[feat] verbeterpunten frontpage [TWK7]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Bij deze wil ik graag een voorstel aandragen om de huidige frontpage te verbeteren (vooral voor het gebruik van de site op een desktop) door onderstaande punten terug te brengen op de frontpage:

• overzicht van alle nieuwsitems van de dag in 1 oogopslag zonder te moeten scrollen (ook op een lage resolutie)
• de kleuren voor de nieuwsitems die het soort nieuws aanduidt (om makkelijk onderscheid te maken)
• de tijdsaanduidingen van de nieuwsitems (exacte tijd, geen facebook aanduidingen)
• de link naar het nieuwsarchief (om makkelijk naar een compact overzicht van alle nieuwsitems te gaan)
• de poll (een must, blijkbaar is die er nog steeds maar momenteel niet actief)
• de meuktracker
• de populaire producten in de pricewatch (alleen populaire categorieën is totaal nutteloze info)
• de productreviews van gebruikers
• de tracker (die nu standaard verborgen is en niet te fixeren is bij lage resoluties <1500)
• de grijze achtergrond (nu koppijn door het overmatig wit gebruik, misschien een dag/nacht modus?)
• de algehele compactheid (informatiedichtheid terug omhoog)

Verder zie ik zelf de meerwaarde (nog) niet in van de verschillende tabs, maar daarvan zal snel genoeg duidelijk worden of mensen die gebruiken uit de statistieken (mochten ze amper gebruikt worden dan mogen ze wat mij betreft weg).

Tweakers 7 vs 6

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4eRW9.jpg

Mochten mensen nog punten missen, schroom niet om deze hieronder kenbaar te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 21-10-2012 02:15 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

- De mogelijkheid om de frontpage naar smaak aan te passen. Dat is niet meer mogelijk, voorheen wel.
- De links van volgende+1 en vorige+1 nieuwsbericht weg. Die naar de volgende en vorige zijn voldoende.

En heel belangrijk: de tracker, beschikbaar op alle monitor breedtes ipv alleen 1500+, maar die had je al genoemd.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 20-10-2012 16:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Je kan de tracker zelf activeren en links of rechts "fixeren". Klik op het geluidicoontje rechtsboven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PcDealer schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:31:
Je kan de tracker zelf activeren en links of rechts "fixeren". Klik op het geluidicoontje rechtsboven.
Alleen op resoluties van 1500 en hoger, op lagere resoluties kan je hem niet fixeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Volgens mij had ik dit bij nader inzien beter in Lieve Devvers kunnen posten B)

Zou een admin/mod zo vriendelijk willen zijn het topic te verplaatsen?

[ Voor 31% gewijzigd door Laguna op 20-10-2012 22:07 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik ben even zo vrij geweest om wat topics achter je lijstje te zetten. Er staan nog een paar punten open. ;)
Laguna schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:44:
Bij deze wil ik graag een voorstel aandragen om de huidige frontpage te verbeteren (vooral voor het gebruik van de site op een desktop) door onderstaande punten terug te brengen op de frontpage:
• overzicht van alle nieuwsitems van de dag in 1 oogopslag zonder te moeten scrollen (ook op een lage resolutie) [BUG][FP] Tracker niet te fixeren
• de kleuren voor de nieuwsitems die het soort nieuws aanduidt (om makkelijk onderscheid te maken) [feat][Got] Kleurverschil forumonderdeel
• de tijdsaanduidingen van de nieuwsitems (exacte tijd, geen facebook aanduidingen) [feat] Tijden bij nieuwsberichten
• de link naar het nieuwsarchief (om makkelijk naar een compact overzicht van alle nieuwsitems te gaan) [BUG][FP]Link "bekijk nieuwsarchief " is verdwenen
• de poll (een must)
• de meuktracker [feat] meuktracker op home pagina
• de populaire producten in de pricewatch (alleen populaire categorieën is totaal nutteloze info)
• de productreviews van gebruikers [Feat] Manier van nieuws en reviews lezen 9zijn meer topics, ik kies er een)
• de tracker (die nu standaard verborgen is en niet te fixeren is bij lage resoluties <1500) [BUG][FP] Tracker niet te fixeren
• de grijze achtergrond (nu koppijn door het overmatig wit gebruik) [bug] Pagina's te wit!
• de algehele compactheid (informatiedichtheid terug omhoog) plan: Een dag met Tweakers 7

De stats zeggen niet zoveel omdat vorig weekend de auto-refresh op de FP nog aanstond. Als je de kale cijfers bekijkt scoren we vandaag beter dan vorige week.
Laguna schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:01:
Volgens mij had ik dit bij nader inzien beter in Lieve Devvers kunnen posten B)

Zou een admin/mod zo vriendelijk willen zijn het topic te verplaatsen?
Bij deze :)

[ Voor 116% gewijzigd door zeef op 21-10-2012 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@zeef

Bedankt voor het verplaatsen en de uitgebreide toevoegingen :)

Alleen 2 correcties:
Met mijn eerste punt doelde ik niet specifiek op de tracker, maar op het geheel.
Bij het tweede punt doelde ik op de nieuwsitems op de frontpage, niet op het forum.

Verder zijn al je toevoegingen correct en fijn om te weten dat er al mede-tweakers mij met veel punten al voor waren.

Voor wat betreft de statistieken heb je een punt, echter zou het mij niet verbazen als de realiteit toch anders is en een groot aantal gebruikers de FP toch minder vaak bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laguna schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:44:

• overzicht van alle nieuwsitems van de dag in 1 oogopslag zonder te moeten scrollen (ook op een lage resolutie)
Dat is zelfs niet haalbaar als dingen gaan doen zoals headlines in kolommen naast elkaar tonen. Binnen de mogelijkheden van het ontwerp is er winst te halen door Uitgelicht selectiever te gebruiken en mogelijkheden aan te bieden om de frontpage te customizen zodat de gebruikers bijvoorbeeld de tabs kan verbergen. Nog krappere paddings gebruiken in de lijst leidt tot een onevenwichtige opmaak vergeleken met de rest van de site. Wat wel kan is een optionele compacte stijl ontwikkelen met een compacte layout en kleinere lettertypes. Teruggaan naar standaard 11 pixel lettergrootte voor de nieuwsitems vind ik niet wenselijk. De leesbaarheid van die lettergrootte is niet best op (laptop)beeldschermen met een relatief hoge pixeldichtheid.
• de kleuren voor de nieuwsitems die het soort nieuws aanduidt (om makkelijk onderscheid te maken)
• de tijdsaanduidingen van de nieuwsitems (exacte tijd, geen facebook aanduidingen)
Moeten we overwegen.
• de link naar het nieuwsarchief (om makkelijk naar een compact overzicht van alle nieuwsitems te gaan)
Het nieuwsarchief is niet compacter dan de lijst op de frontpage. Het dagoverzicht is al toegankelijk via Nieuws in het navigatiemenu. Er kan niet direct vanaf de frontpage naar het nieuws van gisteren genavigeerd worden. Het dagoverzicht laat andere content zien dan de lijst met nieuwe items van de dag op de frontpage. Daarin staan ook video's, meukupdates, reviews en .plans. Als we de kop laten verwijzen naar het dagoverzicht van nieuws voldoen we niet helemaal aan de verwachting van de gebruiker. We kunnen die keuze om pragmatische redenen maken maar het is niet helemaal correct.
• de poll (een must)
Polls worden gewoon weergegeven op de frontpage alleen is er op dit moment geen actieve poll.
• de meuktracker
Kan opgelost worden met een betere tracker.
Wij vonden populaire categorieën nuttiger dan populaire producten. De kans dat een gebruiker geïnteresseerd is in producten uit een bepaalde categorie is nu eenmaal groter dan dat hij geïnteresseerd is in enkel een specifiek populair product.
• de productreviews van gebruikers
Staan onder Uit de community, kunnen ook gevolgd worden via de tracker.
• de tracker (die nu standaard verborgen is en niet te fixeren is bij lage resoluties <1500)
• de grijze achtergrond (nu koppijn door het overmatig wit gebruik)
De tracker verbeteren en het witgebruik verminderen heeft topprioriteit.
• de algehele compactheid (informatiedichtheid terug omhoog)
Ik vind dat we dat beter kunnen oplossing via een optionele compacte stijl.
Verder zie ik zelf de meerwaarde (nog) niet in van de verschillende tabs, maar daarvan zal snel genoeg duidelijk worden of mensen die gebruiken uit de statistieken (mochten ze amper gebruikt worden dan mogen ze wat mij betreft weg).
Wat mij betreft laten we de bezoeker daar uiteindelijk zelf over beslissen via een tweakbare frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor jullie tijd en toewijding om alle trouwe gebruikers te horen en te woord te staan.
Femme schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 02:12:
[...]

Dat is zelfs niet haalbaar als dingen gaan doen zoals headlines in kolommen naast elkaar tonen. Binnen de mogelijkheden van het ontwerp is er winst te halen door Uitgelicht selectiever te gebruiken en mogelijkheden aan te bieden om de frontpage te customizen zodat de gebruikers bijvoorbeeld de tabs kan verbergen. Nog krappere paddings gebruiken in de lijst leidt tot een onevenwichtige opmaak vergeleken met de rest van de site. Wat wel kan is een optionele compacte stijl ontwikkelen met een compacte layout en kleinere lettertypes. Teruggaan naar standaard 11 pixel lettergrootte voor de nieuwsitems vind ik niet wenselijk. De leesbaarheid van die lettergrootte is niet best op (laptop)beeldschermen met een relatief hoge pixeldichtheid.
Heldere toelichting, een optionele compacte stijl is wat mij betreft een prima oplossing.
[...]

Moeten we overwegen.
Meer kunnen we niet vragen.
[...]

Het nieuwsarchief is niet compacter dan de lijst op de frontpage. Het dagoverzicht is al toegankelijk via Nieuws in het navigatiemenu. Er kan niet direct vanaf de frontpage naar het nieuws van gisteren genavigeerd worden. Het dagoverzicht laat andere content zien dan de lijst met nieuwe items van de dag op de frontpage. Daarin staan ook video's, meukupdates, reviews en .plans. Als we de kop laten verwijzen naar het dagoverzicht van nieuws voldoen we niet helemaal aan de verwachting van de gebruiker. We kunnen die keuze om pragmatische redenen maken maar het is niet helemaal correct.
Begrijpelijk, maar toch zou ik graag een optie zien wat je voorheen kreeg te zien zodra je op "Bekijk nieuwsarchief" klikte:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c0h6K.png

Bij het huidige nieuwsoverzicht moet je teveel scrollen en doorklikken, waardoor er juist geen overzicht meer is. Zoals andere gebruikers ook al hebben aangegeven, als je het een paar dagen druk hebt gehad was dat de ideale manier om snel alle nieuwsitems te scannen en bij interesse te lezen. Dat kan nu niet meer.
[...]

Polls worden gewoon weergegeven op de frontpage alleen is er op dit moment geen actieve poll.
Dit had zeef me reeds duidelijk gemaakt. Het was alleen verwarrend doordat de poll nog wel zichtbaar is zodra je een andere tab selecteert dan "Alles" op de FP.
[...]

Kan opgelost worden met een betere tracker.
Ik hoop het.
[...]

Wij vonden populaire categorieën nuttiger dan populaire producten. De kans dat een gebruiker geïnteresseerd is in producten uit een bepaalde categorie is nu eenmaal groter dan dat hij geïnteresseerd is in enkel een specifiek populair product.
Daar ben ik het niet mee eens. De populaire categorieën blijven veelal hetzelfde, terwijl er bij producten regelmatig nieuwe producten verschijnen die op dat moment populair zijn en dat lijkt mij toch zeker nuttiger.
[...]

Staan onder Uit de community, kunnen ook gevolgd worden via de tracker.
Klopt, echter staan de productreviews van gebruikers hierdoor toch minder in de spotlight op de FP dan voorheen het geval was.
[...]

De tracker verbeteren en het witgebruik verminderen heeft topprioriteit.
Dat is erg goed om te horen.
[...]

Ik vind dat we dat beter kunnen oplossing via een optionele compacte stijl.
Dat zou zeker een goed alternatief kunnen zijn.
[...]

Wat mij betreft laten we de bezoeker daar uiteindelijk zelf over beslissen via een tweakbare frontpage.
Een tweakbare frontpage daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Wat ik trouwens ook fijn zou vinden, maar ik weet niet of dat technisch haalbaar is, dat zodra je bij de reacties van een artikel op +2 of +3 klikt ook alleen die reacties te zien krijgt en niet nog ellenlange pagina's moet doorscrollen en klikken om die reacties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:00:
Ten eerste bedankt voor jullie tijd en toewijding om alle trouwe gebruikers te horen en te woord te staan.
Helemaal mee eens!
Klopt, echter staan de productreviews van gebruikers hierdoor toch minder in de spotlight op de FP dan voorheen het geval was.
Ik kan de userreviews niet makkelijk vinden hoor. Oh wait: Reviews -> cat. selecteren, "gebruikersreview" aanvinken.

En inderdaad, reviews moeten een prominente plaats krijgen, zodanig dat gewone en incidentele bezoekers ze ook kunnen vinden. Dit omdat deze heel belangrijk kunnen zijn in het aankoopproces, maar ook om ons te onderscheiden van rommelige ondergespamde crapsites als kieskeurig en vergelijk.
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:15:
Wat ik trouwens ook fijn zou vinden, maar ik weet niet of dat technisch haalbaar is, dat zodra je bij de reacties van een artikel op +2 of +3 klikt ook alleen die reacties te zien krijgt en niet nog ellenlange pagina's moet doorscrollen en klikken om die reacties te vinden.
Je bedoelt dat je ook de ingeklapte reacties uit het zicht wilt weglaten als je de tonen reacties op +2 zet? Dat lijkt mij onwenselijk. Ten eerste hoe moet ik dan zien op wie iemand reageert, zoals mae-t.net in 'nieuws: Japan Display ontwikkelt 7"-tabletscherm met 2560x1600 pixels' en Anoniem: 436616 in 'nieuws: Japan Display ontwikkelt 7"-tabletscherm met 2560x1600 pixels'. Ten tweede is het nu heel gemakkelijk te zien welke reacties boven het maaiveld uitsteken door de veel donkerdere kleur dan de standaard geel/groene kleur van +1.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 21-10-2012 09:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
PcDealer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt dat je ook de ingeklapte reacties uit het zicht wilt weglaten als je de tonen reacties op +2 zet? Dat lijkt mij onwenselijk. Ten eerste hoe moet ik dan zien op wie iemand reageert, zoals mae-t.net in 'nieuws: Japan Display ontwikkelt 7"-tabletscherm met 2560x1600 pixels' en Anoniem: 436616 in 'nieuws: Japan Display ontwikkelt 7"-tabletscherm met 2560x1600 pixels'. Ten tweede is het nu heel gemakkelijk te zien welke reacties boven het maaiveld uitsteken door de veel donkerdere kleur dan de standaard geel/groene kleur van +1.
Daar heb je wel een punt. Eigenlijk is het ook alleen een issue als er extreem veel gereageerd wordt op een item, als in 500+ reacties. Aangezien dat nog zelden voorkomt zie ik bij deze van het voorstel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 20:32
Ik mis vooral de functie om alle noeuwsberichten van de dag achter elkaar te kunnen lezen door op de datum te klikken. Vooral op tablet is het fijn om alles onder elkaar door te kunnen scrollen

rob2911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 13:19
Ik weet niet helemaal of ik hier op de juiste plek zit, maar ik kon het via de search niet vinden: Is het mogelijk om de nieuwscategorieën aan te passen / filteren? Nieuws vind ik erg interessant maar software updates en video reviews dwars door het nieuws heen vind ik vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 13:27
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:15:
Ik ben zelf van mening dat juist de meest interessante discussies bovenaan moeten komen te staan. Dat is immers stiekem ook de bedoeling van een reputatiesysteem (wat ons modsysteem uiteraard is): ervoor zorgen dat de meest waardevolle en interessante content naar boven komt drijven en irrelevante content niet zo snel in het zicht komt. Dat zorgt er ook voor dat we _eindelijk_ verlost zijn van die irritante FiPo's.
rob2911 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:33:
Ik mis vooral de functie om alle noeuwsberichten van de dag achter elkaar te kunnen lezen door op de datum te klikken. Vooral op tablet is het fijn om alles onder elkaar door te kunnen scrollen
Heb je al eens op 'Nieuws' in de navigatie geklikt? ;)
Frank__B schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:10:
Ik weet niet helemaal of ik hier op de juiste plek zit, maar ik kon het via de search niet vinden: Is het mogelijk om de nieuwscategorieën aan te passen / filteren? Nieuws vind ik erg interessant maar software updates en video reviews dwars door het nieuws heen vind ik vrij irritant.
We spelen nog met de gedachte voor een functie hiervoor. :) Die staat al heel lang op het verlanglijstje. Op het moment kun je dat in ieder geval nog niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
De eerste aanpassingen aan de frontpage zijn al zichtbaar, gaaf!
De aangepaste frontpage-look (tijd van plaatsing, kleurtjes voor de verschillende categorieen): top! :)
Goed geluisterd en snel gereageerd, mooi om te zien!
Nu nog de (toegezegde?) filters om de frontpage-berichten te filteren, dan zijn we er bijna helemaal ;-)

Paar suggesties nog, maar zou goed kunnen dat ze al ergens genoemd zijn (sorry, heb niet alle topics doorgespit):
- ik kan de .plans zelf heel lastig vinden. Zoeken op .plan werkt wel (op .plans niet), verdienen jullie niet jullie eigen menu-item?
- de nadruk is meer op de zoekbalk en -functionaliteit komen te liggen, kan het bovenste gedeelte dan niet ook gefixeerd worden bij het naar beneden scrollen (a la Facebook) ?
- zelfde geldt eigenlijk voor de onderste zwarte balk, die alleen zichtbaar als je helemaal naar beneden scrollt. Als je een artikel leest met >50 reacties, dan duurt het wel even voordat die balk je "per ongeluk" opvalt, en dat kan niet de bedoeling zijn?

Verder rest mij te zeggen: keep up the good work!

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De .plans staan in de tracker, een keer raden wat bij heel wat mensen niet werkt door de belachelijke breedte eis.... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 01-11-2012 09:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
Raven schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:36:
De .plans staan in de tracker, een keer raden wat bij heel wat mensen niet werkt door de belachelijke breedte eis.... :P
Thanks voor de tip! Ik had de tracker al weer binnen 5 seconden na de launch van Tweakers 7.0 geactiveerd, maar naar nu blijkt heb ik ooit de .plans uitgeschakeld in de tracker.. Waarschijnlijk omdat ze eerst op een andere, makkelijkere manier te bereiken waren ;-)

Life's a Game, and I like to play...

Pagina: 1