[Feat] Private Storage V7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
In navolging op mijn voorgaande FEAT nog een apart topic m.b.t. de private storage.

Persoonlijk mis ik een aantal zaken, sommige net als in het foto album.
- Meerdere bestanden tegelijk kunnen uploaden zonder deze per stuk te moeten selecteren.
- Uploaden van bestanden gaat vaak verkeerd wanneer deze wat groter worden, zelfs met een snelle verbinding. Wellicht dat het meer op een manier kan gaan zoals je dit ziet bij filesharing sites maar ook dropbox.
- De interface komt er onhandig over en kan in mijn ogen, net als het foto album, wel een makeover gebruiken.
- Wanneer je nu op je nickname klikt zie je netjes ''mijn fotoalbum'', ik zou het ook erg appreciëren wanneer hier bij stond ''mijn storage'' (goed niet overal,Perkouw in "[BUG]\[GoT+FP] Verschillende dropdown menu's bij nickname").

Ik snap dat storage meer een leuk extra'tje is en niet bepaald van een toegevoegde waarde zoals het fotoalbum dat wel kan zijn voor bijvoorbeeld reviews e.d. Het is dan ook maar een goedbedoelde suggestie. Mijn gebruik zou in ieder geval wel stijgen wanneer dit verbeterd word (wellicht iets wat jullie misschien juist willen voorkomen, dat weet ik niet).

Nogmaals het is maar een idee, het foto album heeft voor mij persoonlijk meer prioriteit en dan met name voor wanneer ik reviews maak voor hier!

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 18-10-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
Het fotoalbum en de filestorage worden nog aangepakt maar dat gaat pas in 2013 gebeuren. Dat staat ook los van de TWK 7 problematiek. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 08-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nu kan ik de Private Storage activeren maar ik vraag me af wat ik daar nu eigenlijk aan heb omdat er in de Karmastore staat dat je de bestanden niet kunt delen.

Dat is wat mij betreft juist het enige waarvoor ik het nuttig zou vinden. Voor die incidentele gevallen dat ik puur op het forum hier een bestandje beschikbaar wil stellen. Een .pdf of een .doc of .xls bestand bijv. Of een geluidsopname van een 'vreemd geluidje' dat e.o.a. apparaat maakt en waarvoor je advies vraagt. Al dan niet gezipt. Of bijvoorbeeld een handleiding van een of ander stukje oude computerhardware dat niet meer op het internet te vinden is maar nog in het bezit is van een medetweaker. Of een (custom gemaakt) BIOS file (met geüpdate driver voor geïntegreerde hardware bijv). Ik snap dat men misschien vreest dat men dan moet gaan controleren of er illegale zaken gedeeld worden maar dan kun je altijd nog maatregelen nemen tegen individuele overtreders.

Maar sommige zaken kunnen lastig zijn. Een MP3 van een opname van een radio-uitzending als een interview of een hoorspel dat nooit verkrijgbaar is geweest om maar een voorbeeld te noemen. Of een conference die niet meer verkrijgbaar is in welke vorm dan ook. Of desnoods een zeldzaam muziekje waarvoor hetzelfde geldt en waar geen legale bron (meer) voor is. Meer in de trant van 'collector's item' dus. Hoe reëel is het om daar erg moeilijk over te doen als dat ook in beperkte mate voor zou komen?

Is men voornemens dat niet kunnen delen in stand te houden? Waar gebruiken mensen die opslagruimte dan eigenlijk voor? Of doet men dat misschien ondertussen niet meer met alle gratis on-line opslagdiensten die je tegenwoordig ter beschikking staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CaptJackSparrow schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:55:
Maar sommige zaken kunnen lastig zijn. Een MP3 van een opname van een radio-uitzending als een interview of een hoorspel dat nooit verkrijgbaar is geweest om maar een voorbeeld te noemen. Of een conference die niet meer verkrijgbaar is in welke vorm dan ook. Of desnoods een zeldzaam muziekje waarvoor hetzelfde geldt en waar geen legale bron (meer) voor is. Meer in de trant van 'collector's item' dus. Hoe reëel is het om daar erg moeilijk over te doen als dat ook in beperkte mate voor zou komen?
Sidenote :
Dit soort zaken zijn juridisch helemaal niet lastig hoor. Jij hebt simpelweg geen rechten om die content te delen. Dus is het illegaal.
Er bestaat geen plicht dat content maar legaal beschikbaar moet zijn in jouw formaat/in jouw omgeving/op de tijden die jij wenst.

Een gelekte ISO van een game is ook niet bij een legale bron beschikbaar, maar toch snappen de meesten wel dat dat illegaal is. Een rare mp3'tje is niets anders hoor.

Als zou t.net het openstellen, dan nog zouden er geen collector's items in mogen staan (volgens de beschrijving hierboven) want dat betreft simpelweg illegale content. Oftewel wat je hierboven beschrijft lijkt me nou niet echt meewerken aan het opengesteld krijgen van die content, eigenlijk vraag jij gewoon of t.net je wil faciliteren met het hosten van illegale content.

Oogluikend zal er wel wat toegestaan worden als het opengezet zou worden, maar jouw vraag kan nooit officieel gefaciliteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat we private storage in de toekomst eerder gaan afschaffen dan dat we verbeteringen gaan doen. Het heeft gewoon geen meerwaarde ten opzichte van andere diensten zoals Dropbox en digitale file lockers.

Het fotoalbum heeft wel meerwaarde voor de community (zoals zekerheid dat afbeeldingen toegankelijk zijn en betere bescherming van privacy).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gomez12 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:12:
[...]

Sidenote :
Dit soort zaken zijn juridisch helemaal niet lastig hoor. Jij hebt simpelweg geen rechten om die content te delen. Dus is het illegaal.
Er bestaat geen plicht dat content maar legaal beschikbaar moet zijn in jouw formaat/in jouw omgeving/op de tijden die jij wenst.

Een gelekte ISO van een game is ook niet bij een legale bron beschikbaar, maar toch snappen de meesten wel dat dat illegaal is. Een rare mp3'tje is niets anders hoor.

Als zou t.net het openstellen, dan nog zouden er geen collector's items in mogen staan (volgens de beschrijving hierboven) want dat betreft simpelweg illegale content.
Dat is nou precies de oversimplificatie waar ik op doel die het lastig maakt. Het is helemaal niet moeilijk om de letter van de wet blindelings toe te passen. Alleen schiet die in veel gevallen tekort omdat die niet in alle situaties voorzien heeft. Die letter van de wet is in hoofdzaak bedoeld om financiële belangen van rechthebbenden te beschermen. Welk belang van een rechthebbende wordt er gediend als er simpelweg geen enkele distributie voorhanden is die het mogelijk maakt om de rechthebbende die financiële vergoeding te doen toekomen (en er geen reële verwachting is dat die er ooit nog zal komen) en je het dan maar onmogelijk maakt om aan het desbetreffende werk te komen? Hoe ben je dan zinvol bezig door dat alleen maar onmogelijk te maken? Ik zie zo gauw geen evident antwoord op die vraag.

Maar ik wou hier geen discussie beginnen over de juridische theorie van dit soort zaken. Ik noemde alleen wat voorbeelden die zich in de praktijk zouden kunnen voordoen en die overwegingen voor het deelbaar maken van bestanden via Private Storage kunnen compliceren omdat men bang kan zijn 'zich er aan te branden' ondanks dat het zich in een beargumenteerbaar grijs gebied kan bevinden, dit naast de volledig onschuldige en evident legale toepassingen waar je het voor zou kunnen gebruiken zoals ik ook aangaf.
Oftewel wat je hierboven beschrijft lijkt me nou niet echt meewerken aan het opengesteld krijgen van die content, eigenlijk vraag jij gewoon of t.net je wil faciliteren met het hosten van illegale content.
Voortaan beter lezen. Dat is het laatste waar ik om vraag. Denk je dat ik Tweakers nodig heb voor dergelijke zaken als ik daar naar op zoek zou zijn? Ik weet de weg echt wel te vinden op het internet.

De argumenten van beter gegarandeerde beschikbaarheid die voor foto's opgaan zie ik nou juist ook als een bescheiden toegevoegde waarde van het hosten van files op Tweakers vergeleken met bij een file hoster. Ook zou je voor bestaande bestandsformaten zoals bijv. audioformaten een eigen afspeler kunnen implementeren die meer kans biedt dat het bestand ook beluisterd kan worden en men minder afhankelijk is van ondersteuning in bijv. de browser. Ik zie natuurlijk ook in dat dit relatief marginale voordelen zijn.

Het grootste voordeel zou ik zelf vinden dat je niet naar een externe site (op zoek) hoeft voor dit soort zaken net als met foto's en dat het linken naar de files net als met die foto's gebruikersvriendelijker kan zijn voor de mensen die er gebruik van maken vergeleken met externe hosters. De enige manier om er achter te komen of het echt een toegevoegde waarde kan hebben zou zijn door het eens een tijdje uit te proberen. Niet dat het iets is waar ik zelf meteen gebruik van zou maken omdat het voor mij slechts incidenteel wel handig zou kunnen zijn. Maar vermenigvuldigd met alle gebruikers op GoT kan het dan toch mogelijk een nuttige aanvulling zijn.
Pagina: 1