Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Gezien sommige mensen riepen dat ik een showcase aan moest maken, here it is!

Na een statief gekocht te hebben (Manfrotto 055XPROB + 804RC2) kreeg ik meteen allemaal ideeën die ik uit wou proberen, een daar van was long-exposure fotografie aangezien ik daar echt nog 0 ervaring mee had. Naast long-exposure staan ook nog 9 shot HDR's, multi-exposure shots, lightpainting en dat soort dingen in de planning. Kortom er gaat weer een wereld voor me open, first things first though :)

Time Travel
Time Travel
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 30 sec, f/1.4, ISO 100

Wallpapers:
  • 1920x1200
  • 1920x1080 (1080p / full-hd)
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800
  • 1280x720 (720p / hd-ready)
Download (alle formaten in een ZIP)

Time Travel II
Time Travel II
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 59 sec, f/1.4, ISO 100

Wallpapers:
  • 1920x1200
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800

Time Travel III
Time Travel III
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 119 sec, f/2.8, ISO 100

Wallpapers:
  • 1920x1200
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800

Time Travel IV
Time Travel IV
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 59 sec, f/2.8, ISO 100

Wallpapers:
  • 1920x1200
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800

[ Voor 26% gewijzigd door Ventieldopje op 18-10-2012 17:10 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 16:24
Er werd geroepen dat je je foto's in het showcasetopic mocht posten ;) Showcase- en testcasetopics horen eigenlijk minimaal 4 (tot maximaal 12) foto's te bevatten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:33:
Er werd geroepen dat je je foto's in het showcasetopic mocht posten ;) Showcase- en testcasetopics horen eigenlijk minimaal 4 (tot maximaal 12) foto's te bevatten.
Maar dat is het solo showcase topic ;) Zelfs nog even het FAQ door gelezen en daar stond dat niet bij dus vandaar dat ik dit topic opende ^^

Dus erm ... what to do? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 14-10-2012 22:37 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Heel mooie foto's ;).

Ik vind de kleuren van de trein bij beide foto's passend. Als het blauw zou zijn bij de eerste zou die niet uitkomen van de donkere hemel. Bij de 2e foto past het blauw net goed boven het groene glas.

[ Voor 82% gewijzigd door witeken op 14-10-2012 22:40 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Zeer geslaagd. Ik vind het een mooie kadering en je hebt beeld goed weten te verdelen. Ook vind ik het verloop in de lucht mooi van kleur en solide en zijn de sterren op foto 1 een mooie toevoeging. Bij foto 2 is de klerur en belichting van het gras zeer fraai. Bravo!

[ Voor 13% gewijzigd door Richard! op 14-10-2012 22:39 ]

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik kan me om verschillende redenen voorstellen dat je hier heel happy mee bent, maar aan de andere kant vind ik de foto's wel een beetje overrated.

Positief:
- Kleuren zijn fraai en subtiel. Je hebt bewust of onbewust gebruik gemaakt van effectieve kleurcombinaties.
- Er zit veel snelheid in de foto's. Dit komt vooral vanwege het contrast tussen de in beweging zijnde trein en de statische omgeving.
- Er lijkt een duidelijke richting in de foto's aanwezig omdat er steeds aan de rechterkant een grotere hoeveelheid licht aanwezig is.

Minder positief:
- 't Is allemaal redelijk cliché. Het is honderdduizend keer gedaan.
- De presentatie is niet uniek of ook maar enigszins bijzonder. Gewoon vanuit een weiland gemaakt vanuit een heel standaard perspectief. Weinig tot geen impact.
- Het is technisch gezien niet heel spectaculair. Letterlijk iedereen met een camera en een statief kan dit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij mag dan wel een Photoshop-pro zijn die unieke beelden weet te maken (die in het echt niet zomaar zouden kunnen), maar tóch vind ik dat je een beetje te neerbuigend doet mcdronkz...

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 14-10-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Geen idee maar ik vind het prachtige fotos en absoluut showcase waardig. Ik snap dat er af en toe regels zijn maar soms kun je ook gewoon even denken. Mooi, lekker laten staan en ervan genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

mcdronkz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:08:
- Er lijkt een duidelijke richting in de foto's aanwezig omdat er steeds aan de rechterkant een grotere hoeveelheid licht aanwezig is.
:S Van waar kwam de trein en naar waar ging ie :+?
- Het is technisch gezien niet heel spectaculair. Letterlijk iedereen met een camera en een statief kan dit maken.
Hoe doe je 59 sec exposure tijd?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
witeken schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:14:
[...]

Camera op Bulb zetten en remote gebruiken (of gewoon sluiterknop inhouden, maar dat is toch wat minder praktisch :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
mcdronkz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:08:
Ik kan me om verschillende redenen voorstellen dat je hier heel happy mee bent, maar aan de andere kant vind ik de foto's wel een beetje overrated.

Positief:
- Kleuren zijn fraai en subtiel. Je hebt bewust of onbewust gebruik gemaakt van effectieve kleurcombinaties.
- Er zit veel snelheid in de foto's. Dit komt vooral vanwege het contrast tussen de in beweging zijnde trein en de statische omgeving.

Minder positief:
- 't Is allemaal redelijk cliché. Het is honderdduizend keer gedaan.
- De presentatie is niet uniek of ook maar enigszins bijzonder. Gewoon vanuit een weiland gemaakt vanuit een heel standaard perspectief. Weinig tot geen impact.
Het is niet uniek, het is ook honderduidzend keer gedaan maar in mijn ogen wil dat niet zeggen dat je het dan maar niet meer moet doen. Ik ben juist de uitdaging aangegaan om het mijn eigen draai te geven en naar mijn mening is dat goed gelukt. Kijk naar de Slot Canyon, Chernobyl / Prypiat, Eifeltoren, New York yellow cab, foto's ... ook zo vaak gedaan maar als je er je eigen draai aan kan geven ... why not?

Dat de presentatie niet uniek of bijzonder is snap ik niet helemaal. Het is een plaatje van 900x600 ... what'd you expect ... unicorns all over the place? :/

Het is technisch niet spectaculair? Het is héél moeilijk om te focussen en om een goeie compositie te maken omdat je in het pikke donker geen hol kan zien en dan moet je nog maar hopen dat de belichting goed is en dat je op tijd de sluiter in hebt gedrukt, te vroeg of te laat kan betekenen dat je de trein net mist ;)
Magic lantern in Bulb mode met hun Bulb timer (kan tot 8u opnames maken als je zou willen en je accu's het trekken). Het was eigenlijk 60 seconden maar de exif rond naar beneden af naar 59 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 14-10-2012 23:24 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Hahn schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:11:
Jij mag dan wel een Photoshop-pro zijn die unieke beelden weet te maken (die in het echt niet zomaar zouden kunnen), maar tóch vind ik dat je een beetje te neerbuigend doet mcdronkz...
Da's nooit de bedoeling geweest. :) Probeer altijd een constructieve bijdrage te leveren, zelfs als de ondertoon een beetje kritisch is. 't Moet wel leuk blijven namelijk!
[...]

:S Van waar kwam de trein en naar waar ging ie :+?
Hij komt van links en gaat naar rechts zou ik zeggen. Aan het einde wacht een soort van tunnel van licht/toekomst (time travel). Ook is de streep licht door het perspectief groter aan de linkerkant en wordt 'ie kleiner naarmate 'ie verder naar rechts gaat, dus dat werkt als een soort pijl. Maar goed, da's slechts mijn interpretatie. :)
[...]

Zoals aangegeven, op bulb zetten en zorgen dat je sluiter open blijft. Kun je met je hand doen (niet ideaal), met een simpele afstandsbediening of zoiets.
Ventieldopje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:19:
[...]

Het is niet uniek, het is ook honderduidzend keer gedaan maar in mijn ogen wil dat niet zeggen dat je het dan maar niet meer moet doen. Ik ben juist de uitdaging aangegaan om het mijn eigen draai te geven en naar mijn mening is dat goed gelukt. Kijk naar de Slot Canyon, Chernobyl / Prypiat, Eifeltoren, New York yellow cab, foto's ... ook zo vaak gedaan maar als je er je eigen draai aan kan geven ... why not?

Dat de presentatie niet uniek of bijzonder is snap ik niet helemaal. Het is een plaatje van 900x600 ... what'd you expect ... unicorns all over the place? :/
Tuurlijk, het is je hobby, je vind het leuk om te maken en wellicht vind iemand het leuk om naar te kijken (zoals blijkt!). Gewoon blijven maken dus. Je geeft aan dat je je eigen draai aan het verhaal gegeven hebt, dat bedoelde ik met een bijzondere presentatie. Ik vraag me alleen af op wat voor manier je die draai aan je foto's gegeven hebt.

Als ik een soortgelijke foto moest maken, zou hetgeen jij gemaakt hebt, het eerste zijn wat intuïtief in me opkomt. Ik zou graag een wat creatievere interpretatie van de situatie willen zien, met wellicht onverwachte aspecten, een onverwacht standpunt of zaken die de visuele kwaliteit een impuls geven. Dit is letterlijk recht toe recht aan. Als er een bocht in het spoor had gezeten - waardoor je dus een kromming in je lijn krijgt - had het al interessanter geweest door de specifieke kenmerken van een kromming. Als je 'm van bovenaf had gemaakt, hoe moeilijk dat wellicht ook mag zijn, had het misschien al interessanter geweest.

Weet niet of je de film Winged Migration kent, maar daar filmen ze dus bijvoorbeeld vogels van heel dichtbij, soms bovenaf, terwijl ze aan het vliegen zijn. Echt adembenemend mooi, vooral vanwege het onverwachte aspect! Ik begrijp best dat je misschien niet altijd de gelegenheid hebt om er iets unieks van te maken, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om daar altijd naar te streven.
Het is technisch niet spectaculair? Het is héél moeilijk om te focussen en om een goeie compositie te maken omdat je in het pikke donker geen hol kan zien en dan moet je nog maar hopen dat de belichting goed is en dat je op tijd de sluiter in hebt gedrukt, te vroeg of te laat kan betekenen dat je de trein net mist ;)
Blijf jezelf zo vaak mogelijk uitdagen, op een gegeven moment heb je zo'n situatie in de vingers en ga je je er heel comfortabel bij voelen. Dat geeft weer een basis om jezelf verder uit te dagen, en zo blijft je werk steeds verbeteren als 't goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
mcdronkz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Da's nooit de bedoeling geweest. :) Probeer altijd een constructieve bijdrage te leveren, zelfs als de ondertoon een beetje kritisch is. 't Moet wel leuk blijven namelijk!
Dan kwam het alleen wat ongelukkig over in eerste instantie ;) Met het commentaar dat je nu geeft kan ik in ieder geval veel meer mee, bedankt! :)
[...]

Blijf jezelf zo vaak mogelijk uitdagen, op een gegeven moment heb je zo'n situatie in de vingers en ga je je er heel comfortabel bij voelen. Dat geeft weer een basis om jezelf verder uit te dagen, en zo blijft je werk steeds verbeteren als 't goed is.
Dat doe ik ook wel, blijf mijn grenzen verleggen en leren ... je stopt immers nooit met leren. Wel vind ik dit al heel anders dan zeggen "dat iedereen met een camera het zomaar kan".
[...]

Hij komt van links en gaat naar rechts zou ik zeggen. Aan het einde wacht een soort van tunnel van licht/toekomst (time travel). Ook is de streep licht door het perspectief groter aan de linkerkant en wordt 'ie kleiner naarmate 'ie verder naar rechts gaat, dus dat werkt als een soort pijl. Maar goed, da's slechts mijn interpretatie.
Nope ... het meeste licht komt van rechts omdat hij daar het verste weg was en hij dus vanwege de hoek relatief langzaam beweegt en dus de sensor het meeste licht vangt. Hoe verder naar links hoe dichterbij en dus donkerder ;) Neem ik hem echt onder een hoek van 90 graden dan zal je veel minder verschil zien :)

Hoe dan ook, of hij nou in of uit de tunnel van licht komt maakt niet uit, tijd reizen blijft awesome 8)
[...]

Als er een bocht in het spoor had gezeten - waardoor je dus een kromming in je lijn krijgt - had het al interessanter geweest door de specifieke kenmerken van een kromming. Als je 'm van bovenaf had gemaakt, hoe moeilijk dat wellicht ook mag zijn, had het misschien al interessanter geweest.
Wat betreft die bocht, dat ga ik meenemen voor de volgende keer ... ik weet de perfecte bocht te vinden hier in de buurt (zelfde spoorlijn) :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ventieldopje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:54:
[...]
Wat betreft die bocht, dat ga ik meenemen voor de volgende keer ... ik weet de perfecte bocht te vinden hier in de buurt (zelfde spoorlijn) :)
Hier kun je trouwens wat informatie vinden over lijnen. Je zou er trouwens sowieso verstandig aan doen om je te verdiepen in de elements/principles of design. Dan ga je bewust nadenken over de invloed die bepaalde elementen op je foto uitoefenen. Bewust keuzes kunnen maken zorgt er ook voor dat je herhalend succesvol kunt zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Op zich kijken de platen wel lekker, vooral de eerste. Hier zit net wat meer kleur in dat spreekt mij wat meer aan.

Verder zou ik er nog effe een paar foto's bijgooien voor de variatie, dan heb je een echte showcase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Ventieldopje schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:19:
[...]

Hoe doe je dat focussen dan juist?

Niet ver van men huis loopt er ook een spoor, heb al verschillende malen geprobeerd maar heb nog geen enkel resultaat bekomen dat ook nog maar in de buurt van dit komt. Meestal zie ik wel een lichtstreep maar die heeft niet de verschillende kleuren van op jouw foto en de voorgrond is nooit echt scherp.

Probleem is ook dat ik maar 1x per uur een poging kan doen natuurlijk :)
M'n statief is een paaltje en ik gebruik de 2sec selfontspanner, ook niet ideaal... maar kom, camera staat wel stil en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik moest ook denken aan dit filmpje. Daar heeft het wel wat van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:42:
[...]

Hoe doe je dat focussen dan juist?

Niet ver van men huis loopt er ook een spoor, heb al verschillende malen geprobeerd maar heb nog geen enkel resultaat bekomen dat ook nog maar in de buurt van dit komt. Meestal zie ik wel een lichtstreep maar die heeft niet de verschillende kleuren van op jouw foto en de voorgrond is nooit echt scherp.

Probleem is ook dat ik maar 1x per uur een poging kan doen natuurlijk :)
M'n statief is een paaltje en ik gebruik de 2sec selfontspanner, ook niet ideaal... maar kom, camera staat wel stil en stabiel.
Het focussen is het meest lastige, bij de eerste foto stond ik dichtbij genoeg om een zaklamp te kunnen gebruiken op een paaltje om vervolgens daar net iets achter te focussen (op de rails / trein dus), alles handmatig dus. Grote zoeker van de 5DII en een precisie matglas helpen daar enorm bij. Liveview heb ik ook geprobeerd op de hoogste iso en zelfs met Magic Lantern live view gain maar dan nog zie je alleen maar ruis en is het niet bruikbaar om te focussen.

Bij de tweede foto (tevens mijn 2e poging ever) kon ik geen gebruik maken van de zaklamp aangezien alles te ver weg was. In principe wel weer een voordeel omdat je DoF snel groter wordt naar mate de afstand tot het onderwerp groter word. Om te focussen heb ik de ISO opgeschroefd naar rond de 3200 en een test foto van 2 seconden gemaakt en gekeken of de boomtoppen scherp waren, dit een aantal keer herhaald totdat dat zo was :) Dit was de techniek die een vriend van me ook gebruikte (waren met z'n 2en op pad) met zijn 40D.

Pas wel op met een zaklamp rond het spoor, als de trein er in de verte aan komt ... uit met dat ding ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik vind ze erg mooi, V.! d:)b

Scherpte, diepte (letterlijk, dus met de spatie) en kleur zijn gewoon lekker.
Titels zijn ook prima keuze, je ziet meteen waarom je er voor gekozen hebt en ze voegen echt iets toe aan het beeld.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar verdere experimenten 'langs de lijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
JWfx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:14:
Ik vind ze erg mooi, V.! d:)b

Scherpte, diepte (letterlijk, dus met de spatie) en kleur zijn gewoon lekker.
Titels zijn ook prima keuze, je ziet meteen waarom je er voor gekozen hebt en ze voegen echt iets toe aan het beeld.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar verdere experimenten 'langs de lijn'.
Dank *O*

Vanavond weer experimenteren 'langs de lijn' zoals je dat zo mooi zegt. Dit keer met een thermosfles koffie in de aanslag, koffie is echt mijn grote verslaving en die waren we de vorige keer vergeten ;) Nu helemaal voorbereid!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289407

Mooie platen, waarbij ik de eerste de sterkste vind. Vanwege de afwisseling in kleur van de lichtstraal, de paaltjes die voor diepte zorgen en de lijn die mooi diagonaal loopt. Bij de tweede vind ik het groen van het gras heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Schaamteloos de 3e foto er bij gezet, ben benieuwd wat jullie daar van vinden ;) Brand los!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Awesome :9~ Ik kan niet wachten om te downloaden!

Het gras is weer groen, de sterren aan het vallen, en weer een nieuwe kleur van trein (puur toeval :p ?)!

Je 2e time travel staat trouwens erg mooi als achtergrond! Ik denk dat het een blijver is ;).
Ventieldopje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:39:
Schaamteloos de 3e foto er bij gezet
Ook schaamteloos link naar je site in de download gestoken :p.

[ Voor 49% gewijzigd door witeken op 17-10-2012 22:56 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
witeken schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:50:
Awesome :9~ Ik kan niet wachten om te downloaden!

Het gras is weer groen, de sterren aan het vallen, en weer een nieuwe kleur van trein (puur toeval :p ?)!
Ik heb de machinist speciaal voor deze foto gevraagd of hij een keer voorbij wou komen met een groene trein :Y) Zal ik hier ook maar gewoon een wallpaper pack van maken dan?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ventieldopje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:55:
Ik heb de machinist speciaal voor deze foto gevraagd of hij een keer voorbij wou komen met een groene trein :Y)
Vraag 'm devolgende keer of ie met een ICE voorbij wilt komen. Wit kan misschien ook nog een tof effect hebben! Of komen daar geen TGV's? :p
Zal ik hier ook maar gewoon een wallpaper pack van maken dan?
Als je alle files eerst in een mapje steekt voordat je ze zipt zodat het wat oordelijk blijft ;) en je de schaamteloze reclame voor je eigen site weghaaltgrapje.

Was de koffie lekker?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
witeken schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Vraag 'm devolgende keer of ie met een ICE voorbij wilt komen. Wit kan misschien ook nog een tof effect hebben! Of komen daar geen TGV's? :p
Haha, ik weet wel een ICE te vinden in de buurt ja ... of nouja, uurtje rijden. Komt voor de bakker dus ;) Komende tijd wel druk, maar ooit op een dag ... :)
witeken schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

Als je alle files eerst in een mapje steekt voordat je ze zipt zodat het wat oordelijk blijft ;) en je de schaamteloze reclame voor je eigen site weghaaltgrapje.

Was de koffie lekker?
Ah, nice dat was ik dus de vorige keer vergeten om te doen, stom van me! Zal het fixen :)

Haha sluikreclame, je had me door! :o Koffie was heerlijk, hadden één thermosfles bij ons maar de stevige koffie drinkers als we zijn hier was dat net te weinig. Volgende keer dus meer koffie mee haha 8)

Morgen komt ook de 4e online en tevens denk ik ook de laatste voor nu. Zal ook zorgen dat dan de wallpapers voor 3 en 4 online staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 18-10-2012 00:40 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Veel interessanter om naar te kijken zo met die bocht. Veruit de beste in je set. Ben benieuwd wat je voor de 4e in petto hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De eerste en derde vind ik het gaafst. In de derde werken de bocht en de sterren erg goed. In de eerste vind ik het sterk dat je er zo dicht op zit, de voorgrond gaat zo meer meespelen. Deze is onscherp door de focus maar lijkt ook te bewegen, wordt beïnvloed door de trein die daar langs komt. Daarmee speelt de voorgrond een sterkere rol dan bij de 2e foto die iets afstandelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Dipsausje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:46:
De eerste en derde vind ik het gaafst. In de derde werken de bocht en de sterren erg goed. In de eerste vind ik het sterk dat je er zo dicht op zit, de voorgrond gaat zo meer meespelen. Deze is onscherp door de focus maar lijkt ook te bewegen, wordt beïnvloed door de trein die daar langs komt. Daarmee speelt de voorgrond een sterkere rol dan bij de 2e foto die iets afstandelijker is.
Dankje! De voorgrond is inderdaad onscherp dit omdat ik heb gefocust op de bomen op de achtergrond, zou ik dit niet doen dan zou het pas heel laat opvallen waar de focus ligt en hij eigenlijk heel onrustig kijken, vandaar mijn keus :) Blij dat je hem mooi vind in ieder geval!

Hoe vinden jullie die sterren strepen van foto 3? Ik zit er aan te denken om deze om te toveren naar gewone sterren (zoals ik bij 4 heb gedaan die zo online komt te staan) :) Zou ik dan in het wallpaper pack 2 versies moeten maken of gewoon 1 (streep of ster?).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Die 3e foto is echt gaaf, had hem nog niet gezien. Vind het de beste van deze serie. Sterren vind ik zelf wel prima zoals ze zijn maar zou ik moeten zien hoe het lijkt als ze gewoon normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:55
Hey ziet er vet uit ventieldopje! Had niet verwacht dat treinen nog zoveel kleur zouden trekken, meer dat alleen de lampjes dunne strepen zouden geven net als bij auto's. Is de zijkant van de trein zo erg verlicht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Verlichting in de wagons? ;)

De laatste foto is leuk! Er zit meer beweging in :)

[ Voor 49% gewijzigd door Slonzo op 18-10-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Alle 4 de foto's staan nu online mét wallpaper versies :) Bij foto 3 heb ik de sterren wat terug gedrongen, dit geeft naar mijn idee een rustiger beeld.

Mocht je toch een wallpaper van foto 3 willen hebben mét sterren strepen dan kan dat wel geregeld worden :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wow die laatste/nieuwste is wel het leukst inderdaad _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:47:
Wow die laatste/nieuwste is wel het leukst inderdaad _O_
Bij elke foto ... woaaa nee de laatste is het leukste! _/-\o_ hahaha geniaal. Thankyouz! 8)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Die laatste vind ik mehhhh. Niks mis mee maar het begint saai te worden :p. Ik denk dat het komt omdat de trein minder plaats in neemt dan bij de vorige, kleiner is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
laatste spreekt mij ook niet niet zo aan omdat het wat te klein in beeld is de trein. 3e is toppie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
Weekwinnaar op digifotopro, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Haha ja gefeliciteerd met je prijs bij digifotopro! Ik kwam hem daar ineens tegen en dacht, goh wat is dat voor bekende afbeelding. Kijkt naar bureaublad achtergrond. hmmm vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Erg leuk om je foto daar op de voorpagina te zien staan. Cool man, gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik zag het mailtje ineens voorbij komen in mijn mailbox en had in eerste instantie niet gezien dat het van Digifotopro was op mijn mobiel, ik dacht ... tuurlijk het zal wel spam zijn. Toen ik hem opende echter ... wow!

Bedankt voor alle felicitaties en support! :D

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Feli Maarten!
Pagina: 1