het Andes gebergte van traditionele dans.
Als jullie dit allemaal gelezen hebben tot hier, zijn jullie zeker geïnteresseerd, en ik dank jullie hier dan ook enorm voor. De laatste maanden zijn eng geweest, het geld dat opgeraakte, de onzekerheid ivm de visa, maar eindelijk is er licht aan het einde van de tunnel.
En zoals altijd,
www.facesofecuador.com voor meer info.
bedankt iedereen!