[bug][GoT] Uitlijning off-center en topic smaller bij ads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
1. Bestemming
Willekeurig topic op GoT

2. URL
Ik mag hopen dat ik die niet voor hoef te kauwen :+

3. De omschrijving & steps to reproduce
Pak een willekeurig (sub) forum. Je zult zien dat dat goed uitgelijnd wordt; alle topics mooi in het midden van de pagina. Pak een willekeurig topic en merk dat de zelfde ruimte die een forum inneemt, opgevuld wordt door het topic + een ad. De ad maakt het hele topic smaller, off-center en hangt er aan de bovenkant wat bij. Indien er geen ad getoond wordt, blijft het topic zijn smallere off-center breedte houden. Maak je even wel een nieuw topic, dan is er ineens geen ad te zien en wordt het invoerscherm van het nieuwe topic even breed als een forum; de juiste breedte dus.
Kortom: ik vermoed dat de ads die getoond worden in een verkeerd stukje staan uitgelijnd ;)

Edit: ik zie het zelfde "uitlijningseffect" ook wanneer er bijvoorbeeld producten of onderwerpen getoond worden. Je ziet het goed bij Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4
Eerst de onderwerpen (he wat doen die producten onder het kopje onderwerpen btw :? ) en dan de onderwerpen, en dan de ad daaronder. En hele topic daardoopr off-center :/ Leest voor geen meter...

4. Je browserversie
Chrome, zowel normaal als portable. IE8 32bit idem

5. Door jou gebruikte plug-ins
N/A

6. Besturingssysteem
XP, Win7 64bit

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 19-10-2012 20:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Naast een topic kan staan:

- Google ads (ja, we willen ook iets verdienen :P)
- Gekoppelde onderwerpen (ja, ook producten zijn onderwerpen)
- Relevante vacatures (ons moederbedrijf zit in de recruitment business)
- mogelijk straks ook opties voor in-topic search

Voor al deze dingen hadden we ook kunnen kiezen om ze boven het topic te tonen, maar dan moet je dus (nog) meer gaan scrollen, vandaar dat besloten is ze naast het topic te zetten. Aangezien het niet handig is de breedte van een topic te varieëren is het topic ook dezelfde breedte als er niets naast staat.

Tot zover de argumentatie voor deze keuze, maar wellicht heb je zelf betere ideeën? :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Dat zeg ik nou net: het is niet handig de breedte van een topic te varieren.
Waarom dan niet gewoon de breedte van een topic gelijk houden aan die van het forum zelf? Die ad kan er prima langs, ik zie geen reden om een topic smaller te maken dan een forumpagina omdat de ad of wat dan ook er niet langs zou passen. Ruimte zat, zelfs op een 4:3 monitor.

Doordat de boel er nu naast staat worden de zinnen in de topic alleen maar vaker over meerdere regels gespreid, wat de leesbaarheid niet ten goed komt. En daarbij moet er veel meeer gescrolld worden omdat het topic door de mindere breedte, langer wordt. Want de zelfde hoeveelheid tekst / posts per pagina blijft. En da's meer scrollen dan een ad of wat gekoppelde producten ;)

Jij zegt het is niet handig de breedte van een topic te varieren...eensch, maar ik trek hem breder (letterlijk :P ) en ik zeg dat het niet handig is om heel GoT in leesbare breedte te varieren, en dat is wat er nu wel gebeurt. Zoals al gezegd: aan de zijkant is plaats zat. Centreer het topic op de pagina en niks de rest er naast, moet passen, zelfs op een 4:3 monitor.

Heb niks tegen de ads of de gekoppelde onderwerpen, maar zet ze er gewoon weer lekker boven en/of onder (onder de quickreply dan ook nog eens als ik mag kiezen). Zoveel extra scrollen was dat niet, zeker met ingeklapte producten. Die ad mag er ook prima bij, maar om nou voor 1 of 2 ads en wat optionele topiczaken een hele kolom te reserveren...gaat mij redelijk ver.

Mijn voorstel: hou gewoon 1 integrale breedte aan voor heel GoT, forum EN topics. Er is plaats genoeg voor de rest lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
Mooi voorbeeld, dat Denon-topic.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling dit :P
Tweakers Denon-topic

[edit]
Never mind, ligt aan die Stylish-plugin : 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 19-10-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Jup, dit viel me ook al op. Een topic overzicht is breed en vervolgens ben je wat screen estate kwijt. Als alleen bovenin wat gerelateerd spul staat of een ad, dan gaan er allemaal weerloze pixels verloren aan de rechterkant voor de rest van het topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.