Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] Forum welkom-message

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Vroeger stond er op de voorpagina van het forum altijd een tekst "Welkom terug, username, je laatste bezoek" etc. Daar kun je op je naam klikken om naar je eigen posts te zoeken, zodat je snel bij een overzicht kon komen van wat er voor jou nieuw is. Erg handig als je wat topic hebt lopen, of gereageerd hebt in topic waar je op antwoord ofzo wacht.

Dat is nu weg met de nieuwe layout.

Het zou fijn zijn als dat weer terugkomt.

In de tussentijd, waar zit dit verstopt? Er is vast wel ergens drie klikken hiervandaan een dergelijk linkje om naar jezelf te zoeken, maar waar? Ik heb eerlijk gezegd geen zin om te zoeken (verstoppertje spelen) en "don't make me think" (die zin moet bekend voorkomen).

Oplossing/workaround plz?

日本!🎌

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

Reinier

\o/

+1

Het linkje bestaat nog, hij zit in je Gallery/My Tnet (hee, net gebruiken we toch niet meer?), daar kom je door rechtsboven op je naam te klikken en dan klikken op "Mijn profiel". Onder "Statistieken" zie je jouw aantal forumberichten, dat is de link.

Edit:
Dezelfde link zit ook in je myReact, daar kom je via dit icoon bij je username (of dat van een andere user): Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/myreact.gif

Zelf heb ik gewoon http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3140 in m'n browser gebookmarkt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Reinier op 22-10-2012 13:14 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je naar http://gathering.tweakers.net/forum/myreact gaat kan je klikken op de kop 'Post History'. Maar je kunt er ook een acceskey voor instellen onder'http://gathering.tweakers.net/forum/preferences. Voor mij is alt + h genoeg om bij mijn historie te komen ;)

Desktop | Server | Laptop

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja zo'n accesskey gaat natuurlijk niemand begrijpen, dat is verschrikkelijk onconventioneel (zelfs voor een forum) om te hebben voor iets als dat. Leuk voor de techneuten, maar een simpele ziel komt niet eens op het idee dat je ze kan instellen, of wat het zijn, of hoe je ze gebruikt ;)

日本!🎌

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

Reinier

\o/

Accesskeys zijn wat mij betreft nooit een vervanging voor duidelijk aanwezige linkjes zoals vroeger :) Al is het alleen al omdat accesskeys niet echt werken op touch devices...

Trouwens jammer dat de accesskeys voor active topics, posthistorie, etc. alleen op het forum werken. Ik zou best vanaf de frontpage met Alt+a naar de active topics willen 8)

• Rupie
Reinier schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:31:
Accesskeys zijn wat mij betreft nooit een vervanging voor duidelijk aanwezige linkjes zoals vroeger :) Al is het alleen al omdat accesskeys niet echt werken op touch devices...

Trouwens jammer dat de accesskeys voor active topics, posthistorie, etc. alleen op het forum werken. Ik zou best vanaf de frontpage met Alt+a naar de active topics willen 8)
Ben ik het mee eens hoor, maar ik merk in mijn geval dat ik daardoor op dit moment het linkje niet mis ;) Overigens staat er ergens in LD een feature request om het over de hele site te trekken.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mja, jij bent een moderator, Rupie, dus jij bent sowieso al niet het meestvoorkomende type gebruiker hier ;)

Accesskeys worden (als ik goed om me heen kijk) bijna nooit gebruikt. En als ze gebruikt worden, is het toeval/geluk. Of het moet wel bleedingly obvious zijn, zoals ctrl+s om iets op te slaan.

日本!🎌

• Rupie
alt + s = submit ;)
Maar je kan er zelf een key voor instellen dus je kunt het zo obvious maken als je zelf wil, vandaar dat bij mij alt + h uitkomt bij historie ;)
Ben het met je eens hoor dat het niet voor iedereen prettig zal werken maar er zullen ook mensen zijn voor wie het het linkje kan vervangen (lees: als het linkje er weer staat ben ik de key ook zo weer vergeten) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 27-10-2012 11:25 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zelfs nu ik weet ik hoe ik bij die zoekresultaten kom, elke keer dat ik dat weer op het forum ben (1-2 keer per dag) moet ik weer zoeken naar waar het ook al weer zat. Ik zat net in m'n profiel te zoeken, want daar zat toch ergens het aantal posts waar je op kunt klikken?... Niet dus. Gelukkig vond ik een post van mezelf bij toeval, en dan kun je op het visitekaartje onder je naam klikken (die icoontjes kunnen trouwens wel een tooltip gebruiken!). Dan kom je ook in een profiel, maar dan een andere. En daar staat het.

Pff.

Op de frontpage is dit probleem trouwens ook. Dat je heel moeilijk moet doen om je eigen reacties tevoorschijn te toveren in een resultatenlijstje. En het mooie is dat het ook nog anders werkt. Lang leve de integratie :)

日本!🎌

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update* wordt een lijstje bijgehouden van zaken die op korte termijn gefixt gaan worden. Dit punt is er eentje van. Wordt dus binnenkort opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door P_de_B op 30-10-2012 12:57 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1