beste iedereen,
even wat vragen over hetgeen in van plan ben
op dit moment heb ik 2 videokaarten in crossfire staan:
XFX HD7970 double dissipation
XFX HD7970 double dissipation ghz edition
beide kaarten heb ik overklokt naar 1125/1575, geheel stabiel en watercooled met de blocks van swiftech komodo (aanrader!)
niettemin wil ik er eigenlijk nog een derde kaart HD7970 bijsteken, maar daar schuilt ook het probleem.
het blijkt dat xfx de pcb layout iets gewijzigd heeft voor hun kaarten lijn en daardoor niet helemaal lekker past met de huidige koelblokken.
wat ik me nu afvroeg, zijn alle gpu chips + printplaten hetzelfde van ook de andere merken?
klopt het dat alle leveranciers hun printplaten maken op basis van het reference design van AMD en vervolgens hun eigen fans op monteren en de clock van de core (iets) aanpassen?
en kan ik met een andere HD7970 hetzelfde halen als de xfx versies?
verder even een stroom vraagje, moet ik echt 1200watt gaan monteren voor 3x videokaarten of kan ik het ook af met 1000watt?
met deze:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
en drie kaarten kwam ik uit op 980 watt namelijk...
wat gebeurd er als er meer stroom wordt gevraagd door de setup dan dat geleverd kan worden?
komt er dan rook uit de voeding of slaat ie af en is later weer te gebruiken?
alvast bedankt voor de reacties!
zie ook:
I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag
even wat vragen over hetgeen in van plan ben
op dit moment heb ik 2 videokaarten in crossfire staan:
XFX HD7970 double dissipation
XFX HD7970 double dissipation ghz edition
beide kaarten heb ik overklokt naar 1125/1575, geheel stabiel en watercooled met de blocks van swiftech komodo (aanrader!)
niettemin wil ik er eigenlijk nog een derde kaart HD7970 bijsteken, maar daar schuilt ook het probleem.
het blijkt dat xfx de pcb layout iets gewijzigd heeft voor hun kaarten lijn en daardoor niet helemaal lekker past met de huidige koelblokken.
wat ik me nu afvroeg, zijn alle gpu chips + printplaten hetzelfde van ook de andere merken?
klopt het dat alle leveranciers hun printplaten maken op basis van het reference design van AMD en vervolgens hun eigen fans op monteren en de clock van de core (iets) aanpassen?
en kan ik met een andere HD7970 hetzelfde halen als de xfx versies?
verder even een stroom vraagje, moet ik echt 1200watt gaan monteren voor 3x videokaarten of kan ik het ook af met 1000watt?
met deze:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
en drie kaarten kwam ik uit op 980 watt namelijk...
wat gebeurd er als er meer stroom wordt gevraagd door de setup dan dat geleverd kan worden?
komt er dan rook uit de voeding of slaat ie af en is later weer te gebruiken?
alvast bedankt voor de reacties!
zie ook:
I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag