Nieuws overzicht met alleen titels ipv scrollen

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
In de oude layout zat er een lijst met nieuwkoppen aan de linkerkant en je kon dus snel al het nieuws zien en de artikelen die je interesant vind eruit pikken.

In de nieuwe layout mis ik dit en moet ik alle artikelen doorscrollen.
Mis ik ergens een functie of mist dit?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan deze feature ervoor gebruiken: [BUG]Als je zoekt op niets, vind je alles

Eigenlijk zou er ook nog een 'al het nieuws'-link moeten zijn, net als bij de review-portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nou ja, de Tracker aan de linkerkant vulde een groot deel daar van in :P

Nu kunnen we die op gewone laptops of desktops niet eens vastzetten omdat iemand besloten heeft dat de minimum resolutie arbitrair hoog moet zijn. Ontzettend gemis. Gecombineerd met de afwezigheid van een refresh functie is het netto resultaat toch niet echt effectief.

Zoals al eerder aangekaart, heatmapping en klik statistieken hebben hun structurele punten van zwakte in onderzoek. Prima voor scoping van navigatie, maar onderdelen als onderzoek van het concept overzicht in gebruikerspatronen zijn zo'n zwak punt - het komt er gewoon niet in naar boven. En als dan zo'n element wegvalt in het ontwerp, dan is het ook logisch dat men instinctief er op reageert. Dat is geen kwestie van "aanpassing aan iets nieuws". Het is puur de kwestie van vermindering van overzicht. En dat hangt weer structureel samen met effectief gebruik, maar ook toegang en gebruik daarvan tot informatie.

[ Voor 47% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2012 13:32 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:25:
Je kan deze feature ervoor gebruiken: [BUG]Als je zoekt op niets, vind je alles

Eigenlijk zou er ook nog een 'al het nieuws'-link moeten zijn, net als bij de review-portal.
Volgens mij is dat de verkeerde link, of ik snap het niet..

Wat ik nu doe is de tracker rechts gebruiken, maar ideaal is anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Als je op http://tweakers.net/nieuws/ zit en je klikt bovenin op het vergrootglas in de zoekbalk zonder een zoekwoord op te geven dan kom je op http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= welke je feitelijk een chronologisch overzicht geeft van al het nieuws ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:17:
Als je op http://tweakers.net/nieuws/ zit en je klikt bovenin op het vergrootglas in de zoekbalk zonder een zoekwoord op te geven dan kom je op http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword= welke je feitelijk een chronologisch overzicht geeft van al het nieuws ;)
OK dat geeft idd soort van wat ik zoek, maar dan aan de linker (of rechter) kant van artikels, dat is wat logischer en scheelt een klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jij doelt op de tracker; die zit nu helemaal rechtsboven in het menu, en deze kan je links of rechts fixeren als je een groot scherm gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
OK als je de tracker kan fixeren dan werkt dat ook, maar in de instellingen kan ik daar niks over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zoals gezegd moet je daar op dit moment een behoorlijk grote horizontale resolutie voor hebben; iig > 1500 pixels... (en ja, dat wordt nog aangepast zodat het ook op kleinere schermen kan :P)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:29:
Zoals gezegd moet je daar op dit moment een behoorlijk grote horizontale resolutie voor hebben; iig > 1500 pixels... (en ja, dat wordt nog aangepast zodat het ook op kleinere schermen kan :P)
wow 1500 is idd een behoorlijk hoge eis... ik zal op de wijziging wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit ticket is dan op zich wel opgelost verder :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.