[Feat][FP]Leaders op frontpage

Pagina: 1
Acties:

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Met het risico dat het eerder gepost is (ik heb echt de hele lijst doorgescrolld en heb het nog niet gezien), die 4 plaatjes bovenaan de frontpage, zijn die echt nodig?

De eerste keer vind ik ze persoonlijk al niet nodig, na 3 keer denk ik: ja, nu weet ik het wel. Na 10 keer denk ik :-(

Mogen ze please verwijderbaar worden? Het neemt voor mijn gevoel de helft van de verticale ruimte in, zal realistisch gezien wel wat minder zijn, maar toch.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De ankeilers gaan we zeker niet verwijderen. Als je ze toch weg wil hebben dan kun je daar zelf een oplossing voor in elkaar knutselen via custom css, te activeren in de karmastore.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:00
Zonder die plaatjes wordt het al helemaal zo'n kale/lege boel, maar met deze code in je Custom stylesheet ben je er vanaf:

JavaScript:
1
2
3
#fpaItems{
display:none;
}

The devil is in the details.

• woekele
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:12:
De ankeilers gaan we zeker niet verwijderen. Als je ze toch weg wil hebben dan kun je daar zelf een oplossing voor in elkaar knutselen via custom css, te activeren in de karmastore.
Voor het eerste/tweede bezoek die dag snap ik eventueel nog waarom je zegt wat je zegt, maar hoe heb je dat in gedachten voor return-visitors dan? Vind je het logisch dat je telkens dezelfe artikelen 'opgedrongen' krijgt, bovenaan de pagina? Zelfs als je ze al gelezen hebt?

Even voor de duidelijkheid: hier een screenshot van wat ik bedoel. Lijkt serieus wel 30% van m'n scherm te zijn trouwens..

http://i45.tinypic.com/2ugf091.jpg

Maargoed, ik zal eens kijken naar dat css-gebeuren...

Edit: dat css-gebeuren werkt uitstekend. Tnx! Blijf erbij dat dat een gemakkelijke user-friendly optie zou moeten zijn voor ingelogde gebruikers. Net als in vorige versie je kon kiezen of je wel of niet de categorien onder het t.net-logo wou weergeven.

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 19-10-2012 00:26 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een kleiner formaat voor de ankeilers is niet wenselijk omdat ze er dan niet meer aansprekend uitzien. Ze niet permanent tonen zorgt voor onverwacht gedrag. Even een zwengel geven aan je scrollwiel of naar beneden swipen op je touchpad is een kleine moeite.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat ze er dan niet meer aansprekend uitzien ben ik het mee eens, maar erg effectief zijn nu ook niet om mensen naar inhoud te leiden. Daar is het als object te statisch voor. Het werkt meer als groot navigatie instrument dan als presentatie instrument. Blijft altijd subjectief, maar in tegenstelling tot de vorige versie geeft deze minder overzicht en nodigt minder uit om verder / dieper te gaan.

A propos, als het onzichtbaar maken van dat element voor onverwacht gedrag zorgt, dan vraag ik me af waarom met de optie geen rekening is gehouden in de ontwerpfase. Of wordt dat element gebruikt om andere zaken aan op te hangen? Vreemd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

#fpaItems wordt ook gebruikt op http://tweakers.net/reviews/ en wellicht later ook op meer plekken waar we een dergelijk 'ankeilerblok' willen tonen. Of het onverwacht is dat ze daar met je custom CSS rule ook verdwijnen ligt een beetje aan je verwachting denk ik ;)

Intentionally left blank

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik vond de ankeiler van tweakers 6 ook veel beter. Nam minder ruimte in, trok wel meer aandacht! Nu heb je plaatjes die net te klein zijn allemaal, vooral ook nog omdat er een te hoge zwarte balk onder zit. Maar dat hebben ze natuurlijk gedaan voor wanneer een titel langer is...

https://opensea.io/seaart

• Virtuozzo
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:22:
Ik vond de ankeiler van tweakers 6 ook veel beter. Nam minder ruimte in, trok wel meer aandacht! Nu heb je plaatjes die net te klein zijn allemaal, vooral ook nog omdat er een te hoge zwarte balk onder zit. Maar dat hebben ze natuurlijk gedaan voor wanneer een titel langer is...
Voila. De effectiviteit ervan als instrument is vrijwel weg. Compact was de vorige versie, maar met overzicht en het nam je bij de hand.

Nou ja, in ieder geval worden de ankeilers niet gebruikt voor sponsor elementen :P Dan zou ik niet blij zijn in de schoenen van sponsor of partner :P

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• woekele
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:51:
Even een zwengel geven aan je scrollwiel of naar beneden swipen op je touchpad is een kleine moeite.
Het zal aan mij liggen (en ik begrijp dat een quote altijd context mist), maar ik vind zo'n uitspraak werkelijk onbegrijpelijk als je het hebt over frontpage van een grote professionele website.

De landingspagina is je visitekaartje en het is toch eigenlijk van den zotte dat je bij elk bezoek naar beneden om de 'spam' heen moet scrollen om de info die je wilt hebben te kunnen zien? Ik begrijp dat je mensen naar bepaalde artikelen wil 'lokken', maar is dit echt de handigste manier om dat te doen? Niet iedereen wil bij elk bezoek geconfronteerd worden met kneitersgrote banners voor artikelen die ze niet willen lezen, of misschien al wel gelezen hebben.

PS: ik wil niet overkomen als doordrammer die dit perse opgelost wil hebben, ik ben oprecht benieuwd hoe goed jullie hier over hebben nagedacht.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

WoutF

Hoofdredacteur
woekele schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:31

De landingspagina is je visitekaartje en het is toch eigenlijk van den zotte dat je bij elk bezoek naar beneden om de 'spam' heen moet scrollen om de info die je wilt hebben te kunnen zien? Ik begrijp dat je mensen naar bepaalde artikelen wil 'lokken', maar is dit echt de handigste manier om dat te doen? Niet iedereen wil bij elk bezoek geconfronteerd worden met kneitersgrote banners voor artikelen die ze niet willen lezen, of misschien al wel gelezen hebben.
Je gaat nu even voorbij aan het feit dat jouw 'spam' misschien wel bij iemand anders zijn/haar favoriete content is.

• woekele
  • Niet online
Ja, maar hoe vaak is dat iemands favoriete content? Als je het de eerste keer ziet, bepaal je of je het wil lezen of niet. Zo ja, dan heb je het gelezen en hoef je het niet nog een keer te zien. Zo nee, dan laat je je de 2e of 3e keer misschien nog overhalen. Maar als je gewoon 20 keer per dag de site bezoekt... kun je je volgens mij echt gaan ergeren aan die dingen.

Ik vergelijk het met een opdringerige straatverkoper die je blijft stalken en geen 'nee' accepteert. En zelfs als je wel 'ja' zegt, probeert hij je hetzelfde nóg een keer te verkopen.

Anyway, just food for thought. Gelukkig voor mij is er de custom css :)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

WoutF

Hoofdredacteur
woekele schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:57:
Ja, maar hoe vaak is dat iemands favoriete content? Als je het de eerste keer ziet, bepaal je of je het wil lezen of niet. Zo ja, dan heb je het gelezen en hoef je het niet nog een keer te zien. Zo nee, dan laat je je de 2e of 3e keer misschien nog overhalen. Maar als je gewoon 20 keer per dag de site bezoekt... kun je je volgens mij echt gaan ergeren aan die dingen.

Ik vergelijk het met een opdringerige straatverkoper die je blijft stalken en geen 'nee' accepteert. En zelfs als je wel 'ja' zegt, probeert hij je hetzelfde nóg een keer te verkopen.

Anyway, just food for thought. Gelukkig voor mij is er de custom css :)
Ik bezoek de site 20x per dag, en jij ook, maar er zijn genoeg mensen die overdag gewoon constant aan het werk zijn en 's avonds gaan bijlezen op Tweakers. Voor hen zijn die ankeiler-plaatjes juist weer heel nuttig. Ik merk dat heel veel mensen hier vanuit hun eigen gebruikersgedrag redeneren, en dat is ook logisch, maar probeer niet uit het oog te verliezen dat Tweakers verschrikkelijk veel gebruikers heeft die lang niet allemaal op dezelfde manier van de site gebruikmaken.

• woekele
  • Niet online
Ik snap je punt, maar ik denk dat er oplossingen te bedenken zijn die voor iedereen werken.

Op de oude site kon je bijvoorbeeld netjes in je preferences aangeven welke items je wel en niet wou zien. Die grote review-unit had ik daarin toen uitgezet. Het zou erg prettig zijn als zoiets ook voor deze site beschikbaar kwam.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik moet zeggen dat ik het met woekele eens ben in deze, of geef me de mogelijkheid om die dingen naar rechts te verplaatsen (waar ze eerst ook stonden). Dat scheelt mij iig weer scrollen voordat ik bij het nieuws ben + ze staan er nog wel gewoon.

(en oh ja, ik zou ook graag een optie willen om meuktracker/video updates niet in het nieuwsoverzicht te tonen. Het scheelt dat ze gegroepeerd worden, maar vind het niet bepaald duidelijker)

n.a.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WoutF schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:21:
Ik bezoek de site 20x per dag, en jij ook, maar er zijn genoeg mensen die overdag gewoon constant aan het werk zijn en 's avonds gaan bijlezen op Tweakers. Voor hen zijn die ankeiler-plaatjes juist weer heel nuttig. Ik merk dat heel veel mensen hier vanuit hun eigen gebruikersgedrag redeneren, en dat is ook logisch, maar probeer niet uit het oog te verliezen dat Tweakers verschrikkelijk veel gebruikers heeft die lang niet allemaal op dezelfde manier van de site gebruikmaken.
En die groepen users kan je mooi met een cookie van elkaar onderscheiden :)
Daarnaast kan een optie om het weg te clicken/in te schuiven zoals de mededelingen en social media meuk toch geen kwaad ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mjtdevries
  • Laatst online: 14-11 11:27
Femme schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:51:
Een kleiner formaat voor de ankeilers is niet wenselijk omdat ze er dan niet meer aansprekend uitzien. Ze niet permanent tonen zorgt voor onverwacht gedrag. Even een zwengel geven aan je scrollwiel of naar beneden swipen op je touchpad is een kleine moeite.
Ja dat is een kleine moeite.

En als mensen er gewend aan raken dat ze eerst meteen naar beneden moeten scrollen op het moment dat de FP op het scherm komt, dan ben je volledig je doel voorbij geschoten, want dan ziet niemand meer wat er bij die ankeilers staat.

Het probleem van de nieuwe interface is dat alle beeldschermen tegenwoordig breedbeeld zijn, terwijl de Tweakers interface smalbeeld is geworden.

Je had die ankeilers ook naast de nieuwsitems kunnen plaatsen. Dan passen er meer nieuwsitems op het scherm, gaan mensen niet automatisch scrollen en vallen die ankeilers veel beter op.

[ Voor 5% gewijzigd door mjtdevries op 19-10-2012 14:08 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
mjtdevries schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Ja dat is een kleine moeite.

En als mensen er gewend aan raken dat ze eerst meteen naar beneden moeten scrollen op het moment dat de FP op het scherm komt, dan ben je volledig je doel voorbij geschoten, want dan ziet niemand meer wat er bij die ankeilers staat.

Het probleem van de nieuwe interface is dat alle beeldschermen tegenwoordig breedbeeld zijn, terwijl de Tweakers interface smalbeeld is geworden.

Je had die ankeilers ook naast de nieuwsitems kunnen plaatsen. Dan passen er meer nieuwsitems op het scherm, gaan mensen niet automatisch scrollen en vallen die ankeilers veel beter op.
Je bedoelt zoals in de vorige versie? Het klinkt een beetje gemeen, zo is het niet bedoeld. Maar de indruk bestaat toch dat men eigenlijk deze implementatie er in geduwd heeft om een gewenste vorm te bereiken. De vorige leads / ankeilers waren kleiner, anders geplaatst, maar functioneerden flexibeler en efficienter voor presentatie en informatie. Nu is het gewoon een verzameling van plaatjes met een hoop geklik zonder - opnieuw - overzicht. Weer zo'n resultaat van hoe men vergeten is dat heatmapping een mooi instrument is voor onderzoek van navigatie maar zijn bekende beperkingen kent en dat navigatie volgt uit overzicht.

• woekele
  • Niet online
En er nu ook ineens een nieuw item 'uitgelicht' bij gekomen. Hiervoor gelden voor mij exact dezelfde bezwaren als die ankeilers. Ik wil ze niet lezen, ik heb ze al gelezen, ik kies zelf de interessante berichten uit de lijst, etc.

Als ik nu naar tweakers.net surf, zie ik serieus nog maar één nieuwsbericht zonder te scrollen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest?

• Hahn
  • Laatst online: 04:00
Die highlights zijn natuurlijk ook gewoon (onder andere) nieuwsberichten, maar ook hiervoor, als je het niet wilt:
JavaScript:
1
2
3
#highlights {
display:none;
}

in je CSS en weg is 't.

The devil is in the details.

• woekele
  • Niet online
Hahn is mijn held :P

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

crisp schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:19:
#fpaItems wordt ook gebruikt op http://tweakers.net/reviews/ en wellicht later ook op meer plekken waar we een dergelijk 'ankeilerblok' willen tonen. Of het onverwacht is dat ze daar met je custom CSS rule ook verdwijnen ligt een beetje aan je verwachting denk ik ;)
Dan hebben jullie iets verkeerds gedaan met CSSen. Overal waar je een dergelijk 'ankeilerblok' wil neerzetten, geef je het dezelfde class, maar in elke verschillende context een aparte id. Dan kan iemand er tenminste voor kiezen om één enkel blok weg te halen, of ze allemaal.

• Virtuozzo
  • Niet online
Kajel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:02:
[...]

Dan hebben jullie iets verkeerds gedaan met CSSen. Overal waar je een dergelijk 'ankeilerblok' wil neerzetten, geef je het dezelfde class, maar in elke verschillende context een aparte id. Dan kan iemand er tenminste voor kiezen om één enkel blok weg te halen, of ze allemaal.
Hm, inderdaad. Dat zou prima werken.

Pagina: 1