[feat]Feedback nieuwe interface Frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Bij gebrek aan een algemeen feedback topic bij deze mijn op/aanmerkingen.
De nieuwe interface heeft ergens wel wat, het is ongetwijfeld even wennen.

Ik zou graag een nieuwe feature willen aanvragen.
- Kan het meuknieuws in het hoofd overzicht optioneel worden gemaakt?

Meuk nieuws bekeek ik al nooit en nu vervuilt het mijn nieuws overzicht.

Daarnaast vind ik het niet goed zicht baar welke nieuws items ik wel en niet gelezen heb.
Items die ik nog niet gelezen heb moeten er meer uitspringen. Dat rode met blauwe werkt niet.
Het oogt juist rommeliger hierdoor.
Ook is de zoekbalk te prominent aanwezig bovenaan. Ik heb liever dat ik minder ver hoef te scrollen om mijn nieuws van die dag te zien (zit hier op 15,4" widescreen laptop), dan dat de zoekbalk daar zit.
Ik ben nu bijna de helft van mijn scherm kwijt aan geen nieuws of plaatjes van items die ik toch niet altijd bekijk.

Waar is trouwens de Upcoming nieuws items heen? Had die netjes in de Karma store geactiveerd, maar die is nu foetsie...

edit: Aanvulling hierop
Waar zijn trouwens de kleurcategorieen heen waarmee je nieuws soorten kon onderscheiden?
Sluitknopje tracker mag weg. Die laat ik toch altijd wel staan. Kan wellicht via instellingen stukje geregeld worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 18-10-2012 15:48 ]

Computer says no

• tnleeuw
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09-2013
Betreffende meuk nieuws:

Ik wil die graag als aparte kolom terug hebben en weg uit het algemene nieuws overzicht!

Ik bekijk meuk nieuws juist vaak, en de nieuwe representatie maakt het moeilijk om te vinden, en moeilijk om er iets in te zien!

Heeeeeeeel slecht over nagedacht naar mijn mening!

Misschien heel cool en slim hoe het is geimplementeerd maar absoluut niet gebruikersvriendelijk!

Niet voor mij, gebruiker die er juist naar kijkt, en dus ook niet voor gebruikers die meuknieuws juist helemaal niet willen zien!

Verder, mijn feedback op het site-redesign in het algemeen: :-(

Moest dit nou echt zo nodig?

Ik open de frontpage en zie netto eigenlijk helemaal NIETS, NUL wat ik zou willen zien. Vier grote plaatjes zonder de tekst erbij die mij verteld waarom dat plaatje zo interessant is.

Ik zie niets van de lijst met nieuws berichten wanneer ik de frontpage open, zonder dat ik ga scrollen.

Alle ruimte wordt opgeslokt door elementen die slechts van secundaire waarde zijn, of wit.

Alleen als mijn scherm veel, veel hoger zou zijn zou ik op de frontpage direct zonder scrollen pas wat nieuws kunnen zien.

Eigenlijk is naar mijn gevoel de site layout nu totaal verknald. Mijn beide favoriete tech sites hebben nu onafhankelijk van elkaar hun layout compleet verknald naar mijn gevoel :-(

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is duidelijk dat er een hoop hard werk in gestoken is. Daarom vind ik het moeilijk om het te stellen, ik begrijp ook best de oriëntatie naar touch / mobility platformen als oogmerk, maar de layout ... het overzicht is weg. De incentives om middels overzicht selecties te kunnen maken. Het komt een beetje over als een standaard mobility versie van reguliere nieuws sites. En dat is toch best jammer.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om een balans te vinden, via configuratie middels instellingen bijvoorbeeld. Het is toch in het belang van de site om die balans aan te bieden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

Meekoh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:04:
Ik zou graag een nieuwe feature willen aanvragen.
Ben ik het helemaal mee eens! Ik ben ook niet geinteresseerd in meuknieuws en het werkt verwarrend dat het er nu tussen staat.
tnleeuw schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:28:
Verder, mijn feedback op het site-redesign in het algemeen: :-(

Moest dit nou echt zo nodig?

Ik open de frontpage en zie netto eigenlijk helemaal NIETS, NUL wat ik zou willen zien. Vier grote plaatjes zonder de tekst erbij die mij verteld waarom dat plaatje zo interessant is.

Ik zie niets van de lijst met nieuws berichten wanneer ik de frontpage open, zonder dat ik ga scrollen.

Alle ruimte wordt opgeslokt door elementen die slechts van secundaire waarde zijn, of wit.

Alleen als mijn scherm veel, veel hoger zou zijn zou ik op de frontpage direct zonder scrollen pas wat nieuws kunnen zien.

Eigenlijk is naar mijn gevoel de site layout nu totaal verknald. Mijn beide favoriete tech sites hebben nu onafhankelijk van elkaar hun layout compleet verknald naar mijn gevoel :-(
Het spijt me te moeten zeggen, maar ook hier ben ik het volledig mee eens... Het is allemaal goed bedoeld, en ergens heeft het design wel iets "eigentijds", maar ik heb toch sterk het gevoel dat jullie de hele site op de schop hebben gegooid zonder daar echt een geldige reden voor te hebben. Vernieuwen om de vernieuwing is nooit goed. Er is echt wat te zeggen voor "if it ain't broke, don't fix it!".
Basis UX regel: zorg dat hetgeen de gebruiker wil zien, snel te vinden is en het meest prominent op de pagina staat. Dat zijn niet een paar enorme thumbnails van nieuwsitems waarvan Tweakers vindt dat ze belangrijk zijn. Het nieuwsoverzicht zou een stuk naar boven mogen.

Verder kan ik me ook goed vinden in commentaar uit een ander topic waarin staat dat de site "te wit" is. Klinkt misschien een beetje raar, maar het is echt zo dat de helderheid van het nieuwe design een beetje too much is. Ik heb nu een ontwikkelende hoofdpijn en ik zit pas 15 minuten op de site :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Meekoh schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:04:

We willen inderdaad een mogelijkheid gaan bieden om te filteren op contenttype zodat je meukupdates uit de lijst kunt houden.
Daarnaast vind ik het niet goed zicht baar welke nieuws items ik wel en niet gelezen heb.
Items die ik nog niet gelezen heb moeten er meer uitspringen. Dat rode met blauwe werkt niet.
Het oogt juist rommeliger hierdoor.
Het verschil is mijn inziens duidelijker dan voorheen toen gelezen berichten een nauwelijks te onderscheiden gele tint hadden. Grijs vind ik in de nieuwe layout niet zo'n succes omdat het contrast laag is en items de suggestie wekken dat ze disabled zijn. Als we het onderscheid tussen ongelezen en gelezen links willen vergroten zal het paars meer richting rood moeten gaan, maar dan krijg je het probleem dat gelezen links meer gaan opvallen dan ongelezen links wat ook niet helemaal de bedoeling is.
Ook is de zoekbalk te prominent aanwezig bovenaan. Ik heb liever dat ik minder ver hoef te scrollen om mijn nieuws van die dag te zien (zit hier op 15,4" widescreen laptop), dan dat de zoekbalk daar zit.
Ik ben nu bijna de helft van mijn scherm kwijt aan geen nieuws of plaatjes van items die ik toch niet altijd bekijk.
Het is een bewuste keuze om het zoekveld prominent weer te geven. De ruimte die we kunnen winnen door het zoekveld kleiner weer te geven is minimaal. Het heeft geen enkele zin om daar ruimte te gaan zoeken.
Waar is trouwens de Upcoming nieuws items heen? Had die netjes in de Karma store geactiveerd, maar die is nu foetsie...
Sommige features uit de karmastore niet nog niet beschikbaar of bestaan niet in de nieuwe layout.
Waar zijn trouwens de kleurcategorieen heen waarmee je nieuws soorten kon onderscheiden?
Sluitknopje tracker mag weg. Die laat ik toch altijd wel staan. Kan wellicht via instellingen stukje geregeld worden?
De kleuren van de categorieën zijn verdwenen omdat ze botsten met de huisstijl. Dat sluitknopje in de tracker is handig voor andere gebruikers die de tracker wel een keer willen sluiten ;) .
Kajel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Het spijt me te moeten zeggen, maar ook hier ben ik het volledig mee eens... Het is allemaal goed bedoeld, en ergens heeft het design wel iets "eigentijds", maar ik heb toch sterk het gevoel dat jullie de hele site op de schop hebben gegooid zonder daar echt een geldige reden voor te hebben. Vernieuwen om de vernieuwing is nooit goed. Er is echt wat te zeggen voor "if it ain't broke, don't fix it!".
We zijn dit project niet begonnen om maar gewoon wat te veranderen. Er hebben een aantal fundamentele veranderingen plaatsgevonden zoals de invoering van de nieuwe taxonomie en de nieuwe onderwerpomgevingen. We hoorden vaak de klacht dat Tweakers onoverzichtelijk was en een informatie-overload bij de gebruikers veroorzaakte. Dat hebben we aangepakt.
Basis UX regel: zorg dat hetgeen de gebruiker wil zien, snel te vinden is en het meest prominent op de pagina staat. Dat zijn niet een paar enorme thumbnails van nieuwsitems waarvan Tweakers vindt dat ze belangrijk zijn. Het nieuwsoverzicht zou een stuk naar boven mogen.
Om die reden vind je kernbestemmingen zoals Nieuws, Reviews, Video en Vraag & Aanbod nu direct terug in de navigatie. Nieuws is nog steeds prima te vinden op de frontpage. Scrollen kost weinig moeite met moderne muizen en touchpads.

De enige zinvolle verticale ruimtebesparing die we kunnen doen op de frontpage is het weghalen van de tabs met de segmenten. Dat heeft ook weer veel nadelen. Die tabs laten bijvoorbeeld duidelijk zien over welke onderwerpen Tweakers schrijft en hoewel de inhoud momenteel nog niet erg sterk is bieden ze wel veel kansen voor de toekomst om onderwerpen nog wat beter toegankelijk te maken.

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

Ik lees in het topic over het "te witte" karakter van het design ook al dat jij vindt dat de bezoekers maar moeten wennen/zich moeten aanpassen aan jullie nieuwe design. Ik denk dat je een heel gevaarlijk pad inslaat daarmee. Ik weet dat Tweakers je geestekindje is Femme, maar je neemt nu zo'n typische developer-houding aan van "Wij hebben het gebouwd dus we hebben gelijk". Heel jammer.
Ik heb niet het idee dat Tweakers openstaat voor kritieken, en dat is helaas al jaren zo en wordt nu weer bevestigd.

Ook is het echt niet slim om een product te vernieuwen waarbij je een heel deel van de bestaande functionaliteit eruit haalt met de boodschap "dat bouwen we later wel weer terug". Je bezoekers verwachten er niet op functionaliteit op achteruit te gaan.

Er is gewoon te weinig nagedacht over het uitbrengen van T 7.0.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bij gebrek aan een algemeen feedback topic bij deze mijn op/aanmerkingen.
Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang

Laten we de discussie niet teveel versnipperen. Daarbij is LD bedoelt voor bugs, niet voor dit soort discussies :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.