Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:43
Ik liep toevallig tegen deze tablets aan en dacht dat wel meer mensen dit interessant zouden vinden. Het betreft 9,7” tablets met Android 4.1.1 en het zelfde scherm als de iPad 3!Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2012/10/Android-Retina-Display-Tablets.jpg
De site waarop ik het heb gevonden is de shopping-site van alibaba.com, aliexpress.com. De tablets vind je onder de volgende namen:
  • Window Yuandao N90FHD / Vido N90FHD
  • Cube U9GTV / Cube U9GT5
  • Chuwi V99
  • Westin MI1023
  • Visture V4HD
Er zijn kleine verschillen tussen de tablets, zoals geheel metalen behuizing of niet, daaraan gekoppeld het gewicht en de positie van de knoppen. Maar verder zijn ze aardig het zelfde.
Specs:

Geheugen:1GB
Opslag:16 - 32GB (de Yuando meestal 32GB, de anderen meestal 16GB)
Scherm grootte:9.7"
Resolutie:2048 x 1536
Processor:Rockchip RK3066 Dual Core, Quad Core GPU
Touch Screen Type:Capacitive multi-touch
Processor Frequentie:1,5 – 1,6GHz (de Yuando meestal 1,5GHz, de anderen meestal 1,6GHz)
Features:Bluetooth, Wifi, Webcams, Multi Touch, G Sensor, 2.0MP Camera’s voor en achter
Batterijcapaciteit:10000mAh
Batterijduur:5 – 10 uur (verschild per advertentie)
Kleur:Zilver met zwarte of witte rand

Wat meer info over de processor (copy/paste van wikipedia):

RK3066
These high performance mobile processor is a Dual Core Cortex-A9 processor similar to the Samsung Exynos 4 Dual Core chips. In terms of performance, the RK3066 is between the Samsung Exynos 4210 and the Samsung Exynos 4212.
Specifications:
  • 40 nm
  • Dual core Cortex-A9 processor, clocked at up to 1.6 GHz
  • Quad core Mali 400, clocked at 250 MHz. (Support 1080p Video Decoding)
  • DDR, DDR2, DDR3 support, up to 2 GB
  • HDMI 1.4 Interface
  • 2-channels TFT LCD Interface with 5 layers and 3D Display (1920×1080 Maximum Display Size)
  • USB 2.0 Interface
  • SD/MMC Interface
Er zijn ook wat Youtube filmpjes, bijvoorbeeld deze, over deze tablets, en dat ziet er niet heel slecht uit qua performance. Beeldkwaliteit is natuurlijk niet te beoordelen.

Het is afwachten of de schermen 2e keus zijn of niet. Ik heb er ondertussen 1 besteld met een plastic rand om de achterplaat, denkende aan Asus met z'n ontvangst problemen. Ook goed om te checken of je een Europese lader erbij krijgt. De meeste foto's tonen Amerikaanse stekkers.
Handig van Aliexpress is dat je kunt filteren op shipping company. Dus als je van een bepaalde partij weet dat die altijd alles aangeeft bij de douane, dan laat je die gewoon weg :) .

Zodra ik 'm binnen heb laat ik meer weten. De release-datum die vaak genoemd wordt is 25 Oktober, dus nog even geduld.

• michel111
  • Laatst online: 12-11 18:27
Ik was dus bijna op het punt aangekomen om de Window Yuando N90 II te kopen, welke - op het scherm na - dezelfde hardware heeft als hierboven genoemd.

Toen zag ik inderdaad ook dat er nu een versie is met retina scherm: Window(yuandao) N90-FHD. Ik had hem gezien bij efox-shop.com voor 224 euro.

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen, of die van anderen!

Hoe zit dat trouwens met de Android software en apps; zijn die geschikt om op zo'n resolutie te draaien of heb je er (nog) niet veel aan?

[ Voor 16% gewijzigd door michel111 op 16-10-2012 13:46 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Valt het topic niet een beetje onder Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets ?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• buzzbuzz68
Heb je inderdaad gelijk in. Daar past het ook prima onder. Hmmm... Aan de moderators om te beslissen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ken je dit handje? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif Volgende keer graag daar gebruik van maken :>

Verder is het op GoT echt niet zo dat we alles zoveel mogelijk in hokjes moeten dumpen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

Ken je dit handje? [afbeelding] Volgende keer graag daar gebruik van maken :>

Verder is het op GoT echt niet zo dat we alles zoveel mogelijk in hokjes moeten dumpen.
Ofcourse i do, maar was ook maar een vraag :/ :> .

Het is gewoon een nieuwe hype wat op komt, retina scherm op zich ook niet verkeerd om eigen topic te hebben => opvallend. Maar valt onder minder breed publiek denk ik als het eerder genoemde topic.

Ik heb er even een paar bekeken en het zijn voor op het eerste gezicht echt pracht apparaten, maar ze kunnen niet op tegen de Nexus 7 denk ik. Die heeft voor mij te veel voordeel ten opzichte van de grotere tabs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• buzzbuzz68
Quad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Ik heb er even een paar bekeken en het zijn voor op het eerste gezicht echt pracht apparaten, maar ze kunnen niet op tegen de Nexus 7 denk ik. Die heeft voor mij te veel voordeel ten opzichte van de grotere tabs.
Ik heb zelf nu de Huawei Mediapad, qua specs redelijk vergelijkbaar met de Nexus. Een mindere processor, maar extra aansluitingen en uitbreidbaarheid. Erg mooi apparaat en bevalt prima. Voor draagbaarheid is deze veel prettiger dan een 9,7" of 10". Maar op de bank mis ik toch wel eens een groter scherm. Vandaar de gok met zo'n boven genoemde tablet.
Ik denk dat de komende dagen/weken lang gaan duren 8)

• buzzbuzz68
Ik heb nog wat verder zitten zoeken en heb nog wat meer info gevonden. Er komen nog meer "merken" met deze tablet op de markt, en het is bevestigd dat de gebruikte panelen A- kwaliteit zijn ipv A+. Dit zijn dus panelen die niet goed genoeg voor Apple zijn.

Een goed plek voor meer info is deze link.

[ Voor 20% gewijzigd door buzzbuzz68 op 17-10-2012 09:46 ]

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoe zou het zitten met updates voor nieuwe versies van android in de toekomst? Ik ben erg benieuwd naar deze tablets maar dit houd me wat tegen. Op zich is het blijkbaar een kale android dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Hoe is het in het algemeen gesteld met firmware upgrades bij deze onbekende producenten?

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 06:35
zit op de goedkope kruidvat tab ook wat te surfen hiernaar ;)
Wat me opvalt is de range in batterij tussen 8000 en 10.000 mAh o.a.
en de zorg bij sommigen dat een retina scherm sterk de prestaties tov 1024x768 drukt.

Ook valt me op dat de cube u9gt5 dan weer geen HDMI uitgang heeft? Ik blijf cube-tablet site wel in de gaten houden want ze hebben leuk spul en zijn 'bij'. met de rest van de markt

Al met al interessant leesvoer op slatedroid maar ik kijk de kat nog aan.

• buzzbuzz68
Er is inderdaad geen HDMI uitgang. Verder zal de hoge resolutie inderdaad de grafische performance drukken. Het is zelfs zo dat de RK3066 officieel maar schermen tot 1920x1080 ondersteund. Dus hoe ze dat doen met het 2048x1536 scherm in de tablet???
Qua firmware moet je niet al te veel (lees: geen) updates verwachten. Ik zelf wacht op een CM of AOKP. Op Slatedroid gaf iemand al aan aan een universele versie voor de RK3066 te werken die op alle tablets met deze SoC zou moeten werken.

• buzzbuzz68
Eindelijk heb ik de tablet binnen, zucht... De belasting wilde nog wel een paar cent, maar de prijs blijft redelijk.
Nu een paar uur gespeeld, en het valt niet tegen. Het scherm toont, als je de tablet heel plat houd, bij twee randen de verlichting. Maar daar merk je normaal gesproken niets van, 't is dat m'n vriendin het van opzij zag. Verder is hij soms niet super soepel, maar er is prima mee te werken. Ik heb 'm uiteraard op de native resolutie staan (het kan ook op 1600x1200), en dat maakt 'm wat trager. Maar ik heb ook Riptide erop gezet, en dat werkt heel goed. Ik heb Antutu voor de aardigheid even gedraaid, en kwam toch nog boven de 7500 punten uit. Hij mist wel een triller, dat is wel jammer.
Een probleem is nu nog dat veel applicaties uit de Play Store niet willen installeren. Maar bij Slatedroid is daar al wel een oplossing en een aangepaste rom te krijgen. Dus dat gaat wel goed komen.
Voorlopig ben ik heel tevreden. Ik vermaak me wel :)
Pagina: 1