[PC Indie] Timber And Stone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Zit er erg leuk uit. Speel je hier één bepaald "mannetje" die alles ook bouwt? Of heb je meerdere mannetjes die je opdrachten geeft om iets te bouwen? Ben momenteel op het werk dus kan geen filmpjes, of sites raadplegen.

Edit: Nevermind, heb het spel gisteren even op een iets minder legale manier gespeeld. het spel heeft wel potentie, maar het gaat in het begin wel erg traag.. duurt wel even voor je een huis hebt gemaakt. Het verste dat ik ben gekomen is een stenen vloer van 6 bij 6 :9

Maar als je eenmaal door het begin heen bent is het denk ik wel aangenaam om te spelen. En je kan er inderdaad geweldige dingen mee bouwen. Ik wacht nog even af, maar hou deze game wel in de gaten.

[ Voor 52% gewijzigd door Madstorm op 19-12-2012 08:03 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:07:
[...]

echt neit mee eens dus er is een afgezonderd forum voor testers en daar zijn de mods erg druk met lijsten en dergelijke om de bugs te organizeren en als je zijn posts lkeest heeft hij wel degelijk een plan en idee waar die naartoe werkt.

De bugs die hij heeft opgelost waren de eerste bugs die confirmed waren en een stappenplan hadden hoe ze reproduceren zodat hij wist hoe ze op te lossen.

Het is dus niet dat die random bezig is
Dat zijn dezelfde argumenten die ik gebruik, dus we laten het dan maar in het midden zitten. Maar je hoeft het niet meteen te doen overkomen als de absolute waarheid als je zelf ook geen idee hebt :) Jij mag het op basis daarvan niet random vinden en ik wel.

Hoe zit het trouwens met sieges? Komen er gewoon steeds lompere units op de map en is dat het? Je bouwt een kasteeltje en kijken hoelang je het volhoudt. Of gaat er nog echt iets van een campaign komen naast een sandbox?

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 18-12-2012 15:09 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Donations are back up.
Posted on December 18, 2012

I’ve come to the realization, after answering far too many emails regarding beta access, that I’m not saving time by removing the donation links.

You can again donate, and supplement your existing pledge levels.

Timber and Stone v0.1.1b will be released tomorrow. This will be available to all backers $30 and above. Had I not taken the few days off after the initial release, this would have been out sometime last week. I’m planning for one more beta before Christmas (v0.1.2). After which, we will see a new release every few days up to a week at the very latest.
Mijn 15 dollar pledge geupped naar 30 en zij die willen kunnen nu dus ook pre-orderen en de beta spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

OmegaOne schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:21:
[...]

Mijn 15 dollar pledge geupped naar 30 en zij die willen kunnen nu dus ook pre-orderen en de beta spelen.
Ah, nice. Nu ben ik toch weer geintreseerd hehe :9
Vanavond maar even kijken of ik het ga doen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zo, $30 gedonate.
Ben benieuwd wanneer ik m'n beta key in m'n mailbox heb ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
ik heb ook meteen een donatie gedaan, dit soort projecten steun ik graag :) zeker als je beta toegang krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Argh, je komt er nu dus alleen nog maar in als je 30 of meer betaald. Dacht eigenlijk dat ik er met 15 ook wel zou zijn haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
Oxigeon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:29:
Argh, je komt er nu dus alleen nog maar in als je 30 of meer betaald. Dacht eigenlijk dat ik er met 15 ook wel zou zijn haha
beta is altijd 30 geweest en dan alleen nog maar eerste beta
voor 50 dollar krijg je alle betas en voor 15 enkel het spel als het uit beta is en de updates die er op volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Heb m'n download link inmiddels binnen en zit al even te spelen.
Inmiddels m'n 5e game en ben nu maar verder aan het gaan met 3 mannetjes.
Krijg je er eigenlijk nog bij?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:45:
Heb m'n download link inmiddels binnen en zit al even te spelen.
Inmiddels m'n 5e game en ben nu maar verder aan het gaan met 3 mannetjes.
Krijg je er eigenlijk nog bij?
ja als je aan bepaalde voorwaarden zoals genoeg eten endergelijke voldoed is er een kans op een immigrant

• Yerap
Ik ben gisteren avond ook begonnen aan mijn eerste potje, Wat mij opviel is dat archers toch wel heel scheel zijn in het begin als de vijanden niet recht op hun af lopen, ik denk dat ik in mijn volgende potje een soort tunnel ga maken en daar mijn archers in zet zodat ze alleen recht hoeven te schieten.

Verder is het wel heel erg leuk

Verwijderd

Topicstarter
Yerap schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:22:
Ik ben gisteren avond ook begonnen aan mijn eerste potje, Wat mij opviel is dat archers toch wel heel scheel zijn in het begin als de vijanden niet recht op hun af lopen, ik denk dat ik in mijn volgende potje een soort tunnel ga maken en daar mijn archers in zet zodat ze alleen recht hoeven te schieten.

Verder is het wel heel erg leuk
wees blij dat ze in die scheelheid je eigen mannekes nog niet hebben vermoord

• Renquin
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:14:
[...]

wees blij dat ze in die scheelheid je eigen mannekes nog niet hebben vermoord
:X Dat hebben ze tot nu toe bij mij in elk potje gedaan |:(
Had eindelijk een potje dat lekker liep, ook qua bouwen (redelijk buggy af en toe), had inmiddels 3 immigrants de eerste dag.

Affijn, huisje gebouwd van 2 laagjes stenen hoog, daar iedereen 's nachts ingezet op een archer en 2 infantry na.
Eerste spin komt aan, infantry loopt erop af, archer shiet: infantry dood, spin leeft nog.
Spin bijt archer ook nog even kapot en toen had ik nog maar 1 infantry over...

Ah well, is mijn eerste potje dat daadwerkelijk lekker loopt, want in mijn andere potjes tot nu toe steeds 6 man in de eerste dag, na de eerste nacht nog 1-3 over...

Al met al ben ik best wel positief over deze game.
Het is lekker utigebreid, bugs haaltie er nog wel uit (is nog steeds eerste beta).
Wil alleen wel een "tijdsversneller" hebben op een gegeven moment, dan zijn de nachten wat sneller over.

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:08:
[...]

:X Dat hebben ze tot nu toe bij mij in elk potje gedaan |:(
Had eindelijk een potje dat lekker liep, ook qua bouwen (redelijk buggy af en toe), had inmiddels 3 immigrants de eerste dag.

Affijn, huisje gebouwd van 2 laagjes stenen hoog, daar iedereen 's nachts ingezet op een archer en 2 infantry na.
Eerste spin komt aan, infantry loopt erop af, archer shiet: infantry dood, spin leeft nog.
Spin bijt archer ook nog even kapot en toen had ik nog maar 1 infantry over...

Ah well, is mijn eerste potje dat daadwerkelijk lekker loopt, want in mijn andere potjes tot nu toe steeds 6 man in de eerste dag, na de eerste nacht nog 1-3 over...

Al met al ben ik best wel positief over deze game.
Het is lekker utigebreid, bugs haaltie er nog wel uit (is nog steeds eerste beta).
Wil alleen wel een "tijdsversneller" hebben op een gegeven moment, dan zijn de nachten wat sneller over.
vanmorgen/vannacht is de eerste bugfix geweest

nu versie 0.1.1b spelen (-:
infantry doet eindelijk zijn ding

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Awsom schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:02:
[...]

Ik baal inmiddels wel trouwens dat ik niet gepledged heb, wat ziet dit spel er gaaf uit :D
Kom ook nu pas achter de game, ben ook aan het balen als een stekker. Ben een zeer groot fan van deze builder/RTS combo's.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Yerap
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:13:
[...]

Kom ook nu pas achter de game, ben ook aan het balen als een stekker. Ben een zeer groot fan van deze builder/RTS combo's.
Je kan sinds gisteren weer doneren op de site, dus je hoeft helemaal niet te balen :) Ik heb het gisteren gedaan en had savonds een mail met inloggegevens binnen

• LiquidT_NL
Yerap schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:24:
[...]

Je kan sinds gisteren weer doneren op de site, dus je hoeft helemaal niet te balen :) Ik heb het gisteren gedaan en had savonds een mail met inloggegevens binnen
Ah thanks! Meteen maar even doen!

edit: done :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Renquin
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:33:
[...]

Ah thanks! Meteen maar even doen!

edit: done :)
Wel minimaal $30,- anders krijg je geen beta key :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:10:
[...]
Ah top!,

Kan je wel verder met oude savegames?

vanmorgen/vannacht is de eerste bugfix geweest

nu versie 0.1.1b spelen (-:
infantry doet eindelijk zijn ding

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Beta version 0.1.1
Posted on December 19, 2012

Actually intended to get this release out a few hours sooner, I started one last test this morning and five hours had past before I knew it.

I find myself relying less on Archers, and working the Blacksmiths harder, as intended. You can tell almost immediately how armor affects combat, and it’s especially apparent with Steel Plate. I’ll be paying close attention to feedback regarding difficulty in the next few beta releases, so please post your comments in the forum. You should find v0.1.1 less brutal in the initial stages than the previous version, but the change shouldn’t feel drastic. Remember that this client version is primarily a bug-fix upgrade to the beta version 0.1, and any bugs found can also be reported on the forums. I’ll be working to get as many of those ironed out as possible in the next few days in preparation for 0.1.2b

Please note that 0.1b save files should not work with 0.1.1b.

The members section of the website has already been updated, so follow the link sent with your initial beta invites to find the download. Another round of emails notifying all backers of the new beta version will be sent out shortly. Version 0.1.1b is available to all backers $30 and above.
nee je kan niet verder met oude savegames zijn niet compatible
aangezien er nogal wat bugs uitgetrokken zijn en stats van items endergelijke zijn aangepast

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 11:16 ]

• Renquin
Ah okee, dan maar opnieuw beginnen vanavond.
Ben wel benieuwd.

Moet zelf de bugs die ik tegen gekomen ben ook nog op het forum plempen, dus sowieso nog lang niet klaar ;)

Edit: Een gedeelte van de patchnotes (link naar volledige patchnotes)
- Enemies are no longer able to walk through doors, if there’s a door the enemy wishes to path through, they must first break the door structure down. How quickly this can happen depends on the strength of the unit versus the material quality of the door.

- Archers will now check for friendly fire before shooting. This does not mean your units will never be hit by your own arrows. If the Archers’s aim is bad due to it’s level, it is still possible to hit an unexpected target. For example, your Archer may accidently hit a Builder standing directly to the left of an archery target (because he missed), but if the same Builder is standing in front of the target, the Archer will not take the shot.

- Spiders have been slightly weakened. To compensate, they will occasionally attack in larger packs. The strength of (small) spiders should lie in their numbers, a single spider or two should not be a major threat (that is, until they are larger, and able to scale walls, v0.2b).

- Infantry will be seeing a boost, primarily in plate armor damage resistance.

- Structures that have not been built yet, or placed in error, are now removable via their sub menu. This menu also displays any insufficient resources when the structure’s outline is yellow.

- WASD now controls the camera without requiring the right mouse button.

- The TAB key is the universal “close menu / go back / cancel’ button, closing all main menus, sub menus, unit menus, and designations.

- Farming should be more sustainable, and is influenced by the levels of your Farmers, more so than in v0.1b.

[ Voor 84% gewijzigd door Renquin op 20-12-2012 11:45 ]

Want a cookie?!

• OmegaOne
al 20 minuutjes gespeeld en 2 bugs gevonden, wel zeer irritante bugs

Verwijderd

Topicstarter
OmegaOne schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:39:
kijk even of ze al gepost zijn zo niet volg de guidelines voor posten en meld ze.

dan zijn ze er misshcien nog voor kerst uit d-:

• Renquin
OmegaOne schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:39:
De laatste nieuwe versie gepakt?

Want a cookie?!

• OmegaOne
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:59:
[...]

kijk even of ze al gepost zijn zo niet volg de guidelines voor posten en meld ze.

dan zijn ze er misshcien nog voor kerst uit d-:
beiden gepost
Renquin schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:46:
[...]

De laatste nieuwe versie gepakt?
was in de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ondanks dat er nog relatief weinig te bouwen valt voelt de game wel goed aan en speelt nog best leuk weg. Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). Maar goed, de game is wel heel erg vermakelijk, ik moet wel leren om gewoon een archer ofzo paraat te hebben, want de paar keer dat ik plots werd overvallen was al gauw bijna mijn hele bevolking uitgemoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:32:
Ondanks dat er nog relatief weinig te bouwen valt voelt de game wel goed aan en speelt nog best leuk weg. Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). Maar goed, de game is wel heel erg vermakelijk, ik moet wel leren om gewoon een archer ofzo paraat te hebben, want de paar keer dat ik plots werd overvallen was al gauw bijna mijn hele bevolking uitgemoord :(
\

de pauze knop om snel te kunnen reageren moet nog komen (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ah thanks, documentatie is soms een beetje moeilijk nog bij beta's. Maar leuke game verder, jammer dat er nog wat bugs inzitten (Builders die stuck zitten).

De game wordt vrij hopeloos als je niet start met de juiste seeds om rope van te maken. Sowieso ben je op een small map binnen no-time door de animals heen, en dan heb je geen mogelijkheid om feathers (voor arrows) en animal hair (voor rope/bows) te verzamelen. Ik zit nu in dag 4 en heb geen animal meer om dit van te maken. Sowieso de stomme fout gemaakt om mijn fortress te bouwen NAAST de campfire in plaats van er om heen :S Maar goed, een leer voor de volgende keer, maar ik denk dat ik even wacht tot er nieuwe features zijn om het feather probleem op te lossen. Infantry is hopeloos zwak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasseron
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Pauze knop is gelukkig wel ingebouwd, <p>. Erg handig bij onverwachte aanvallen.
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:32:
...Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). ...
Voor wat betreft het verwijderen van geplande opdrachten moet je <Shift>+<Alt> ingedrukt houden en vervolgens met de muis een gebied selecteren. Als het goed wordt de selectie geel, wat aangeeft dat dat deel geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:16:
Ah thanks, documentatie is soms een beetje moeilijk nog bij beta's. Maar leuke game verder, jammer dat er nog wat bugs inzitten (Builders die stuck zitten).

De game wordt vrij hopeloos als je niet start met de juiste seeds om rope van te maken. Sowieso ben je op een small map binnen no-time door de animals heen, en dan heb je geen mogelijkheid om feathers (voor arrows) en animal hair (voor rope/bows) te verzamelen. Ik zit nu in dag 4 en heb geen animal meer om dit van te maken. Sowieso de stomme fout gemaakt om mijn fortress te bouwen NAAST de campfire in plaats van er om heen :S Maar goed, een leer voor de volgende keer, maar ik denk dat ik even wacht tot er nieuwe features zijn om het feather probleem op te lossen. Infantry is hopeloos zwak helaas.
beestjes respawnen na een tijdje, dus zonder zitten is moeilijk, tenzij gebugd natuurlijk
En infantry zou een boost moeten hebben gekregen.
Een lvl 5 infantry van mij had geen problemen met enkele spinnen en een skeleton, alleen mijn archer die een rugridder bleek te zijn is em te veel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
tasseron schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:19:
Voor wat betreft het verwijderen van geplande opdrachten moet je <Shift>+<Alt> ingedrukt houden en vervolgens met de muis een gebied selecteren. Als het goed wordt de selectie geel, wat aangeeft dat dat deel geannuleerd wordt.
Kleine toevoeging, ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar, maar je moet eerst selecteren dat je een muur wilt bouwen, dan klikken bij het begin wat je wilt verwijderen en daarna <Shift>+<Alt> indrukken en het einde aanklikken.

Beta version 0.1.2 is trouwens net uit, niet echt veel toevoegingen, vooral bugfixes
Patchnotes:
Change Log For Version 0.1.2beta.
  • Infantry now prioritize player walk directions over attacking enemies.
  • GUI tiles for Copper, Bronze & Steel Axes added.
  • If an archer cannot find a clear shot to their target, the ‘shoot’ sound effect no longer plays.
  • New units can no longer migrate while enemies are present.
  • Resolved an issue with checking line of sight while a unit/target is on depth level 0.
  • Fixed a graphical shadowing issue with fences.
  • Enemies can be killed while they are smashing walls or doors.
  • Resolved a pathfinding error which would sometimes cause a stack overflow resulting in a crash.
  • Units will now quit working if their tools are removed mid-job.
  • Added a few goblin attacking sound effects.
  • Designations are now limited to 1000 blocks per type.
  • Duplicate urgent notifications will no longer spam the console.
  • Canceling construction on a structure no longer breaks it’s crafter.
  • The camera is now controllable while paused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ah, weer een nieuwe update.
Vanavond maaris uitproberen.

Maaris mijn eerste indrukken hier neerplempen (heb er nu inmiddels een uurtje of 20 in zitten, met een game of 6 gespeeld).

Alle games beginnen redelijk traag, maar dat is niet zo heel erg.
Als je pech hebt dan heb je geen flax-seeds en weinig kippen = standaard nieuwe game beginnen.
Het grootste probleem dat ik zelf vaak heb, is het uitblijven van Migrants. Geen idee nog hoe ik dit kan forceren.

Altijd zorgen dat je minimaal 1 archer in de buurt van je campfire hebt wanneer je begint.
Meestal is dit mijn farmer o.i.d., gezien deze toch altijd rond m'n campfire bezig is.
Dit totdat ik een volledige archer kan inzetten, meestal is dit pas als ik 10+ mannetjes heb.

Gelukkig is infantry gebuffed, maar toch vind ik het jammer dat ik mijn infantry niet kan trainen ala archers.
Dit geeft de ongelukkige situatie dat m'n archers op een gegeven moment lvl 10+ zijn, maar m'n infantry pas lvl 5.
Wat betreft archers: ben blij dat ze niet meer zomaar m'n eigen mannetjes in de rug schieten (meestal dan).
Dit was echt MEGA irritant.

Ik ben heel benieuwd hoe hij Moats en Trenches gaat aanpakken (wat hij zegt in onderstaande quote).
Robert's comments: "This version is also a bug fixing update and therefore is available to all $30 backers and above.
For the next update I'll be addressing worker & enemy path finding. Primarily long range pathing around castle walls and underground. I’m also hoping to enhance enemy behavior in regards to moats & trenches, which are far too effective at the moment."
Op het moment is het ook voor mij "ik graaf een grote slotgracht en niets komt er meer in omdat m'n archers ze wel tegen houden".
Ondergronds bouwen is helaas nog wel bugged, heb vaak genoeg dat stukjes steen niet gemined kunnen worden (dit is een bekende bug, hoop datie deze snel oplost).

Verder doe ik veel met Bricks, helaas kost het nogal wat tijd om deze te maken, dus ik ben benieuwd of ik hier in het begin niet gewoon een ander soort voor moet gebruiken.
Merk sinds de 12-19-2012 beta dat mijn hout wel errug snel gaat en ik gebruik het nouwelijks om wooden planks mee te maken, enkel voor forgen e.d....

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nice, de bug dat enemies niet dood gingen als ze met een wall bezig waren heeft mijn game gisteren ook geteisterd :)

@Renquin: je forge eet woud weg, bij mij in ieder geval.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-12-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
LiquidT_NL schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:17:
Nice, de bug dat enemies niet dood gingen als ze met een wall bezig waren heeft mijn game gisteren ook geteisterd :)

@Renquin: je forge eet woud weg, bij mij in ieder geval.
Daar lijkt het wel op ja, dat mijn forges de boosdoener waren.
Ach, vandaag toch weer een nieuwe game begonnen, dankzij de nieuwe beta versie :p

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Ik heb ook gepledged, en zojuist de beta gedownload :) Is er ergens een simpele tutorial oid? Ik kon net nog niet vinden hoe ik bijv. de Unit Stats van iemand open, maar daar heeft onderstaande video verandering in gebracht.

YouTube: Timber and Stone Alpha video #5. Controls and Menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:22:
Ik heb ook gepledged, en zojuist de beta gedownload :) Is er ergens een simpele tutorial oid? Ik kon net nog niet vinden hoe ik bijv. de Unit Stats van iemand open, maar daar heeft onderstaande video verandering in gebracht.

YouTube: Timber and Stone Alpha video #5. Controls and Menus.
In feite had ik niet meer nodig dan dat om eigenlijk alles te doen. Alle info is te vinden is de HUD. Er is niet heel veel meer te leren, maar op de pagina van T&S zelf staan de andere Alpha video's mocht je meer info willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ja ik zie wel gewoon hoe het gaat. Kan alleen niet vinden hoe ik een designated area (bijv. mine) verwijder?

/edit:

Gevonden! Dit kun je doen door Ctrl + Shift in te houden en dezelfde designate actie uit te voeren.

Volgende vraag; kunnen vijanden (om ze zo maar even te noemen) zoals skeletons door een muur heen? Anders is het gewoon zo snel mogelijk een klein muurtje bouwen en dan steeds uitbouwen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Bobmeister op 30-12-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:52:
Ja ik zie wel gewoon hoe het gaat. Kan alleen niet vinden hoe ik een designated area (bijv. mine) verwijder?

/edit:

Gevonden! Dit kun je doen door Ctrl + Shift in te houden en dezelfde designate actie uit te voeren.

Volgende vraag; kunnen vijanden (om ze zo maar even te noemen) zoals skeletons door een muur heen? Anders is het gewoon zo snel mogelijk een klein muurtje bouwen en dan steeds uitbouwen :)
Ze kunnen muren vernietigen ja, maar meestal heb je ze wel dood voor ze dat gedaan hebben.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Renquin schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:14:
[...]

Ze kunnen muren vernietigen ja, maar meestal heb je ze wel dood voor ze dat gedaan hebben.
En hebben de verschillende steensoorten dan een andere sterkte of? Is een brick bijvoorbeeld beter bestand tegen aanvallen dan een normale steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:10:
[...]

En hebben de verschillende steensoorten dan een andere sterkte of? Is een brick bijvoorbeeld beter bestand tegen aanvallen dan een normale steen?
Volgens mij is Brick op het moment het sterkste wat er is. Ook het duurst om te maken :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wat een tof spel! Heb er nu denk ik een uur of 10 inzitten, en het is gewoon erg leuk :) .

Een paar dingen:

- Water zou een welkome toevoeging zijn in dit spel
- De pathfinding kan stukken beter. Ik heb een 'gracht' om mijn wannabe-kasteel heen, maar schijnbaar vinden mijn workers het nog wel eens moeilijk om bij het kampvuur binnen te komen. Ook kunnen bepaalde workers niet naar binnen als ik een deur plaats bij de hoofdingang..
- Volgensmij lopen er op mijn (large) map geen kippen meer rond, wat vervelend kan zijn omdat dan de productie van pijlen gevaar loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Weer een nieuwe update, het lijkt er op dat we hierdoor weer een heel stuk verder kunnen komen, infantry trainen en ze genezen:
Change of plans with this release, needed to take a break from bug fixes for a couple days and got some of the features that were originally planned for the first beta release put in. Version 0.1.4b will see those bug fixes, especially the pathing issues. Expect that 2-3 days.

Change Log For Version 0.1.3beta.

Foragers returning to campfire while hunting should no longer glitch.
Doors being smashed by enemies will stay shut until the enemy is defeated.
Fixed an error where workers would go back to work if their path was interrupted while returning to campfire.
Forge/Campfire/Unit Sound Effects now stop playing while the game is paused.
New Structure: Training Dummy; useful for training Infantry units outside of combat.
Units slowly heal over time.
A limit has been placed on camera zooming, this eliminates a bug that occurs when loading/creating a game while mouse scrolling.
New Tool: Hunting Knife; used by Foragers to hunt at close range.
The system for Forge fueling has changed.
Forges now consume the fuel resource when refueled, and stay lit longer based on the quality of the fuel. (coal is 1.5 times more efficient than wood)
Infantry can now equip shields, further increasing their effectiveness in combat.
New Armor: Wooden Buckler; a small round shield made of wood and iron.
New Armor: Iron Heater Shield; a strong shield made of plate iron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yerap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:48:
Weer een nieuwe update, het lijkt er op dat we hierdoor weer een heel stuk verder kunnen komen, infantry trainen en ze genezen:

[...]
geweldige update kon der al niet vanaf blijven d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Oeh, die gaan we zometeen ook maaris proberen.
Al een paar dagen niet meer gespeeld enzo :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ziet er leuk uit, maar ik ga pas weer spelen bij de volgende bug fixes. Helaas is mijn vorige playthrough spaak gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mijn stulpje tot nu toe :) Volgensmij ~15 workers. De torens etc. zijn nog niet compleet af, soms bugged een builder.. Sommige stukken kan ik niet maken op de een of andere manier.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/i1jqdv.jpg

Ook merk ik nog steeds dat workers het soms moeilijk vinden om hun weg te vinden naar het kampvuur (die zit in het gebouw). Het lijkt alsof dit door de deuren komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dit begint er toch wel mooi uit te zien, die ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:07:
Mijn stulpje tot nu toe :) Volgensmij ~15 workers. De torens etc. zijn nog niet compleet af, soms bugged een builder.. Sommige stukken kan ik niet maken op de een of andere manier.

Ook merk ik nog steeds dat workers het soms moeilijk vinden om hun weg te vinden naar het kampvuur (die zit in het gebouw). Het lijkt alsof dit door de deuren komt..
Netjes hoor!
Pathing is idd weer redelijk stuk deze build.
Ben wel blij met Shields, Training Dummies en Health Regen :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Renquin schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:52:
[...]

Netjes hoor!
Pathing is idd weer redelijk stuk deze build.
Ben wel blij met Shields, Training Dummies en Health Regen :D
Ben inmiddels aan het uitbreiden :p
Pathing is nog steeds brak hier. (v0.1.3) Vooral als er monsters komen gaan sommige workers alleen naar binnen als ik ze naar infantry verander en handmatig naar binnen stuur. Met 20 workers is dit nog net te doen, maar ik moet er niet aan denken als ik er 50+ heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Beta version 0.1.4
I had a single goal with this update, which was to optimize unit pathfinding. In doing so, I’ve found the game to run at a much more consistent framerate, and long-range pathfinding spikes are generally 60-70% less severe than in previous versions.

What this means to the player is that units can successfully find paths at longer distances, across multiple depths, and around complex walls. This should also remedy the un-walkable ‘ghost’ block error. For the time being, these optimizations have been incorporated only into player controlled units, enemy behavior will come after testing this new pathfinding implementation.

I’ll be paying close attention to any bug reports containing pathing issues for the next few days (especially those that provide save files), my hope is to have all pathfinding bugs squashed by v0.1.7 at the latest.

Several other unit behaviors have had optimizations as well, these might lead a few more unexpected quirks, so look out for those.
http://www.timberandstonegame.com/?p=349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Nou, de pathing lijkt alleen maar slechter te zijn geworden, ik wacht weer even op de 0.1.5 denkik.
Heb een paar uur gespeeld, maar de irritatiefactor zit inmiddels tegen het plafond aan -.-

edit: Nieuwe update! 0.1.5

Summary: The sixth beta client for Timber and Stone was an extension to the previous release, and continued towards addressing pathfinding (and now workfinding) issues.

Robert's comments: "This version was a continuation of pathfinding fixes, and should be much more playable than v0.1.4. Another focus for this version was with work finding. Primarily in Builders, Miners, WoodChoppers, and Foragers. The change log for the next version will be quite substantial in comparison to any before it, so keep a look out for that."

Change-log:

[resolved bugs]

Forager trying to reach the closest chicken which is unpathable

If you change the job of a forager with a hunting knife equipped, the knife is destroyed

Unit's shield remains visible after being destroyed

Immigrants spawn during battles

Woodchopper can't get to work - message appears asking to help the woodcutter find trees

Woodchopper can't remove stumps

[ Voor 72% gewijzigd door Renquin op 10-01-2013 20:38 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ja 0.1.4 was inderdaad niet te spelen. :P Ik ben benieuwd hoe 0.1.5 speelt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Tot nu toe al een stuk beter.
Het lijkt erop dat eindelijk m'n muren e.d. gewoon een keertje afgebouwd worden.

Nog niet heel ver gekomen, maar het ziet er wel beter uit tot nu toe.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geops
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 16:45
Hoog tijd dat ik ook maar eens ga beginnen met het begrijpen en spelen van de beta. Toch alweer een aantal weken geleden dat ik gedoneerd heb, maar stiekem niet langer aangeraakt dan 15 minuten.

Misschien dat ik van het weekend maar een masterclass moet volgen bij Renquin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Geops schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:46:
Hoog tijd dat ik ook maar eens ga beginnen met het begrijpen en spelen van de beta. Toch alweer een aantal weken geleden dat ik gedoneerd heb, maar stiekem niet langer aangeraakt dan 15 minuten.

Misschien dat ik van het weekend maar een masterclass moet volgen bij Renquin.
Je weet me te vinden ;)

Er zijn aardig wat toevoegingen en verbeteringen sinds de versie van 19-12, dus weeris spelen is nu een goede tijd.

Lees ook het forum een beetje door, daar staat hoe je het best bugs e.d. kan melden (moet ik zelf ook nog steeds een keer doen).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sorry voor dubbelpost, maar het is ook een verkapte bump.

Inmiddels een aantal uur in 0.1.5b zitten en er zijn een aantal dingen goed verbeterd.
Vooral pathing e.d.

Helaas is er een behoorlijk hardnekkige save-file bug, waardoor je savegame compleet nutteloos kan worden. Ik zat bij dag 7 toen het mis ging, met iets van 29 mannetjes en een behoorlijk groot kasteel in de maak, dus het was zuur :(
Tip: back-up van je save-files veelvuldig.

Dus maar weer opnieuw begonnen, ben aan het wachten op de nieuwe update.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
v0.1.6b on Saturday
Posted on January 17, 2013

0.1.6b has taken a bit longer than expected, but we’ll be ready for testing on Saturday, the 19th.

For now, I’ll post the change log:

Worker Chat Bubbles – Pressing “c” on an idle worker will force them to report their reason for being idle via a chat bubble. This should be especially helpful to new players, and can be expanded upon later to report things like changes in mood.
Fixed a bug regarding units becoming stuck after failed pathing checks.
Mining speeds have been adjusted: The mining process is slower, but each block mined tends to yield more resources gathered, this is also influenced by the miner’s level.
Dirt placed by a builder can now spawn as the lighter grass color variation.
Berry Bushes – Bushes can now be randomly destroyed when foraged, bushes that are not destroyed will now slowly regrow their berries. Eventually the map can become devoid of berry bushes, and this is intentional; berry picking is the most basic form of food gathering and should eventually be replaced by something more substantial, like farming, hunting or (eventually) fishing.
Day has been extended, and consequently, night has been shortened.
Fences are now craftable by carpenters only.
Farmers tend crops for a longer period. This change will have minimal impact on actual food production, but will lessen how often farmers are standing around idle.
The ‘[' and ']‘ keys can now be used to scroll through units, backwards and forwards. For now, tilde and shift-tilde can still be used to perform the same function.
Unit food consumption has been greatly adjusted. Loading save files containing populations > 50 has been very upsetting. I’d imagine no serious player has had to deny a migrant since v0.1.2b. Food needs to once again become a resource of primary importance.
Boar have a new color variation.
New enemy – Wolves. Wolves are bloodthirsty rabid beasts who will hunt not only your units, but any wild animals they find on your map. Especially dangerous in the early game.
Spiders – Detail has been added to spider textures, more variations will come later. Spiders now come in variety of sizes, this does affect their strength. And spiders can now climb walls.
Unit preferences are now stored when changing professions.
The unit menu is now split into 4 tabs: Unit Info, Professions, Equipment, and Preferences. There might be a lot of empty space in these menus initially, but this will get filled as unit statistics become more robust.
The aforementioned unit menus can be opened with the F1 – F4 keys.
Some of the most basic notifications can now be turned off in the unit preferences menu. (resources gathered, tools broken, crafting success, and a few others)
Unit leveling is slightly slower.
Infantry level now has a greater affect on their damage dealt.
Weapon damage types have been implemented. Since the weapon variety is still limited, the only real noticeable change you’ll see is Arrows versus Skeletons.
Enemies now spawn in a larger margin along the edge of the map, instead of strictly spawning in the middle.
The forge menu has changed to display the current fuel level. You can also now set each forge to be usable by Blacksmiths or Stonemasons only.

wtf wtf wtf
ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Dit ziet er wel heel leuk uit zeg, ik heb zojuist alleen even op zijn website gekeken en je moet minimaal 50 dollar doneren wil je alle beta's kunnen spelen? Of mis ik iets?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
BombaAriba schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:24:
Dit ziet er wel heel leuk uit zeg, ik heb zojuist alleen even op zijn website gekeken en je moet minimaal 50 dollar doneren wil je alle beta's kunnen spelen? Of mis ik iets?
Dat klopt. Heeftie wel slim gedaan eigenlijk.

Moet zeggen dan 0.1.6 weer leuke nieuwe dingen heeft, vooral het eten is echter zeer irritant gezien je er veeeeel meer van nodig hebt.
Verder is de slow-down bug er blijkbaar nog niet uit...
Kan nu weer opnieuw beginnen lijkt het -.-

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Renquin schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Dat klopt. Heeftie wel slim gedaan eigenlijk.

Moet zeggen dan 0.1.6 weer leuke nieuwe dingen heeft, vooral het eten is echter zeer irritant gezien je er veeeeel meer van nodig hebt.
Verder is de slow-down bug er blijkbaar nog niet uit...
Kan nu weer opnieuw beginnen lijkt het -.-
Ja het is vanuit zijn oogpunt wel te begrijpen, anders is er ook geen stimulans om meer te doneren. Is er eigenlijk ook al een OSX beta? Aangezien hij wel heeft beloofd om een OSX versie uit te brengen maar ik weet niet of hij dat pas van plan is als hij bij 1.0.0 is. (En dat nog wel een poosje kan duren aangezien hij nu nog bij 0.1.6 is)

Edit:
Vandaag gelukt om die nieuwste beta (van vandaag) van Timber en Stones werkend te krijgen in Wine. Dit is dan versie v0.1.6b. Nog geen bugs bemerkt, uiteraard overal de nieuwste versie van gebruikt en Gecko/.Net etc geinstalleerd.

Meer 'lees' materiaal indien gewenst:
http://www.timberandstone.../viewtopic.php?f=3&t=1240
BombaAriba in "[PC Indie] Timber And Stone"
http://wineskin.urgesoftw...-index.php?page=Downloads

Edit 2:
Ik snap er helemaal niks van maar het ziet er leuk uit :+ Ik heb mijn houthakker aan het werk kunnen krijgen en mijn boer 4 veldjes kunnen laten leggen. Nu maar opzoek naar een guide aangezien ik niks heb kunnen leren uit dit topic :(

Edit 3:
De eerste nacht met spinnen is iedereen fataal geworden :9
Edit 4:
Dorp 3 met grachten is wat succes voller, nu bij dag 2 waar de nacht oneindig lijkt te duren.. Heb alle soorten gebouwen nu al neergezet. Zit nu alleen met het probleem dat ik bijna op een houttekort zit omdat ik niemand naar buiten durf te sturen in het donker.

[ Voor 43% gewijzigd door BombaAriba op 21-01-2013 00:07 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Wat een heerlijk spel zeg!

Moet wel zeggen dat eten altijd enigsins een probleem is. Je krijgt migrants voornamelijk als je veel eten hebt maar de farms leveren vrijwel niks op en farmers levelen onwijs traag.

Wat ik me ook af vraag is wat het nut is van 'duurdere' tools. Ik lijk niet te merken dat units met een steel pickaxe sneller minen dan met eentje van steen. Duurdere tools lijken wel langer mee te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
BombaAriba schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:16:
Edit 4:
Dorp 3 met grachten is wat succes voller, nu bij dag 2 waar de nacht oneindig lijkt te duren.. Heb alle soorten gebouwen nu al neergezet. Zit nu alleen met het probleem dat ik bijna op een houttekort zit omdat ik niemand naar buiten durf te sturen in het donker.
Als je je units op "return to campfire when enemies are sighted" zet, dan kan je gewoon houthakkers en foragers buiten laten lopen hoor. Doe ik ook altijd.
Enige vijanden waar ze nog aan dood kunnen gaan zijn dan wolven en goblin archers.

Wat betreft voedsel istie imo behoorlijk doorgeslagen.
Zit nu in dag 4, heb 9 mannetjes en heb er 4 vol op voedsel zitten (3 foragers en 1 farmer).
Waar je voorheen met 1 forager wel vooruit kon (wat inderdaad aan de lage kant was), heb je nu gewoon bijna 50% nodig voor voeding...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Bookmarked

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Renquin schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:10:
[...]

Als je je units op "return to campfire when enemies are sighted" zet, dan kan je gewoon houthakkers en foragers buiten laten lopen hoor. Doe ik ook altijd.
Enige vijanden waar ze nog aan dood kunnen gaan zijn dan wolven en goblin archers.

Wat betreft voedsel istie imo behoorlijk doorgeslagen.
Zit nu in dag 4, heb 9 mannetjes en heb er 4 vol op voedsel zitten (3 foragers en 1 farmer).
Waar je voorheen met 1 forager wel vooruit kon (wat inderdaad aan de lage kant was), heb je nu gewoon bijna 50% nodig voor voeding...
Ik durf dat toch niet aan, vaak genoeg last van wolven die dan toch 1 a 2 foragers of houthakkers killen.

Wat het voedsel betreft ben ik het compleet met je eens. Ik heb nu 8 mannetjes waarvan 3 farmers en 1 forager en dan vaak net genoeg voedsel over om de nacht door te komen zonder te kort.

Snachts stuur ik iedereen naar binnen. Overdag heb ik 1 forager, 1 houthakker, 3 miners en 3 farmers.
Snachts als iedereen binnen de muren gaat heb ik 1 of 2 archers en soms een inf. farmers blijven altijd farmen en de rest wordt stonemason. Als ik genoeg steen heb bouw ik dan ook aan mijn kasteel.
Op die manier blijft iedereen volop productief en kan ik overdag een flinke gracht bouwen.

Straks als mijn gracht die genoeg is maak ik een gang met een deur naar de gracht zodat miners snachts veilig in en uit de gracht kunnen en de gracht dus een safesone wordt. Dan ga ik verder met 1 miner minder die continu steen gaat houwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Bremg schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:30:
Ik durf dat toch niet aan, vaak genoeg last van wolven die dan toch 1 a 2 foragers of houthakkers killen.
Met P de game pauzeren, snel wisselen naar infantry als er wolven zijn, dan heb je kans dat ze het overleven (moet je wel goede wapens/armor hebben en misschien je mannetje die al infantry lvl 3 ofzo hebben als Forager inzetten).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Bremg schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:30:
[...]
Wat het voedsel betreft ben ik het compleet met je eens. Ik heb nu 8 mannetjes waarvan 3 farmers en 1 forager en dan vaak net genoeg voedsel over om de nacht door te komen zonder te kort.
In 0.1.7 heeft hij er wat aan gedaan:
  • Rate of farming has been slightly sped up.
  • Rate of food consumption has been slightly lowered.
  • Rate at which animals spawn on the map has been increased slightly.
Ik ben alleen benieuwd hoeveel dit nou gaat uitmaken. Wat sneller wat meer onderdanen krijgen zou wel makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
BombaAriba schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:18:
[...]

In 0.1.7 heeft hij er wat aan gedaan:
  • Rate of farming has been slightly sped up.
  • Rate of food consumption has been slightly lowered.
  • Rate at which animals spawn on the map has been increased slightly.
Ik ben alleen benieuwd hoeveel dit nou gaat uitmaken. Wat sneller wat meer onderdanen krijgen zou wel makkelijker zijn.
Kan je idd meedelen dat voedsel iets beter te krijgen is, maar dan wordt je overmoedig met nieuwe mannetjes aannemen en gaat je voedsel weer behoorlijk snel omlaag.

Atm heb ik 4 farmers en 2 foragers, op 6 andere mannetjes die van alles en nog wat aan het doen zijn.
Dus nog steeds 50/50, wat ik persoonlijk niet vind kloppen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Renquin schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:49:
[...]

Kan je idd meedelen dat voedsel iets beter te krijgen is, maar dan wordt je overmoedig met nieuwe mannetjes aannemen en gaat je voedsel weer behoorlijk snel omlaag.

Atm heb ik 4 farmers en 2 foragers, op 6 andere mannetjes die van alles en nog wat aan het doen zijn.
Dus nog steeds 50/50, wat ik persoonlijk niet vind kloppen.
Ben ik het mee eens. Het is iets beter geworden maar nog steeds is voedsel een té groot probleem.
Daarbij mogen de goblin archers ook wel iets generfd worden..

Qua bugs wordt het al aardig speelbaar al heb ik nog wel erg vaak heel veel last van lag.
Meestal staat er dan een mannetje te trippen..

Edit: Met slechts 1 forager zit ik nu compleet zonder chickens en boars, ook de bushes zijn bijna op.
Save game maar aangepast en wat kippen toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Bremg op 28-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Spelen er nog steeds mensen?
Heb zelf m'n donation opgehoogd naar $50,- gezien ik ook de rest van de beta's mee wil kunnen doen.

0.1.8.1. is er weer eentje met een aantal leuke bugfixes:
Bug Fixes For Version 0.1.81beta.

Forge fuel level is now getting properly saved, fixing a fuel loss bug when loading a game.
Tree chopping designations are now being saved & loaded.
Archer line-of-sight is no longer blocked by dead units / enemies.
Shift once again increases the speed of keyboard controlled camera movement. (WASD by default)
Fixed a cosmetic crafting queue UI error.
Miner/Builder Ladders should no longer be getting left behind.
Ladders are now being placed correctly when the unit is climbing down.
Yet another bug fix for units starting inside of trees.
It should now be much easier to create 1x1x1 mining and building designations.
Change Log For Version 0.1.81beta.

New Key Mapping – Back/Cancel/Close (default : Tab)
Food consumption rate is still being adjusted.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hmm lees nu pas dat je flink moet backen wil je dus ook de latere beta's spelen. Erg trieste ontwikkeling imho, maar goed :S Klinkt voor mij als zoveel mogelijk backers binnen harken. Eigenlijk betaal je 35 euro meer voor een beta. En ik voel me eigenlijk ook wel bestolen: heb 15 dollar betaald voor een paar early beta's, en als het echt goed begint te worden heb ik pech.

Nou ja, de game is er zeker niet minder om, maar dit soort ervaringen (ondanks dat het door mijn eigen stomme schuld is door niet goed te lezen) laten mij toch echt wel een paar keer twijfelen voortaan te backen voor early access. Ik vind het nogal stijlloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Ik vind het spel inderdaad ook behoorlijk aan de dure kant. Maar je zou natuurlijk nog een iets minder legale manier van spelen kunnen overwegen..

Het heeft wel echt enorme potentie, ben zelf even gestopt tot hij iets meer bug eruit haalt.
Zeker als je veel units hebt lagt het als de tering. Meestal komt dat door dat een unit staat te trippen.
Pathing is nog echt waardeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Bremg schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:48:
Ik vind het spel inderdaad ook behoorlijk aan de dure kant. Maar je zou natuurlijk nog een iets minder legale manier van spelen kunnen overwegen..
Mja dat is ook weer zo raar, maar ik snap echt niet dat ik dubbel heb betaald (t.o.v. een pre-order) en een vrij broken game terug krijg. Ik vind het juist leuk om een game te zien groeien in mechanics enzo, maar als het mij 3x de pre-order prijs kost, no :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
LiquidT_NL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:48:
Hmm lees nu pas dat je flink moet backen wil je dus ook de latere beta's spelen. Erg trieste ontwikkeling imho, maar goed :S Klinkt voor mij als zoveel mogelijk backers binnen harken. Eigenlijk betaal je 35 euro meer voor een beta. En ik voel me eigenlijk ook wel bestolen: heb 15 dollar betaald voor een paar early beta's, en als het echt goed begint te worden heb ik pech.

Nou ja, de game is er zeker niet minder om, maar dit soort ervaringen (ondanks dat het door mijn eigen stomme schuld is door niet goed te lezen) laten mij toch echt wel een paar keer twijfelen voortaan te backen voor early access. Ik vind het nogal stijlloos.
Tsjah, ieder z'n eigen ding wat dat betreft.
Hij is altijd duidelijk geweest over wat je zou krijgen voor welk geldbedrag, zoals je zelf al aangeeft.
$15 = game when finished
$30 = game when finished + beta up to 0.2.0 (dus t/m 0.1.9)
$50 = game when finished + all beta's + tester title and special forum access.

De rest van de tiers maar niet noemen, daar het enkel vanity dingen zijn zoals je naam als poppetje in de game :)

Persoonlijk vind ik het spel het waard om die $50,- voor alle beta's + meepraten over het eindproduct neer te tellen. Dat is voor iedereen persoonlijk om te beslissen uiteraard.
Ben begonnen met de $30 pledge en heb pas van de week deze geupgrade naar de $50.

Wat hij voor de 0.2.0. beta in petto heeft is alvast heel erg fijn, dus ik kan niet wachten.

Heb zelf op het moment al meer tijd in de beta van deze game gestopt, dan dat ik in vele AAA titles gestopt heb, dus voor mij is het elke cent waard :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1.9 is er en de features voor 2.0 zien er erg leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:57:
1.9 is er en de features voor 2.0 zien er erg leuk uit
Zal vanavond gelijk eens kijken, was wel benieuwd wanneer 0.1.9 zou verschijnen.

Releasenotes:
Version 0.1.9 is up. With the exception of possible major game-breaking bug fixing, this will be the last update for the first tier of beta. For the rest of you, please check the Testers Only forum for complete work in progress discussion on the next updates.

Bug Fixes For Version 0.1.9

Units that are equipped with ladders are now less eager to use them when unnecessary.
Trees now lose their red designation color change after being chopped.
Fixed a bug where the chop designation didn’t work correctly while paused.
Changing a Forge’s fuel source while fueled no longer consumes the new resource, which would result in wasted coal/wood.
Enemies should now be able to smash doors without producing lowered frame rates.
Change Log For Version 0.1.9

New Key Mapping – Rotate Structure (default : Space Bar)
Pool of random migrant names is now larger.
7 new music tracks have been put into the game.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goblins have new behaviors. (Necromancer & Skeleton behaviors are still disabled)
- They should be able to create a camp, rest at the camp, chop their own trees and hunt.

Fisherman
Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/images/fisherman2.png

Water (-:
Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/images/swimming.png

Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/images/bigriver.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Timber and stone 1.0
The first public release of Timber and Stone is up for the windows platform. A Mac version should be up next week.

Emails are now going out for those of you who pre-ordered for a $15 donation. This process is quite slow, and there are a couple thousand that have to go out, so please be patient. It might take up to 6 hours to get your email.

I’d like to take a second and post some thoughts on Timber and Stone’s development thus far, my opinion of the game as is, and where it’s headed moving forward.
This was a project I started almost exactly one year ago, and I couldn’t be happier with how far it’s come. Fan support has been tremendous, and I’d like to extend my heart felt gratitude to everyone who has pledged and donated toward the project.

Of course, this release is not the final version of the game. In fact, it’s far from it. You might consider Timber and Stone to be yet another indie game that’s in a perpetual state of beta, and that’s probably the case. To be completely honest, I wouldn’t have it any other way. Games are art, and to say that a game is ever finished is to give up on it. I won’t be doing that with Timber and Stone any time soon. We’ve only just begun.

To be blunt, Timber and Stone has become easy since v0.1b, too easy in my opinion. It’s a terrific outlet for creativity, sure, and I’ve had folks tell me they’ve lost sleep building castles into the wee hours of the morning. And that’s great, a huge goal for the game already accomplished, but another goal, another intention, has always been create something that rivals roguelikes in terms of both complexity and difficulty. And that is where the game is heading, Timber and Stone is going to become difficult again, survival will become paramount, and protecting those castles from ruin will be your main goal.

I hope you enjoy the game thus far, and continue to follow it’s development.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Oeh, eindelijk versie 1.0
Was maar gestopt met alle beta's toen er elke paar dagen een nieuwe uit kwam (+ teveel andere leuke games die ik aan het spelen ben).

Maaris gaan kijken van't weeked, als ik er aan toe kom :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 20 euro trouwens een hoop geld voor zo'n spel.. en shiiit ik heb geen paypal :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Komt deze game ooit nog op steam?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Preddie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:06:
Komt deze game ooit nog op steam?
Goede vraag waar nog geen ja/nee op te geven is.
De maker is er wel mee bezig (geweest), maar het kan een lang traject zijn :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:31:
[...]

Goede vraag waar nog geen ja/nee op te geven is.
De maker is er wel mee bezig (geweest), maar het kan een lang traject zijn :)
momenteel is die bezig te zorgen dat de game moeilijker word.

Wolfen moeten buiten line of sight op geur aan de slag dus bloed en dergelijke zal ze ook triggeren. en hij wil goblins ze laten tamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje voor de mensen die het al hebben.

Het einddoel lijkt me een heel leuk spel.
Maar ik vind 20E een hoop geld om te hopen dat het ooit afgemaakt word.
Is het in de huidige staat ook een volwaardig spel, of is het voornamelijk nog "de belofte" ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Spel lijkt wel ERG veel op http://www.kickstarter.com/projects/1590639245/stonehearth . Opzich geen probleem, ik vind de genre erg leuk, dus hoe meer games hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat weer zeer veel lijkt op gnomoria, towns, castle story en nog zo'n eentje

Die dan weer zwaar leunen op dwarf fortress

Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat een paar van die lui het licht zien, samen gaan werken, en dan eens wat meer vooruit gang boeken dan al die solo projectjes :)

[ Voor 42% gewijzigd door heuveltje op 28-05-2013 14:48 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 22:04
Dit ziet er heel vet uit.. vanavond maar eens bekijken. Is dat stonehearth al te spelen?

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
DeFiNL schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:55:
Dit ziet er heel vet uit.. vanavond maar eens bekijken. Is dat stonehearth al te spelen?
Geplande Beta on dec 2013 die te spelen is als je $30 of meer pledged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFiNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 22:04
Beta pas in dec 2013.. da's me te lang ik ga Timber and Stone wel proberen voorlopig.. dan zien we volgend jaar wel weer verder.

_0.o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
heuveltje schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:18:
Vraagje voor de mensen die het al hebben.

Het einddoel lijkt me een heel leuk spel.
Maar ik vind 20E een hoop geld om te hopen dat het ooit afgemaakt word.
Is het in de huidige staat ook een volwaardig spel, of is het voornamelijk nog "de belofte" ?
Voorlopig zitten we op versie 1.2
Dit is een behoorlijk complete basis-game.
Er zitten idd een aantal zaken die hij in de Kickstarter gezet heeft nog niet in, maar het speelt best lekker weg.

Of het de €20,- waard is, geen idee. Persoonlijk heb ik er $50,- in geïnvesteerd toen hij nog aan het ontwikkelen was. Heb het inmiddels zoveel uur gespeeld, dat ik m'n investering er wel weer uit heb :)

Uiteindelijk is het bij elk spel dat je koopt afwachten of het iets voor jou is, of weggegooid geld.
Persoonlijk heb ik het laatste vooral met "AAA titels" meegemaakt en nog nooit met een Indy game.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Some goblins just want to watch the world burn.
Posted on June 7, 2013

Wanted to report on what’s been done in the last couple weeks.

The wolf upgrades described in the last update have been implemented. The pack behavior is also more evident with this update.
Goblins, wolves, and spiders can now swim in water. Ideally, this should only be exhibited when they have a target. Enemies shouldn’t just ‘go for a swim’. Player units and goblins can now fight while swimming.

The majority of the workload has been brought on by implementing fire. I’ll go ahead and describe the role fire will play in Timber and Stone, so you know what to expect. I’ve always planned for fire to be one of the greatest weapons that the player, or your enemies, can wield. Fire should be extremely destructive, and if you don’t jump when you see a flaming arrow strike the fence surrounding your farmland, then I’ve not done fire the justice it deserves. Every block and structure in the game has a flammability value, which is checked (after being randomly adjusted, of course) to determine if fire can spread to it. Things like trees, bushes, grass (to a degree), and even wild animals will be much more susceptible to igniting when touching adjacent fire blocks. Units lit on (or touching) fire will take damage, as you’d expect, but the real damage must come from it’s destructive nature, the landscape will become charred and barren, while wooden buildings and structures can be destroyed completely.

1.3 will also see the first real boss type enemy, meaning the first enemy intended to outlast a couple fully plated infantry units. These boss types will be rare and usually have circumstantial requirements to spawn. I shouldn’t call this first one a new enemy however, because she’s already been shown in an old screenshot. That clue should be enough to give it away, so I’ll not go into further detail.

This title of this post is due to the Goblin Firestarter enemy I’m currently designing. He’s going to be a pyromaniac goblin type with the sole goal of griefing and generally breaking your map. A very dangerous enemy, unless he kills himself in the process.

Other additions to the change log:
New raw material: Seedlings. Used to plant trees and create decorative plant structures. Low chance drop from felled trees and bushes.
New weapon: Fire Arrows. Giving these to low level archers, or those shooting at archery targets isn’t advised.
“Zzzz’s” are now displayed above the heads of sleeping units.
Triple game speed. This isn’t anything new to those of you who are in the testing group, but now you can ‘fast foward’ during slower bits of the game.
There’s now a Pause/Play/Triple Speed indicator displayed next to the time & day counter.Several bug fixes including mysterious block removal issues and frozen units.

Other plans for 1.3 include an option to display a grid across the terrain, mounted goblin marauders and ravagers, and polearm weapons for infantry. And of course, as many bug fixes as I can squeeze in. The changes to both unit and virtual inventory will have to wait until a subsequent update.

heb er zin in d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Moet het toch ook maar weeris gaan spelen...

Sinds de 0.9 beta eigenlijk niet meer aangeraakt :p

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:18:
Moet het toch ook maar weeris gaan spelen...

Sinds de 0.9 beta eigenlijk niet meer aangeraakt :p
hijs momenteel wel te makkelijk voor woorden.
de nieuwe licht mogelijkheden zijn wel erg fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik ben sinds kort deze game ook aan het spelen. Enige wat ik hoop is 1.3 snel uitgebracht gaat worden waardoor ik de tijd kan versnellen. Voornamelijk op het begin kan het zeer traag zijn.

Is er trouwens een nadeel als men de stad ondergronds bouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Komt er serieus een tijdsversneller in?

De maker is wel erg veel van zijn basis-principes aan het dumpen zeg :(

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Renquin schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:15:
Komt er serieus een tijdsversneller in?

De maker is wel erg veel van zijn basis-principes aan het dumpen zeg :(
Zoals ik al eerder opmerkte, hij gaat ook erg willekeurig te werk imo. Het is niet stapje voor stapje, het is eerst dit en dan dat en nu werkt alles half. Volgens mij is hij gewoon aan het ontwikkelen zonder een echt plan erbij.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Postius schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:44:
[...]

Zoals ik al eerder opmerkte, hij gaat ook erg willekeurig te werk imo. Het is niet stapje voor stapje, het is eerst dit en dan dat en nu werkt alles half. Volgens mij is hij gewoon aan het ontwikkelen zonder een echt plan erbij.
Netzoals bij Dwarf Fortress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 18:42
Dit spel is alleen te kopen via de eigen website zeker? Mijn PayPal account werkt nu niet en laat dat nou nét de enige manier zijn om te betalen :(

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Als je nu via hun website de game koopt voor 20 dollar, krijg je dan ook straks een steam key of niet?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
Er is (eindelijk) weer een nieuwe update voor TAS. Alweer vrezelijk buggy maar er is een hoop veranderd.

Hopelijk wordt deze game ooit speelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bremg hij is redelijk speelbaar.
Helaas hebben ze de hele game opnieuw gemaakt.

De nieuwe gfx bevallen me heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Hmz, moet m'n download link maar weer eens vinden dan (de legale via kickstarter, geen zorgen). Geen idee waar ik die kan vinden atm -.-

Want a cookie?!

Pagina: 1 2 Laatste