Toon posts:

Het grote AMD-k6+'sen topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke is beter: een k6-2+ 550 Mhz of een k6-3+ 450 Mhz?

Door toeval kan ik beide processoren morgen in m'n bezit krijgen, maar ik kan die k6-2+ van 550 Mhz ook laten schieten (die k6-3+ heb ik zowiezo al gekocht)... Dit kan geld schelen aangezien ik anders zowiezo 1 van de 2 weer moet verkopen. Ik zit nu dus erg te twijfelen:

Mijn systeem kan ongeveer een FSB van 110 Mhz aan. Hiervoor moet ik mijn geheugen wel van cas2 op cas3 zetten, maar dan is het ook 100% stabiel. Met die k6-2+ kan ik dus waarschijnlijk 6x110=660 zonder problemen op 2.0 volt wel halen.

Die k6-3+ van 450 Mhz loopt in elk geval al stabiel met 6x100 op 2.0 volt... Dat is zeker niet slecht aangezien de meesten daarvoor al op 2,1 of 2,2 volt moeten. Ik vraag me echter nog af of hij de 660 Mhz wel haalt. Grote kans dat het nog mogelijk is omdat ik het voltage altijd nog wat kan verhogen, maar dan word hij wel weer wat warmer... En aangezien ik wil proberen een passief gekoeld systeempje te bouwen met een Zalman komt dit niet zo goed uit :'(

Aan de andere kant hoeft hij niet zo heel erg ver overgeklokt te worden omdat hij ongeveer even snel is als een 50 Mhz sneller geklokte k6-2+. En ik kan de performance winst van de hogere FSB ook krijgen door 5,5x110=605 te gebruiken.

Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen... Als ik beide processoren haal, kan ik het uitgebreid testen en de snelste/koelste processor gebruiken en de ander verkopen. Ik vraag me alleen af of ik die overgebleven processor nog ongeveer voor gelijke prijs kan verkopen.
Of ik haal alleen die k6-3+ van 450 Mhz op en gok erop dat hij even snel is op 5,5x110 als de k6-2+ op 6x110 en ongeveer even veel warmte produceert...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, ik zou zeggen: Qua performance is er amper verschil. Neem gewoon de goedkoopste van die twee.

• Ramon
  • Laatst online: 14:55
De K6-3+ heeft toch meer cache? Dan zou ie toch sneller moeten zijn?

Misschien ff aan een Modje om hiervan "het Grote K6+'en topic" te maken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 mei 2001 21:43 schreef _JGC_ het volgende:
Hmm, ik zou zeggen: Qua performance is er amper verschil. Neem gewoon de goedkoopste van die twee.
En wat denk je qua warmte?

Ik kan trouwes helaas niet kiezen... Die k6-3+ heb ik al gekocht, en kan ik morgen ophalen. Die k6-2+ heb ik eigenlijk ook al gekocht, maar daar kan ik morgen nog onderuit komen. Maar hij is wel behoorlijk goedkoop, dus die kan ik vast nog wel met winst verkopen...
Op donderdag 31 mei 2001 21:46 schreef Tampie2000 het volgende:
De K6-3+ heeft toch meer cache? Dan zou ie toch sneller moeten zijn?
Inderdaad.. zoals ik al zei ongeveer even snel als een 50 Mhz hoger geklokte k6-2+.
Maar in games kan dit nog minder zijn... In UT maakt die xtra L2 cache bijvoorbeeld nog geen procent uit zoals uit de benchmarks van Anandtech blijkt: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1406&p=9
Misschien ff aan een Modje om hiervan "het Grote K6+'en topic" te maken?
Een deel 2 maken? :P
Ik heb eraan zitten twijflen om deze topic inderdaad iets soortgelijks te noemen. Maar dit is toch een beetje een persoonlijke vraag, dus daarom heb ik voor een andere naam gekozen...

Verwijderd

Ha, daar zijn we weer...

Is het andere topic helemaal weg, of staat dat nog ergens op een backup???

'K zal we even vragen of ze de titel veranderen.

FsyFlux,

Heb je je processor al? Zo nee, wat hebben ze dan gezegd bij de winkel?

Is die k6-2+ 550 van Venema??

Thanks,

Verwijderd

En als het niet doorgaat met Venema heb ik wel interesse in die andere proc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb woensdag die lui van Venema proberen te bereiken. Ik heb 3x gebeld, maar ze namen niet op en gooiden de hoorn van de haak :( Toen kwam vervolgens Felysium met zijn k6-3+ van 450 Mhz die hij wou verkopen... omdat ik allang geen vertrouwen meer in Venema had, heb ik die maar gekocht.

Kom ik vandaag thuis, zie ik op de mat twee papiertjes van de PTT liggen... Ze zijn langs geweest met de k6-3+ van Felysium en de k6-2+ van Venema!!!

En dat had allemaal *#@$% niet gehoeven als Venema gewoon de telefoon ff had opgenomen zodat ik wist dat die processor al onderweg was, en ik die van Felysium niet hoefde te kopen :(

Maar gekocht is gekocht, en ik wil Felysium zowiezo niet opzadelen met het gestuntel van Venema dus ik koop zijn processor nog gewoon. Maar nu zit ik erg hard te twijfelen of ik die processor van Venema ook nog zal halen... Op zich mogen ze van mij in de stront zakken. Maar aan de andere kant is hij niet duur, en misschien wel een betere keus als die k6-3+ qua warmteontwikkeling.

Maar beide processor liggen nu dus voor me klaar op het postkantoor (je kunt ze pas de volgende dag vanaf 9:30 ophalen)...

Verwijderd

Krijg je geen gezeik als je een rembours pakketje niet ophaald?

Verwijderd

Nee, de mijne is nog niet binnen.
Op donderdag 31 mei 2001 23:38 schreef MrK het volgende:

Verwijderd

Topicstarter
Vast wel, maar dat kan me nix verotten...
Ik heb nerges iets getekend wat me verplicht tot aankoop, en ze hebben m'n telefoonnummer niet eens (tenzij ze nummerweergave hebben). En verder hebben we een geheim nummer, dus opzoeken in het telefoonboek heeft ook geen zin.

Maar, ik zit zowiezo nog te twijfelen om die k6-2+ ook nog ff te halen... Niet om Venema een plezier te doen, maar gewoon om de beste processor uit te kiezen. Ik kan 'm waarschijnlijk toch nog wel voor een redelijk prijsje kwijt op Ibazar ofzo. Daar staat nu ook een gek met een k6-3 van 400 Mhz waar 206 piek voor geboden is...

Maar heb jij dan nog nix binnen van Venema?

Verwijderd

Nee hoor nog niets.

Morgen gaat MrK weer bellen. En als het te lang duurt dan kunnen ze ook de boom in.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ach die van mij is alweer terug naar alternate

Wat een *** winkel -> adverteren met binnen 24 uur geleverd ammehoela gewoon 1 week wachten en dan na een week er achter aan bellen schelden e.d is er dan eindelijk.
Jammer voor hun dat ik ondertussen bij gistron had besteld en die dus wel netjes binnen een dag leveren en hetgene wat ze zo snel niet op voorraad hadden daar werd ik netjes over opgebeld met de mededeling dat het zo spoedig mogelijk kwam en idd de dag erop was het er

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien ook ff een ICQ nummer ofzo? Dan kunnen we ff buiten dit topic om discussieren, want dit is wel behoorlijk offtopic en eigenlijk alleen maar slowchat tussen ons 2en ;)

Verwijderd

Ja idd,

'K heb alleen geen ICQ, zal even downen en vanaf morgen heb ik ICQ.

OKE?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hey Mark Add mij dan ook effe :)
En Psy mischien wil ik er wel eentje :)

Edit: goh ondanks de BG3 moeten er toch spaties tussen de smillies :?
die "bug" is er toch pas sinds kort

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Maar toch nog even: ;)

Wat gebeurt er als je een rembours pakketje niet ophaalt?

En nu weer ontopic:

Zelf denk ik dat je aan die k6-2+ meer hebt, dit omdat hij al hoger geklokt is. Dus met dezelfde kloksnelheid minder warmteontwikkeling.
Dus verder over te klokken. (niet helemaal waar).
Die k6-3+ klinkt echter wel lekker in de oren. Dus tegen een lekker bedrag te verkopen...

Maar dit is mijn mening.

Verwijderd

Doe nou niet zo lullig allemaal !! van beide procs kun je (incl. een redelijk MoBo) toch prima een zelf-bakken-dvd-speler maken ??? 8-)

Heb zelf dat hier ook al thuis staan/liggen (losse spullies) dus ik ga dat ook maar eens in mekaar zetten....

/Edit

En trouwens, wat betreft die procs, ik moet m'n sig. veranderen, maar mijn ouwe k62-450 doet 't volgens mij prima als DVD processor.

(snel bij zijn, morgen is mijn sig. veranderd)

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dan gebruiken we tot die tijd deze topic wel ff >:)
Ik ben er in elk geval uit: Ik ga morgen beide processors halen en ik ga ze eens lekker benchmarken. Ik was zowiezo al erg benieuwd naar de verschillen tussen de k6-2+ en k6-3+ en nu heb ik de unieke gelegenheid om het eens uit te proberen :P

Ik hou vervolgens de processor die me het beste bevalt, en verkoop de andere. Ik weet nog niet welke ik ga houden: ik moet ff zien hoe groot de verschillen zijn qua benchmarks en temperatuur. Want een passief gekoeld systeem trekt me ook nog steeds...

Maar die andere wil ik natuurlijk wel aan een medetweaker verkopen... Ik hoef er geen winst voor, zolang ik m'n geld (evt. minus de helft van de verzendkosten) weer terug heb, ben ik allang tevreden. Ik heb dan tenslotte wel de processor van mijn keuze :)
Op vrijdag 01 juni 2001 00:11 schreef MrK het volgende:
Wat gebeurt er als je een rembours pakketje niet ophaalt?
dan blijft het eerst 3 weken liggen, want zolang kun je het nog ophalen bij het postkantoor. En daarna gaat het denk ik weer terug naar de verzender: Venema
Zelf denk ik dat je aan die k6-2+ meer hebt, dit omdat hij al hoger geklokt is. Dus met dezelfde kloksnelheid minder warmteontwikkeling.
Dus verder over te klokken. (niet helemaal waar).
Die k6-3+ klinkt echter wel lekker in de oren.
tsja... ik vind het heel moeilijk om te zeggen. Die k6-3+ is op 6x105=605 Mhz misschien wel even snel als die k6-2+ op 6x110=660 (door die extra L2 cache). En dat zouden ze allebei op 2 volt moeten halen, dus je zou zeggen dat ze dan ook ongeveer even warm worden...

Ohja, voor de lui die mij nog willen adden, mijn ICQ nummer is: 67783726

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

offtopic:
Psy je staat ertussen :)
ik hoor wel als je er eentje weg gaat doen, ik blijf dit topic(je) wel volgen :)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Dat kleine beetje cache zorgde voor ongeveer 3% meer performance volgens anandtech.

Dilema.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 00:16 schreef TokkeTokke het volgende:
Doe nou niet zo lullig allemaal !! van beide procs kun je (incl. een redelijk MoBo) toch prima een zelf-bakken-dvd-speler maken ??? 8-)
Heh, nou dit is mijn main systeem. Ben ook maar een arme scholier, dus ik wil het maximale uit dit SuperSocket 7 systeempje trekken voordat ik de grote stap ga maken naar een Athlon, of wat tegen die tijd nieuw is :)
Op vrijdag 01 juni 2001 00:25 schreef MrK het volgende:
Dat kleine beetje cache zorgde voor ongeveer 3% meer performance volgens anandtech.

Dilema.. :)
hehe, yep...
Al is die 3% wel gemiddeld genomen... In windows scheelt het volgens de benchmarks zo'n 8% terwijl het in games veel minder uitmaakt... In UT maakt het bijvoorbeeld nog geeneens een procent uit!

Nouja, ik zie het morgen wel...

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik denk zelf niet dat de 550 veel hoger zal komen als de 450, volgens mij is het zelfs zo dat de k6-3+ 450 en de 550 hetzelfde zijn, een k6-3+ 550 komt in ieder geval niet veel hoger als de 450.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54

Soullie

Planeshift

huh ?? was dit geen topic van 7 paginaŽs :?

of is dit een nieuwe :P :?

• _JGC_
  • Nu online
Dis een nieuwe ja :(

Mijn viper2 topic ook naar de maan... 150 postings zijn nu nog maar 9 van over...

Maarja: er zal strax wel weer iemand zijn die er een opent :)

Verwijderd

Nou mooi nog niets hoor. :(

Ben nu ICQ aan het downen.

• _JGC_
  • Nu online
Laat Veenema doodvallen en koop dat ding van PsyFlux...

Verwijderd

Er zijn genoeg mensen met een k62+ 500 op 600, maar k63+450 op 600 geloof ik niks van. Ik zoudie 2+ zeker nemen.

hc

Verwijderd

Topicstarter
Heh, ik heb ze allebei al gehaald. En die k6-3+ zit er net in. Hij haalt dus wel degelijk superstabiel 600 Mhz op 2.0 volt!!! Hij wordt stressed 44 graden met een Spire MA324-15B3 in een kast van 32 graden. Niet slecht dus! Ik ga voorzichtig nog eens kijken hoe hoog ik kan komen zonder het voltage te verhogen, en dan ga ik strax die k6-2+ eens proberen... :)

• _JGC_
  • Nu online
Heb de mijne nu 550 2.2V draaien. Hopelijk doet ie ondertussen een burn-in

• Joppe
Wat me ook opvalt is dat de k6+'jes minder hoog klokken op de MVP3 dan op de Aladdin V

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Dat kan kloppen, de eerste revisie's van de MVP3 deden nog wel eens moeilijk boven de 500mhz, het een "bug(je)" in die eerste revisie van de chipset.
Latere revisie's zijn beter.

Verwijderd

He goede resultaten man, en draai eens een 3dmark2000 met je systeempje.

en die k6-2+??
Op vrijdag 01 juni 2001 16:37 schreef _JGC_ het volgende:
Laat Veenema doodvallen en koop dat ding van PsyFlux...
Kan dat dan zomaar? Ik heb 'm namelijk al besteld.
En als het pakketje al onderweg is, MOET ik het dan ophalen.

Verwijderd

offtopic:
He gellie,

Je link in je sign werkt niet.

• _JGC_
  • Nu online
Bel dat figuur op. Als ie nog niet opgestuurd is, of als ze niet opnemen -> nooit ophalen dat ding. Krijgt ie na verloop van tijd dat ding terug.

Oh ja: je kunt aan de deur ook pakketten weigeren. Als je niet aan de postbode betaalt, neemt ie het zo weer mee.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Welk bord heb ik nodig voor een AMD K6-333 of 366 ??
Ennuh, heeft iemand die nog eentje voor me ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 10:39 schreef MrK het volgende:
He goede resultaten man, en draai eens een 3dmark2000 met je systeempje.

en die k6-2+??
Ik zal vanmiddag inderdaad 3dmark2000 er nog ff overheen halen, maar ik ben nu aan het werk op m'n zaterdagbaantje (of zou aan het werk moeten wezen :D )

Met de k6-3+ haal ik op 2.0 volt maximaal 6x100=600, maar als ik het voltage nog ietsje omhoog doe zou ik 5,5x110=605 en misschien 6x105=630 ook stabiel moeten halen. Maar dat moet ik nog ff testen. Op 2 volt en 5,5x110=605 kwam ik in windows, maar loopt alles vast na een kwartiertje UT. Op 2 volt en 6x105=630 boot hij wel, maar loopt hij vast tijdens het starten van windows...

Met de k6-2+ haal ik op 2.0 volt 6x100=600, 6x105=630 en 5,5x110=605 superstabiel! Maar 6x110 wil gewoon maar niet... m'n monitor gaat niet eens aan, laat staan dat ik zelfs ook maar in de bios kom. Zelfs op 2,2 volt geen verandering... En de rest van m'n systeem kan 110 Mhz prima aan zolang het geheugen op cas3 staat, dus het ligt echt aan de processor... Meer als 0.2 volt verhogen doe ik maar niet, want het zijn tenslotte wel 0.18 micron processoren en die 0.2 volt is al een toename van 10% in voltage...

Ik heb al wel flink wat dingen zitten testen met Sisoft Sandra... En het viel me op dat de k6-2+ de k6-3+ op gelijke kloksnelheid (6x100 bijvoorbeeld) exact even snel zijn in de CPU benchmark en de multimedia benchmark! Dus ik ben benieuwd of de extra L2 cache in 3dmark nog uitmaakt...

k6-3+ 6x100=600 (2 volt, stabiel), cas2:
1789 it/s ....1465 MIPS ......124 MB/s
2572 it/s ....705 MFLOPS ....131 MB/s

k6-3+ 5,5x110=605 (2 volt, redelijk stabiel), cas3:
1845 it/s ....1512 MIPS ......140 MB/s
2652 it/s ....728 MFLOPS ....149 MB/s

k6-2+ 6x100=600 (2 volt, stabiel), cas2:
1790 it/s ....1467 MIPS ......122 MB/s
2573 it/s ....706 MFLOPS ....130 MB/s

k6-2+ 6x105=630 (2 volt, stabiel), cas3:
1878 it/s ....1518 MIPS ......129 MB/s
2688 it/s ....742 MFLOPS ....138 MB/s

Verder maakt het qua temperatuur helemaal nix uit... ongeacht op hoeveel Mhz ik het zet, of welke processor erin zit. Bij het booten begin ik met 37 graden, dat loopt dan in windows op naar 39/40 graden idle en 44 graden stressed... Helaas teveel om passief te kunnen koelen met mijn koelelement, dus ik heb mijn Spire MA324-15B3 op het moment erop geschroefd. Verder heb ik trouwes een kasttemperatuur van 32 graden.

Ik heb trouwes ook geen enkel probleem gehad met mijn ASUS P5a rev1.04 mobo! Hij geeft keurig aan dat het om een k6-2+/550 of k6-3+/450 gaat, en zelfs de hogere aantal Mhz (630 bijvoorbeeld) geeft hij keurig weer! Ik had alleen gehoopt dat mijn geheugen nog een flink stuk sneller zou worden, maar het is alleen een beetje sneller geworden van het hogere aantal Mhz van de processor of de hogere FSB... Ik denk dat Sisoft Sandra de Alladin V chipset getest heeft met een FSB van 120 of 133 Mhz ofzo en zo op die hoge waardes komt, want een iets hogere FSB maakt inderdaad wel veel uit!

• Ramon
Op zaterdag 02 juni 2001 12:02 schreef Serum het volgende:
Welk bord heb ik nodig voor een AMD K6-333 of 366 ??
Ennuh, heeft iemand die nog eentje voor me ? :)
ja ik heb er hier nog wel eentje voor je met VIA MVP3 chipset. :)
Met een K6-2 533@550. Ook hebben? :)

• Ramon
owja vraagje: Wie weet hoe ik mijn BIOS kan aanpassen? Ik kan namelijk niet FSB, multiplier en VCore aanpassen in de bios, en dat wil ik nu juist weer wel.
Ik had laatst gelezen dat iemand z'n bios ging aanpassen met een speciaal programmaatje, maar aangezien ik niet meer kan zoeken.... :(
Weet iemand hier meer over?
Ik heb trouwens een PC Chips M577.

• Joppe
Met een PC-Chips gaat dat echt niet lukken hoor

• Ramon
Op zaterdag 02 juni 2001 13:48 schreef Joppe het volgende:
Met een PC-Chips gaat dat echt niet lukken hoor
:(
Bedankt voor de aanmoediging. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad ook dat je weinig kans hebt met zo'n vaag moederbord... Maar is het trouwes een jumperloos moederbord ofzo? Ik heb nog nooit een SS7 moederbord gezien waarbij je dat soort dingen in de bios moest instellen... dat gaat allemaal nog via jumpertjes op het mobo. Dat het in de bios kan, is iets van de allernieuwste mobo's dacht ik...

• Ramon
Nee hij's niet jumperloos.
Multiplier kan van 2.0 tot 5.5. Max is 5.5 want bij 2 geeft ie problemen. :(
FSB kan maar tot de honderd. :(

Nou dacht ik dus, als ik nou een manier kon vinden om die FSB op 105 of 110 te zetten ofzo. Dan kan ik bij de 600 komen. :?

• _JGC_
  • Nu online
Hadden die SiS borden niet een fake PC100 chip? Die dus als je 100 deed op 90 bleef hangen?

Voer eens Sandra of Dxdiag uit, die rekenen je processorsnelheid uit.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat hij bij 2 problemen geeft, want dan waren al je problemen al opgelost geweest.
Maar anders misschien eens wat jumpersettings uitproberen? Misschien zijn er nog ongedocumenteerde settings voor waardes hoger als 100 Mhz. De ASUS P5a heeft bijvoorbeeld ook 2 ongedocumenteerde settings: 125 Mhz en 133 Mhz...

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik ben in bezit van een K6III+450 @ 550op een Aopen 59PRO mobo en moet zeggen. Hij draait nu als een trein.

Helaas krijg ik die K6 niet op 600 (stabiel). Als je een game speelt dan freezed hij op een gegeven moment.

Ik heb het geprobeerd op 2.0 tot 2.5 volt maar NO GO :(.

www.tradealliance.nl

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
pakketje weiger kan gewoon, dan sturen ze heb DIRECT terug, dit is wel zo netjes, anders licht hij 3 weken op het postkantoor tewachten, en dat is met de dalende prijzen in de pc branch niet pretig (met k6-2+ cpu valt dat natuurlijk wel mee). Dus gewoon weigeren. om hellemaal juridisch in je gelijk testaan , zul je veneama ff moeten bellen en mailen dat je de koopovereenkomst verbreekt op gronde van de niet overeengekomen levertijd.

Mijn lan-case is bijna klaar. ik hoop van de week de eerste full benchmarkie tekunnen draaien op mijn Nieuwe 2ehands P5A-b

ik hoop dat ik daar ook de 600mhz op haal, zoals op mijn epox g2 (met via mvp3 chipset).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wel de netste manier! En op die site staat dat de maximale levertijd 3-4 dagen is, dus je staat ook helemaal in je gelijk...

Waarom maakt je eigenlijk twee k6-2+ systemen HermeS?
En welke processor moet die 600 Mhz halen?

• HermeS
mijn eerste echt pc (die ik zelf ik elkaar gezet heb) was een K6-2 300@400, met een epox mb, nadat het mb en de cpu voor de helft verrot waren door mijn toedoen, heb ik 2e hands een vergelijkbaar ss7 mb gehaalt en 2e hands een 350mhz uitvoering, toen ben ik een half jaar geleden overgaan op een duron, van die 350 heb ik toen als server aan het werk gezet (kreeg toen net adsl), heb ik ook 2x 40 gig (niet tegelijk) schrijven gekocht, enzo, steed meer hardware van 32mb mem naar 96, en nu uiteindelijk zelfs 128.
en ook de cpu (ik weet echt niet waarom, maar die ss7 amd dingen hebben gewoon aantrekings kracht op mij) heb ik vervangen door een k6-2+ 550/500 was echt puur overkill, weet niet waarom ik dat gedaan heb :).

Nu ben ik dus bezig een lan-partij kast aan het bouwen (omdat ik afhankelijk ben van het ov), en daarin kan ik eindelijk wat efficenter het gebruik van die + cpu toepassen, en die 350 zit nu in de server.

dus
1 server (350 K6)
1 lanparty-case (500@600 K6+)
1 workstation (duron)

de reden voor de keus van een 2e k6 systeem was ook omdat het erg goedkoop is! voor wat je krijgt.

en het mb is een baby uitvoering, omdat het zo klein mogelijk moet zijn.
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~martinlm/images/RIMG0001.JPG
hier moet mijn systempie in passen :9~
das eigenlijk best wel klein, als je ziet dat hij dus slechst 2 cdrom spelers hoog is!!

gaat bij jullie die anus site ook zo langzaam?

Edit: PsyFlux hoe heb jij de Vcore op 2 volt gekregen?

HAHAHAH, dit is grapig, ben net ff gauw door de pdf van die P5a aan het bladeren:
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~martinlm/images/anus.jpg
hehe,, waar is die tekoop? wel handig als je op een lan zit, en iemand probeert hem tejatten/open tedraaien :).

Verwijderd

Op donderdag 31 mei 2001 23:38 schreef MrK het volgende:
je gaat gewoon naar Postkantoor toe (waar je pakketje op moet halen) en zegt dat die terug kan..
is geen enkel probleem

een klant heeft het recht om het pakketje binnen 7 dagen (of was het meer?) terugtesturen zonder reden... dus....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 18:59 schreef HermeS het volgende:
en het mb is een baby uitvoering, omdat het zo klein mogelijk moet zijn.
[afbeelding]
hier moet mijn systempie in passen :9~
das eigenlijk best wel klein, als je ziet dat hij dus slechst 2 cdrom spelers hoog is!!
Da's inderdaad een mooi kassie! Daar past zelfs zo'n baby at zeker nog maar net in :)
gaat bij jullie die anus site ook zo langzaam?
yep... ik wou laatst een nieuwe AGP driver downen. 1 van de drie downloadlocaties deed het niet, en de andere 2 hadden ongeveer 100 b/s... daarmee duurt een download van 186 kb zelfs nog eeuwen! En de site zelf is ook behoorlijk traag... Moet je anders ff naar http://www.asuscom.de gaan, die is veel sneller. En vreemd genoeg is op die ftp de nieuwste biossen te vinden!
Edit: PsyFlux hoe heb jij de Vcore op 2 volt gekregen?
heh, gewoon met de jumpertjes: alle 4 naar links, gewoon volges het boekje >:)
HAHAHAH, dit is grapig, ben net ff gauw door de pdf van die P5a aan het bladeren:
[afbeelding]
hehe,, waar is die tekoop? wel handig als je op een lan zit, en iemand probeert hem tejatten/open tedraaien :).
hmmm, voor iemand die je hele kast meeneemt heeft het geen nut... Het is alleen een alarmpje voor als je je computer open hebt/doet terwijl hij aan is. Maar dan moet je wel een speciale kast hebben die een schakelaartje ofzo heeft waarmee hij kan zien dattie open is. En zo'n kast met "intrusion alert" ofzoiets dergelijks ben ik nog nooit tegengekomen. Misschien zit het wel op die loeidure Antec kasten...

• _JGC_
  • Nu online
AGP drivers?
Die haal je toch op www.viatech.com voor VIA, op www.ali.com.tw voor ALi en op www.sis.com.tw voor SiS?

• Ramon
Ik heb net ff achterhaalt welke PLL chip derop mijn M577 zit en ben met softFSB aan de gang gegaan, maar op de een of andere manier kon ie m'n huidige FSB niet vinden, dus overklokken daarmee lukt niet.

k Ga morgen verder opzoek naar ongedocumenteerde jumper FSB settings... :)

• HermeS
En de site zelf is ook behoorlijk traag... Moet je anders ff naar http://www.asuscom.de gaan, die is veel sneller. En vreemd genoeg is op die ftp de nieuwste biossen te vinden!
[..]
Ok, bedankt, een bios update heb ik waarschijnlijk nog wel nodig.
heh, gewoon met de jumpertjes: alle 4 naar links, gewoon volges het boekje >:)
[..]
hmm ik heb het boekje nog niet doorgelezen (print ik morgen op m'n werk ff uit.

Maar dan weet ik dat alvast (op het Mb kan ik namelijk niks over terug vinden), bedankt.
hmmm, voor iemand die je hele kast meeneemt heeft het geen nut... Het is alleen een alarmpje voor als je je computer open hebt/doet terwijl hij aan is. Maar dan moet je wel een speciale kast hebben die een schakelaartje ofzo heeft waarmee hij kan zien dattie open is. En zo'n kast met "intrusion alert" ofzoiets dergelijks ben ik nog nooit tegengekomen. Misschien zit het wel op die loeidure Antec kasten...
nee, het is dan ook mee een feautere die geinig is, dan dat het ook werkelijk enig nut heeft, vond het wel grapig van dat plankje. hij is btw veel bette + meer mogelijkheden dan ik verwacht had, ben erg tevreden tot nu toe.

Maar ik zou natuurlijk een lichtsensor in dat ding kunnen plaatsen, en zodra ze hem openschroeven (word met een staalkabeltje vastgemaakt aan iets) of hem leeg te rausen, gaat het alarm af :) .

Verwijderd

mijn k6-2 300 komt niet verder dan 350, op 400 blijft het scherm zwart. Wordt verder niet warm eigenlijk. en voltage hoger zetten is niet echt een oplossing, dat moet gelijk met 0.5V op dit mobo.. dus echt overklokken kan je niet. maar hij draait nog steeds goed hoor, ik post dit er nu op.

• HermeS
wie er iemand al hoeveel een K6-2+ verbruikt in zijn geheel?

iemand al gemeten?
anders doe ik het van de week ff.

Verwijderd

Ja, daar hebben we het over gehad in het vorige grote k6+'sen topic.

Ongeveer 20-25 Watt.
Correct me if i'm wrong.

• HermeS
de 500mhz versie zuigt maximaal 20watt op (de k6-2 vebruikt ongeveer 45% meer!). dit is dus niet overgelocked, zodra je dat doet stijgt (zoals ander cpu's) exponeteel!

hij verbruikt op 600 dus geen 24watt, maar mischien wel een kleine 30. dat terzijde want ik bedoelde wat een normaal geconfiged systeem met een + als cpu verbruikt (als vegelijking).

Volgens mij is het namelik goedkoper als je een plus versie in bijv je personal server thuis zet. want meestal (afhankelijk van het gebruik natuurlijk) zal hij terug gaan naar 200mhz 1.4 volt. dan verbruikt dit babytje slechts 3 a 5 watt!! dat is een fixe besparing. ik zal als ik thuis ben hiero over een berekeniktje maken, op basis van 24/7 server.

maar in het vorige topic (ech balen dat die weg is, want die had echt waardevolle info) was het een speculatie. ik een watt metertje uitgeleent aan iemand, als ik die ff ga halen van de week dan meet ik het wel, waarschijnlijk wel intersant een vergelijking tussen een vergelijkend systeem kwa kosten aan stroom. ik weet alleen niet wat een kwu kost 35 cent??

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik had in het vorige draadje toch zo mooi het programmatje radiate aangepast zodat het ook de k6-2+ en de k6-3+ in zijn database heeft? Ik heb het hele verhaal helaas niet meer waarin ik uitgelegd heb hoe ik aan de waardes kwam, maar ik heb zoveel mogelijk van de datasheets van AMD gehaald...
Je kunt het hier downen...
Maar het zou wel leuk zijn als jij het ook nog nameet HermeS, dan kunnen we het in de praktijk ook eens zien. Want ik heb soms het idee dat de datasheets de zaken een beetje verdraaien zodat het mooier lijkt dan dat het werkelijk is... Zo zegt de datasheet dat de k6-3+ op zowel 450, 475 en 500 Mhz maar 16 watt gebruikt! Dit kan zowiezo al niet, want het verbruik gaat per megahertz ook omhoog, en het is ook wel erg weinig...

• _JGC_
  • Nu online
De K6/2+ zal niet op 1.4V gaan draaien in een server. Je hebt powernow nodig, dat hebben alleen notebooks. Powernow op een server blijft beperkt tot het schakelen tussen multipliers. Wat geen zier helpt, aangezien mijn oude K6/3-400 op 300 of 450 maar 1 graadje verschil maakte, het is dus het voltage die het em moet doen.

• HermeS
hmmm damm, inderdaad niet aangedacht (beide) vergeten.

• _JGC_
  • Nu online
Iemand die mij kan vertellen of er een K6/2+ in een Abit TX5 kan?

Heb daar nml een database en webserver op draaien, die denk ik wel wat meer wil dan een Cyrix M2-200 en 64MB SDRAM.

Ik was van plan er een K6/2+ @ 6x75 of 6x83 voor te kopen, zodat die 256MB die ik hier nu heb wat beter tot zijn recht zou komen in die server (die 256MB zit nu in mijn K6/3+, maar daar heb ik snel 768 nieuwe MBs voor)

• HermeS
Damm, m'n k6-2+ is gewoon niet stabiel tekrijgen op m'n Asus P5a-b , ik denk zelf dat het aan het Mb licht.

In het oude topic stond iets over een nieuwe bios versie? hij crashed echt elke 5 minuten wel. ik dacht dat hij aan de brakke drivers van mn Vortex 2 A3d v2 kwam, die heb ik er uit gehaalt geen verschil . Os= 98.
Hierbaal ik echt van, heel de avond bezig geweest.

heb nu dus bios v 1010, maar hij geeft nog steeds dat de cpu een -mmx 600 mhz is, klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bij mij geeft hij het gewoon goed aan: k6-2+/600 Mhz of k6-iii+/600 Mhz, en het is gewoon superstabiel en snel. Dus ik denk dat je inderdaad ff moet flashen naar de nieuwste bios. Die kun je hier vinden.

Nog een tip trouwes voor iedereen met een k6-2+ of k6-3+:

INSTALLEER WINDOWS2000 PROFESSIONAL!!!

sorry, het moest er ff uit :)
Maar serieus: ik dacht dat windows 98se stabiel en snel was. En met die nieuwe processor ging het wel sneller, maar het was niet echt spectaculair... En nu ik windows 2000 geinstalleerd heb gaat alles opeens veel sneller: Sisoft Sandra (vooral de geheugen benchmark), Unreal Tournament (van 40 fps naar 48 fps), 3dmark2000 (van 1298 naar 1723), zelfs internet gaat sneller!!!

En dat is ondanks dat ik m'n processor iets terug moest klokken... Ik had 'm eerst op 5,5x110 (2,2 volt) staan, wat onder win98se echt superstabiel was (uren en uren zitten stressen), maar onder win2000 niet echt. Gelukkig werkt 6x100 op 2.0 volt PERFECT, en ondanks dat m'n processor en systeem ietsje lager geklokt zijn in win2000, is alles nog steeds ongeveer 30% sneller!
Verder is het inderdaad veel stabieler, veel betere netwerkmogelijkheden, mooier... Ik heb het idee dat win98se niet volop gebruik maakte van de extra L2 cache van de k6-3+ ofzo, maar het is echt zo'n verbetering boven windows 98se.

Ik heb trouwes ook nog steeds de benchmarks van de processoren onder windows98se... ik wou ze gisteren al posten, maar toen deed chello het niet. En nu nog steeds maar bij vlagen :(

Hou er wel rekening mee dat dit nog op win98se :r was en dat de resultaten onder windows2000 :7 veel beter zijn! Ik heb alleen geen zin om alles weer opnieuw te testen, en ik denk dat de k6-3+ onder windows2000 ook weer het snelste zal zijn.

Ze zijn in elk geval op ht volgende systeempje getest:
Moederbord:.........ASUS P5A rev1.04 (bios 1.11 beta 4)
Processorcooler:....Spire MA324-15B3
Geheugen:............160 MB 100 Mhz Vanyo (3-2-2)
Videokaart:...........Voodoo3 2000 @ 156 Mhz
Geluidskaart:.........SB Live! 1024

En alles is getest met 3dmark2000 1.1, Sisoft Sandra 2001.3.7.50 en ZDnet CPUmark 1.0 onder windows 98 SE.

k6-2+ 6x100=600 Mhz, 2.0 volt (rockstable), cas 2-2-2
1468 MIPS......1790 it/s.....139 MB/s
704 MFLOPS....2574 it/s.....151 MB/s
1147 3dmarks, 55 CPU 3dmarks
37,3 ZDnet CPUmarks

k6-2+ 5,5x110=605 Mhz, 2.0 volt (rockstable), cas 3-3-3
1514 MIPS......1844 it/s.....140 MB/s
729 MFLOPS....2651 it/s.....150 MB/s
1219 3dmarks, 59 CPU 3dmarks
40,6 ZDnet CPUmarks

k6-2+ 6x105=630 Mhz, 2.1 volt (rockstable), cas 3-3-3
1541 MIPS......1880 it/s.....129 MB/s
742 MFLOPS....2702 it/s.....137 MB/s
1156 3dmarks, 56 CPU 3dmarks
37,3 ZDnet CPUmarks

k6-3+ 6x100=600 Mhz, 2.0 volt (rockstable), cas 2-2-2
1469 MIPS......1792 it/s.....144 MB/s
707 MFLOPS....2576 it/s.....156 MB/s
1298 3dmarks, 61 CPU 3dmarks
53,7 ZDnet CPUmarks

k6-3+ 5,5x110=605 Mhz, 2.1 volt (rockstable), cas 3-3-3
1515 MIPS......1849 it/s.....144 MB/s
729 MFLOPS....2657 it/s.....154 MB/s
1392 3dmarks, 66 CPU 3dmarks
52,9 ZDnet CPUmarks

k6-2+ 6x105=630 Mhz, 2.3 volt (rockstable), cas 3-3-3
1539 MIPS......1879 it/s.....132 MB/s
741 MFLOPS....2700 it/s.....141 MB/s
1323 3dmarks, 62 CPU 3dmarks
53,7 ZDnet CPUmarks

De k6-3+ wint het dus toch van de k6-2+! Als je naar de pure rekenkracht kijkt met Sisoft Sandra liggen ze zeer dicht bij elkaar. Maar zodra er met 3dmark getest word blijkt dat de extra cache zeker uitmaakt! Ook word het geheugen nog ietsje sneller met de k6-3+, en geeft het programma ZDnet CPUmark een flink hogere score.

Helaas zijn de 3dmark scores nog steeds beroerd, maar dat komt grotendeels door die voodoo3... Als je een spel pakt zoals Unreal Tournament wat de voodoo3 nog wel aardig aankan omdat het Glide gebruikt, blijkt vooral de snelheidswinst van de k6-3+ boven mijn oude k6-2 450 Mhz... Voorheen haalde ik met 14 bots in DM_Liandri maar een frame of 12 per seconde, terwijl dat nu een acceptabele 26 fps geworden is. En de framerate met 2 bots in DM_Liandri is geklommen van 29 fps naar 40 fps! Dit is met alle eyecandy aan (zonder minimum fps) en een resolutie van 1024x786...

Helaas haalt de k6-2+ de 660 Mhz niet, want dat zou een ideale waarde zijn.. Een redelijke overclock qua aantal Mhz, en een behoorlijke FSB. Maar op de standaard 2 volt krijg je geeneens beeld, en op 2,3 volt loopt hij tijdens het opstarten nog steeds vast... Misschien dat dit nog gehaald kan worden als de CPU een tijdje is gebruikt (burn-in effect). Maar dan nog is de k6-3+ op 5,5x110 waarschijnlijk sneller in 3d-applicaties. Voor het bekijken van divx-jes ofzo is die 55 Mhz extra wel weer beter.

Verder wil 5x120=600 helaas ook niet omdat m'n geheugen niet mee wil werken... Zelfs op 3-5-3 (maximale wat het moederbord ondersteunt) loopt windows tijdens het starten nog vast.

Beide processor worden trouwes even heet: het maakt niet uit of het voltage op 2,0 of 2,1 volt staat. Ze zijn idle 40 graden en worden maximaal bij burn-it tests 47 graden. Deze waardes komen van Asus Probe, wat denk ik nog wat graden erbij optelt om de werkelijke temperatuur in de core te benaderen... Sisoft Sandra en de bios geven namelijk bijvoorbeeld 31 graden aan ipv van 40 idle.

Verwijderd

]
Quote:
Ik dacht dat windows 98se stabiel en snel was. En met die nieuwe processor ging het wel sneller, maar het was niet echt spectaculair... En nu ik windows 2000 geinstalleerd heb gaat alles opeens veel sneller: Sisoft Sandra (vooral de geheugen benchmark), Unreal Tournament (van 40 fps naar 48 fps), 3dmark2000 (van 1298 naar 1723), zelfs internet gaat sneller!!!

tijd om je 98se te tweaken! ik haal met mn amd k6-3+ 450@550 op win98se met 128mb spectec cas2 en een ondergeclockte voodoo 3 3000 (160mhz) (omdat ie te heet word moet nog een cooler op)op een p5 a-b met beta bios al 2025 3d marks op 1024x768x22!
Quote:

De enige reden waarom je 2000 het zo goed doet is omdat je m vergelijkt met een waarschijnlijk brakke 98se..al is het een fijn os.
Je ziet wat ik voor score haal en das echt niet uit de grote duim gezogen.
Sorry om te zeggen maar die benchies van jou zijn vrij waardeloos..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 13:27 schreef kRiTz_C het volgende:
tijd om je 98se te tweaken! ik haal met mn amd k6-3+ 450@550 op win98se met 128mb spectec cas2 en een ondergeclockte voodoo 3 3000 (160mhz) (omdat ie te heet word moet nog een cooler op)op een p5 a-b met beta bios al 2025 3d marks op 1024x768x22!
heh, ik kan tweaken wat ik wil bij win98se. Maar ongetweakt loopt windows2000 nog steeds rondjes om win98se (getweakt) heen! Maar, wat heb je dan zoal zitten tweaken?
da's inderdaad veel... ik ben dus ook wel benieuwd wat jij nog meer aan win98se hebt getweaked dan mij!
in welk opzicht... qua scores of de manier waarop ik gebenchmarkt heb?

• Ramon
]
Quote:
Ik dacht dat windows 98se stabiel en snel was. En met die nieuwe processor ging het wel sneller, maar het was niet echt spectaculair... En nu ik windows 2000 geinstalleerd heb gaat alles opeens veel sneller: Sisoft Sandra (vooral de geheugen benchmark), Unreal Tournament (van 40 fps naar 48 fps), 3dmark2000 (van 1298 naar 1723), zelfs internet gaat sneller!!!

Quote:

De enige reden waarom je 2000 het zo goed doet is omdat je m vergelijkt met een waarschijnlijk brakke 98se..al is het een fijn os.
Nou ik vindt ze anders niet waardeloos hoor. Ik kan er twee belangrijke conclusies uit trekken:
1) De K6-3+ is dus echt wel veel sneller dan een een K6-2(+)
2) Een hogere FSB heeft een erg positieve invloed op de resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 13:45 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Nou ik vindt ze anders niet waardeloos hoor. Ik kan er twee belangrijke conclusies uit trekken:
1) De K6-3+ is dus echt wel veel sneller dan een een K6-2(+)
2) Een hogere FSB heeft een erg positieve invloed op de resultaten.
Precies! Dat waren exact de dingen waar het mij ook om ging. En verder is me nog iets opgevallen: de scores van 6x105 zijn eigenlijk niet zo bijzonder geweldig ondanks dat de FSB ietsje omhoog is en het aantal Mhz vrij hoog is. Maar dat komt denk ik weer omdat ik het geheugen op cas 3-3-3 heb moeten zetten om 105 Mhz stabiel te halen. Pas bij een FSB van 110 Mhz is het weer rendabel om het geheugen op cas3 te zetten. Bij 105 Mhz maakt het de boel alleen maar langzamer...

Verder heb ik geleerd dat de Sisoft Sandra CPU benchmark en de Multimedia benchmark nogal kicken op aantallen Mhz, maar niet echt een goede benadering geven van de snelheid onder games, want daar kan L2 cache of de FSB nog een heleboel uitmaken...

• HermeS
kee, bedankt, ik zal dan die betabios eens proberen (heb nu de officele). Mischien los ik het daar mee op.

Het verschill kwa prestaties is eigenlijk wel erg groot tussen de 2+ en 3+ . Zo groot zelfs dat wanneer ik ergens goekoop een 3+ kan kopen dat mischien ook wel doe.

Ik zat zelf er ook om tedenken om w2k teinstalleren, omdat hij dus om de 5 minuten crashed. kijken of het mischein aan het O.S lag, maar ik zal die beta bios. ipv 1010 eerst eens proberen bedankt. Dit word mijn lanpartybak, dus mochten spellen onder w2k ook beter lopen (wat ik wel vreemd vind) dan blijf ik die gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:36 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

heh, ik kan tweaken wat ik wil bij win98se. Maar ongetweakt loopt windows2000 nog steeds rondjes om win98se (getweakt) heen! Maar, wat heb je dan zoal zitten tweaken?
[..]

da's inderdaad veel... ik ben dus ook wel benieuwd wat jij nog meer aan win98se hebt getweaked dan mij!
[..]

in welk opzicht... qua scores of de manier waarop ik gebenchmarkt heb?
tja ik heb zoveel instellingen gecombineerd hiervoor de belangrijkste zijn de p5a of a-b beta bios.. het programma cpucool! (heel belangrijk) de juiste drivers van de voodoo 3 en daar de juiste instellingen weer dat zijn toch wel de factoren die hier het verschil maken.

• bogaards
  • Niet online
1

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:03 schreef PsyFlux het volgende:
3dmark2000 (van 1298 naar 1723
Laat maar,

• bogaards
  • Niet online
Ik vind je geheugenscores een beetje tegenvallen. Ik had tot voor kort een k6-3+ 450@560 die liep op 5x112 met standaard cheapo pc133 wat ook nog eens op Cas2 liep bij een FSB van 112. Hiermee haalde ik dankzij het aanzetten van 4-way interleave en wat tweaking met wpcredit een score van
alu 188 en floatfpu 202 op een Aopen Ax59pro met 1mb cache. Overigens draait mijn nieuwe Abit-Duron combo rondjes om m'n oude proc... mem scores zijn 2,5 keer verbeterd :9~

Vooral het aanzetten van 4-way interleaving heft een winst van zo'n 10% opgeleverd.

Voor de beste info/tips en hints kun je eens op deze link kijken:
http://bbs.pcstats.com/amdzone/categories.cfm?catid=13

Hier heb ik ook heel veel tips en tweaks vandaan gehaald.

Verwijderd

Idd bij een Via mvp3 chipset scheelt dat 10%.

Maar ik ben geen progje/bios update tegengekomen die dit aanzet bij een Alladin V Chipset.

Verwijderd

Nou dit is wel heel hard gezegt.
Met mijn gewone k6-2 (GEEN +) haal ik al 1804 Punten.
Dus waar het aan ligt?? brak mobo'tje??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 10:54 schreef bogaards het volgende:
Ik vind je geheugenscores een beetje tegenvallen. Ik had tot voor kort een k6-3+ 450@560 die liep op 5x112 met standaard cheapo pc133 wat ook nog eens op Cas2 liep bij een FSB van 112. Hiermee haalde ik dankzij het aanzetten van 4-way interleave en wat tweaking met wpcredit een score van
alu 188 en floatfpu 202 op een Aopen Ax59pro met 1mb cache.
heh, vind je het vreemd?
Je hebt en een hogere FSB (112 ipv van 110), en cas2 (ipv van cas3) en 4 way interleaving en meer cache op je mobo!!! Daar kan ik natuurlijk nooit tegen op...
Mijn geheugen is al eigenlijk maar 100 Mhz cas3!!!
Op dinsdag 05 juni 2001 11:42 schreef MrK het volgende:
Met mijn gewone k6-2 (GEEN +) haal ik al 1804 Punten.
Dus waar het aan ligt?? brak mobo'tje??
ja, maar jij hebt het op 5x120 staan en ik op 6x100. En zoals mijn benchmarks al aangeven maakt een hogere FSB veel uit! Zeker bij een k6-2, want daar is de bottleneck de cache op het mobo. Maar door de 20% snellere FSB word dat een veel minder grote bottleneck! Bovendien overklock je je videokaart nog ff lekker met die AGP van 80 Mhz ipv van 66 Mhz, en je 133 Mhz geheugen fietst het ook lekker bij...

En ik weet niet meer wat voor systeem jij hebt, maar het heeft vast wel een betere videokaart dan mijn voodoo3 2000... Die flutkaart is bij mij een enorme bottleneck: als ik dat ding ook maar 1 Mhz verder overclock scheelt dat gelijk al 23 3dMarks!!!

Bovendien: ik haal nu in windows2000 na nog wat getweak ook al 1782 3dmarks... Ik weet niet waarom, maar iedereen lijkt vergeten te zijn dat ik al gezegd heb dat die scores onder win98se pathetic waren!

En nogmaals: dit is eigenlijk geen gamecomputer. Ik gebruik 'm voornamelijk om te internetten en muziek te maken. Afentoe een spelletje Unreal is wel leuk. En dat draait nu gewoon vet soepel: 70 FSP gemiddeld als je online speelt, 48 met 2 bots en 29 met 14 bots...

Ohja, ik ben er trouwes uit: Ik hou de k6-3+ en verkoop de k6-2+.
Dus als mensen nog interesse hebben... Mijn ICQ # is 67783726

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn nog ff de scores die ik nu haal met win2k:

1519 MIPS......1847 it/s.....161 MB/s
731 MFLOPS....2634 it/s.....164 MB/s
1773 3dmarks, 90 CPU 3dmarks
56,2 ZDnet CPUmarks

Verwijderd

Ha, dat zijn betere scores.

Zelf heb ik ook een Voodoo3 maar dan een 3000.
Gister heb ik W2K erop gezet, als het echt zoveel scheelt dan zal ik ook eens gaan benchen in w2k.

Verwijderd

he FsyFlux,

Ik heb net mijn processor geannuleerd bij Venema. Ze deden helemaal niet moeilijk, want het kon nog wel een aantal weken duren.

Misschien heb ik wel interesse in de jouwe.

MrK

Verwijderd

Ok,

mensen die mij willen added (ICQ)
120243763

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Dus je kan een K6 3+ 450 beter overklokken dan een K6 3 450. Hij gebruikt zeker minder volt.
Ik zelf heb nu een k6 3 450@500 met 2,8 volt
met Windows 98 SE en 23 graden idle en 28 full load.

www.digireflex.nl

• Ramon
Op dinsdag 05 juni 2001 16:46 schreef Graaf_slis het volgende:
Dus je kan een K6 3+ 450 beter overklokken dan een K6 3 450. Hij gebruikt zeker minder volt.
??? Das wel heel erg laag! Wat voor kast heb je???? :?

• _JGC_
  • Nu online
K6/3-400 2.4V @ 450 2.0V na een doorbrandongelukje

Gewoon 30 graden na dat ongeluk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 16:46 schreef Graaf_slis het volgende:
Yep... de k6-3+ is eigenlijk een mobiele processor. Hij is gemaakt met 0.18micron technologie ipv van 0.25micron technologie en heeft daardoor minder stroom nodig. Een gevolg daarvan is dat hij ook minder warmte genereert en beter over te klokken is. Je moederbord moet echter wel dat voltage van 2.0 volt kunnen ondersteunen, en de bios moet 'm ook kunnen herkennen. Maar als dat goed werkt is het een heerlijk processortje. Mijn k6-3+ 450 Mhz loopt bijvoorbeeld zonder problemen op 600 Mhz op het standaard voltage van 2.0 volt. En daarbij is hij idle 32 graden en stressed 38 graden in een kast van 32 graden :P

Verder heeft hij enhanced 3dnow (net zoals een athlon) en Powernow, waarmee je in windows de multiplier direct kunt veranderen. Als je computer dus snachts aanblijft om te downen kun je je processor ook makkelijk ff terugklokken naar 200 Mhz en de fan van je koeler deruit trekken zodat je rustig kunt slapen :)

offtopic:
MrK, ik heb je in m'n icq lijst gegooid, maar ik moet alleen nog ff authorization van je krijgen!

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
ik heb een big Tower oude 486 kast met 1x 9 cm cooler in de zijkant en een 9 cm cooler aan de voorkant van de kast en 2 kleinecoolers op de videokaart. Ik heb een Fanbus gemaakt dus kan alles ook uit en aanzetten. Kast temperatuur is 20/21 graden. Kamertemperatuur is ook 20/21. Ik heb er een auto temperatuurmeter inzitten. Binnen + buiten tempmeter

www.digireflex.nl

Verwijderd

Topicstarter
MrK, je hebt nu wel ICQ. Maar kijk je nog wel es? Ik heb nog steeds geen antwoord van je over die processor. En ik zou 'm eigenlijk wel binnenkort willen verkopen. Ik heb zelfs al 2 andere mensen die er ook wel geinteresseerd in zijn, maar ik hou 'm nog voor jou vast omdat je gewoon eerder was. Maar dan moet het niet al te lang meer duren...

Verwijderd

Zie ICQ ;)

Verwijderd

hebben jullie btw er ook last van met deze cpu dat sommige tekst in je icq beetje vaag eruitziet..? JGC had hier ook al last van...

• _JGC_
  • Nu online
Oh, allemaal letters die vervangen worden door vierkantjes? Das niet alleen in ICQ zo, ook als ik dit nu op 600MHz zou typen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 22:45 schreef kRiTz_C het volgende:
hebben jullie btw er ook last van met deze cpu dat sommige tekst in je icq beetje vaag eruitziet..? JGC had hier ook al last van...
neuh... nog nooit last van gehad. Is dat misschien niet een verschijnsel van een te ver overgeklokte processor?

Ohja, _JGC_ ik heb een mooi proggie gevonden waarmee je heel makkelijk onder win2k de multiplier kunt veranderen. Ik typ dit nu zelf ook op 200 Mhz :)
Ik heb 'm nu zelf als snelkoppeling in de startup directory gegooid met als attribute -nomax. Hierdoor vraagt hij niet meer wat de maximale snelheid van je processor is, en word het gewoon mooi op de achtergrond geladen (is maar 30 kb). En het zorgt ook nog voor wat snelheidswinst doordat je de methode van Speculative Write Combining kunt kiezen (GEWBED is het snelst). Scheelt weer een paar fps in UT :P

http://msnhomepages.talkcity.com/CerfSt/kylesb/k6speed.htm

• HermeS
YESSSS, ik heb hem eindelijk stabiel.

Nadat ik de bios van versie 1010 naar 11 beta 4 geflashed had crashed hij niet meer om de 5 minuten, maar hij liep wel elke keer vast bij 3mark benchmarks etc.

Naa heel veel testen, en uitzoeken (ik werd er echt super chagarijnig van), kwam ik er eindelijk (geluk maar) achter dat het aan de ali5 chipset icm m'n tnt2 m64 lag.

Na heel veel getest kwam ik er achter dat hij aan de directX lag, namelijk als je naar c:\windows\system\dxdiag, en dan agp versneller uitzet dan liep het wel goed. (wel 20% trager).

Versie 1,7 voor de agp bus van ali's support ftp gedownload (ftp://www.ali.com.tw) loste het probleem compleet op , alles draaid nu snel, en getweaked haal ik met 3dmark 2000 net geen 1700 punten, maar die grens ga ik denk ik net voorbij als ik de bus snelheid wat ophoog.

Verwijderd

Topicstarter
toch mooi! Is op zich nog wel een leuk lan-systeempje :)
Maar... waarom heb je niet gelijk al de nieuwste bios en drivers geinstalleerd? Had je je een hoop ellende mee kunnen besparen. je bent er gelukkig nog achtergekomen waar het probleem zat :)

• HermeS
dat het aan die bios kon liggen had ik wel verwacht.
maar op die asus site kon ik zo snel alleen de 1010 versie vinden, ik hem die bios dan ook van die link van jouw. maar dat je onder windows 98 zelfs nog agp drivers moet installeren was voor mij een beetje vreemd (win95, moest wel met m'n epox bordje toendertijd), volgens mij staat dit ook niet in de handleiding (die ik wel geprint hebt maar alleen nog ff door gebladerd heb).

maar ik ben erg tespreken over de AMD k6-2+ . per klok tik is hij lang niet zosnel als de Duron (duron is toch al gauw 2 a 2,5 keer zo snel per kloktik), maar voor divx;jes kijken en een beetje gamen is het aardig tedoen, plus natuurlijk dat het een echt budget systempje is. 100 piek voor een 2e hands tnt2 + 100 piek voor een mb + 80 piek voor 128mb + 200 piek voor een goede hd + de [b]k6-2+{/b} 175. heb je een aardig systempie. wel een beetje 2e hands maar toch *D

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 23:34 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

neuh... nog nooit last van gehad. Is dat misschien niet een verschijnsel van een te ver overgeklokte processor?

Ohja, _JGC_ ik heb een mooi proggie gevonden waarmee je heel makkelijk onder win2k de multiplier kunt veranderen. Ik typ dit nu zelf ook op 200 Mhz :)
Ik heb 'm nu zelf als snelkoppeling in de startup directory gegooid met als attribute -nomax. Hierdoor vraagt hij niet meer wat de maximale snelheid van je processor is, en word het gewoon mooi op de achtergrond geladen (is maar 30 kb). En het zorgt ook nog voor wat snelheidswinst doordat je de methode van Speculative Write Combining kunt kiezen (GEWBED is het snelst). Scheelt weer een paar fps in UT :P

http://msnhomepages.talkcity.com/CerfSt/kylesb/k6speed.htm
heb ik ook 2 maanden gebruikt tot ik dit tegenkwam t is f klein configgen maar t resultaat is beter dan k6speed.

http://www.podien.onlinehome.de/
progje heet CpuCool

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 18:14 schreef HermeS het volgende:
YESSSS, ik heb hem eindelijk stabiel.

Nadat ik de bios van versie 1010 naar 11 beta 4 geflashed had crashed hij niet meer om de 5 minuten, maar hij liep wel elke keer vast bij 3mark benchmarks etc.

Naa heel veel testen, en uitzoeken (ik werd er echt super chagarijnig van), kwam ik er eindelijk (geluk maar) achter dat het aan de ali5 chipset icm m'n tnt2 m64 lag.

Na heel veel getest kwam ik er achter dat hij aan de directX lag, namelijk als je naar c:\windows\system\dxdiag, en dan agp versneller uitzet dan liep het wel goed. (wel 20% trager).

Versie 1,7 voor de agp bus van ali's support ftp gedownload (ftp://www.ali.com.tw) loste het probleem compleet op , alles draaid nu snel, en getweaked haal ik met 3dmark 2000 net geen 1700 punten, maar die grens ga ik denk ik net voorbij als ik de bus snelheid wat ophoog.
klopt agp versnelling vor patronen ligt niet aan de combi van de ali5 met tnt2m64 maar simpelweg het feit dat die kaart 64bit is! heb ik ook al probz mee gehad op pentium 2 systemen met bx bordjes.

*dit topic wordt weer intressant*

• _JGC_
  • Nu online
Eindelijk 6x100 met mijn K6'je

Draait als een speer. Lekker 180MB/s geheugenbenches met sisoft sandra

Overigens met 384MB @ cas222 (PQI PC100 cas2 + M.Tec PC133 cas3)

• _JGC_
  • Nu online
Op dinsdag 05 juni 2001 13:42 schreef PsyFlux het volgende:
Hier zijn nog ff de scores die ik nu haal met win2k:

1519 MIPS......1847 it/s.....161 MB/s
731 MFLOPS....2634 it/s.....164 MB/s
1773 3dmarks, 90 CPU 3dmarks
56,2 ZDnet CPUmarks
Ik heb op 6x100 dezelfde scores als jij met Sandra, alleen die 1847 van jou is 1300 ofzow bij mij. Wat zou dat kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, vaag... zo te zien is dat in verhouding toch wel wat laag ja. Ik had met beide processors dat de bovenste en de onderste balk behoorlijk dicht bij elkaar lagen. En als je naar de reference CPU's kijkt zie je dat ze bij Sisoft vergelijkbare resultaten hebben gehaald met de k6-2+ 500 en de k6-3+ 450. Ik vraag me alleen af wat die benchmark precies doet die de bovenste score in it/s geeft. Dan ken je het probleem misschien al wat beter localiseren.

Maar: elk systeem heeft haast wel wat. Zo heb ik nog steeds vrij lage geheugen benchmarks... en dat terwijl ik ook een k6-3+ heb en mijn geheugen ook op cas2-2-2 staat.

ohja: je moet je signature nog ff veranderen ;)

• _JGC_
  • Nu online
6x100 2.2V
dan is 29 graadjes niet al te gek toch?

Zo ff mijn L3 uit en dan op naar 616

Hier zijn ze dan:

5,5x112:
1979 it/s, 2699 it/s
1566 MIPS, 749 MFLOPS

• _JGC_
  • Nu online
Net een STOP op 616, dus maar weer op 6x100.
L3 mobo cache aan: direct weer een inzinking in de scores. Wat heeft die MVP3 toch met die slome cache?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 13:41 schreef _JGC_ het volgende:
6x100 2.2V
dan is 29 graadjes niet al te gek toch?
dat is toch wel idle mag ik hopen?
Ik haal 31,5 idle en 39 stressed op 2.0 volt... Ik ga trouwes binnenkort een Zalman aanschaffen en 'm proberen passief te koelen :P
Zo ff mijn L3 uit en dan op naar 616

Hier zijn ze dan:

5,5x112:
1979 it/s, 2699 it/s
1566 MIPS, 749 MFLOPS
en ik heb weer exact dezelfde scores! Ook net geen 2700 it/s :)
Maarre, probeer anders eens L3 cache uit en 6x100?
Misschien inderdaad toch wat te trage cache :D

Is trouwes ook vaag: in het mobo boekje staat bij mij dat de FSB o.a. op 110 en 115 kan, maar niet op 112. Maar als ik 110x5,5 doe zie ik in de bios 617 Mhz staan ipv van 605 en alle programma's zoals Sandra zeggen ook dat de FSB 112 is :?
En ik haal exact dezelfde scores als jou, dus blijkbaar is het inderdaad 617... wat bij mij trouwes ook niet helemaal stabiel is. Ik kan het op 2,2 volt denk ik wel 100% stabiel krijgen, maar ik vind 6x100 wel goed genoeg. Is tenslotte al een overclock van 33%!
Pagina: 1 2 Laatste