Toon posts:

Performance verschillen tussen modems?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment nog ADSL2 en ik heb de performance van het Huawei Hg655d modem vergeleken met een fritz!box 7170 bij een bedraade aansluiting. Bij het downloaden voelt de fritzbox "sneller" aan dan het Huawei modem. Indien ik de intraingegevens vergelijk, komen ze allebei met tegen de 20000 aan. Maar de Huawei geeft een veel hoger lijndemping aan dan de fritzbox (14,5dB tegen 13dB), en ik zie dat ik bij de Huawei veel meer fouten krijg dan bij de fritzbox. Verder zeurt mijn zoon, dat die met Huawei bijn niet kan videobellen met skype. Een oorzaak ervoor heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb al met de helpdesk van mijn internet provider gebeld, en die zegt het Huawei modem voldoet aan hun eisen.

Mijn afstand tot de central is onder 900 meters.

Zou de hogere lijndemping de "slechtere" performance van de Huawei kunnen verklaren?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik je wel kan vertellen : Vroeger vond ik Zyxel modems veel trager aanvoelen dan Alcatel modems dus wat je zegt kan best kloppen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Frirtzbox is kwaliteit, en niet voor niet duurder dan de "rest"....

Maar dat wil niet zeggen dat Huawei niet goed moet werken.
Maar laat die Fritz staan, als deze zo goed werkt en verkoop die Huawei.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12 18:12

BHQ

Die 1,5dB is niet zo enorm veel verschil hoor.

Zelf ben ik helemaal niet zo'n fan van ADSL modems die ook als router fungeren, aantal NAT sessies is beperkt (~2K voor die oude Speedtouches, nu ~6K voor die Zyxel bakken ofzo).