Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] (FP/GoT) Verschillende avatars/icons

Pagina: 1
Acties:

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
1. Frontpage vs. GoT
2. www.tweakers.net en www.gathering.tweakers.net
3. Rechts bovenin wordt je avatar getoond. Prima. Op GoT en in je profiel wordt dezelfde avatar getoond.
Als je op de frontpage een reactie plaatst komt dezelfde avatar bij de reactie te staan, maar alleen als deze is geupload op de server van tweakers. Webicons werken hier niet.
Heb je voor het forum een webicon, maar heb je toch een icon op tweakers staan, dan heb je dus 2 verschillende icons, beetje verwarrend.
4. Internet Explorer 9, maar ook Google Chrome (browseronafhankelijk)
5. n.v.t.
6. Windows 7

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Yup, heb net hetzelfde ondervonden. ^^

Smiling as the shit comes down...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De oplossing hiervoor is om webicons overal af te schaffen. Dat zal niet iedereen leuk vinden maar het is wel beter vanwege privacy en omdat we niet afhankelijk zijn van de hosting van anderen voor de goede weergaven van iconen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Die snap ik niet. Waarom wordt niet gewoon overal hetzelfde icoon gepakt, webicon of niet? Webicons afschaffen lijkt me in ieder geval niet de enige oplossing.

The devil is in the details.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Enigszins gerelateerd aan Privacy issue Tweakers 7

LinkedIn WoT Cash Converter

• yannickie111
Femme schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:05:
De oplossing hiervoor is om webicons overal af te schaffen. Dat zal niet iedereen leuk vinden maar het is wel beter vanwege privacy en omdat we niet afhankelijk zijn van de hosting van anderen voor de goede weergaven van iconen.
Dat lijkt me echt de slechtste oplossing die er is...
Imho gewoon overal hetzelfde icon gebruiken, niks aan de hand. En eventueel 2 opties in je profiel:
1. avatars weergeven op de frontpage (als dit uit staat zie je dus van niemand de avatars)
2. je eigen avatar weergeven op de frontpage (als dit uit staat wordt je eigen avatar niet weergegeven op de frontpage. Dat kan handig zijn als je een avatar hebt die niet geschikt is voor de frontpage oid.)

Dit lijkt mij een veel betere oplossing dan webicons maar afschaffen. Webicons zijn juist handig als je een dynamisch icon wil maken, zoals tweakers HaTe bijvoorbeeld. Die heeft de tijd in zijn icon enz.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Femme schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:05:
Dat is juist géén oplossing :F

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

Reinier

\o/

Ik begrijp dit ook niet helemaal. Ik kam toevallig op m'n eigen gallery-pagina een icoon tegen dat ik niet herkende. Bleek natuurlijk een oud upload-icon te zijn. Ik mis nog steeds de uitleg waarom op de FP en op het forum verschillende icons gebruikt worden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm kon het topic niet dus startte een eigen User-icon is inconsistent

Maar dit moet natuurlijk gewoon overal hetzelfde zijn, gekke bende zo :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kees
  • Laatst online: 16:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
yannickie111 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Dat lijkt me echt de slechtste oplossing die er is...
Imho gewoon overal hetzelfde icon gebruiken, niks aan de hand. En eventueel 2 opties in je profiel:
1. avatars weergeven op de frontpage (als dit uit staat zie je dus van niemand de avatars)
2. je eigen avatar weergeven op de frontpage (als dit uit staat wordt je eigen avatar niet weergegeven op de frontpage. Dat kan handig zijn als je een avatar hebt die niet geschikt is voor de frontpage oid.)

Dit lijkt mij een veel betere oplossing dan webicons maar afschaffen. Webicons zijn juist handig als je een dynamisch icon wil maken, zoals tweakers HaTe bijvoorbeeld. Die heeft de tijd in zijn icon enz.
1. En toen reageerde jij op een nieuwspost, terwijl jouw icoon achter een login ergens staat en krijgt iedereen die het nieuws leest een popup met het verzoek om ergens in te loggen
2. Wat later vond google (of virusscanners) dat er vanaf jouw domein vreemde dingen gebeurden, en nu krijgt iedereen die dat nieuws bezoekt een 'Something is not right here!' waarschuwing.
3. Verder is het ook makkelijk om een icoon met daarin de tekst 'haha mobiele gebruiker' in een plaatje van 1G te stoppen zodat iedereen die het nieuwsbericht bezoekt dat plaatje moet downloaden.
4. En toen ging je je icoon zelf maar hosten. op je 128/32kbit/s adsl lijntje waardoor nieuwspagina's ineens 20 seconden aan het laden waren.

En ja, dit gaat ook allemaal op voor het forum en daar komen we het ook regelmatig tegen. Echter daar is de impact in het algemeen lager.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Reinier

Reinier

\o/

Dat is best een goede verklaring. Is het niet handig om iets van een uitleg op de profiel-aanpaspagina te zetten?

• yannickie111
Zit natuurlijk wat in. Maar eigenlijk zijn de icons ook niet echt nodig op de frontpage, al verhoogd het de herkenbaarheid van users wel natuurlijk...

Ik gebruik graag mijn webicon (gehost in T.net fotoalbum). Hier kan ik een gifje kwijt, (als hij niet te groot is kan dit ook in je uploaded icon). Maar ik kan ook zien hoe vaak mijn icon is "bekeken". Gewoon voor de fun :+

• Reinier

Reinier

\o/

Kan er dan geen uitzondering gemaakt worden voor webicons die in het Tweakers fotoalbum staan?

• yannickie111
Reinier schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:22:
Kan er dan geen uitzondering gemaakt worden voor webicons die in het Tweakers fotoalbum staan?
Vast wel, maar in dat geval heb je weer niet de vrijheid om icons te maken die zichzelf aanpassen. Zoals de tijd laten zien in je icon, zoals HaTe doet. En dat is toch wel een gave optie :)

• Kees
  • Laatst online: 16:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
yannickie111 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Vast wel, maar in dat geval heb je weer niet de vrijheid om icons te maken die zichzelf aanpassen. Zoals de tijd laten zien in je icon, zoals HaTe doet. En dat is toch wel een gave optie :)
Wat is erop tegen om elke minuut/5 minuten ene nieuw icoon te uploaden? (behalve dat het slecht is voor onze caches ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• yannickie111
Kees schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Wat is erop tegen om elke minuut/5 minuten ene nieuw icoon te uploaden? (behalve dat het slecht is voor onze caches ;))
Lijkt me lichtelijk arbeidsintensief :P En wij hooggeschoolde tweakers zijn duur per uur :> :+

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kunnen jullie dan wel de grootte verhogen naar meer dan 10KB? De meeste gifjes zijn groter, die van mij is bv 60KB

[ Voor 78% gewijzigd door Megamind op 23-10-2012 13:44 ]

• Reinier

Reinier

\o/

yannickie111 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:25:
[...]

Hmmm, goed punt. Misschien dat er voor hele gave gebruikers een whitelist kan komen 8)

• yannickie111
Reinier schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:05:
[...]
Hmmm, goed punt. Misschien dat er voor hele gave gebruikers een whitelist kan komen 8)
Nieuwe karma-feauture :9
Pagina: 1