Wie heeft er nog een oud OS nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Gisteren kwam ik erachter dat het me niet lukte om tapes via mn camcorder te importeren.
Via firewire kabel op mn PC aangesloten (windows 7) op de DV aansluiting van de camcorder.
Ding wordt keurig herkend en de drivers geïnstalleerd. Echter krijg ik bij het importeren de melding dat er geen tape inzit, terwijl dit wel zo is en op de camcorder speelt ie t gewoon af met beeld en geluid.

Ander programma ziet de camcorder in z'n geheel niet, terwijl ie keurig bij de apparaten staat met het juiste type en model.
Uiteindelijk bedacht ik me dat toen ik voor de laatste keer tapes op de PC gezet had, ik nog windows Vista had :o
Dual bootje gemaakt en ben nu bezig om via Vista de rest van mn tapes te digitaliseren....

Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die per sé een oud OS nodig hebben om bepaalde dingen werkend te krijgen.. oude software of hardware. En met oud bedoel ik dan ouder dan Windows 7 (ja met de komst van Win8 is Win7 ook oud zeker :P)

Welk OS en welke software of hardware gebruik je?

Ben benieuwd :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:08

masauri

aka qwybyte

Keb een zotac 41 mini pc gekocht, 4GB ram erin gedaan en volgens de site is ie w7 klaar maar deze wil er amper op draaien, happeringen, vertragingen, you name it enz.
Dus met xp 64 geen enkel probleem, alles loopt soepel en perfect bruikbaar!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 20:03
Scally schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:16:
Gisteren kwam ik erachter dat het me niet lukte om tapes via mn camcorder te importeren.
Via firewire kabel op mn PC aangesloten (windows 7) op de DV aansluiting van de camcorder.
Ding wordt keurig herkend en de drivers geïnstalleerd. Echter krijg ik bij het importeren de melding dat er geen tape inzit, terwijl dit wel zo is en op de camcorder speelt ie t gewoon af met beeld en geluid.

Ander programma ziet de camcorder in z'n geheel niet, terwijl ie keurig bij de apparaten staat met het juiste type en model.
Uiteindelijk bedacht ik me dat toen ik voor de laatste keer tapes op de PC gezet had, ik nog windows Vista had :o
Dual bootje gemaakt en ben nu bezig om via Vista de rest van mn tapes te digitaliseren....

Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die per sé een oud OS nodig hebben om bepaalde dingen werkend te krijgen.. oude software of hardware. En met oud bedoel ik dan ouder dan Windows 7 (ja met de komst van Win8 is Win7 ook oud zeker :P)

Welk OS en welke software of hardware gebruik je?

Ben benieuwd :)
Grappig, ik ben ook net bezig om mijn tapes over te zetten.
Ik had er echt schrik van, want de enige pc in huis met Firewire is mijn Ubuntu Server.
Nou, dat bleek dus een fluitje van een cent :P
Command-line weliswaar, maar gewoon per tapeje 1 commando :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Ben vergeten erbij te vermelden dat mn camcorder 10 a 11 jaar oud is... dat zal t probleem wel zijn.
@masauri Dus je hebt t eigenlijk alleen gedaan voor een betere performance... ook een reden. Die kleine goedkope mini PC's zijn toch meestal wat trager dan de 'gewone' PC's.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:08

masauri

aka qwybyte

Scally schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:27:
@masauri Dus je hebt t eigenlijk alleen gedaan voor een betere performance... ook een reden. Die kleine goedkope mini PC's zijn toch meestal wat trager dan de 'gewone' PC's.
Wel de reden waar ik m voor gebruik is dat ie als lan mini pc moet dienen.
Dan hoef ik niet men CM case mee te sleuren enz.
De spellen die we meestal spelen zijn Quake 3, Trackmania, Red Alert 2, dus die kan ie zonder problemen draaien.
Ik heb de limiet nog niet opgezocht wat ie kan maar ik heb zowiezo de "beste" hardware dan de 5 jaar en oudere laptops die men kameraden gebruiken.
Dus ook omwille van de compatibiliteit omdat w7 vaak moeilijk doet met resoluties in quake.
Nu werkt t native out of the box:-)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 20:03
Scally schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:27:
Ben vergeten erbij te vermelden dat mn camcorder 10 a 11 jaar oud is... dat zal t probleem wel zijn.
Mijne is een Sony uit 2002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Dan zou die van mij ook wel werken met Ubuntu wellicht. Maar ik ben niet zo thuis in Linux enzo ;)

Normaal gesproken had ik voor oude software (óf oude hardware met USB aansluiting) een virtuele machine gebruikt. Zo heb ik Windows XP virtueel omdat er voor mn oude HP scanner geen Windows 7 drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Haha, zie net mijn onderschrift. Dat is van jáááren geleden en heb t nooit aangepast LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Ik heb zelf met robotbesturingen meegemaakt dat ze alleen op Windows 9x draaiden. Alles wat nieuwe was gaf problemen. Ook een aantal keren met software gewerkt wat alles rechtstreeks over een seriële poort wilde sturen. Ook hiervan werden de drivers niet door latere Windows versies ondersteund. Een hele rare conclusie maakt je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb nog gewerkt met een oud industrieel systeem waarbij direct lpt1 op I/O niveau werd aangesproken. Dat hielt dus direct in dat het MS-DOS het OS was. Het laden van de TCP/IP-stick voor DOS zorgde er al voor dat er niet genoeg geheugen vrij was. Dus daar maar een bootmenu van gemaakt.

Optie 1 (default na 15 secs) startte het programma
Optie 2 zorgde voor de netwerk-stack en de volautomatische kopieerslag, en reboote daarna ook vanzelf.

Draait dus op redelijk antieke hardware, maar het spul vervangen kost duizenden euro's, terwijl je er geen milimeter op vooruit gaat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Ik heb nog een paar DAT- en Exabyte streamers (> 20 jaar oud) waarvan de tapes alleen gelezen kunnen worden met Novaback voor DOS, waar ik ook aleen nog maar een good old Adaptec 1542 ISA adapter voor heb. En nog een Wangtek met een eigen kaart :+

Niet dat ik ze nog veel gebruik, maar ik heb wel een aparte server (gemaakt van oude troep) aangehouden voor die ene enkele keer ;)

En verder heb ik nog een (destijds) peperdure (dankzij de sheetfeeder) HP Scanjet (8290), die alleen nog maar onder Windows XP werkt met de standaard software. Daar heb ik op eBay goedkoop een Axis document server voor op de kop kunnen tikken, zodat-ie zelfstandig over IP kan werken.

Ohja, ook nog een QMS Magicolor 2 Desklaser, waarvoor ik nog regelmatig een oude compter (met XP) moet opstarten. Tot de cartridges op zijn, dan vervang ik 'm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

oude laser-printer op t werk, lukt me alleen om deze te benaderen via WinXP mode onder Win7.

verder nog een Vista VM klaar staan voor compatibiliteitstesten met IE7

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu met diverse HP netwerkscanners gehad dat deze niet meer ondersteunt worden onder 64 bits software dus Vista en 7. Echt k*t want die dingen zijn niet eens 4 jaar en geen ondersteuning meer. Nee dat is leuk. Tegen me klant dan zeggen. Dat is HP beslissing. Moet je bij neerleggen of een andere printer kopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Sowieso valt eigenlijk elke 16-bit software af als het gaat om 64-bit Windows versies.
En helaas is er nog wel redelijk wat 16-bit software in omloop.
Bijvoorbeeld een pakket wat wij op 't werk nog steeds verkopen.
Probleem daarbij is ook dat de toen gebruikte kopieerbeveiliging ook niet meer te koop is, dus het aantal licenties wat daarvan te verkopen is, is ook nogal eindig. (uiteraard een LPT-dongle)

In vooral industriële omgeving worden nog vaak hele oude interfaces gebruikt, dus dat beperkt de keuze in OS nogal, maar ook de keus in hardware.
Het aantal mainboards met een echte com- of LPT-poort en/of PCI-bus zijn al schaars, maar wat dacht je van PC's met ISA-bus?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Topicstarter
Ik heb ongeveer 30 VM's op de PC staan, meeste gewoon om OSen uit te proberen maar die XP heb ik dus echt nodig voor mn oude HP 3300C scanner die verder nog prima werkt.

Ben ook bezig gewoon voor de gein om wat versies van Windows POSready 2009 uit te proberen in een VM, Als t maar bijzonder of zeldzaam is vind ik t al leuk :)

Pagina: 1