Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449893

Topicstarter
Ik wil een "leuke" digitale spiegelreflex camera gaan aanschaffen via marktplaats.
Nu zie ik een hoop aanbiedingen van hobbyisten staan met een hoop accessoire, wat het juist heel interessant maakt voor startende hobbyist.
Zo zie je redelijk wat setjes met bijvoorbeeld een body van merk X en een lens, extra batterij en opberg tas.
Ook wordt er gesproken over het aantal clicks dat is genomen met de camera.

Ik zou graag willen weten welk merk en type camera ik naar uit zou moeten kijken en welk bedrag redelijk is voor zo iets.

Ik zoek iets waarmee ik snel foto's kan maken en met snel bedoel ik de tijd tussen tussen de clicks in.
Zodat ik veel foto's kan maken in een korte tijd.

edit:
Budget rond de € 300,--
soort foto's: allround

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 449893 op 24-10-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dat is heel moeilijk te zeggen zo linuss. Er is natuurlijk geen perfecte camera, dat is voor iedereen anders. En de waarde is ook heel verschillend. Het ligt meestal aan de klasse/bouwkwaliteit en de introductiedatum, ookal is een later geïntroduceerde camera niet perse beter. Op dpreview.com heb je een mooi overzicht van alle types en merken, en daar kan je ze ook naast elkaar zetten bij buying guide>camera side-by-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-07 23:25
Zelf kijk ik altijd op dpreview als ik een leuke camera gezien heb. Ze hebben van veel camera's uitgebreide reviews.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 449893 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:24:
Ik wil een "leuke" digitale spiegelreflex camera gaan aanschaffen via marktplaats.
...

Ik zoek iets waarmee ik snel foto's kan maken en met snel bedoel ik de tijd tussen tussen de clicks in.
Zodat ik veel foto's kan maken in een korte tijd.
Starterssetjes vind je op Marktplaats vanaf circa 150 €, oplopend tot bedragen ruim boven de 1000 €.

Misschien is het handig om budget-indicatie te geven wat je wilt of kunt besteden. En misschien nog wel belangrijker, wat voor soort foto's wil je ermee gaan maken? Dan kunnen we wat gerichter adviseren.

Snel foto's achter elkaar maken wordt gemeten in fps (frames per second), wat oudere modellen doen circa 2 fps, de nieuwere richting 3 of 4, tot bv. 6 fps voor de Nikon D7000. Maar dan praten we al niet meer over een beginners DSLR.

Je zou ook eens kunnen kijken in het topic: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449893

Topicstarter
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

Als je hier nu eens lekker zelf naar de pricewatch gaat, daar een streefbedrag invult zodat de hoeveelheid te hanteren wordt, het camera type invult en dan zelf reviews gaat lezen.
Als je daarna een serieuze vraag te stellen hebt, is dat voor alle partijen veel leuker. :+
Dan begrijp je mijn vraag verkeerd.
De vraag is juist hoeveel ik maximaal zou moeten betalen voor een tweedehands camera met accessoire. Geschikt voor een startende hobbyist.
Op de pricewatch staan vooral nieuwe camera's zonder accessoire. Met ook nog eens veel hogere specificaties als op marktplaats.

Merk en type X met X aantal clicks voor X bedrag.
Met minimaal een lens van X millimeter

Bijvoorbeeld:
Canon EOS 400D + standaard lens + Tamron 18-200 + fototas voor € 250,--
Is dit een redelijk bedrag of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Dat lijkt me een redelijk bedrag. Die Tamron superzoom lens is geen topper, maar wel handig om eens te kijken wat voor soort foto's je maakt. Zit je veel in de telezoom kant (richting 200 mm) dan kun je dan altijd nog eens gaan kijken voor een betere lens in dat bereik. Als je daarnaast een standaard kitlens van Canon krijgt (18-55 mm) dan heb je een leuke startset volgens mij.

Aantal kliks is meestal geen probleem, Dslr's kunnen vaak minstens 50.000 tot 100.000 kliks aan en soms nog wel veel meer. Er zijn niet veel fotografen (echte pro's uitgezonderd) die daar snel aan toe zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Wesco op 24-10-2012 11:32 . Reden: Kliks toegevoegd ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Dat is dus voor iedere configuratie anders, daar is geen pasklaar antwoord op te geven..

Ik zou eerst eens bij jezelf nagaan wat je wilt gaan fotograferen? Aan de hand daarva kan je dan uitzoeken wat voor lens(zen) je nodig hebt. Daarna zou ik naar de camera (body) gaan kijken. Naar mijn mening zijn deze dslr's tegenwoordig zo goed en de verschillen zo klein, dat de body veel minder belangrijk is voor je keuze ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Let wel op dat de 400D geen live-view heeft. Iet's wat je misschien juist ook wil leren gebruiken, inclusief het weten wanneer je het niet moet gebruiken.

Maar maakt verder gewoon heel mooie plaatjes, afhankelijk van de lens natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Hoeveel foto's wil je minimaal per seconde kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Anoniem: 218471 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:28:
Hoeveel foto's wil je minimaal per seconde kunnen maken?
Ik vraag me af of het hem wat boeit, voor gewoon allround dingen. Of ben ik de enige die bijna nooit in de continous mode schiet?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik heb liveview nooit gemist op mn 400D, de prijs is redelijk, heb mijn 400D incl. grip twee maanden terug weggedaan voor 225 incl. tas en 18-200 van Sigma.

Prima camera om te ontdekken wat voor fotografie je doet, en om te beginnen is zo'n 18-200 een fijne lens. Als je eenmaal weet wat je veel gebruikt kan je altijd specifieke lenzen kopen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik zou eerder gaan voor een 450D, 12 MP, groter scherm, live view en toch weer 2 jaar nieuwer. Voor 250-300 euro kan je wel een 450D + 18-55IS en wat accessoires vinden ;) Ik gebruik deze camera zelf ook nog, en ben daar best tevreden van. Foto's kan je vinden via de links in mijn handtekening.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Pagina: 1