Toon posts:

Zou iemand mij kunnen adviseren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met deze computer vooral gamen en downloaden. Ik download vooral films. Ook moet hij vlot zijn met het opstarten van programs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik stel mijn max op 1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord en muis. Verder heb ik al een samsung 32 inch lcd tv om er op aan te sluiten.
Als laatste heb ik ook nog een 5.1 logitech surround set ( X530).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil genoeg opslagcapaciteit hebben zodat ik hier films op kan zetten. Ik heb een goede videokaart nodig die nog lang bij de tijd blijft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grote van het systeem maakt mij niet zo heel veel uit. Hij moet nog een heel tijdje bij de tijd zijn en wanneer nodig, upgradable zijn.

Voorstel

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,20€ 84,20
1Asus Sabertooth 990FX€ 142,01€ 142,01
1EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked€ 425,-€ 425,-
1Western Digital Scorpio Blue WD10JPVT, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 81,51€ 81,51
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 83,34€ 83,34
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,99€ 63,99
1Adata S510 120GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 974,05

Hier komen nog windows 8
en deze case bij. Deze kon ik niet vinden in de pricewatch maar hier de link: Aerocool Xpredator x1 black edition http://www.aerocool.com.t...predator-x1-black-edition

[ Voor 230% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 18:38 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je vorige thread werd gesloten met de reden:
Met een dergelijke titel, de beperkte informatie en inzet bij je openingspost en het plaatsen in het verkeerde subforum rest mij niets anders dan het topic te sluiten.
Je posts is ge-copy-paste. Laat eerst maar eens zien waarom je op deze onderdelen kwam en maak fatsoenlijke links naar de PW zoals iedereen hier doet, anders ben ik bang dat je thread gewoon weer wordt gesloten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01

Quad

Doof

De vraag of dit systeem goed is. Tsja kunnen wij niet veel mee als er niet vermeld is wat je ermee gaat doen en waarom je tot die keuze gekomen bent.

Lees het DAA beleid eens door. Beantwoordt die vragen en EDIT je startpost!

Tip, maak een wenslijst met de onderdelen!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijder deze aub.

• LiquidT_NL
Je kan toch je oude post editten? Of wil je WEER een nieuw topic openen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quad

Quad

Doof

Dit is bijvoorbeeld een goede openingspost : Internet-, e-mail en filmdesktop circa EUR 900,0
Dus het beleid doornemen en een mooie duidelijke OP maken.

Producten kan je in de Pricewatch opzoeken en in een wenslijst plaatsen.
Die lijst plaats je dan ook in je OP.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel dit zal ik nu doen;)

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk is het nu wel goed en kunnen jullie mij adviseren bij mijn build.
Alvast bedankt!

• Quad

Quad

Doof

Dit is al veel beter.
Ik heb een aardig verbeterde setup voor je maar kan momenteel niet zomaar producten verwijderen door een bug in de wenslijsten.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ok alvast bedankt. Post hem maar als de bug is verholpen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
Waarom de relatief onbetrouwbare ADATA SSD en niet de veel betere Samsung 830 (qua betrouwbaarheid).
En de WD Scorpio Blue, wat een laptopschijfje is en veel duurder van zijn grotere broertjes? Dus, waarom geen WD Green bijvoorbeeld?

Ook de relatief oude AM3 CPU met een nieuwere, duurdere 990FX AM3+ moederbord vind ik apart. Vanwaar deze setup? Waarom geen iets goedkoper moederbord met een duurdere CPU? Dat kan ook van Intel natuurlijk, waarin je een redelijk high-end Gigabyte moederbordje van ongeveer €113 hebt (ben te lui om hem op te zoeken) en je er een i5 op kan prikken tegen een klein beetje extra?

• Quad

Quad

Doof

Bij deze mijn voorstel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 187,95€ 187,95
1MSI H77MA-G43€ 69,10€ 69,10
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 363,50€ 363,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 85,90€ 85,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,45€ 35,45
1Samsung 830 series 256GB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,89

Korte onderbouwing:
Bij dit budget past natuurlijk een veel snellere i5 dan de AMD (waarom je dat dure mobo erbij had weet ik niet maar goed) equivalent.
Tevens een aardig wat eurootjes bespaard po de grafische kaart, die EVGA is best wel overpriced, de Gigabyte doet hetzelfde voor minder geld!

Voeding draait prima, misschien dat deze pricewatch: XFX Pro 550W al voldoende is. Maar ik weet niet precies wat de Graka verstookt.

Ipv 16GB overkill geheugen heb ik gewoon een setje van 8GB 1600Mhz geheugen gepakt. Door deze besparingen kan je een mooie 256GB SSD van Samsung erin pluggen.
En een 2TB Data schijf mag ook niet ontbreken natuurlijk.

Al met al is dit een behoorlijke setup waar je best een flink eind kan komen! Misschien ook wel de beste voor je budget.

Dit alles bestellen bij de goedkoopste winkel (Afuture) maakt totaal € 981,-, houdt je nog €200,- over voor behuizing, OS en wat extraatjes.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. Dit ziet er idd een stuk beter uit. Betreft de ssd, het was maar een brainstorm ik wist niet precies welke het beste was XD. Betreft de graka, klopt het dat dit een aangepaste gtx 670 is? Ja, toch.
Zouden jullie het aanraden om in plaats van een i5 toch een i7 er in te plaatsen?

• Quad

Quad

Doof

Geen i7 doen, het levert je niets meer winst op namelijk.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ok, en het moederbord, moet ik daar nog een wifi adapter bij halen of zit die ingebouwd? Kon het niet zien in pricewatch.

• Quad

Quad

Doof

Die zit er niet in.
Deze is een aanrader: pricewatch: TP-Link TL-WN822N

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
En al met al, kan ik met deze desktop ook een tijdje vooruit? En hoe zit het met upgrade mogelijkheden? Sorry dat ik zo moeilijk doeXD

• Quad

Quad

Doof

Je kan hier een heel eind mee vooruit. Futureproof is geen enkele PC.
3 jaar geleden was de GTX290 high end en erg duur (400/500€ +). Nu is die al lang en breed voorbij gestreefd door deze GTX670.

Techniek veranderd elk jaar. Over twee jaar heb je voor hetzelfde geld al weer beters dus.
Maar je kan zeker wel een flinke tijd vooruit.

nggyu nglyd

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
pak alleen geen ocz voeding maar eentje van XFX of Seasonic ;) Misschien ietsje duurder, maar veel betrouwbaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het mee eens, maar het is wel gelukkig wel mogelijk om je pc eens in de zoveel tijd aan te passen.
nog 1 vraagje: Op dit moederbord zit een onboard videokaart, geeft dit geen problemen met de nvidea?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Kun je prima mee vooruit. Mocht je nog willen overklokken, dan kun je het moederbord en de CPU in Quad's lijstje vervangen door de volgende onderdelen:
CPU: pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
Moederbord: pricewatch: Asrock Z75 Pro3
En CPU koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Als je niet wilt overklokken en geen tweede videokaart wilt toevoegen aan het systeem heb je ook genoeg aan dit moederbord: pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
Wil je én overklokken én een tweede videokaart kunnen toevoegen zodat je SLI draait, dan is dit moederbord goed: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H en een van deze voedingen: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M of: pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition

Qua voeding is dit een betere keuze als je het bij één videokaart laat: pricewatch: XFX Pro 550W

Met de GTX670 kun je wel een aardige tijd vooruit, de videokaart is het eerste onderdeel dat veroudert in een game pc. De videokaart kun je tussentijds wel upgraden, en als je een overklokbare processor neemt kun je ook meer prestaties uit de CPU halen waardoor deze ook een tijd meegaat.
Onboard videokaart wordt volgens mij uitgeschakeld als er een discrete videokaart in de pc wordt gezet. Het geeft in ieder geval geen problemen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens bedankt voor de hulp:D
Ik laat het weten als ik nog hulp nodig hebt.
Erg bedankt.
Mvg Jordy

• Quad

Quad

Doof

Ik zou met dit budget geen SLI draaien. Videokaart upgraden kan je later altijd nog (3/4 jaar).
Processor eventueel later overclocken is prima idee natuurlijk. Hieronder een overclock versie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI Intel Z77 Express Z77A-G45€ 99,99€ 99,99
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 363,50€ 363,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 85,90€ 85,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 31,99€ 31,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,72

Edit: Laat natuurlijk wel even weten wat je gaat doen uiteindelijk (met een mooi lijstje).

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen! bedankt voor de hulp. Als ik je nog nodig heb, hoor je het nog wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, op dit moederbord zit een onboard videokaart, hoe gaat dit in zijn werk betreft de nvidea graka?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik nu heb staan.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Intel Z77 Express Z77A-G45€ 99,99€ 99,99
1EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked€ 429,50€ 429,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Cooler Master Hyper 412S€ 31,99€ 31,99
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,63

Ik ben toch voor de sterkere videokaart gegaan. Is het mogelijk hier nog op te besparen maar wel de zelfde kwaliteit te behouden?
Ik heb er een kleinere harddrive ingezet omdat ik altijd nog later een extra harddrive kan toevoegen.
Nog tips?

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Je zou bijvoorbeeld deze msi-n670gtx-pm2d2gd5 kaart kunnen kiezen. Het verschil in RAM heb je alleen nodig als je hoge resoluties (2560 x 1600) of multi-monitor gaat draaien.

• Quad

Quad

Doof

Het nut van de EVGA ontgaat mij momenteel. Die ik had aangedragen of die 'funnyname' aangeeft kan net zo goed en scheelt centen.

nggyu nglyd

• LiquidT_NL
Om even wat aan te halen. Edit alsjeblieft je posts in plaats van 3 posts op een rij te plaatsen (zie de regels). Ook zie ik dat je bepaald advies niet meeneemt, het is wel prettig als anderen hulp bieden om hun post door te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 25-10-2012 12:43 ]

• funnyname
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z77 Extreme4-M€ 107,40€ 107,40
1Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM€ 353,01€ 353,01
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500413AS, 500GB€ 41,60€ 83,20
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 30,46€ 30,46
1Thermaltake Smart 530W€ 44,25€ 44,25
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 157,-€ 157,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.010,67

motivatie:
* i5 lijkt me duidelijk, goed overclockbaar en beste bang/bucks
* Asrock MB vanwege overclocken en features
* De Palit is de snelste GTX670 voor weinig geld
* 2 x 500GB harddisk, plaats die in RAID0 en je hebt een lekker snelle file copy van/naar je SSD!
* Gelid raadt tweakers redactie aan ..
* RAM lijk me duidelijk
* Thermaltake vanwege goede reputatie en weinig poespas (dus betaalbaar)
* De Crucial M4 omdat deze net wat sneller is met gaming (random read) t.o.v. de Samsung

• Quad

Quad

Doof

Waarom pak je moeilijk leverbare HDDs en CPU koeler?
Ik heb mijn build juist laten doen op leverbaarheid, daarom is dat een goede keuze.
Je zult volgende moeten veranderen ivm leverbaarheid:
- Voeding
- GPU
- CPU koeler
- HDDs

Uiteindelijk zit je met hogere kosten en langere wachttijden opgescheept.

Jouw build:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2reodb6.jpg

Mijn build:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/20rn1v9.jpg

Trek je conclusies.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 25-10-2012 14:02 ]

nggyu nglyd

• funnyname
Persoonlijk wacht ik liever wat langer (moet wel binnen enkele weken blijven) op de juiste spullen ..

• Quad

Quad

Doof

funnyname schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:02:
Persoonlijk wacht ik liever wat langer (moet wel binnen enkele weken blijven) op de juiste spullen ..
Ook als je meer (€60!!) moet betalen op hetzelfde?

nggyu nglyd

• funnyname
Ik vind € 60 wel meevallen op € 1000, mits er natuurlijk goede keuzes tegenover staan.

De Voeding, en CPU-koeler zijn natuurlijk niet super kritisch, die kun je vrij makkelijk uitwisselen met andere goede componenten. De GPU en schijven is een ander verhaal, ga je die uitwisselen met andere componenten, dan krijg je performance verschillen ..

• LiquidT_NL
funnyname schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:15:
Ik vind € 60 wel meevallen op € 1000, mits er natuurlijk goede keuzes tegenover staan.
Wat ik een beetje mis is waarom dan jouw systeem, die van jou is:
- duurder
- slechter leverbaar
- niet echt significant beter

Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk toch voor de build van quad. Maar de graka had ik gepakt vanwege de 4gb.
Is het op lange termijn niet fijner om de evga te pakken in plaats van die van jou? Want waar moet ik precies goed op letten (sorry voor de onervarenheid, eerste keer dat ik dit doe XD)?

• funnyname
GPU
Video geheugen heb je alleen nodig wanneer er hoge resoluties gebruikt worden.
Tot 2 GB geheugen kun je makkelijk toe met een resolutie van 1920 x 1080 of 1920 x 1200. Wanneer je tot deze resoluties een grafische kaart gebruikt met meer geheugen, dan zal deze op geen enkele manier sneller zijn. Dus het aanschaffen van die EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked is totaal zinloos als je niet een resolutie van meer dan 1920 x 1200 gaat gebruiken. Ik ga er vanuit dat je een gemiddelde monitor gebruikt en dus niet gebruik maakt van een resolutie van 2560 x 1440. Daarbij is de kaart die ik voorstel hoger geklokt en dus wel iets sneller dan deze EVGA. Sneller en goedkoper, daar houden we van.

HDD
Nog even uitleg waarom ik gekozen heb voor 2 x 500 GB schijven in RAOD0. Je kan trouwens ook voor 2 x 1TB of 2TB of 3TB kiezen, maar om je budget niet te overschrijden heb ik gekozen voor 2 x 500GB
De SSD die ook in de PC komt is lekker snel en haalt gemakkelijk doorvoer snelheden van 400Mb/sec. Als je één HDD zou kiezen, dan haalt die in zijn eentje ongeveer 150Mb/sec. Ga je dan iets kopiëren van je SSD naar de HDD, dan zal dat dus niet echt snel gaan, de enkele HDD zal dan de snelheid bepalen.
Zet je twee schijven in RAID0 dan haal je ongeveer het dubbele, dus 300 Mb/sec. Reken maar dat RAID0 bij harde schijven veel invloed heeft op de performance. Het prijsverschil van 20 a 30 pleuro t.o.v. een enkele grote HDD ga je geen spijt van krijgen.

SSD
De Crucial is in verschillende tests goed uit de bus gekomen, met name op het gebied van random access snelheden.
En geloof me, de random snelheden van een SSD bepalen het meeste de performance van een SSD voor de gebruiker. Hoge doorvoer snelheden zijn leuk (staat leuk in een grafiek), maar van minder invloed voor de gebruikers ervaring.
Ik moet wel zeggen dat de snelheid verschillen met de Samsung erg klein zijn, waarschijnlijk ga je niet veel performance verschil opmerken tussen deze twee SSD's. Maar omdat de Crucial vooral voor Gamers wordt aangeraden, heb ik deze op de lijst gezet.

REST
Alle andere verschillen die ik in mijn configuratie aan heb gegeven zijn veel minder kritisch en meer gericht op persoonlijk voorkeur en ervaring. De merken die ik noem hebben een goede reputatie en komen vaak goed uit verschillende tests.
Dat gezegd hebbende kan je deze zaken dus net zo goed uitwisselen met andere merken van goede reputatie, dit zal geen merkbaar performance verschil opleveren.
Natuurlijk kan je bij het moederbord wel verschillende features krijgen, hier moet je goed opletten waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat bij het kiezen van het moederbord.

• LiquidT_NL
funnyname schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:52:
HDD
Nog even uitleg waarom ik gekozen heb voor 2 x 500 GB schijven in RAOD0. Je kan trouwens ook voor 2 x 1TB of 2TB of 3TB kiezen, maar om je budget niet te overschrijden heb ik gekozen voor 2 x 500GB
De SSD die ook in de PC komt is lekker snel en haalt gemakkelijk doorvoer snelheden van 400Mb/sec. Als je één HDD zou kiezen, dan haalt die in zijn eentje ongeveer 150Mb/sec. Ga je dan iets kopiëren van je SSD naar de HDD, dan zal dat dus niet echt snel gaan, de enkele HDD zal dan de snelheid bepalen.
Zet je twee schijven in RAID0 dan haal je ongeveer het dubbele, dus 300 Mb/sec. Reken maar dat RAID0 bij harde schijven veel invloed heeft op de performance. Het prijsverschil van 20 a 30 pleuro t.o.v. een enkele grote HDD ga je geen spijt van krijgen.
Waarom zou je je opslag/archief schijf zo snel willen hebben? Daarnaast is het risico verdubbeld dat er iets mis gaat, wat je dus JUIST niet op je opslag schijf wil. Raid 1 is dan te rigoreus weer voor archief, waar je veel van wil.

Maar goed, dat is mijn mening. TS moet zelf de keuze maar maken.

• funnyname
Als de schijf alleen voor opslag/backup dient dan kun je inderdaad beter niet met RAID0 gaan werken.

Heeft je data schijf meer een hybride karakter en kopieer je er bijvoorbeeld vaak grote HD films naartoe, dan is het weer een ander verhaal. Daarbij is mijn ervaring dat harde schijven de laatste jaren steeds beter/betrouwbaarder zijn geworden, ik heb jaren lang met RAID0 gewerkt en nooit problemen gehad, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.

• LiquidT_NL
funnyname schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:45:
Als de schijf alleen voor opslag/backup dient dan kun je inderdaad beter niet met RAID0 gaan werken.

Heeft je data schijf meer een hybride karakter en kopieer je er bijvoorbeeld vaak grote HD films naartoe, dan is het weer een ander verhaal. Daarbij is mijn ervaring dat harde schijven de laatste jaren steeds beter/betrouwbaarder zijn geworden, ik heb jaren lang met RAID0 gewerkt en nooit problemen gehad, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.
Punt is in ieder geval in mijn gebruik dat als ik al files heen en weer ga swappen, dat de gewone snelheid van mijn schijf zat is: ik zet het gewoon aan en ga verder met mijn business. Daarom zou ik wel even overwegen of de extra snelheid echt een must is om RAID0 te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens bedankt, nu snap ik het;) Ik gebruik een lcd tv met een resolutie van 1920 x 1080 dus het zou goed moeten lukken met de videokaart die jij aanraadt funnyname? En is dit op lange termijn ook niet te merken?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Je moet je resolutie van je TV zien als MAAR 1920x1080. Er zijn al goed betaalbare monitors die hogere resoluties aanbieden om da nog maar niet over de multi monitor set-ups te spreken. Een GTX670 moet zeker volstaan voor gamen op Full HD resolutie. (de 2gb versie is goed genoeg). Staat ook allemaal al eens geschreven in dit topic.

• funnyname
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:51:
Ok jongens bedankt, nu snap ik het;) Ik gebruik een lcd tv met een resolutie van 1920 x 1080 dus het zou goed moeten lukken met de videokaart die jij aanraadt funnyname? En is dit op lange termijn ook niet te merken?
Computer hardware en lange termijn gaan moeizaam samen, simpel omdat de ontwikkelingen in gadget land nu eenmaal bijzonder snel gaan. Nieuwe Software en nieuwe hardware vragen steeds meer van elkaar en daarom verouderd je hardware altijd.

Zolang je met deze resolutie blijft draaien kun je voorlopig met de laatste spellen prima vooruit.
Als over twee a drie jaar veel zwaardere spellen uitkomen, zal je hardware het zwaar krijgen. Maar welke hardware je ook kiest, hoe snel en duur ook, de hardware over drie jaar zal alle hardware die je nu kan kopen compleet inhalen que performance en features.

Voor je huidige budget zijn de voorstellen die ik en andere tweakers hebben gedaan op dit moment de juiste keuze zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jongens, ik laat het horen als ik nog hulp nodig heb;)
Pagina: 1