Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IBM Model M Clicky keyboard fans.

Pagina: 1
Acties:

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 21:04
Hallo,

Ik heb zelf nog een oud IBM model m toetsenbord uit 1989 made in the uk. Hij werkt nog steeds prima, en ik vroeg me af of er hier nog meer IBM Model M fans zijn, een paar plaatjes van de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1010/imag0185pc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img543/9942/imag0182uv.jpg
Weet iemadn waar dat roostertje voor is, zit er een luidspreker oid in?

En dit vind ik het leukste, een stikkertje met handtekeningen voor de controle:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img547/8956/imag0180y.jpg

Sorry voor de slechte foto's

Ik ben verslaafd aan dat heerlijk geluid, daar komen die moderne toetsenborden niet bij in de buurt.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lol

Er hangt er hier nog zo eentje aan mijn server.
Voornamelijk omdat er zon heerlijke 3 Meter lange snoer aan hangt :)
Tikken idd fijn, en volgens mij zit er zo'n dikke plaat in dat je ze altijd nog als bomschild kunt gebruiken

maar die ps2 aansluiting, en gebrek aan een windows toets, hebben ze toch wel van mijn gewone pc verdreven :()

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• indifined1
Ik heb er laatst eentje weggegooid, die klikte niet zo lekker. Maar nu kom ik erachter dat het waarschijnlijk een zeldzame softtouch uitvoering was, waar maar weinig van zijn gemaakt :D

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Heeeel lang eentje gehad, maar het gebrek aan een windows toets is toch echt rampzalig. Wel een mechanische toetsenbord gehaald, wat ook zo'n zaligmakend tikgeluid heeft :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Ik heb een Unicomp Model M (Ultra Classic), welke overigens ook een versie heeft met windowstoets, en voor soms vind ik het wel lekker om op te typen, gewoon om af te wisselen. Maar in het algemeen vind ik hem toch wat te zwaar tikken, en ik houd niet zo van de lineaire slag (hij heeft geen "tactile bump", maar alleen een "breakdown") waardoor je geen feedback hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/patents?id=mBc6AAAAEBAJ&hl=nl&hl=nl&pg=PA6&img=1&zoom=4&sig=ACfU3U1C5KNOqkT6jAAUBs44BEN7mIBAHA&ci=185%2C299%2C725%2C526&edge=0

Voor het meeste tikwerk vind ik Cherry MX Blue lekkerder, moet ik dus helaas bekennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Seers op 24-10-2012 20:12 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:24

SeatRider

Hips don't lie

LiquidT_NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:22:
Heeeel lang eentje gehad, maar het gebrek aan een windows toets is toch echt rampzalig.
Tah dah!

http://pckeyboard.com/page/FeaturedProducts/UB4044A

(van de OEM makers van het originele IBM keyboard)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Ik heb er ook eentje, tweedehands hier van de V&A gehaald. Heerlijk bord en goed betaalbaar :) Zelf heb ik een model met een 102-key layout - met een korte linker shift-key en een extra \-key. Die \-key heb ik gemapped naar de windows-key. Niet ideaal, maar een stuk beter dan helemaal geen windows-key.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LiquidT_NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:22:
Heeeel lang eentje gehad, maar het gebrek aan een windows toets is toch echt rampzalig.
CTRL+ESC indrukken teveel moeite of zo :? En ehh... "die andere" is SHIFT+F10 :P en levert je ook nog eens extra Whatpulse keys op voor het GoT DPC team :Y) }:O

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:40:
[...]

CTRL+ESC indrukken teveel moeite of zo :? En ehh... "die andere" is SHIFT+F10 :P en levert je ook nog eens extra Whatpulse keys op voor het GoT DPC team :Y) }:O
En win-r win-d win-f ? :>
En eentje die ik veel gebruik win-(pause/break).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 20:44 ]

• indifined1
ik gebruik de windows toets nooit (zal wel komen omdat ik tot 3 jaar geleden alleen maar dit toetsenbord heb gebruikt, wat je niet gewend bent hoef je ook niet af te leren :D

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

En win-r win-d win-f ? :>
En eentje die ik veel gebruik win-(pause/break).
Precies. win+r doe ik zo extreem vaak om notepad/calc/cmd te starten. En waarom zou ik iets afleren dat ik echt al mijn hele leven gebruik? Nu is het windows toets met pink/ringvinger en mijn hand zit nog boven de toetsen. Ctrl+Esc zou ik nooit van mijn leven aan willen beginnen als er gewoon toetsenborden zijn die wel zo'n toets hebben. Daarom toen ik een mechanisch toetsenbord haalde, viel daskeyboard al af zonder windows toets.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 09:51
Het zijn inderdaad heerlijke toetsenborden. Toch neem ik afscheid van mijn oude model omdat de PC ontmanteld is in het voordeel van de Macbook. Dus mocht er nog een fan een nieuw gebruikt exemplaar nodig hebben, kijk gerust bij V&A...
Pagina: 1