Niemand een idee?
Ik denk dat jij beter af bent met twee losse dashcams. De huidige modellen die deels aan jouw eisen voldoen zijn kwalitatief echt ondermaats vergeleken met twee losse cams. Die BlackVue bijv. heeft na wat googlewerk nogal wat bitrate-problemen en dat is dan nog een van de betere oplossingen.
Nee, merp!
Twee losse dashcams lijkt mij inderdaad beter. Op dashcamtalk is eigenlijk geen enkele dual-cam die goede beeldkwaliteit geeft. En dan heb je ook nog het probleem dat de camera welke naar achteren moet opnemen weinig zicht op achter heeft.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dank heren. Tot die conclusie was ik stiekem ook al gekomen. Ik denk dat de Mobius oplossing het gaat worden. Ik zal denk ik een verlengkabeltje scoren om de lens wat weggewerkt te mounten (mogelijk zelf een case 3D laten printen daarvoor) en de rest van het kastje ergens anders.
Mobius schijnt qua bitrate het ook erg goed te doen.
Zal wel even duren, maar als het klaar is zal ik wat foto's posten.
[ Voor 9% gewijzigd door dangerpaki op 09-05-2014 08:05 ]
Met de mobius krijg je al een hele compacte case. Dus zelf een case maken is onnodig. Je moet wel een compacte (plak)houdertje gaan halen wil je het "onzichtbaar" plaatsen.dangerpaki schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:05:
Dank heren. Tot die conclusie was ik stiekem ook al gekomen. Ik denk dat de Mobius oplossing het gaat worden. Ik zal denk ik een verlengkabeltje scoren om de lens wat weggewerkt te mounten (mogelijk zelf een case 3D laten printen daarvoor) en de rest van het kastje ergens anders.
Hier een gevalletje "zoek de mobius"

spoiler:

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Daar zie je 'm inderdaad vrijwel niet. Komt mede door de hoek van de foto, maar het is een nette oplossing als ik het zo zie
Nee, merp!
Yup die mobius was bijna niet te zien, ik zag voor de spoiler foto's alleen dat witte stukje plakband doorschemeren.
Ik zat zelf te denken om met een verlengkabeltje de lens te monteren aan de voorruit net onder m'n binnenspiegel. Had het idee om daar dan een case voor te maken zodat het vrijwel onzichtbaar onder het plakgedeelte van de binnenpsiegel zou komen.
Maar mooie oplossing zo op deze manier. Hoeveel GB kaartje heb je erin zitten. Ik hoor wisselende verhalen. Waaronder ook dat 64GB kaartjes gewoon wel werken.
Ik zat zelf te denken om met een verlengkabeltje de lens te monteren aan de voorruit net onder m'n binnenspiegel. Had het idee om daar dan een case voor te maken zodat het vrijwel onzichtbaar onder het plakgedeelte van de binnenpsiegel zou komen.
Maar mooie oplossing zo op deze manier. Hoeveel GB kaartje heb je erin zitten. Ik hoor wisselende verhalen. Waaronder ook dat 64GB kaartjes gewoon wel werken.
In de mijne (DOD LS430W) past officieel maximaal een 32GB kaartje, maar zolang het maar een Class 10+ kaart is, werkt een 64GB kaart ook wel. Dat zal in die Mobius ook wel zo zijn gok ik.
Nee, merp!
Nee. In het echt ook niet, of je moet gaan bukken om te zien. Zolang je blijvend hoger is dan de binnenspeel zie je het niet.PauseBreak schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:23:
Daar zie je 'm inderdaad vrijwel niet. Komt mede door de hoek van de foto, maar het is een nette oplossing als ik het zo zie
Je ziet zelfs de plakhouder niet omdat ik deze heb geplakt op het plastic van de regensensor.
64GB werkt ook, maar je moet er niet mee updaten. Dat gaat niet goed werd er gezegd op dashcamtalk. Ik hou het zelf gewoon op 32GB. Lekker goedkoop.PauseBreak schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:33:
In de mijne (DOD LS430W) past officieel maximaal een 32GB kaartje, maar zolang het maar een Class 10+ kaart is, werkt een 64GB kaart ook wel. Dat zal in die Mobius ook wel zo zijn gok ik.
Ter vergelijk mijn dashcam met zuignap. Er zit ook een oplossing bij met 3M-tape, maar die heb ik nog niet ingebouwd. Daardoor hangt de dashcam nu wat lager dan ik eigenlijk zou willen 

Met de tape-oplossing hangt de dashcam precies achter de binnenspiegel en zie je het ding dus ook eigenlijk niet meer, tenzij je er echt naar op zoek gaat. Nu zie je 'm als je even goed kijkt in je binnenspiegel, mede doordat de zuignap vrij opvallend is qua formaat.

Met de tape-oplossing hangt de dashcam precies achter de binnenspiegel en zie je het ding dus ook eigenlijk niet meer, tenzij je er echt naar op zoek gaat. Nu zie je 'm als je even goed kijkt in je binnenspiegel, mede doordat de zuignap vrij opvallend is qua formaat.
Nee, merp!
PauseBreak schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:33:
Dank beiden! Ik wil zelf voor 64GB gaan omdat ik eigenlijk de Mobius in z'n motion stand wil zetten en ook aanlaten als de auto geparkeerd staat. Laatst iemand namelijk tegen de auto aangereden en daarna weggereden. Dan baal je best. Schade viel wel mee. Maar toch. Als die op deze wijze te verhalen is is het wel handig.kmf schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:55:
[...]
64GB werkt ook, maar je moet er niet mee updaten. Dat gaat niet goed werd er gezegd op dashcamtalk. Ik hou het zelf gewoon op 32GB. Lekker goedkoop.
@pausebreak: laat je hem ook zitten als je auto geparkeerd staat? Dat wil ik namelijk doen. En volgens mij staat dat in een groot deel van Nederland (helaas) gelijk aan een raam aan diggelen.
Ik zou de letters/logo's op de camera ook nog ff afplakken met zwarte tape. Dan valt het apparaat minder opPauseBreak schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:29:
[..]
offtopic:
Grunn ftw!
Grunn ftw!
Ik weet niet of het wel zo nuttig is, dat motionparkeerstand. Ik bedoel, je moet maar net geluk hebben dat iemand je van voren of achteren aanrijdt. Maar ik denk altijd dat de meeste parkeerschade gebeurt aan de zijkanten.dangerpaki schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:07:
[...]
[...]
Dank beiden! Ik wil zelf voor 64GB gaan omdat ik eigenlijk de Mobius in z'n motion stand wil zetten en ook aanlaten als de auto geparkeerd staat. Laatst iemand namelijk tegen de auto aangereden en daarna weggereden. Dan baal je best. Schade viel wel mee. Maar toch. Als die op deze wijze te verhalen is is het wel handig.
@pausebreak: laat je hem ook zitten als je auto geparkeerd staat? Dat wil ik namelijk doen. En volgens mij staat dat in een groot deel van Nederland (helaas) gelijk aan een raam aan diggelen.
En is 32GB niet genoeg voor een nachtje?
Ik laat de mobius wel gewoon in de auto trouwens. je ziet het van buiten echt niks van.
pricewatch: Mio MiVue 338
Zou dit een leuke dashcam zijn? Heb nu dat ding van de Action maar de beeldkwaliteit is echt ruk. Het geluid is prima maar daar doen wij het niet voor
Zou dit een leuke dashcam zijn? Heb nu dat ding van de Action maar de beeldkwaliteit is echt ruk. Het geluid is prima maar daar doen wij het niet voor
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee, ik haal 'm eruit. De kans dat je iemand filmt die tegen je auto aanrijdt is verwaarloosbaar. Bovendien staat mijn auto normaliter geparkeerd in een particuliere parkeergarage waar je enkel in kunt met een keycard. Het risico op een ongelukje terwijl de auto geparkeerd staat is voor mij bijna nihil.dangerpaki schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:07:
[...]
Zou kunnen, maar voorlopig hou ik het zo. Als je op de snelweg rijdt dan vallen die letters niet heel erg op. Scheelt ook dat ik voorruitverwarming heb, daardoor is het sowieso lastiger om naar binnen te kijken door de voorruitThinkPadd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Ik zou de letters/logo's op de camera ook nog ff afplakken met zwarte tape. Dan valt het apparaat minder op
offtopic:
Grunn ftw!
offtopic:
Haha, ja, de parkeervergunning zegt genoeg
Haha, ja, de parkeervergunning zegt genoeg
Nee, merp!
Je hebt gelijk dat vaak toch de schade aan de zijkant zit. Maar de mijne staat in een garage waar er iemand tegen aan is gereden. En dan kunnen ze eigenlijk alleen maar vanaf de voorzijde er tegen aan rijden. De zijkant weet ik ook gewoon wie er hoort te staan. Dus schade aan mijn auto en zijn auto wat overeenkomt dan is het prima. Maar ja het is weer net voor die ene keer dat als je buiten staat een of andere sjaak net teveel naar achteren of voren rijdt.kmf schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:47:
[...]
Ik weet niet of het wel zo nuttig is, dat motionparkeerstand. Ik bedoel, je moet maar net geluk hebben dat iemand je van voren of achteren aanrijdt. Maar ik denk altijd dat de meeste parkeerschade gebeurt aan de zijkanten.
En is 32GB niet genoeg voor een nachtje?
Ik laat de mobius wel gewoon in de auto trouwens. je ziet het van buiten echt niks van.
Bij mij helaas toch in de parkeergarage schade opgelopen vandaar dat ik zo gericht ben op het erin laten zitten van de camera.PauseBreak schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:32:
[...]
Nee, ik haal 'm eruit. De kans dat je iemand filmt die tegen je auto aanrijdt is verwaarloosbaar. Bovendien staat mijn auto normaliter geparkeerd in een particuliere parkeergarage waar je enkel in kunt met een keycard. Het risico op een ongelukje terwijl de auto geparkeerd staat is voor mij bijna nihil.
Voor dat geld ben ik blij dat ik gegaan ben voor een action camera. Goed, breed beeld. Veelzijdiger en goedkoper.Touchdomex schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:32:
pricewatch: Mio MiVue 338
*toch maar niet*
[ Voor 94% gewijzigd door kmf op 13-05-2014 09:09 ]
Ik heb sinds een maand of 2 een "Mini 0801 Ambarella" .

Een mooi klein apparaatje wat je prima achter je spiegel kan plakken en dan volledig uit het zicht is. Neemt op in full hd en heeft 8gb intern geheugen en een uitbreidbare mini sd slot waar je 32gb in kan stoppen. Effectief kom je dan op ongeveer 5 uur full HD video die op die 32gb past kwam ik achter. Nadat de kaart vol is worden de oudste opnames weer overschreven, wat hartstikke netjes werkt. Ook zit er een gps ontvanger in de voet die op de ruit wordt geplakt (is ook zonder gps te verkrijgen). Ook dat werkt prima, hetzij met een seconde of 2 vertraging tov het beeld wat opgenomen wordt.
Ik heb zelf een Parrot carkit die ook een ipod aansluiting heeft die met het contact geschakeld is. Zodra de Parrot aangaat, gaat de dashcam aan en begint direct met opnemen. Zet ik het contact uit dat stopt de opname met een kleine vertraging. Precies zoals ik wens.
Filmpjes en plotting van de GPS coordinaten in google maps kan met een te downloaden programma

In totaal was ik nog geen 100 euro (ex SD kaartje) kwijt voor deze dashcam.
De review op basis waarvan ik deze dashcam gekocht heb staat op youtube. Daar zie je ook voorbeeldbeelden en een demo van de software
YouTube: REVIEW: Mini DVR 0801 The Smallest 1080p LCD Car Dash Cam with Ambarella A2S60 - Best Mini Car Cam
Ik ben er heel tevreden mee in ieder geval.
Er zijn wat mensen die klagen over de glare van de voorruit die zorgt dat de beelden slechter worden. Er zijn mensen die een polarisatiefilter erop zetten die dit in z'n geheel verhelpt. Leuke dashcam met een prima community erachter dus.

Een mooi klein apparaatje wat je prima achter je spiegel kan plakken en dan volledig uit het zicht is. Neemt op in full hd en heeft 8gb intern geheugen en een uitbreidbare mini sd slot waar je 32gb in kan stoppen. Effectief kom je dan op ongeveer 5 uur full HD video die op die 32gb past kwam ik achter. Nadat de kaart vol is worden de oudste opnames weer overschreven, wat hartstikke netjes werkt. Ook zit er een gps ontvanger in de voet die op de ruit wordt geplakt (is ook zonder gps te verkrijgen). Ook dat werkt prima, hetzij met een seconde of 2 vertraging tov het beeld wat opgenomen wordt.
Ik heb zelf een Parrot carkit die ook een ipod aansluiting heeft die met het contact geschakeld is. Zodra de Parrot aangaat, gaat de dashcam aan en begint direct met opnemen. Zet ik het contact uit dat stopt de opname met een kleine vertraging. Precies zoals ik wens.
Filmpjes en plotting van de GPS coordinaten in google maps kan met een te downloaden programma

De review op basis waarvan ik deze dashcam gekocht heb staat op youtube. Daar zie je ook voorbeeldbeelden en een demo van de software
YouTube: REVIEW: Mini DVR 0801 The Smallest 1080p LCD Car Dash Cam with Ambarella A2S60 - Best Mini Car Cam
Er zijn wat mensen die klagen over de glare van de voorruit die zorgt dat de beelden slechter worden. Er zijn mensen die een polarisatiefilter erop zetten die dit in z'n geheel verhelpt. Leuke dashcam met een prima community erachter dus.
Waar heb je die vandaan?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb ´m bij e-prance op Ebay gekocht. Was toen nog 108 dollar, nu inmiddels 117 dollar.
http://www.ebay.com/itm/M...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Deze is zonder interne 8gb maar met GPS, die is nu 105 dollar. Scheelde toen in totaal geloof ik iets van 4 dollar, daarom ben ik voor de versie met intern geheugen gegaan. Kan toch handig zijn in bepaalde gevallen.
http://www.ebay.com/itm/M...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Deze is zonder interne 8gb maar met GPS, die is nu 105 dollar. Scheelde toen in totaal geloof ik iets van 4 dollar, daarom ben ik voor de versie met intern geheugen gegaan. Kan toch handig zijn in bepaalde gevallen.
[ Voor 25% gewijzigd door theHoff op 15-05-2014 14:15 ]
Ik heb ongelooflijk pech. Vorige week heeft iemand weer een kleine lak schade veroorzaakt toen mijn auto op de parkeerplaats geparkeerd stond. Buurvrouw zag de aanrijding gebeuren en meneer wilde weg rijden. Ik rende meteen het huis uit in mijn pyjama. Hem aangesproken en deed alsof hij van niets wist.
Dit is nou de zoveelste keer dat iemand tegen mijn auto aanrijd en wilde weg rijden. Ik ben op zoek naar een camera voor opname van 24/7 maar de meeste hebben beperkingen voor geheugenkaarten.
Verschillende webshops bekeken, maar die hebben geen camera's voor 24/7 opname
Dit is nou de zoveelste keer dat iemand tegen mijn auto aanrijd en wilde weg rijden. Ik ben op zoek naar een camera voor opname van 24/7 maar de meeste hebben beperkingen voor geheugenkaarten.
Bij de volgende kleine lakschade kun je dan later de beelden bekijken en zie je bijvoorbeeld 12 auto's in de buurt van jou auto komen en gaan. Van die 12 auto's kun je van 6 het nummerbord lezen. En dan?MrJames schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:46:
Ik heb ongelooflijk pech. Vorige week heeft iemand weer een kleine lak schade veroorzaakt toen mijn auto op de parkeerplaats geparkeerd stond. Buurvrouw zag de aanrijding gebeuren en meneer wilde weg rijden. Ik rende meteen het huis uit in mijn pyjama. Hem aangesproken en deed alsof hij van niets wist.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Je hebt wel een punt, maar als iemand één van de kanten raakt dan zou je ook de schade van de andere auto kunnen zien + de lak kleur van mijn auto die er meestal ook op zit.argro schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:04:
[...]
Bij de volgende kleine lakschade kun je dan later de beelden bekijken en zie je bijvoorbeeld 12 auto's in de buurt van jou auto komen en gaan. Van die 12 auto's kun je van 6 het nummerbord lezen. En dan?
Zo'n camera garandeert niets maar er is wel een kans dat het eea op beeld is.
Als je dan wel de juiste linkt en niet de oude versie zonder 8gb intern geheugen. Daarnaast komt deze uit de USA dus gegarandeerd import kosten. Daarnaast snap ik niet hoe 105 dollar duurder is dan de 136 dollar die jij linkt maarja.Appleman schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:03:
http://www.ebay.com/itm/H...%3D10%26sd%3D121173276417
Hier stukken goedkoper.
Daarnaast als jij schade hebt en op je camera tikt iemand je auto daar aan (zul je zien omdat je bij een significante tik die over het algemeen schade veroorzaken de auto en dus camera toch iets bewegen) heel makkelijk geld kunt verhalen.MrJames schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:29:
[...]
Je hebt wel een punt, maar als iemand één van de kanten raakt dan zou je ook de schade van de andere auto kunnen zien + de lak kleur van mijn auto die er meestal ook op zit.
Zo'n camera garandeert niets maar er is wel een kans dat het eea op beeld is.
Waarom zou je dit ding willen en niet een Mobius. Die staat bekend om z'n betere beeldkwaliteit om zijn hogere bitrate. Nog kleiner ook dan dit ding. Gewoon in Nederland te bestellen.theHoff schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:30:
[...]
Als je dan wel de juiste linkt en niet de oude versie zonder 8gb intern geheugen. Daarnaast komt deze uit de USA dus gegarandeerd import kosten. Daarnaast snap ik niet hoe 105 dollar duurder is dan de 136 dollar die jij linkt maarja.
Misschien omdat de mobius geen scherm, gps of g-sensor heeft? Ik heb ook een mobius, maar de heeft ook z'n beperkingen hoor.dangerpaki schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:22:
[...]
[...]
Waarom zou je dit ding willen en niet een Mobius. Die staat bekend om z'n betere beeldkwaliteit om zijn hogere bitrate. Nog kleiner ook dan dit ding. Gewoon in Nederland te bestellen.
http://www.1dayfly.com/nl/nl/
Hoe is dit model die vandaag te koop is? Hij is 30 euro dus dat valt wel mee
Hoe is dit model die vandaag te koop is? Hij is 30 euro dus dat valt wel mee
Begrijpelijk, maar ik zou zelf willen als ik een camera hang dat ik dan ook daadwerkelijk het meest aan de beelden heb. Camera een keer goed uitrichten en dan laten hangen. Als er tijdens het rijden wat gebeurt kan je toch bijna altijd aan de omgeving zien waar je was. G-sensor inderdaad niet aanwezig, als je die per se wilt hebben dan voldoet de Mobius niet.kmf schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:46:
[...]
Misschien omdat de mobius geen scherm, gps of g-sensor heeft? Ik heb ook een mobius, maar de heeft ook z'n beperkingen hoor.
Valt tegen. Ik dacht dat ook, maar die GPS-coördinaten helpen echt gigantisch. Die hoeven trouwens niet in beeld te staan bij de LS430W, maar het is wel zo makkelijk als ik ff snel iets terug wil kijken ipv met de DOD PlayerAls er tijdens het rijden wat gebeurt kan je toch bijna altijd aan de omgeving zien waar je was.
Nee, merp!
Dat is ook mijn puntdangerpaki schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:22:
[...]
Daarnaast als jij schade hebt en op je camera tikt iemand je auto daar aan (zul je zien omdat je bij een significante tik die over het algemeen schade veroorzaken de auto en dus camera toch iets bewegen) heel makkelijk geld kunt verhalen.
[...]
Waarom zou je dit ding willen en niet een Mobius. Die staat bekend om z'n betere beeldkwaliteit om zijn hogere bitrate. Nog kleiner ook dan dit ding. Gewoon in Nederland te bestellen.
De afgelopen dagen naar de Blackvue DR550GW-2CH gekeken. Mooi ding maar voor zo'n prijs kaartje verwacht men wel een hogere bitrate. Front camera 6 mbps rear 2 mbps

Met de custom firmware zou het mogelijk zijn de bitrate te verhogen maar fw schijnt buggy te zijn.
Hier onder front camera, bitrate 12 Mbps
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bG5Im2pFYpo]
Klinkt allemaal mooi, maar alle sample clips die ik zie zijn hakkerig/niet vloeiend.theHoff schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:50:
Ik heb sinds een maand of 2 een "Mini 0801 Ambarella" .
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat bij jou dus ook?
Heb er ook een tijd naar gekeken. Maar haakte inderdaad ook af op de bitrate. Verder mooi uitgebreid ding. Maar die fornt camera is dan wel nog redelijk. Alleen dat ding voor achterin is echt nog slechter. En voor die prijs verwacht ik wel meer. Heb zelf besloten om uiteindelijk gewoon 2x een Mobius te nemen. Ben er nog niet aan toegekomen. Zal binnenkort wel gebeuren.MrJames schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:50:
[...]
Dat is ook mijn punt![]()
De afgelopen dagen naar de Blackvue DR550GW-2CH gekeken. Mooi ding maar voor zo'n prijs kaartje verwacht men wel een hogere bitrate. Front camera 6 mbps rear 2 mbps![]()
Met de custom firmware zou het mogelijk zijn de bitrate te verhogen maar fw schijnt buggy te zijn.
[video]
Enige misser is natuurlijk dat de Mobius niet echt een scherm heeft. Wel video out. Ben sowieso bezig met het verzinnen hoe ik in mijn auto een mooi systeempje ga zetten in de 2-din ruimte. Meeste touchscreens hebben wel nog een extra input. Daar zou mijn Mobius op kunnen eventueel.
De camera voor achterin is een 720p.dangerpaki schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Heb er ook een tijd naar gekeken. Maar haakte inderdaad ook af op de bitrate. Verder mooi uitgebreid ding. Maar die fornt camera is dan wel nog redelijk. Alleen dat ding voor achterin is echt nog slechter. En voor die prijs verwacht ik wel meer. Heb zelf besloten om uiteindelijk gewoon 2x een Mobius te nemen. Ben er nog niet aan toegekomen. Zal binnenkort wel gebeuren.
Enige misser is natuurlijk dat de Mobius niet echt een scherm heeft. Wel video out. Ben sowieso bezig met het verzinnen hoe ik in mijn auto een mooi systeempje ga zetten in de 2-din ruimte. Meeste touchscreens hebben wel nog een extra input. Daar zou mijn Mobius op kunnen eventueel.
Heb ook naar de mobius gekeken maar ben op zoek naar een systeem voor 24/7 opname met 2 camera's en iphone ondersteuning.
Volgens een russische forum, komt pitasoft in Juni met een nieuwe Blackvue camera.
De Blackvue DR750LW-2CH. Krijgt volgens de berichten een touchscherm van 4 inch en 2 camera's. Mogelijke prijs in Zuid-Korea, 400 $.
Hoop dat ze van de microsd afgaan en normale sd gebruiken.

Jup, maar als je dat 24/7 in je auto hangt dan (weet niet waar je woont) garandeert dat in ieder geval in de Randstad dat je de volgende dag een ingeslagen ruit terug vindt maar geen camera of camerabeelden.
Ik heb er zelf ook over zitten nadenken hoor. Maar het heeft ook nadelen en heel lastig om het goed te realiseren.
Ik heb er zelf ook over zitten nadenken hoor. Maar het heeft ook nadelen en heel lastig om het goed te realiseren.
[ Voor 22% gewijzigd door dangerpaki op 26-05-2014 13:52 ]
Yep, woon in de randstad. De tweede dag autoruit ingeslagen en gesloten. Zie het al voor me 
Heb sinds kort een Raspberry Pi en die gebruik ik voor XBMC. Kwam op het idee om zelf iets in elkaar te zetten. Na even gegoogld heb, ben ik een dashcam project tegen gekomen. Zeer interessant.
http://www.dreamgreenhouse.com/projects/2013/picar/
Heb sinds kort een Raspberry Pi en die gebruik ik voor XBMC. Kwam op het idee om zelf iets in elkaar te zetten. Na even gegoogld heb, ben ik een dashcam project tegen gekomen. Zeer interessant.
http://www.dreamgreenhouse.com/projects/2013/picar/
[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 26-05-2014 14:06 ]
Tja. ik weet het zo nog niet hoor. Als het eenmaal hangt, dan heb je geen scherm meer nodig natuurlijk. Je gaat niet elke keer in het scherm kijken immers. Dus is dat wel een gemis?dangerpaki schreef op maandag 26 mei 2014 @ 08:57:
[...]
Heb er ook een tijd naar gekeken. Maar haakte inderdaad ook af op de bitrate. Verder mooi uitgebreid ding. Maar die fornt camera is dan wel nog redelijk. Alleen dat ding voor achterin is echt nog slechter. En voor die prijs verwacht ik wel meer. Heb zelf besloten om uiteindelijk gewoon 2x een Mobius te nemen. Ben er nog niet aan toegekomen. Zal binnenkort wel gebeuren.
Bij het inregelen heb ik gewoon even de mobius in webcammodus aan een laptop hangen om de juiste hoek te vinden. Daarna altijd zo gelaten. En in geval van iets interessants, de SD-kaart eruit pulken.
(ik heb wel voor gezorgd dat ik net het rode ledje kan zien tijdens het rijden. Om soms toch effe te checken of het nog draait)
Ik heb er geen last van in ieder geval.Opperpanter2 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:47:
[...]
Klinkt allemaal mooi, maar alle sample clips die ik zie zijn hakkerig/niet vloeiend.
Is dat bij jou dus ook?
Heeft iemand al gekeken naar Mini 0803 Ambarella ?
Kenmerken:
* Ingebouwde GPS module
* Ingebouwd 32Gb intern geheugen
* HDMI HD audio/video uitgang
* USB 2.0 (High speed)
* Micro SD card TF tot 32GB mogelijk
* Full HD
* Resolutie 1296p
* 135 graden breedbeeldhoek
* Video in .MOV formaat
* Ambarella A7LA50D chipset
* WDR: Technologie welke de foto/video kwaliteit stabiel houdt in zowel zeer lichte of donkere omstandigheden (zie onderstaand voorbeeld)
* LDWS: Lane Departure Warning System, deze waarschuwt bij het overschrijden van de wegbelijning bij snelheden boven de 40km/h.
Kenmerken:
* Ingebouwde GPS module
* Ingebouwd 32Gb intern geheugen
* HDMI HD audio/video uitgang
* USB 2.0 (High speed)
* Micro SD card TF tot 32GB mogelijk
* Full HD
* Resolutie 1296p
* 135 graden breedbeeldhoek
* Video in .MOV formaat
* Ambarella A7LA50D chipset
* WDR: Technologie welke de foto/video kwaliteit stabiel houdt in zowel zeer lichte of donkere omstandigheden (zie onderstaand voorbeeld)
* LDWS: Lane Departure Warning System, deze waarschuwt bij het overschrijden van de wegbelijning bij snelheden boven de 40km/h.
Ook hier wordt er voor een dashcam gekeken, waarbij het een kwestie van 'fit and forget' moet zijn. Ik zoek dus vooral een kleine, en mijn oog is op de volgende camera gekomen: http://www.ebay.com/itm/M...Degree-lens-/121305344673
Ik heb de Novatek 0801 camera een aantal keer voorbij zien komen, dus dit moet een redelijk deal zijn toch?
Ik heb de Novatek 0801 camera een aantal keer voorbij zien komen, dus dit moet een redelijk deal zijn toch?
Ter info. Vandaag op iBood:
Quintezz Full HD Dashcam+ met 140° ultragroothoeklens en G-sensor
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Hoe is die?bReChThOu schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:19:
Ter info. Vandaag op iBood:
Het ding filmt. Meer moet je er niet van verwachten als ik zo eens op internet kijk
Nee, merp!
Dan is het een NopePauseBreak schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:16:
[...]
Het ding filmt. Meer moet je er niet van verwachten als ik zo eens op internet kijk
Geen russiandomex filmpjes
Ik was op zoek naar een goede dashcam, maar vind het nogal zonde om 2 apparaten op je dashboard te moeten plakken. Je Mobiel voor navigatie plus de dashcam.
Dit filmpje geeft weer dat het moet kunnen. Alleen gebruikt deze persoon Navigatie + Standaard Video App. Voor de rechter is dat misschien iets lastiger zonder tijdsaanduiding en snelheid in beeld te hebben. Maar het is al een hele goede stap.
Maar vandaag viel mijn oog op deze app van Sygic. Helaas geeft deze app slechts snelheidswaarschuwingen en geen navigatie naast de dashcam.
Heeft iemand al een werkende Smartphone met Navigatie en Dashcam oplossing?
PS, wellicht dat dit niet geheel on-topic is. Ik maak graag een nieuw topic aan als deze vraag hier ongewenst is.
Dit filmpje geeft weer dat het moet kunnen. Alleen gebruikt deze persoon Navigatie + Standaard Video App. Voor de rechter is dat misschien iets lastiger zonder tijdsaanduiding en snelheid in beeld te hebben. Maar het is al een hele goede stap.
Maar vandaag viel mijn oog op deze app van Sygic. Helaas geeft deze app slechts snelheidswaarschuwingen en geen navigatie naast de dashcam.
PS, wellicht dat dit niet geheel on-topic is. Ik maak graag een nieuw topic aan als deze vraag hier ongewenst is.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Er zijn verschillende dashcamapps, zoals Google Play: DailyRoads Voyager
Als het goed is kan deze gewoon op de achtergrond draaien terwijl je je navigatie op de voorgrond gebruikt.
Als het goed is kan deze gewoon op de achtergrond draaien terwijl je je navigatie op de voorgrond gebruikt.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Het nadeel van het gebruiken van je telefoon als dashcam is dat je een enorm beperkt beeld krijgt. Je mist gewoon heel veel informatie.
Nee, merp!
ja. en je moet ook maar niet vergeten effe je telefoon te laten opnemen... na x keer doe je dat ook niet meer en juist dan mis je dat mooie moment.
DOD, absoluut DOD!
Goede beeldkwaliteit (beter ben ik ze persoonlijk nog niet tegengekomen)
Hier goed te bestellen:
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina
Is een man die top service levert, doet het er eigenlijk een beetje bij als hobby. Hij vindt dashcams leuk, hoeft hier niet van te leven en levert echt goede kwaliteit.
Een jaar geleden een DOD LS300W van hem gekocht.
Niets dan lof over de camera en de verkoper "Rene"!!
Dit is mijn DOD (wetende dat youtube aardig comprimeert) zet hem wel even op 1080p
Goede beeldkwaliteit (beter ben ik ze persoonlijk nog niet tegengekomen)
Hier goed te bestellen:
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina
Is een man die top service levert, doet het er eigenlijk een beetje bij als hobby. Hij vindt dashcams leuk, hoeft hier niet van te leven en levert echt goede kwaliteit.
Een jaar geleden een DOD LS300W van hem gekocht.
Niets dan lof over de camera en de verkoper "Rene"!!
Sorry, ieder zijn ding, maar die kijkhoek is echt ruk!EektheMan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:12:
Ik was op zoek naar een goede dashcam, maar vind het nogal zonde om 2 apparaten op je dashboard te moeten plakken. Je Mobiel voor navigatie plus de dashcam.
Dit is mijn DOD (wetende dat youtube aardig comprimeert) zet hem wel even op 1080p
[ Voor 57% gewijzigd door BlakHawk op 14-07-2014 17:11 ]
Gietseren toevallig mijn iPhoen even gebruikt als soort van dashcam, om al facetimend door een mij onbekende stad geloodst te worden. Het gaat wel, maar zoals hierboven gezegd : kijkhoek = ruk
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ja joh, dat wil je echt niet...dodge_911 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:32:
Gietseren toevallig mijn iPhoen even gebruikt als soort van dashcam, om al facetimend door een mij onbekende stad geloodst te worden. Het gaat wel, maar zoals hierboven gezegd : kijkhoek = ruk
Voor 120 eurootjes heb je veel betere kwaliteit beeld, betere kijkhoek en belangrijker:
Nooit meer loshalen, lekker laten zitten, nooit opnieuw "stellen" van je beeld.
Dat is ook wat waard...
Niet echt veel animo hier voor dashcams, lijkt...
Ik heb zelf vorig jaar een vakantie naar Roemenie gedaan en wilde daarom graag een dashcam om het e.e.a. vast te leggen. Daarnaast kom je op de weg wat tegen en heb je wel vaker "leuke" situaties...
Je hebt natuurlijk de standaard Kruitvat dashcams, in de prijsklasse van 30-60 euro, maar ik wilde zelf net wat beters. Ondanks dat die dingen "Full HD" zijn, geven ze een erg wazig beeld in verhouding tot een hogere prijsklasse.
Voor mij stond beeldkwaliteit voorop, het liefste ook met GPS, maar eigenlijk was 130 euro mijn max.
Ik had toen wat filmpjes van de DOD gezien en die waren erg mooi. Je had de DOD branded camera's en de non-DOD branded camera's.
Ik heb de DOD LS300W en de non DOD versie heet de GT300W. In principe is het exact dezelfde camera. Echter, de uitval is groter dan bij de DOD. Deze ondergaan een fabriekstest-programma, de GT niet, die gaat zo van de lopende band de doos in. De firmware van de Dod en de GT is iets verschillend. De Dod loopt net altijd iets voor.
Maar goed, dit was een jaar geleden, toen kocht ik de LS300W nog voor 160 euro... De opvolger van de LS300W is de LS330W in ieder geval GPS voorbereiding heeft, je kunt achteraf een GPS module koppelen. En belangrijker: een stuk goedkoper
Voor rond de 120 euro is de LS330W van jou...
Daarmee is de hoger geplaatste LS430W (met ingebouwde GPS) ook een stukje goedkoper geworden, vandaag de dag te bestellen voor rond de 150 euro...
Bericht van de man waar ik hem heb gekocht:
In juli begint de productie van de DOD LS460W, dwz in augustus zou levering in Nederland kunnen plaatsvinden. De camera gaat ongeveer 199 euro kosten.Dus meer dan de LS430W. Het verschil is de Sony Exmor-sensor, die gaat van 900 asa (huidige) naar 3600 ASA. In lichtgevoeligheid dus een stap vooruit.
Voor de rest blijft de cam hetzelfde. Op de vraag of de resolutie ook hoger zou worden kon men nog geen antwoord geven. Waarschijnlijk zal medio mei een aanbieding komen van de LS430W met als extra een 16- of 32GB geheugenkaart.
De LS430W blijft overigens gewoon in het programma en dus leverbaar. De LS460W zal dus niet de vervanger zijn maar een hoger geplaatst model.
Ik wil eigenlijk deze zomer wel een nieuwe cam, met GPS voor en dan kan de LS300W naar achteren
Zijn er andere hier met dashcams?
Misschien een idee voor een algemeen dashcam topic? Of zit hier niet zoveel animo?
Ik heb zelf vorig jaar een vakantie naar Roemenie gedaan en wilde daarom graag een dashcam om het e.e.a. vast te leggen. Daarnaast kom je op de weg wat tegen en heb je wel vaker "leuke" situaties...
Je hebt natuurlijk de standaard Kruitvat dashcams, in de prijsklasse van 30-60 euro, maar ik wilde zelf net wat beters. Ondanks dat die dingen "Full HD" zijn, geven ze een erg wazig beeld in verhouding tot een hogere prijsklasse.
Voor mij stond beeldkwaliteit voorop, het liefste ook met GPS, maar eigenlijk was 130 euro mijn max.
Ik had toen wat filmpjes van de DOD gezien en die waren erg mooi. Je had de DOD branded camera's en de non-DOD branded camera's.
Ik heb de DOD LS300W en de non DOD versie heet de GT300W. In principe is het exact dezelfde camera. Echter, de uitval is groter dan bij de DOD. Deze ondergaan een fabriekstest-programma, de GT niet, die gaat zo van de lopende band de doos in. De firmware van de Dod en de GT is iets verschillend. De Dod loopt net altijd iets voor.
Maar goed, dit was een jaar geleden, toen kocht ik de LS300W nog voor 160 euro... De opvolger van de LS300W is de LS330W in ieder geval GPS voorbereiding heeft, je kunt achteraf een GPS module koppelen. En belangrijker: een stuk goedkoper
Daarmee is de hoger geplaatste LS430W (met ingebouwde GPS) ook een stukje goedkoper geworden, vandaag de dag te bestellen voor rond de 150 euro...
Bericht van de man waar ik hem heb gekocht:
In juli begint de productie van de DOD LS460W, dwz in augustus zou levering in Nederland kunnen plaatsvinden. De camera gaat ongeveer 199 euro kosten.Dus meer dan de LS430W. Het verschil is de Sony Exmor-sensor, die gaat van 900 asa (huidige) naar 3600 ASA. In lichtgevoeligheid dus een stap vooruit.
Voor de rest blijft de cam hetzelfde. Op de vraag of de resolutie ook hoger zou worden kon men nog geen antwoord geven. Waarschijnlijk zal medio mei een aanbieding komen van de LS430W met als extra een 16- of 32GB geheugenkaart.
De LS430W blijft overigens gewoon in het programma en dus leverbaar. De LS460W zal dus niet de vervanger zijn maar een hoger geplaatst model.
Ik wil eigenlijk deze zomer wel een nieuwe cam, met GPS voor en dan kan de LS300W naar achteren
Zijn er andere hier met dashcams?
Misschien een idee voor een algemeen dashcam topic? Of zit hier niet zoveel animo?
Afhankelijk van de specs van die LS460W - want die zijn nog onbevestigd - is dat een erg interessante cam. Ben ook benieuwd hoeveel beter die is ten opzichte van de LS430W die ik nu heb hangen. Dat is al een erg goede cam. Op het juiste beeld en met de DOD Player kun je gewoon kentekens lezen van tegemoetkomend verkeer dat 100+ doet, terwijl je zelf ook 100+ doet. Dat is behoorlijk indrukwekkend moet ik zeggen.
Zelf ik stiekem ook wel te gluren naar een Mini 0803 cam, voor aan de achterkant. Ik heb nu alleen eentje aan de voorkant, maar voor de achterkant wil ik niet zo'n grote cam hebben en de LS430W is wel een vrij forse cam. Iets kleiner dan de binnenspiegel van de Focus en dat vind ik te groot voor achterop.
Zelf ik stiekem ook wel te gluren naar een Mini 0803 cam, voor aan de achterkant. Ik heb nu alleen eentje aan de voorkant, maar voor de achterkant wil ik niet zo'n grote cam hebben en de LS430W is wel een vrij forse cam. Iets kleiner dan de binnenspiegel van de Focus en dat vind ik te groot voor achterop.
Nee, merp!
Thx! Ik had vooral in de Windows Phone store gekeken vanwege de betere navigatie apps op dat platform. Maar ik ga die Android apps zeker even testen.Pinobigbird schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:30:
Er zijn verschillende dashcamapps, zoals Google Play: DailyRoads Voyager
Mmm, dat is wel een belangrijk argument om over na te denken. Zeker als je op de hoek van de auto geraakt wordt.PauseBreak schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:36:
Het nadeel van het gebruiken van je telefoon als dashcam is dat je een enorm beperkt beeld krijgt. Je mist gewoon heel veel informatie.
Mooi moment?? Bedoel je vallende meteorieten? Ik denk niet dat dat ons nog gegund is. Ik ben bang dat het eerder een aanrijdings moment zal zijn.kmf schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:48:
ja. en je moet ook maar niet vergeten effe je telefoon te laten opnemen... na x keer doe je dat ook niet meer en juist dan mis je dat mooie moment.
Misschien is opname vi de telefoon vooral een geode tijdelijke vervanger. Uiteindelijk wil ik toch ook een cam bij het achterraam hebben. Bij een tel moet ik dan ook weer wifi of Bluetooth gaan gebruiken wat misschien weer de nodige issues opleverd. Misschien toch maar gewoon voor een goed voor en achter camera systeempje gaan.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Voor Windows Phone heb je overigens RoadEye. De laatste keer dat ik dat gebruikte (een jaar geleden ongeveer) was dat een behoorlijk goede, uitgebreide app.
Nee, merp!
De specs die ik noemde, zijn redelijk betrouwbaarPauseBreak schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:04:
Afhankelijk van de specs van die LS460W - want die zijn nog onbevestigd - is dat een erg interessante cam. Ben ook benieuwd hoeveel beter die is ten opzichte van de LS430W die ik nu heb hangen. Dat is al een erg goede cam. Op het juiste beeld en met de DOD Player kun je gewoon kentekens lezen van tegemoetkomend verkeer dat 100+ doet, terwijl je zelf ook 100+ doet. Dat is behoorlijk indrukwekkend moet ik zeggen.
Maar de vraag is, wat is het effect ervan... Zoals ik eerder al noemde zijn er tientallen zogenaamde 1080p camera's die niet kunnen tippen aan de DOD in 720p stand...
Als je puur op specs koop, kom je met zo'n kruidvat ding thuis
Want die is immers ook 1080p voor een eurootje of 30...
Ik ben erg benieuwd naar die LS460W!
Ja ik heb de LS300W (zelfde formaat als de 430? ook op een Focus zitten...Zelf ik stiekem ook wel te gluren naar een Mini 0803 cam, voor aan de achterkant. Ik heb nu alleen eentje aan de voorkant, maar voor de achterkant wil ik niet zo'n grote cam hebben en de LS430W is wel een vrij forse cam. Iets kleiner dan de binnenspiegel van de Focus en dat vind ik te groot voor achterop.
Maar goed, hij zit me niet in de weg
Review van de LS430W:
Ik weet van wie je ze hebt, maar het feit blijft dat de specificaties tot dusverre slechts geruchten zijn. En met deze markt weet je dat specs altijd kunnen veranderen totdat je zo'n ding echt kunt kopen.dfrenner schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:46:
[...]
De specs die ik noemde, zijn redelijk betrouwbaar
Maar de vraag is, wat is het effect ervan... Zoals ik eerder al noemde zijn er tientallen zogenaamde 1080p camera's die niet kunnen tippen aan de DOD in 720p stand...
Vooraan zit hij me ook niet in de weg, maar voor de achterruit vind ik het ding te groot.Ja ik heb de LS300W (zelfde formaat als de 430? ook op een Focus zitten...
Maar goed, hij zit me niet in de weg
Zo zit de cam op de voorkant. Zoals je kunt zien is dat vrij groot, en de achterruit is al vrij klein, dus liever een cam die wat kleiner is en zich wat makkelijker uit het zicht laat ophangen dan zo'n DOD.
Nee, merp!
Via de verkoper, van de fabrikant zelf:PauseBreak schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:12:
Ik weet van wie je ze hebt, maar het feit blijft dat de specificaties tot dusverre slechts geruchten zijn. En met deze markt weet je dat specs altijd kunnen veranderen totdat je zo'n ding echt kunt kopen.
Vandaag te horen gekregen......
In juli begint de productie van de DOD LS460W, dwz in augustus zou levering in Nederland kunnen plaatsvinden.
De camera gaat ongeveer 199 euro kosten. "27" euro meer dan de LS430W. Het verschil is de Sony Exmor-sensor,
die gaat van 900 asa (huidige) naar 3600 ASA. In lichtgevoeligheid dus een stap vooruit.
Voor de rest blijft de cam hetzelfde. Op de vraag of de resolutie ook hoger zou worden kon men nog geen antwoord geven.
Waarschijnlijk zal medio mei een aanbieding komen van de LS430W met als extra een 16- of 32GB geheugenkaart.
Met SD kaart zal de de LS430W dus een 47 euro voordeliger zijn tov de nieuwe 460W.
Ja ik snap hem...Vooraan zit hij me ook niet in de weg, maar voor de achterruit vind ik het ding te groot.
Zo zit de cam op de voorkant. Zoals je kunt zien is dat vrij groot, en de achterruit is al vrij klein, dus liever een cam die wat kleiner is en zich wat makkelijker uit het zicht laat ophangen dan zo'n DOD.
Voor de achterruit, ik moet beter lezen.
[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 16-07-2014 12:44 ]
Ik zie dat die LS460W 137 Euro kost. Voor de VicoVation Marcus 5 kan ik even zo snel geen prijzen vinden, maar de Marcus 3 is te krijgen vanaf zo'n 210 Euro. edit: 168 Euro.
Die beelden van de LS460W zijn echt stukken beter in deze vergelijking. Ervanuit gaande dat die Marcus 5 duurder is dan die Euro 210, waar zit dan het addertje? Want zo ben je voor de voor- en achterruit bij de LS460W voor het zefde bedrag klaar als 1 Marcus model.
Edit: De Marcus 5 is inclusief 2 camera's. Dat verklaard.
Lens is anders zo te zien:
Marcus: 72 х 63 х 33 мм en 39 x 31 x 29 мм
DOD LS460W: 112,5 x 59,5 x 37,4 мм
Die beelden van de LS460W zijn echt stukken beter in deze vergelijking. Ervanuit gaande dat die Marcus 5 duurder is dan die Euro 210, waar zit dan het addertje? Want zo ben je voor de voor- en achterruit bij de LS460W voor het zefde bedrag klaar als 1 Marcus model.
[ Voor 21% gewijzigd door EektheMan op 16-07-2014 13:25 ]
ik ben ook een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe dashcam. begin dit jaar deze gekocht: pricewatch: Gembird DCAM-005 omdat het tot 2x toe bijna fout was gegaan. (mensen denken er nog effe snel de auto ervoor te kunnen gooien)
die gembird leuk ding om mee te beginnen maar daarmee houdt het ook wel op.
[ Voor 9% gewijzigd door RenaldoN op 16-07-2014 13:28 ]
Ik weet niet waar je hem voor 137 gaat kopen, als ik hem betrouwbaar in NL wil kopen gaat hij rond de 200 kosten.EektheMan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:12:
Ik zie dat die LS460W 137 Euro kost. Voor de VicoVation Marcus 5 kan ik even zo snel geen prijzen vinden, maar de Marcus 3 is te krijgen vanaf zo'n 210 Euro.
Daar is de prijs ook wel naarRenaldoN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:16:
ik ben ook een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe dashcam. begin dit jaar deze gekocht: pricewatch: Gembird DCAM-005 omdat ik tot 2x toe bijna fout was gegaan.
Wil je met GPS, of is dat niet nodig?
Wat wil je ongeveer uitgeven?
dat weet ik maar voor ik dacht €25 was het ook weer niet zo slecht.Daar is de prijs ook wel naar
Wil je met GPS, of is dat niet nodig?
Wat wil je ongeveer uitgeven?
qua prijs zat ik te denken aan max €125 wat betreft gps, ik zie de meerwaarde er niet van in dus overbodig
Nou ja, de DOD LS430W kost je inclusief geheugenkaart ook wel rond de €200,-. De LS460W komt boven de LS430W, dus die gaat duurder zijn en dan zit je zeker boven de €200,- inclusief geheugenkaart.EektheMan schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:12:
Ik zie dat die LS460W 137 Euro kost. Voor de VicoVation Marcus 5 kan ik even zo snel geen prijzen vinden, maar de Marcus 3 is te krijgen vanaf zo'n 210 Euro. edit: 168 Euro.
Nee, merp!
Ik keek hier http://winauto.ua/category/dvr-with-display/dfrenner schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:24:
[...]
Ik weet niet waar je hem voor 137 gaat kopen, als ik hem betrouwbaar in NL wil kopen gaat hij rond de 200 kosten.
winkel in mijn land. Had niet verwacht dat er zulke prijsverschillen konden zijn op deze apparaten.
Die DOD heft mooier beeld, maar die Marcus is met zijn 2 camera's voordeliger. Nachtbeelden vallen me echter flink tegen. Eens nadenken of beeldkwaliteit het geld waard is.
Ik zie in de quote van dfrenner dat de LS460W ongeveer 25 Euro duurder zal zijn dan de LS430W. Die LS430W wordt trouwens nu met gratis geheugenkaart aangeboden. Dus dan krijg je voor 25 Euro verschil een flinke beeldverbetering. Dat brengt de bedragen erg dicht bijelkaar. Behalve dan dat de Marcus 5 een tweetal camera's in het pakket heeft. En 2 camera's vind ik denk ik wel belangrijk. En dan zijn 2 DOD's weer een flink stuk duurder.PauseBreak schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:34:
[...]
Nou ja, de DOD LS430W kost je inclusief geheugenkaart ook wel rond de €200,-. De LS460W komt boven de LS430W, dus die gaat duurder zijn en dan zit je zeker boven de €200,- inclusief geheugenkaart.
Nu, ik ga me er nog wat dieper inlezen voordat ik jullie nog meer lasting val.
[ Voor 38% gewijzigd door EektheMan op 16-07-2014 13:41 ]
Tja, ik heb zelf een DOD (oudere versie) en ben er erg tevreden meeRenaldoN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:30:
dat weet ik maar voor ik dacht €25 was het ook weer niet zo slecht.
qua prijs zat ik te denken aan max €125 wat betreft gps, ik zie de meerwaarde er niet van in dus overbodig
DOD LS330W, mogelijkheid om achteraf GPS module aan te sluiten, mocht je het ooit nog willen...
Voorbeeldfilmpjes:
[YouTube: http://youtu.be/PoVbZ3dhflI]
[YouTube: http://youtu.be/Dv5yzPlzixs]
Let op! Youtube comprimeert, echte beeld is beter...
Je hebt hem voor 119 euro ex verzenden in Nederland. Morgen geleverd zeg maar...
[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 16-07-2014 13:38 ]
En als je zonder YouTube compressie wilt kijken kun je hier klikken. Dat is dan wel het beeld van een LS430W, maar het geeft een goede indicatie van hoeveel compressie YT eroverheen gooit.
Nee, merp!
Mobius:
Idioot gooit 'm voor mij zonder te kijken
En dan een paar metes later doet ie het nog een keer bij een andere auto
Gooi 'm dan tegen een paal aan denk ik dan.
[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 19-07-2014 19:29 ]
En dan pakt die bij de 2de keer ook nog een doorgetrokken streep.kmf schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:28:
Mobius:
[video]
[video]
@kmf
Is dit de Mobius met de standaard lens?
(niet de wide angle versie)
Ik heb zelf een 808#16 V3 wide angle. Prima weg te werken, goede kijkhoek, maar is net niet scherp genoeg voor het lezen van nummerplaten. Wellicht dat ik over stap op de Mobius, maar twijfel tussen de lensversies: normale versie lijkt scherper beeld te geven, maar met wide angle zie je natuurlijk meer.
Iemand ervaring met de beide Mobius versies?
Is dit de Mobius met de standaard lens?
(niet de wide angle versie)
Ik heb zelf een 808#16 V3 wide angle. Prima weg te werken, goede kijkhoek, maar is net niet scherp genoeg voor het lezen van nummerplaten. Wellicht dat ik over stap op de Mobius, maar twijfel tussen de lensversies: normale versie lijkt scherper beeld te geven, maar met wide angle zie je natuurlijk meer.
Iemand ervaring met de beide Mobius versies?
Wat is ziet is afkomstig met de standaard lens ja. Ik ben tevreden met de kijkhoek zoals deze is. Het belangrijkste is natuurlijk nog steeds de auto's voor je en dan ook nog de kentekens.
In het donker moet je nu al echt frame voor frame bekijken om de kentekens goed te lezen. Met een grotere kijkhoek zal dat nog erger worden.
In het donker moet je nu al echt frame voor frame bekijken om de kentekens goed te lezen. Met een grotere kijkhoek zal dat nog erger worden.
Anoniem: 419901
Ben zelf ook momenteel aan het oriënteren om een goedkope dashcam te kopen. Heb vorige maand een bijna-ongeval meegemaakt, dus het leek me wel handig om in het vervolg wat visueel bewijsmateriaal voor handen te hebben mocht het verkeerd aflopen. Alleen erg moeilijk om een goed Nederlandstalig overzicht van de mogelijkheden en prijzen te vinden.
Iemand een tip voor een dashcam zo rond de €50, of is dit echt te goedkoop?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 419901 op 27-07-2014 23:31 ]
Ik heb op dit moment een gembird k600. Voor de prijs (praxis 40 euro) goede kwaliteit maar natuurlijk niet zo goed als bijv een DOD. voor alle overige tweakers. Dod330 vs een 430 zit hier nu echt zoveel verschil in ? Kan voor 100 euro een 330 kopen. 430 kost weer 40 euro meer. (De gps heeft voor mij geen meerwaarde)Anoniem: 419901 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:18:
Ben zelf ook momenteel aan het oriënteren om een goedkope dashcam te kopen. Heb vorige maand een bijna-ongeval meegemaakt, dus het leek me wel handig om in het vervolg wat visueel bewijsmateriaal voor handen te hebben mocht het verkeerd aflopen. Alleen erg moeilijk om een goed Nederlandstalig overzicht van de mogelijkheden en prijzen te vinden.
Het grote Dashcam-topic
Als GPS geen meerwaarde heeft, dan is de 330 net zo goed als de 430
Pas bij de 460 ga je er door de sensor een stuk op vooruit.
Als GPS geen meerwaarde heeft, dan is de 330 net zo goed als de 430
Pas bij de 460 ga je er door de sensor een stuk op vooruit.
Bedankt voor het advies @dfrenner en @PauseBreak. Ik heb al even rondgekeken voor die LS460W en zie dat de verwachte verkoopprijs bij alle partijen in dit land (denk aan een FNAC, MediaMarkt, CoolBlue type winkels) zo rond de 137-145 Euro ligt. Nu waarschuwden jullie mij dat dit wel een erg lage prijs is en in het andere Dashcam topic zag ik ook al waarschuwingen voorbijkomen van kopieën.
Mijn vraag is: Hoe herken ik een DOD namaak product? Zijn er bekende misleidingen bekend? Zoals typenummer notatie, merknaam in kleine letters ipv CAPS etc?
Mijn vraag is: Hoe herken ik een DOD namaak product? Zijn er bekende misleidingen bekend? Zoals typenummer notatie, merknaam in kleine letters ipv CAPS etc?
Dacht vanmorgen even in Rusland te rijden...
Hyundai wil naar links, maar daar rijdt de Polo al. Ik wordt vervolgens ook nog bijna opzij gezet, omdat meneer erg graag naar links wil blijkbaar.
Even later komt de Hyundai voorbij en gaat hinderlijk voor de Polo rijden, ik had persoonlijk nog een braketest verwacht, en laat hem niet voorbij.
Ze komen in een file, de Polo bestuurder stapt uit, breekt de achterruitenwisser af en gaat ermee op het portierraam slaan. Daarna nog enige discussie, en men rijdt weer verder
YouTube: VW Polo en Hyundai I40 roadrage
Hyundai wil naar links, maar daar rijdt de Polo al. Ik wordt vervolgens ook nog bijna opzij gezet, omdat meneer erg graag naar links wil blijkbaar.
Even later komt de Hyundai voorbij en gaat hinderlijk voor de Polo rijden, ik had persoonlijk nog een braketest verwacht, en laat hem niet voorbij.
Ze komen in een file, de Polo bestuurder stapt uit, breekt de achterruitenwisser af en gaat ermee op het portierraam slaan. Daarna nog enige discussie, en men rijdt weer verder

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Wat een stelletje opgefokte sukkels... dit zijn dan zogenaamd 'volwassenen'...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Coolblue is de officiële importeur van DOD voor de Benelux volgens mij, dus daar zit je sowieso goed.EektheMan schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:15:
Bedankt voor het advies @dfrenner en @PauseBreak. Ik heb al even rondgekeken voor die LS460W en zie dat de verwachte verkoopprijs bij alle partijen in dit land (denk aan een FNAC, MediaMarkt, CoolBlue type winkels) zo rond de 137-145 Euro ligt. Nu waarschuwden jullie mij dat dit wel een erg lage prijs is en in het andere Dashcam topic zag ik ook al waarschuwingen voorbijkomen van kopieën.
Nee, merp!
Staat nu op GeenstijlJeroenV_ schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:10:
Dacht vanmorgen even in Rusland te rijden...
Ze komen in een file, de Polo bestuurder stapt uit, breekt de achterruitenwisser af en gaat ermee op het portierraam slaan. Daarna nog enige discussie, en men rijdt weer verder![]()
Ik zag het ja, zit ook gelijk aan de bijna 1700 views op youtube
Pffff die Hyundia doet niet erg veel verkeerd Polo had genoeg kans om er voorbij te gaan. Zoals je zelf al zegt er is geen brake test oid gedaan dus de Polo moet zich niet zo aanstellen, kom dagelijks mensen tegen die in de weg rijden.
Maar om dan een ruitenwisser af te breken en te gaan slaan
Dan mag je RBW door de shredder wat mij betreft
Maar om dan een ruitenwisser af te breken en te gaan slaan

Nu op ruim 4.000 views. Gaat goed. Maar voor dit soort gevallen is een dashcam wel handig.
GrooV: die polo is niet zo snel, anders had ie echt wel ingehaald. Die hyundai loopt gewoon te klooien. Kan me de frustratie van die VW-rijder wel voorstellen.
GrooV: die polo is niet zo snel, anders had ie echt wel ingehaald. Die hyundai loopt gewoon te klooien. Kan me de frustratie van die VW-rijder wel voorstellen.
wat ik altijd vind opvallen in dit soort filmpjes is dat "slachtoffer" en "dader" elkaar dan blijven opzoeken.
Inderdaad, laat de ander dan gewoon van je wegrijden of stop even bij een tankstation als dat niet lukt.Carfanatic schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:14:
wat ik altijd vind opvallen in dit soort filmpjes is dat "slachtoffer" en "dader" elkaar dan blijven opzoeken.
Nee, merp!
Heb het inderdaad maar bij een veilige CoolBlue achtige winkel besteld. De cam wordt aankomende vrijdag geleverd. Er was ook een aktie bij een aantal winkels waarbij je een 16GB kaartje gratis kreeg. Werd de DOD wel ineens 20 Euro duurderPauseBreak schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
Coolblue is de officiële importeur van DOD voor de Benelux volgens mij, dus daar zit je sowieso goed.

Nu nog hopen dat ik het ding netjes geinstalleerd krijg. Het meest ingewikkelde wat ik aan de binnenkant van de auto heb geinstalleerd was een mobile telefoonhouder, dus ben een beetje zenuwachtig. Maar heb dit filmpje gevonden met een simple instalatie guide. Nu nog hopen dat mijn auto zo simple inelkaar zit als die van het filmpje. Nog geen tijd genomen om de auto in de garage te bezoeken of dat idd zo is.
Beelden maken in de garage lijkt me wel aardig. Net een videogame. Half duister en met een beetje geluk staan er bolides die te groot zijn voor de parking zodat ik erover kan klagen ;-) Slecht parkeren door de buren is ook een top 10 ergenis bij mij. Kun je je auto amper uit.
(flinke kick)MrJames schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:50:
[...]
Dat is ook mijn punt![]()
De afgelopen dagen naar de Blackvue DR550GW-2CH gekeken. Mooi ding maar voor zo'n prijs kaartje verwacht men wel een hogere bitrate. Front camera 6 mbps rear 2 mbps![]()
[video]
De bitrate problemen zouden opgelost zijn bij de DR650GW. Ik overweeg sterk om 'm aan te schaffen...
(Mijn oude BlackVue is stervende
http://www.blackvue-nederland.nl/producten/dr650gw-1ch
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb je de panorama x2 gezien? Heeft een bitrate van 15 Mbps. Alleen de grootte van de front camera houd me op dit moment tegen. Anders had ik de panorama x2 allang al gekocht. Ben trouwens op zoek naar een NL partij die de panorama x2 verkoopt.TommyGun schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:27:
[...]
(flinke kick)
De bitrate problemen zouden opgelost zijn bij de DR650GW. Ik overweeg sterk om 'm aan te schaffen...
(Mijn oude BlackVue is stervende)
http://www.blackvue-nederland.nl/producten/dr650gw-1ch
De chips die Blackvue gebruikt heeft een beperking, daarom een laag bitrate. Met een fw kunnen ze dat 123 niet oplossen. Hardware beperking.
[ Voor 29% gewijzigd door MrJames op 31-07-2015 14:19 ]
Ik zoek juist een erg compact model
(met name voor front)
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2015 14:25 ]
Is de Mini 0805 niks voor je dan? Heel veel kleiner ga je het niet vinden als je ook nog fatsoenlijke beelden wilt hebben.
Nee, merp!
Nou eigenlijk is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en de DR650GW bestellen 
Ik was meer benieuwd naar ervaringen alhier
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2015 14:41 ]
Ik heb een DR650GW sinds twee week: prima model, prima beeld - alleen de Wi-Fi werkt op full HD erg matig, files zijn niet te streamen dan. 720p streamt prima richting de iPhone.TommyGun schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:41:
Nou eigenlijk is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en de DR650GW bestellen
Niet binnen budget van de oorspronkelijke vraag, maar ik ben zeer tevreden met de Blackvue 650.
Mooi, zojuist de DR650GW-2CH besteld 
Tip: http://uwdashcam.be/nl/ heeft goede prijzen, en nog een weekje korting ook:
Jaarlijks verlof van 04/08/2015 tot en met 26/08/2015.
DOE UW VOORDEEL IN DEZE PERIODE: MET DE CODE 2PCT_VAKANTIE KRIJGT U EEN MOOIE KORTING VAN 2% OP HET TOTAALBEDRAG. UW BESTELLING WORDT OP 26/08 VERZONDEN
Tip: http://uwdashcam.be/nl/ heeft goede prijzen, en nog een weekje korting ook:
Jaarlijks verlof van 04/08/2015 tot en met 26/08/2015.
DOE UW VOORDEEL IN DEZE PERIODE: MET DE CODE 2PCT_VAKANTIE KRIJGT U EEN MOOIE KORTING VAN 2% OP HET TOTAALBEDRAG. UW BESTELLING WORDT OP 26/08 VERZONDEN
2% maar liefst
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Toch 6 euro op 329,95 € 
EDIT; TommyGun in "Het grote Dashcam-topic"
EDIT; TommyGun in "Het grote Dashcam-topic"
[ Voor 59% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2015 20:15 ]
Anoniem: 694763
Waarom toch altijd die "vanzelfsprekende" Blackvues als je voor hetzelfde geld ook een (veel compactere en wat mij betreft mooiere...) iRoad V9 kunt hebben?
http://tinyurl.com/iroad-v9
Los van de keuze voor een bepaalde dashcam. Ik denk dat het altijd verstandig is om de echt goedkope meuk uit de weg te gaan. Van een slechte beeldkwaliteit krijg je vroeger of later sowieso spijt en dan baal je ervan dat je "toen" die paar tientjes in je zak hebt gehouden.
http://tinyurl.com/iroad-v9
Los van de keuze voor een bepaalde dashcam. Ik denk dat het altijd verstandig is om de echt goedkope meuk uit de weg te gaan. Van een slechte beeldkwaliteit krijg je vroeger of later sowieso spijt en dan baal je ervan dat je "toen" die paar tientjes in je zak hebt gehouden.