[PC Indie] Timber And Stone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/wp-content/uploads/2012/10/copy-headerlogo1.png

Hierbij een topic omtrent Timber and Stone een game die er naar mijn idee veelbelovend uitziet.
We kunnen hier het hebben over deze misschien wel mooie game I.P.V. het DF topic vervuilen d-;

DeAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6f_wqOGaR_OieCsg5dhsCc8FAMJg34zB6ktv6UYgfoYl9VCV_2A

Let op Op dit moment nog maar 3 dagen te gaan. Hij is al gehaald.

Hierbij wat info over de game

YouTube: Timber and Stone Alpha, video 2. Showing Defense and Catapults.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/172/415/7120691c09c237d038fd75d148e65d09_large.jpg?1348295945
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/172/413/dbc910800b7aa005dab7e13aa0e679d3_large.jpg?1348295673

Timber and Stone is a project I started 5 months ago. I wanted to play a city building game with the feel of an RTS game, but with more depth. More resources, more control, more complexity. In a fantasy/medieval setting.

I wanted to see trebuchets that destroy castle walls, trees, and earth. Fire used as a weapon against wooden structures. A game where I not only get to build an army, but have to feed that army. By farming, fishing, hunting and foraging. Felling trees to build my siege engines, mining stone to fortify my castle's walls, and having my blacksmiths forge each piece of armor and weaponry to defend my townspeople.

Such a game didn't exist in the form I wanted to play. So I decided to create it.
Inspiration comes from games like Caesar, Zeus, Age of Empires, Dwarf Fortress and Minecraft.

The benefit of a voxel based world is that all of this will damage the terrain, trebuchets fire will carve holes into the earth, catapults will be loaded with boulders, flaming tree stumps, or dead bodies, fire arrows will scorch farms and burn wooden buildings to the ground, your enemies will mine beneath your fortifications to get into the city.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dit gaan we in de gaten houden! Is er een "release" date bekend o.i.d.?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Eind 2012 volgens de kickstarter page.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Hydra schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:48:
Eind 2012 volgens de kickstarter page.
En de beta in november waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
80% van de game is al af als ik me niet vergis zoek het later even voor je op

het staat op de kickstarter page

What your funding will be going towards:
Currently, the game is in alpha. Every screenshot here has been taken from the game in it's current state. The engine is 85% complete and playable, with over 90 gather-able & craft-able resources, including armor, weapons, tools, and building materials. There is a ton you can do with the game as-is, but there's so much more I want to add before release. More units, enemy types, monsters, weapons, music, & GUI elements. Website & Forums. This funding will make this possible and grant me the tools to implement everything I have planned quickly. This is the type of game I've always wanted to play and sink far too many hours into.

It's a project I'm very excited and passionate about. And one that I'll continue to work on and add to years after it's completion. With the current rate of progress, I estimate a beta testable version for PC in the next month. And the first full release by the end of 2012.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit, gepledged :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Lijkt me leuk, ben wel eerst benieuwd wat het zal gaan worden. Pledgen vind ik nog wat lastig. Betaal liever 20 dollar als ik weet wat ik koop dan 15 dollar met weinig voorkennis. Hebben niet meer mensen dit? Tegenwoordig zoveel kickstarters, alles lijkt wel leuk....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Preddie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:07:
Lijkt me leuk, ben wel eerst benieuwd wat het zal gaan worden. Pledgen vind ik nog wat lastig. Betaal liever 20 dollar als ik weet wat ik koop dan 15 dollar met weinig voorkennis. Hebben niet meer mensen dit? Tegenwoordig zoveel kickstarters, alles lijkt wel leuk....
Ik heb dat gevoel ook.
Aan de andere kant ken ik veel beginnend ondernemers binnen de gameindustrie en momenteel is het gewoon lastig om wat neer te zetten voor die mensen. Financieringen krijgen moeilijk en grote uitgevers gaan voor de big AAA titles en voor niks minder

Ik zie het hetzelfde als sparen weet je ook niet zeker of je je centen terug krijgt d-;

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:09:
[...]

Ik heb dat gevoel ook.
Aan de andere kant ken ik veel beginnend ondernemers binnen de gameindustrie en momenteel is het gewoon lastig om wat neer te zetten voor die mensen. Financieringen krijgen moeilijk en grote uitgevers gaan voor de big AAA titles en voor niks minder

Ik zie het hetzelfde als sparen weet je ook niet zeker of je je centen terug krijgt d-;
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn oude baas had geld op de dnb en op icesave d-;

weet dus nooit waar je geld blijft :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Kleine update:

Nu ook een website beschikbaar:
http://www.timberandstonegame.com/
Spent most of the day designing the various crops that will be present in the game during beta. Click the screen below to see a full resolution image.
Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/wp-content/uploads/2012/10/crops.png

En nieuw filmpje:

FIlmpje ziet er veelbelovend uit, vechten gaat wel leuk worden als je dat zo ziet...

[ Voor 34% gewijzigd door Paniohitus op 29-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Dat filmpje is al bijna een maand uit :P .. Oh en de website bestaat ook al een tijdje :Y)

De crops zijn wel nieuw! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Awsom schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:56:
Dat filmpje is al bijna een maand uit :P .. Oh en de website bestaat ook al een tijdje :Y)

De crops zijn wel nieuw! :o
Ja klopt, ik zag de crops, en toen het filmpje... niet in startpost, dus dacht, zal wel nieuw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat plaatjes en hoe je je muren designate.
Geweldig hoe je makkelijk muren en gebouwen kan bouwen.
Heeft die over nagedacht _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/wp-content/uploads/2012/11/blocksandtiles.png

Afbeeldingslocatie: http://www.timberandstonegame.com/wp-content/uploads/2012/11/grid1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:55:
Wat plaatjes en hoe je je muren designate.
Geweldig hoe je makkelijk muren en gebouwen kan bouwen.
Heeft die over nagedacht _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Inderdaad die controls zien er goed uit. Zoiets bij towns zou het leven een stuk makkelijker maken. Alleen ik vraag me nu nog af hoe dat zit met het bouwen. Gaan mannetjes zichzelf opsluiten? HOe komen ze omhoog? Moet je zelf scaffolds maken ala towns of iets anders? Vragen vragen, maar ik blijf deze T&S wel de interessantste godgame vinden van de hele tsunami die in ontwikkeling is.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 09-11-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:10:
[...]

Inderdaad die controls zien er goed uit. Zoiets bij towns zou het leven een stuk makkelijker maken. Alleen ik vraag me nu nog af hoe dat zit met het bouwen. Gaan mannetjes zichzelf opsluiten? HOe komen ze omhoog? Moet je zelf scaffolds maken ala towns of iets anders? Vragen vragen, maar ik blijf deze T&S wel de interessantste godgame vinden van de hele tsunami die in ontwikkeling is.
lees hun forum en je hebt andwoord op precies al die vragen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:26
Ziet er erg leuk uit! Ga ik zeker in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister

Voor degenen die hem nog niet gezien hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Bobmeister op 27-11-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Zojuist de website gelezen en flink wat filmpjes bekeken; ben groot fan van Stronghold, en dit ziet er erg goed uit! De graphics zijn wennen, maar geeft aan de andere kant ook weer veel meer ruimte aan je eigen fantasie. Ik vraag me alleen nog af hoe je een single player spel kun instellen, bijv. frequentie van aanvallen, ect?

Kan niet wachten tot de release eind dit jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik ben hem ook al een tijdje aan het volgen en heb hem ook gepre-orderd. Beta zal voor deze of volgende week zijn en release is geloof ik voor ergens in januari 2013.

Spel ziet er gewoon leuk uit en gameplay gaat heel leuk worden.
Hier nog een filmpje van nachtelijke gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Het ziet er alleen niet uit dat je voorraden etc. moet aanleggen zoals in bijv. Dwarf Fortress? Dat vind ik wel jammer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is vandaag de eerste prerelease voor iedereen die meer als 30 gedumpt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat is dan rap! Voor de mensen die het hebben, laat is weten hoe het is. En dan niet hoe bagger de alhpa is (want dat zijn ze allemaal) maar of het concept een beetje werkt? Kan het leuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:41:
Dat is dan rap! Voor de mensen die het hebben, laat is weten hoe het is. En dan niet hoe bagger de alhpa is (want dat zijn ze allemaal) maar of het concept een beetje werkt? Kan het leuk zijn?
buggy zoals te verwachten.
Maar geweldig concept en heel veel potentie. voor mij de verrasing van 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Sinds ik gister deze topic tegen kwam, ben ik mij een beetje in de game gaan verdiepen.
Het is sowieso een super idee, ben benieuwd hoe het uitpakt als het gereleased wordt.

Voorlopig lijkt er geen mogelijkheid meer te zijn om in de beta te komen/het spel alvast te kopen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:54:
Sinds ik gister deze topic tegen kwam, ben ik mij een beetje in de game gaan verdiepen.
Het is sowieso een super idee, ben benieuwd hoe het uitpakt als het gereleased wordt.

Voorlopig lijkt er geen mogelijkheid meer te zijn om in de beta te komen/het spel alvast te kopen.
Ik speel hem nu en het werkt super.
Zijn menu's zijn simpel maar duidelijk. Het designaten werkt heerlijk
Ben benieuwd of die het verder goed kan verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben vooral benieuwd of het spel zelf gewoon gaat werken. Het lijkt me een erg goed idee maar of het ook leuk is ben ik het meest nieuwsgierig naar (voor mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind hem erg plezierig om te spelen.
Als straks de bugs eruit zijn en hij alles erin heeft zitten wat hij wilt.
Is dit hoe ik dwarf fortress zou willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Zijn er ook nog andere manieren om nu nog mee te doen met de Alpha/Beta ? :P Zou het wel graag eens willen uitproberen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/5130/ts1y.jpg

mijn basis in wording.

Hopelijk word ik vanacht niet gewacked door skeletons goblins of spiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Leuk Semmy! Ik kijk ook al een tijdje op hun forums. Zitten nog veel bugs in, maar de mensen zijn zeer positief erover, heel fijn om te lezen.

Lijkt me ook een geinig spel voor op de tablet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ziet er zeker leuk uit.
Hoop datie snel een nieuwe optie doet dat we het kunnen pre-orderen met beta-access ofzo.

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:23:
Ziet er zeker leuk uit.
Hoop datie snel een nieuwe optie doet dat we het kunnen pre-orderen met beta-access ofzo.
heb een postje voor je gemaakt om het te vragen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Lijkt me best wel een leuke game (vooral als ze een multiplayer hebben ingebouwd). Maar om er 15euro voor neer te tellen vind ik op dit moment nog redelijk veel helaas. Helaas vind ik ook niet echt zoveel gameplay beelden van gebruikers die het spelen. Misschien nog eventjes wachten dan maar tot ik echt over de streep getrokken ben.

Lijkt meer een beetje op een van mijn favorietste spellen (Stronghold). Leger bouwen. Zorgen voor eten etc. Alleen dan met nog wat meer mogelijkheden alleen met minder kwaliteit graphics

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Oxigeon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:18:
Lijkt me best wel een leuke game (vooral als ze een multiplayer hebben ingebouwd). Maar om er 15euro voor neer te tellen vind ik op dit moment nog redelijk veel helaas. Helaas vind ik ook niet echt zoveel gameplay beelden van gebruikers die het spelen. Misschien nog eventjes wachten dan maar tot ik echt over de streep getrokken ben.

Lijkt meer een beetje op een van mijn favorietste spellen (Stronghold). Leger bouwen. Zorgen voor eten etc. Alleen dan met nog wat meer mogelijkheden alleen met minder kwaliteit graphics
de originele site heeft wat gameplay filmpjes en uitleg erop staan

• Renquin
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:58:
heb een postje voor je gemaakt om het te vragen
Dank hiervoor!
Oxigeon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:18:

Er staan idd een aantal filmpjes op de site die door de maker zelf gemaakt zijn.
15 euro vind ik juist een zeer mooi bedrag voor deze game, als is het alleen maar om die gast te steunen.
Het ziet er zeer uitgebreid uit en de features die hij nu gepland heeft staan voor na de live-gang lijken me echt ge-ni-aal (zoals MP e.d.).

Want a cookie?!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ziet er toch wel goed uit als je zo kijkt. Eens kijken of ik op de een of andere manier ook nog aan een alpha versie kan komen haha

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ja de game ziet er leuk uit, hoop alleen dat er inderdaad nog een optie komt om in de Beta te komen...

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb net eens even het forum geraadpleegd. Maar als ik de berichten zo lees wordt daar niet zo hard aan getrokken. Hij wil er gewoon een echte beta van maken om bugs op te lossen. Hij denkt als mensen kunnen blijven doneren dat hij dan geen tijd meer heeft om de bugs op te lossen.

Denk dus eigenlijk dat we er niet meer aan te komen. Tot hij een of ander heeft gevonden om de registraties automatisch te laten verlopen (ala minecraft).

Als het aan mij ligt moet hij op de een of andere manier niet zoveel alleen doen en werk uit handen geven. Maar het probleem dat hij dan heeft is dat hij er uiteindelijk niet meer zoveel aan verdiend maar hij het moet delen met een werknemer.

• Yerap
Ah hoe meer filmpjes ik kijk op YT hoe meer ik die beta in wil...

• OmegaOne
Yerap schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:36:
Ah hoe meer filmpjes ik kijk op YT hoe meer ik die beta in wil...
Heb hetzelfde, en ik had em al gepreordered voor 15 dollar (had toen op de moment maar iets van 20 euro op men paypal) en dacht dat ik het later nog wel kon uppen. Viel van de week toen vies tegen toen ie dat offline gehaald had, anders had ik die 30 wel gepledged.

Het spel ziet er leuk uit, de gameplay is goed doordacht en lekker uitdagend.
De eerste beta is nog wat beperkt als ik het zo allemaal lees, bv als je een beetje pech hebt in het begin kun je al snel zonder materialen/tools te komen zitten en moet je herbeginnen.

De balance met vijanden is zo te lezen ook nog niet helemaal in orde. Een spin die je infantry met steel armor kan 1-shotten komt regelmatig voor zo te zien. Het mag moeilijk zijn, maar moet natuurlijk wel leuk blijven.

Semmy, is er al iets gekend van systeem eisen en hoe groot is de beta ?

Verwijderd

Topicstarter
OmegaOne schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:57:
[...]

Heb hetzelfde, en ik had em al gepreordered voor 15 dollar (had toen op de moment maar iets van 20 euro op men paypal) en dacht dat ik het later nog wel kon uppen. Viel van de week toen vies tegen toen ie dat offline gehaald had, anders had ik die 30 wel gepledged.

Het spel ziet er leuk uit, de gameplay is goed doordacht en lekker uitdagend.
De eerste beta is nog wat beperkt als ik het zo allemaal lees, bv als je een beetje pech hebt in het begin kun je al snel zonder materialen/tools te komen zitten en moet je herbeginnen.

De balance met vijanden is zo te lezen ook nog niet helemaal in orde. Een spin die je infantry met steel armor kan 1-shotten komt regelmatig voor zo te zien. Het mag moeilijk zijn, maar moet natuurlijk wel leuk blijven.

Semmy, is er al iets gekend van systeem eisen en hoe groot is de beta ?
hij draait hier op een oude brakke laptop.
Maar kan me met meer units endergelijke voorstellen dat dat niet zo meer gaat zijn.

en momenteel is hij 18mb groot d-;

• Yerap
http://www.timberandstone...m/viewtopic.php?f=3&t=977
We get alot of people asking for beta access, so this should help clarify.

This was a kickstarter reward, it isnt possible to gain access to the beta anymore.

While waiting for full release, I suggest heading to Fan Media and looking up the Timber and Stone youtube channel list for gameplay videos.

No release date have been given, but an early estimate is jan/feb 2013.
:'(

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ben benieuwd wat ze dan vragen voor de game als hij uiteindelijk uit is. Denk dat het dan richting de 20 a 25 euro gaat. Of vergis ik me daarin?

• Renquin
Oxigeon schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:54:
[...]

Ben benieuwd wat ze dan vragen voor de game als hij uiteindelijk uit is. Denk dat het dan richting de 20 a 25 euro gaat. Of vergis ik me daarin?
Dat zal mij persoonlijk niet verbazen, maar ik denk dat het ook gerechtvaardigd is, gezien hoe uitgebreid het spel is.

p.s. jammer dat ik de beta niet meer in kan, maar snap het ook wel van hem. Ik lees nu pas over dat spel, dus wist uberhaupt niet van de Kickstarter af ^_^

[ Voor 16% gewijzigd door Renquin op 13-12-2012 12:05 ]

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sorry voor de dubbelpost, even een schaamteloze bump met de vraag of er meer verteld kan worden door de mensen die de beta aan het spelen zijn.

Hoe speelt het, nu jullie een paar dagen bezig zijn???

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:00:
Sorry voor de dubbelpost, even een schaamteloze bump met de vraag of er meer verteld kan worden door de mensen die de beta aan het spelen zijn.

Hoe speelt het, nu jullie een paar dagen bezig zijn???
er is nog geen nieuwe versie uit maar dat zal niet lang duren.

Hij speelt heerlijk. De bugs zijn niet vervelend. Het enige is dat je even uit moet kijken met reloaden van de game.
Verder zie ik een hoop potentie

Got a few bug fixes done today. I’ll list some of the most important ones below.

A scroll bar has been added to the ‘Load Settlement’ screen, previously this screen only showed 4-5 load games.
Units can no longer start ‘inside’ trees.
Crafters, especially engineers, could be resurrected when structures were destroyed.
Infantry didn’t always target the closest unit, which lead to combat pathing issues.
Several bugs regarding the starting camp fire.
Selecting units inside of door frames is now easier.
Units can no longer walk on workshops.
Save files can no longer contain the following characters ” / \ : ? * < > |
Changing a units profession no longer heals them.
Worker and gatherer types no longer stop work after returning to the campfire.
Enemy pathing used to break if you hide depth layers.
Unbuilt lamp posts will not start lit when loading a game
Dead enemies will no longer be resurrected when loading.

There are a few more major issues that I’ll work out tomorrow. Some of which I would even consider game breaking, for instance; enemies being able to path through doors, depth hiding errors, and the resurrection bugs above. Because of those I’m considering releasing a Beta version 0.1.1 that will be available to all backers $30 and higher. This release will not contain any new game content, only the bug fixes that I feel are necessary.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:20:
[...]

er is nog geen nieuwe versie uit maar dat zal niet lang duren.

Hij speelt heerlijk. De bugs zijn niet vervelend. Het enige is dat je even uit moet kijken met reloaden van de game.
Verder zie ik een hoop potentie

Got a few bug fixes done today. I’ll list some of the most important ones below.

A scroll bar has been added to the ‘Load Settlement’ screen, previously this screen only showed 4-5 load games.
Units can no longer start ‘inside’ trees.
Crafters, especially engineers, could be resurrected when structures were destroyed.
Infantry didn’t always target the closest unit, which lead to combat pathing issues.
Several bugs regarding the starting camp fire.
Selecting units inside of door frames is now easier.
Units can no longer walk on workshops.
Save files can no longer contain the following characters ” / \ : ? * < > |
Changing a units profession no longer heals them.
Worker and gatherer types no longer stop work after returning to the campfire.
Enemy pathing used to break if you hide depth layers.
Unbuilt lamp posts will not start lit when loading a game
Dead enemies will no longer be resurrected when loading.

There are a few more major issues that I’ll work out tomorrow. Some of which I would even consider game breaking, for instance; enemies being able to path through doors, depth hiding errors, and the resurrection bugs above. Because of those I’m considering releasing a Beta version 0.1.1 that will be available to all backers $30 and higher. This release will not contain any new game content, only the bug fixes that I feel are necessary.
Ik heb wel de indruk, en die heb ik al sinds het begin. Dat die kerel niet echt een plan heeft voor zijn game. Bug fixes en features worden willekeurig erin gezet zonder achterliggend plan of idee. Hij zal vast wel iets hebben maar meestal werk je sector voor sector, gameplay element voor element. Hij doet alles ineen en fixt dan willekeurige ontstane bugs. Ik hoop dat hij het overzicht niet verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Postius schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:46:
[...]

Ik heb wel de indruk, en die heb ik al sinds het begin. Dat die kerel niet echt een plan heeft voor zijn game. Bug fixes en features worden willekeurig erin gezet zonder achterliggend plan of idee. Hij zal vast wel iets hebben maar meestal werk je sector voor sector, gameplay element voor element. Hij doet alles ineen en fixt dan willekeurige ontstane bugs. Ik hoop dat hij het overzicht niet verliest.
Goh, hij lijkt wel op de developers van Dwarf Fortress :P

Ik baal inmiddels wel trouwens dat ik niet gepledged heb, wat ziet dit spel er gaaf uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:46:
[...]

echt neit mee eens dus er is een afgezonderd forum voor testers en daar zijn de mods erg druk met lijsten en dergelijke om de bugs te organizeren en als je zijn posts lkeest heeft hij wel degelijk een plan en idee waar die naartoe werkt.

De bugs die hij heeft opgelost waren de eerste bugs die confirmed waren en een stappenplan hadden hoe ze reproduceren zodat hij wist hoe ze op te lossen.

Het is dus niet dat die random bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Zit er erg leuk uit. Speel je hier één bepaald "mannetje" die alles ook bouwt? Of heb je meerdere mannetjes die je opdrachten geeft om iets te bouwen? Ben momenteel op het werk dus kan geen filmpjes, of sites raadplegen.

Edit: Nevermind, heb het spel gisteren even op een iets minder legale manier gespeeld. het spel heeft wel potentie, maar het gaat in het begin wel erg traag.. duurt wel even voor je een huis hebt gemaakt. Het verste dat ik ben gekomen is een stenen vloer van 6 bij 6 :9

Maar als je eenmaal door het begin heen bent is het denk ik wel aangenaam om te spelen. En je kan er inderdaad geweldige dingen mee bouwen. Ik wacht nog even af, maar hou deze game wel in de gaten.

[ Voor 52% gewijzigd door Madstorm op 19-12-2012 08:03 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:07:
[...]

echt neit mee eens dus er is een afgezonderd forum voor testers en daar zijn de mods erg druk met lijsten en dergelijke om de bugs te organizeren en als je zijn posts lkeest heeft hij wel degelijk een plan en idee waar die naartoe werkt.

De bugs die hij heeft opgelost waren de eerste bugs die confirmed waren en een stappenplan hadden hoe ze reproduceren zodat hij wist hoe ze op te lossen.

Het is dus niet dat die random bezig is
Dat zijn dezelfde argumenten die ik gebruik, dus we laten het dan maar in het midden zitten. Maar je hoeft het niet meteen te doen overkomen als de absolute waarheid als je zelf ook geen idee hebt :) Jij mag het op basis daarvan niet random vinden en ik wel.

Hoe zit het trouwens met sieges? Komen er gewoon steeds lompere units op de map en is dat het? Je bouwt een kasteeltje en kijken hoelang je het volhoudt. Of gaat er nog echt iets van een campaign komen naast een sandbox?

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 18-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
Donations are back up.
Posted on December 18, 2012

I’ve come to the realization, after answering far too many emails regarding beta access, that I’m not saving time by removing the donation links.

You can again donate, and supplement your existing pledge levels.

Timber and Stone v0.1.1b will be released tomorrow. This will be available to all backers $30 and above. Had I not taken the few days off after the initial release, this would have been out sometime last week. I’m planning for one more beta before Christmas (v0.1.2). After which, we will see a new release every few days up to a week at the very latest.
Mijn 15 dollar pledge geupped naar 30 en zij die willen kunnen nu dus ook pre-orderen en de beta spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

OmegaOne schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:21:
[...]

Mijn 15 dollar pledge geupped naar 30 en zij die willen kunnen nu dus ook pre-orderen en de beta spelen.
Ah, nice. Nu ben ik toch weer geintreseerd hehe :9
Vanavond maar even kijken of ik het ga doen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Zo, $30 gedonate.
Ben benieuwd wanneer ik m'n beta key in m'n mailbox heb ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
ik heb ook meteen een donatie gedaan, dit soort projecten steun ik graag :) zeker als je beta toegang krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Argh, je komt er nu dus alleen nog maar in als je 30 of meer betaald. Dacht eigenlijk dat ik er met 15 ook wel zou zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
Oxigeon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:29:
Argh, je komt er nu dus alleen nog maar in als je 30 of meer betaald. Dacht eigenlijk dat ik er met 15 ook wel zou zijn haha
beta is altijd 30 geweest en dan alleen nog maar eerste beta
voor 50 dollar krijg je alle betas en voor 15 enkel het spel als het uit beta is en de updates die er op volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Heb m'n download link inmiddels binnen en zit al even te spelen.
Inmiddels m'n 5e game en ben nu maar verder aan het gaan met 3 mannetjes.
Krijg je er eigenlijk nog bij?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:45:
Heb m'n download link inmiddels binnen en zit al even te spelen.
Inmiddels m'n 5e game en ben nu maar verder aan het gaan met 3 mannetjes.
Krijg je er eigenlijk nog bij?
ja als je aan bepaalde voorwaarden zoals genoeg eten endergelijke voldoed is er een kans op een immigrant

• Yerap
Ik ben gisteren avond ook begonnen aan mijn eerste potje, Wat mij opviel is dat archers toch wel heel scheel zijn in het begin als de vijanden niet recht op hun af lopen, ik denk dat ik in mijn volgende potje een soort tunnel ga maken en daar mijn archers in zet zodat ze alleen recht hoeven te schieten.

Verder is het wel heel erg leuk

Verwijderd

Topicstarter
Yerap schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:22:
Ik ben gisteren avond ook begonnen aan mijn eerste potje, Wat mij opviel is dat archers toch wel heel scheel zijn in het begin als de vijanden niet recht op hun af lopen, ik denk dat ik in mijn volgende potje een soort tunnel ga maken en daar mijn archers in zet zodat ze alleen recht hoeven te schieten.

Verder is het wel heel erg leuk
wees blij dat ze in die scheelheid je eigen mannekes nog niet hebben vermoord

• Renquin
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:14:
[...]

wees blij dat ze in die scheelheid je eigen mannekes nog niet hebben vermoord
:X Dat hebben ze tot nu toe bij mij in elk potje gedaan |:(
Had eindelijk een potje dat lekker liep, ook qua bouwen (redelijk buggy af en toe), had inmiddels 3 immigrants de eerste dag.

Affijn, huisje gebouwd van 2 laagjes stenen hoog, daar iedereen 's nachts ingezet op een archer en 2 infantry na.
Eerste spin komt aan, infantry loopt erop af, archer shiet: infantry dood, spin leeft nog.
Spin bijt archer ook nog even kapot en toen had ik nog maar 1 infantry over...

Ah well, is mijn eerste potje dat daadwerkelijk lekker loopt, want in mijn andere potjes tot nu toe steeds 6 man in de eerste dag, na de eerste nacht nog 1-3 over...

Al met al ben ik best wel positief over deze game.
Het is lekker utigebreid, bugs haaltie er nog wel uit (is nog steeds eerste beta).
Wil alleen wel een "tijdsversneller" hebben op een gegeven moment, dan zijn de nachten wat sneller over.

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Renquin schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:08:
[...]

:X Dat hebben ze tot nu toe bij mij in elk potje gedaan |:(
Had eindelijk een potje dat lekker liep, ook qua bouwen (redelijk buggy af en toe), had inmiddels 3 immigrants de eerste dag.

Affijn, huisje gebouwd van 2 laagjes stenen hoog, daar iedereen 's nachts ingezet op een archer en 2 infantry na.
Eerste spin komt aan, infantry loopt erop af, archer shiet: infantry dood, spin leeft nog.
Spin bijt archer ook nog even kapot en toen had ik nog maar 1 infantry over...

Ah well, is mijn eerste potje dat daadwerkelijk lekker loopt, want in mijn andere potjes tot nu toe steeds 6 man in de eerste dag, na de eerste nacht nog 1-3 over...

Al met al ben ik best wel positief over deze game.
Het is lekker utigebreid, bugs haaltie er nog wel uit (is nog steeds eerste beta).
Wil alleen wel een "tijdsversneller" hebben op een gegeven moment, dan zijn de nachten wat sneller over.
vanmorgen/vannacht is de eerste bugfix geweest

nu versie 0.1.1b spelen (-:
infantry doet eindelijk zijn ding

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Awsom schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:02:
[...]

Ik baal inmiddels wel trouwens dat ik niet gepledged heb, wat ziet dit spel er gaaf uit :D
Kom ook nu pas achter de game, ben ook aan het balen als een stekker. Ben een zeer groot fan van deze builder/RTS combo's.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Yerap
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:13:
[...]

Kom ook nu pas achter de game, ben ook aan het balen als een stekker. Ben een zeer groot fan van deze builder/RTS combo's.
Je kan sinds gisteren weer doneren op de site, dus je hoeft helemaal niet te balen :) Ik heb het gisteren gedaan en had savonds een mail met inloggegevens binnen

• LiquidT_NL
Yerap schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:24:
[...]

Je kan sinds gisteren weer doneren op de site, dus je hoeft helemaal niet te balen :) Ik heb het gisteren gedaan en had savonds een mail met inloggegevens binnen
Ah thanks! Meteen maar even doen!

edit: done :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Renquin
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:33:
[...]

Ah thanks! Meteen maar even doen!

edit: done :)
Wel minimaal $30,- anders krijg je geen beta key :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:10:
[...]
Ah top!,

Kan je wel verder met oude savegames?

vanmorgen/vannacht is de eerste bugfix geweest

nu versie 0.1.1b spelen (-:
infantry doet eindelijk zijn ding

Want a cookie?!

Verwijderd

Topicstarter
Beta version 0.1.1
Posted on December 19, 2012

Actually intended to get this release out a few hours sooner, I started one last test this morning and five hours had past before I knew it.

I find myself relying less on Archers, and working the Blacksmiths harder, as intended. You can tell almost immediately how armor affects combat, and it’s especially apparent with Steel Plate. I’ll be paying close attention to feedback regarding difficulty in the next few beta releases, so please post your comments in the forum. You should find v0.1.1 less brutal in the initial stages than the previous version, but the change shouldn’t feel drastic. Remember that this client version is primarily a bug-fix upgrade to the beta version 0.1, and any bugs found can also be reported on the forums. I’ll be working to get as many of those ironed out as possible in the next few days in preparation for 0.1.2b

Please note that 0.1b save files should not work with 0.1.1b.

The members section of the website has already been updated, so follow the link sent with your initial beta invites to find the download. Another round of emails notifying all backers of the new beta version will be sent out shortly. Version 0.1.1b is available to all backers $30 and above.
nee je kan niet verder met oude savegames zijn niet compatible
aangezien er nogal wat bugs uitgetrokken zijn en stats van items endergelijke zijn aangepast

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 11:16 ]

• Renquin
Ah okee, dan maar opnieuw beginnen vanavond.
Ben wel benieuwd.

Moet zelf de bugs die ik tegen gekomen ben ook nog op het forum plempen, dus sowieso nog lang niet klaar ;)

Edit: Een gedeelte van de patchnotes (link naar volledige patchnotes)
- Enemies are no longer able to walk through doors, if there’s a door the enemy wishes to path through, they must first break the door structure down. How quickly this can happen depends on the strength of the unit versus the material quality of the door.

- Archers will now check for friendly fire before shooting. This does not mean your units will never be hit by your own arrows. If the Archers’s aim is bad due to it’s level, it is still possible to hit an unexpected target. For example, your Archer may accidently hit a Builder standing directly to the left of an archery target (because he missed), but if the same Builder is standing in front of the target, the Archer will not take the shot.

- Spiders have been slightly weakened. To compensate, they will occasionally attack in larger packs. The strength of (small) spiders should lie in their numbers, a single spider or two should not be a major threat (that is, until they are larger, and able to scale walls, v0.2b).

- Infantry will be seeing a boost, primarily in plate armor damage resistance.

- Structures that have not been built yet, or placed in error, are now removable via their sub menu. This menu also displays any insufficient resources when the structure’s outline is yellow.

- WASD now controls the camera without requiring the right mouse button.

- The TAB key is the universal “close menu / go back / cancel’ button, closing all main menus, sub menus, unit menus, and designations.

- Farming should be more sustainable, and is influenced by the levels of your Farmers, more so than in v0.1b.

[ Voor 84% gewijzigd door Renquin op 20-12-2012 11:45 ]

Want a cookie?!

• OmegaOne
al 20 minuutjes gespeeld en 2 bugs gevonden, wel zeer irritante bugs

Verwijderd

Topicstarter
OmegaOne schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:39:
kijk even of ze al gepost zijn zo niet volg de guidelines voor posten en meld ze.

dan zijn ze er misshcien nog voor kerst uit d-:

• Renquin
OmegaOne schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:39:
De laatste nieuwe versie gepakt?

Want a cookie?!

• OmegaOne
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:59:
[...]

kijk even of ze al gepost zijn zo niet volg de guidelines voor posten en meld ze.

dan zijn ze er misshcien nog voor kerst uit d-:
beiden gepost
Renquin schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:46:
[...]

De laatste nieuwe versie gepakt?
was in de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ondanks dat er nog relatief weinig te bouwen valt voelt de game wel goed aan en speelt nog best leuk weg. Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). Maar goed, de game is wel heel erg vermakelijk, ik moet wel leren om gewoon een archer ofzo paraat te hebben, want de paar keer dat ik plots werd overvallen was al gauw bijna mijn hele bevolking uitgemoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:32:
Ondanks dat er nog relatief weinig te bouwen valt voelt de game wel goed aan en speelt nog best leuk weg. Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). Maar goed, de game is wel heel erg vermakelijk, ik moet wel leren om gewoon een archer ofzo paraat te hebben, want de paar keer dat ik plots werd overvallen was al gauw bijna mijn hele bevolking uitgemoord :(
\

de pauze knop om snel te kunnen reageren moet nog komen (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ah thanks, documentatie is soms een beetje moeilijk nog bij beta's. Maar leuke game verder, jammer dat er nog wat bugs inzitten (Builders die stuck zitten).

De game wordt vrij hopeloos als je niet start met de juiste seeds om rope van te maken. Sowieso ben je op een small map binnen no-time door de animals heen, en dan heb je geen mogelijkheid om feathers (voor arrows) en animal hair (voor rope/bows) te verzamelen. Ik zit nu in dag 4 en heb geen animal meer om dit van te maken. Sowieso de stomme fout gemaakt om mijn fortress te bouwen NAAST de campfire in plaats van er om heen :S Maar goed, een leer voor de volgende keer, maar ik denk dat ik even wacht tot er nieuwe features zijn om het feather probleem op te lossen. Infantry is hopeloos zwak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasseron
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Pauze knop is gelukkig wel ingebouwd, <p>. Erg handig bij onverwachte aanvallen.
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:32:
...Enige waar ik me echt aan erger is dat het niet mogelijk is om walls weg te halen, zelfs als ze nog niet eens gebouwd zijn (en enkel gepland zijn dus). ...
Voor wat betreft het verwijderen van geplande opdrachten moet je <Shift>+<Alt> ingedrukt houden en vervolgens met de muis een gebied selecteren. Als het goed wordt de selectie geel, wat aangeeft dat dat deel geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
LiquidT_NL schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:16:
Ah thanks, documentatie is soms een beetje moeilijk nog bij beta's. Maar leuke game verder, jammer dat er nog wat bugs inzitten (Builders die stuck zitten).

De game wordt vrij hopeloos als je niet start met de juiste seeds om rope van te maken. Sowieso ben je op een small map binnen no-time door de animals heen, en dan heb je geen mogelijkheid om feathers (voor arrows) en animal hair (voor rope/bows) te verzamelen. Ik zit nu in dag 4 en heb geen animal meer om dit van te maken. Sowieso de stomme fout gemaakt om mijn fortress te bouwen NAAST de campfire in plaats van er om heen :S Maar goed, een leer voor de volgende keer, maar ik denk dat ik even wacht tot er nieuwe features zijn om het feather probleem op te lossen. Infantry is hopeloos zwak helaas.
beestjes respawnen na een tijdje, dus zonder zitten is moeilijk, tenzij gebugd natuurlijk
En infantry zou een boost moeten hebben gekregen.
Een lvl 5 infantry van mij had geen problemen met enkele spinnen en een skeleton, alleen mijn archer die een rugridder bleek te zijn is em te veel geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
tasseron schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:19:
Voor wat betreft het verwijderen van geplande opdrachten moet je <Shift>+<Alt> ingedrukt houden en vervolgens met de muis een gebied selecteren. Als het goed wordt de selectie geel, wat aangeeft dat dat deel geannuleerd wordt.
Kleine toevoeging, ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar, maar je moet eerst selecteren dat je een muur wilt bouwen, dan klikken bij het begin wat je wilt verwijderen en daarna <Shift>+<Alt> indrukken en het einde aanklikken.

Beta version 0.1.2 is trouwens net uit, niet echt veel toevoegingen, vooral bugfixes
Patchnotes:
Change Log For Version 0.1.2beta.
  • Infantry now prioritize player walk directions over attacking enemies.
  • GUI tiles for Copper, Bronze & Steel Axes added.
  • If an archer cannot find a clear shot to their target, the ‘shoot’ sound effect no longer plays.
  • New units can no longer migrate while enemies are present.
  • Resolved an issue with checking line of sight while a unit/target is on depth level 0.
  • Fixed a graphical shadowing issue with fences.
  • Enemies can be killed while they are smashing walls or doors.
  • Resolved a pathfinding error which would sometimes cause a stack overflow resulting in a crash.
  • Units will now quit working if their tools are removed mid-job.
  • Added a few goblin attacking sound effects.
  • Designations are now limited to 1000 blocks per type.
  • Duplicate urgent notifications will no longer spam the console.
  • Canceling construction on a structure no longer breaks it’s crafter.
  • The camera is now controllable while paused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Ah, weer een nieuwe update.
Vanavond maaris uitproberen.

Maaris mijn eerste indrukken hier neerplempen (heb er nu inmiddels een uurtje of 20 in zitten, met een game of 6 gespeeld).

Alle games beginnen redelijk traag, maar dat is niet zo heel erg.
Als je pech hebt dan heb je geen flax-seeds en weinig kippen = standaard nieuwe game beginnen.
Het grootste probleem dat ik zelf vaak heb, is het uitblijven van Migrants. Geen idee nog hoe ik dit kan forceren.

Altijd zorgen dat je minimaal 1 archer in de buurt van je campfire hebt wanneer je begint.
Meestal is dit mijn farmer o.i.d., gezien deze toch altijd rond m'n campfire bezig is.
Dit totdat ik een volledige archer kan inzetten, meestal is dit pas als ik 10+ mannetjes heb.

Gelukkig is infantry gebuffed, maar toch vind ik het jammer dat ik mijn infantry niet kan trainen ala archers.
Dit geeft de ongelukkige situatie dat m'n archers op een gegeven moment lvl 10+ zijn, maar m'n infantry pas lvl 5.
Wat betreft archers: ben blij dat ze niet meer zomaar m'n eigen mannetjes in de rug schieten (meestal dan).
Dit was echt MEGA irritant.

Ik ben heel benieuwd hoe hij Moats en Trenches gaat aanpakken (wat hij zegt in onderstaande quote).
Robert's comments: "This version is also a bug fixing update and therefore is available to all $30 backers and above.
For the next update I'll be addressing worker & enemy path finding. Primarily long range pathing around castle walls and underground. I’m also hoping to enhance enemy behavior in regards to moats & trenches, which are far too effective at the moment."
Op het moment is het ook voor mij "ik graaf een grote slotgracht en niets komt er meer in omdat m'n archers ze wel tegen houden".
Ondergronds bouwen is helaas nog wel bugged, heb vaak genoeg dat stukjes steen niet gemined kunnen worden (dit is een bekende bug, hoop datie deze snel oplost).

Verder doe ik veel met Bricks, helaas kost het nogal wat tijd om deze te maken, dus ik ben benieuwd of ik hier in het begin niet gewoon een ander soort voor moet gebruiken.
Merk sinds de 12-19-2012 beta dat mijn hout wel errug snel gaat en ik gebruik het nouwelijks om wooden planks mee te maken, enkel voor forgen e.d....

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nice, de bug dat enemies niet dood gingen als ze met een wall bezig waren heeft mijn game gisteren ook geteisterd :)

@Renquin: je forge eet woud weg, bij mij in ieder geval.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-12-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
LiquidT_NL schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:17:
Nice, de bug dat enemies niet dood gingen als ze met een wall bezig waren heeft mijn game gisteren ook geteisterd :)

@Renquin: je forge eet woud weg, bij mij in ieder geval.
Daar lijkt het wel op ja, dat mijn forges de boosdoener waren.
Ach, vandaag toch weer een nieuwe game begonnen, dankzij de nieuwe beta versie :p

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik heb ook gepledged, en zojuist de beta gedownload :) Is er ergens een simpele tutorial oid? Ik kon net nog niet vinden hoe ik bijv. de Unit Stats van iemand open, maar daar heeft onderstaande video verandering in gebracht.

YouTube: Timber and Stone Alpha video #5. Controls and Menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:22:
Ik heb ook gepledged, en zojuist de beta gedownload :) Is er ergens een simpele tutorial oid? Ik kon net nog niet vinden hoe ik bijv. de Unit Stats van iemand open, maar daar heeft onderstaande video verandering in gebracht.

YouTube: Timber and Stone Alpha video #5. Controls and Menus.
In feite had ik niet meer nodig dan dat om eigenlijk alles te doen. Alle info is te vinden is de HUD. Er is niet heel veel meer te leren, maar op de pagina van T&S zelf staan de andere Alpha video's mocht je meer info willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ja ik zie wel gewoon hoe het gaat. Kan alleen niet vinden hoe ik een designated area (bijv. mine) verwijder?

/edit:

Gevonden! Dit kun je doen door Ctrl + Shift in te houden en dezelfde designate actie uit te voeren.

Volgende vraag; kunnen vijanden (om ze zo maar even te noemen) zoals skeletons door een muur heen? Anders is het gewoon zo snel mogelijk een klein muurtje bouwen en dan steeds uitbouwen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Bobmeister op 30-12-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:52:
Ja ik zie wel gewoon hoe het gaat. Kan alleen niet vinden hoe ik een designated area (bijv. mine) verwijder?

/edit:

Gevonden! Dit kun je doen door Ctrl + Shift in te houden en dezelfde designate actie uit te voeren.

Volgende vraag; kunnen vijanden (om ze zo maar even te noemen) zoals skeletons door een muur heen? Anders is het gewoon zo snel mogelijk een klein muurtje bouwen en dan steeds uitbouwen :)
Ze kunnen muren vernietigen ja, maar meestal heb je ze wel dood voor ze dat gedaan hebben.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Renquin schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:14:
[...]

Ze kunnen muren vernietigen ja, maar meestal heb je ze wel dood voor ze dat gedaan hebben.
En hebben de verschillende steensoorten dan een andere sterkte of? Is een brick bijvoorbeeld beter bestand tegen aanvallen dan een normale steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:10:
[...]

En hebben de verschillende steensoorten dan een andere sterkte of? Is een brick bijvoorbeeld beter bestand tegen aanvallen dan een normale steen?
Volgens mij is Brick op het moment het sterkste wat er is. Ook het duurst om te maken :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Wat een tof spel! Heb er nu denk ik een uur of 10 inzitten, en het is gewoon erg leuk :) .

Een paar dingen:

- Water zou een welkome toevoeging zijn in dit spel
- De pathfinding kan stukken beter. Ik heb een 'gracht' om mijn wannabe-kasteel heen, maar schijnbaar vinden mijn workers het nog wel eens moeilijk om bij het kampvuur binnen te komen. Ook kunnen bepaalde workers niet naar binnen als ik een deur plaats bij de hoofdingang..
- Volgensmij lopen er op mijn (large) map geen kippen meer rond, wat vervelend kan zijn omdat dan de productie van pijlen gevaar loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Weer een nieuwe update, het lijkt er op dat we hierdoor weer een heel stuk verder kunnen komen, infantry trainen en ze genezen:
Change of plans with this release, needed to take a break from bug fixes for a couple days and got some of the features that were originally planned for the first beta release put in. Version 0.1.4b will see those bug fixes, especially the pathing issues. Expect that 2-3 days.

Change Log For Version 0.1.3beta.

Foragers returning to campfire while hunting should no longer glitch.
Doors being smashed by enemies will stay shut until the enemy is defeated.
Fixed an error where workers would go back to work if their path was interrupted while returning to campfire.
Forge/Campfire/Unit Sound Effects now stop playing while the game is paused.
New Structure: Training Dummy; useful for training Infantry units outside of combat.
Units slowly heal over time.
A limit has been placed on camera zooming, this eliminates a bug that occurs when loading/creating a game while mouse scrolling.
New Tool: Hunting Knife; used by Foragers to hunt at close range.
The system for Forge fueling has changed.
Forges now consume the fuel resource when refueled, and stay lit longer based on the quality of the fuel. (coal is 1.5 times more efficient than wood)
Infantry can now equip shields, further increasing their effectiveness in combat.
New Armor: Wooden Buckler; a small round shield made of wood and iron.
New Armor: Iron Heater Shield; a strong shield made of plate iron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yerap schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:48:
Weer een nieuwe update, het lijkt er op dat we hierdoor weer een heel stuk verder kunnen komen, infantry trainen en ze genezen:

[...]
geweldige update kon der al niet vanaf blijven d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Oeh, die gaan we zometeen ook maaris proberen.
Al een paar dagen niet meer gespeeld enzo :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ziet er leuk uit, maar ik ga pas weer spelen bij de volgende bug fixes. Helaas is mijn vorige playthrough spaak gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Mijn stulpje tot nu toe :) Volgensmij ~15 workers. De torens etc. zijn nog niet compleet af, soms bugged een builder.. Sommige stukken kan ik niet maken op de een of andere manier.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/i1jqdv.jpg

Ook merk ik nog steeds dat workers het soms moeilijk vinden om hun weg te vinden naar het kampvuur (die zit in het gebouw). Het lijkt alsof dit door de deuren komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dit begint er toch wel mooi uit te zien, die ga ik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Awsom schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:07:
Mijn stulpje tot nu toe :) Volgensmij ~15 workers. De torens etc. zijn nog niet compleet af, soms bugged een builder.. Sommige stukken kan ik niet maken op de een of andere manier.

Ook merk ik nog steeds dat workers het soms moeilijk vinden om hun weg te vinden naar het kampvuur (die zit in het gebouw). Het lijkt alsof dit door de deuren komt..
Netjes hoor!
Pathing is idd weer redelijk stuk deze build.
Ben wel blij met Shields, Training Dummies en Health Regen :D

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Renquin schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:52:
[...]

Netjes hoor!
Pathing is idd weer redelijk stuk deze build.
Ben wel blij met Shields, Training Dummies en Health Regen :D
Ben inmiddels aan het uitbreiden :p
Pathing is nog steeds brak hier. (v0.1.3) Vooral als er monsters komen gaan sommige workers alleen naar binnen als ik ze naar infantry verander en handmatig naar binnen stuur. Met 20 workers is dit nog net te doen, maar ik moet er niet aan denken als ik er 50+ heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Beta version 0.1.4
I had a single goal with this update, which was to optimize unit pathfinding. In doing so, I’ve found the game to run at a much more consistent framerate, and long-range pathfinding spikes are generally 60-70% less severe than in previous versions.

What this means to the player is that units can successfully find paths at longer distances, across multiple depths, and around complex walls. This should also remedy the un-walkable ‘ghost’ block error. For the time being, these optimizations have been incorporated only into player controlled units, enemy behavior will come after testing this new pathfinding implementation.

I’ll be paying close attention to any bug reports containing pathing issues for the next few days (especially those that provide save files), my hope is to have all pathfinding bugs squashed by v0.1.7 at the latest.

Several other unit behaviors have had optimizations as well, these might lead a few more unexpected quirks, so look out for those.
http://www.timberandstonegame.com/?p=349
Pagina: 1 2 Laatste