I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
beste iedereen,

ik heb inmiddels al het e.e.a. gemaakt, maar wil nu eigenlijk wat uit gaan breiden.

wat ik nu heb:
Asus maximus formula V
I7 3700K op 4,4 mhz
Corsair Obedia 800d
2x XFX HD7970 dd in crossfire
360 rad bovenzijde met push ventilatoren
alleen cpu en mb gekoeld op waterkoeling

de voornaamste punten waar ik me aan stoor zijn:
1. bf3 kan ik nu spelen op circa 30 fps (alles op ultra met 3x monitor eyefinity)
2. GPU kaarten maken behoorlijk wat lawaai
watertemp nu is rond de 35 graden bij lang spelen
cpu komt nu niet hoger van 70grad full load
gpu's komen tot de 90graden (!) bij gebruik

wat ik wil gaan toevoegen aan de setup is het volgende:
1 extra kaart XFX HD7970 + gpus waterkoelen
1 rad onderzijde van de kast 240
1 rad achterzijde van de kast 140 (aan de buitenzijde van de kast en de ventilator aan de binnenzijde)

de loop zal dan als volgt zijn:
pomp-3xhd7970-rad140-mb-proc-rad360-res-rad140-pomp
dat er voor de pomp een radiator zit ipv een reservoir baart me eigenlijk niet zoveel zorgen..

wat ik me nu afvraag is het volgende:
1. met het aantal radiatoren, ga ik het dan redden om de temps flink te laten zakken, zeker gelet op de 3x gpu's? wil overigens de fullcover van Swiftech (komodo) plaatsen op de gpu.
2. ga ik het redden met een pomp? of moet ik dan naar een dual setup toe? heb nu een swiftech MP655 pomp

alvast bedankt!

fotootje erbij van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i766.photobucket.com/albums/xx308/robbyvw/2012-09-01094250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 19:31

Axon

Dikke tetten

Zoals ik kan zien blazen al je geinstalleerde fans naar buiten, en heb je amper intake.
Dat verklaard je hoge GPU temps. :)

Is zo te zien ook best lastig aangezien je maar 1x 120/140mm fan aan de voorkant kan plaatsen...

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua radiator oppervlakte zal het prima gaan. De pomp zal er ook geen moeite mee hebben. De pomp voor rad ipv res maakt ook niets uit, alleen vullen zal wat lastiger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
@rick, ik heb momenteel de kast toch 24/7 open staan, dus qua flow in de kast heb ik genoeg! aan de onderzijde van de kast, net achter de pomp aan de onderzijde zit ook een 140 mm die IN blaast.. dit is overigens een oude foto, eerder wees iemand mij erop dat ik de back fan beter kan omdraaien. inmiddels gedaan en veranderd naar een 140 mm exemplaar.. stuk beter dus!
met bovenstaande situatie heb ik alsnog de vreselijk hoge temps op de GPU..
@pilatus, vullen zal ik wel wat voor vinden, maar 3 stuks gpu achter elkaar die 90 graden afgeven.. gaat dat goedkomen met de slangen en koelwater? niet dat door de eerste 2 het water hoog wordt opgewarmd en de derde te warm water krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@pilatus, vullen zal ik wel wat voor vinden, maar 3 stuks gpu achter elkaar die 90 graden afgeven.. gaat dat goedkomen met de slangen en koelwater? niet dat door de eerste 2 het water hoog wordt opgewarmd en de derde te warm water krijgt?
Het water stroomt bij een WC setup zo snel dat het vrijwel geen tijd heeft om op te warmen. Het water zal na de 3e GPU misschien 2 graden warmer zijn als voor de GPU's. Tussen de GPU's en CPU een rad stoppen is daarom bijvoorbeeld ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

24/7 open komt niet altijd de airflow ten goede...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
Ok! Maar wat mogen watertemps in de regel eigenlijk zijn? En kan ik miss de 240 rad aan de onderkant laten vervallen en alleen de 140 rad toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21

India Sierra

Learn by failure

water temps maken niet zo heel veel uit, zolang ze niet boven te max temp van je pomp uitkomen ( >60 graden), gewoon kijken dat je CPU en GPU's niet te warm worden en dan is het goed.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:19
PilatuS schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:49:
[...]

Het water stroomt bij een WC setup zo snel dat het vrijwel geen tijd heeft om op te warmen. Het water zal na de 3e GPU misschien 2 graden warmer zijn als voor de GPU's. Tussen de GPU's en CPU een rad stoppen is daarom bijvoorbeeld ook niet nodig.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, het kan een hele hoop schelen om een een rad tussen de cpu en de gpu te doen om een deel van de heatload van de cpu niet over je gpu te laten gaan. Ik zou zeggen als het mogelijk is gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
robbyvw23 schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:54:
Ok! Maar wat mogen watertemps in de regel eigenlijk zijn? En kan ik miss de 240 rad aan de onderkant laten vervallen en alleen de 140 rad toevoegen?
Zonder die 240 rad denk ik dat het moeilijk word. Je kan het proberen en de rad later toevoegen als het nodig is.
wilmardo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:37:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, het kan een hele hoop schelen om een een rad tussen de cpu en de gpu te doen om een deel van de heatload van de cpu niet over je gpu te laten gaan. Ik zou zeggen als het mogelijk is gewoon doen!
http://www.overclockers.com/watercooling-myths-exposed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Dat inderdaad. Het scheelt vrijwel niets, je kunt er beter voor zorgen dat de loop een beetje netjes uitziet. Wanneer je je echt zorgen maakt over 3 GPU's + CPU in één loop, dan kan je er beter 2 loops van maken.

Het enige wat ik als leidraad hanteer bij het maken van een loop is dat ik het reservoir altijd vóór de pomp zet, zodat het nooit kan gebeuren dat de pomp droog komt te staan (om wat voor reden dan ook). De kans is zeer klein, maar better safe then sorry.

@robbyvw23

Om even wat feedback te geven op je 2 vragen: met de extra uitbreiding van radiatoren (140mm en 240mm toevoegen) zou dit genoeg moeten zijn om het geheel flink wat kouder te houden. Daarbij zal de pomp ook wel voldoen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:19
@PilatuS
Kijk daar leer ik weer van! Bedankt ik had altijd onthouden dat het toch een stuk uitmaakte maar het tegendeel is nu bewezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Klein dingetje over watertemperatuur: extreme verschillen zijn toch echt niet goed. In een goed gevulde en afgesloten loop kan een opwarming van het water een behoorlijk drukverschil veroorzaken, met in het ergste geval lekken tot gevolg. Mijn loop begon een keertje bij wat stresstests te sissen en ploffen en dat was bepaald geen prettig geluid! Water bleek van 22 graden naar 45 te zijn opgewarmd. Let op, gaat dus om 't verschil en niet de hoogte van de temperatuur. Probeer die dus een beetje constant te houden.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21

India Sierra

Learn by failure

Singular1ty schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:56:
Klein dingetje over watertemperatuur: extreme verschillen zijn toch echt niet goed. In een goed gevulde en afgesloten loop kan een opwarming van het water een behoorlijk drukverschil veroorzaken, met in het ergste geval lekken tot gevolg. Mijn loop begon een keertje bij wat stresstests te sissen en ploffen en dat was bepaald geen prettig geluid! Water bleek van 22 graden naar 45 te zijn opgewarmd. Let op, gaat dus om 't verschil en niet de hoogte van de temperatuur. Probeer die dus een beetje constant te houden.
Had je je reservoir dan helemaal tot de top gevuld dan ofzo? Want daar lijkt me het hele idee achter het reservior voor, een soort expansie vat waar de lucht wordt samengedrukt als het water uitzet. Als je dan geen lucht meer in je reservoir hebt zoekt het water zich wel een andere weg en dan is dan langs je fittingen.

Of zit ik hier helemaal fout met mijn manier van denken?

Trouwens, bij mij stijgt de watertemperatuur op het moment van 27 graden (idle) naar 35 (load) zonder merkbare verschillen van piepen en sissen

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• robbyvw23
Thanks iedereen voor de feedback alvast! Het worden 2 goeie radiatoren aan de onderzijde en achterzijde van de 800d! Iemand toevallig ervaring met het plaatsen van een 140 rad een de binnenrijfde van de achterkant en de fan zelf aan de buitenkant ertegen met een grill? Kan niet zover naar binnen namelijk ivm mb...
De plaats van de rads maken dus niet zoveel uit ten aanzien van temps.. Goed om te weten!

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je, wanneer water 22 graden warmer flink uitzet en dit opgevangen moet worden door een klein beetje lucht bovenin je res..
Zie het al een cv systeem, waar altijd een drukvat bij zit ivm uitzetten.. Enne, 22 graden verschil is veel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
iemand toevallig een tip mbt de keuze radiatoren?
had zelf het idee om deze 2 te plaatsen:
http://highflow.nl/radiat...240/xspc-rx240-black.html
http://highflow.nl/radiat...k-ice-gt-stealth-140.html

een dunne black ice omdat ik hem aan de buitenkant ga maken en dan eigenlijk niet zo'n hele dikke aan de buitenzijde wil hebben.

en nog een vraagje, dit past op elkaar toch?
XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO Dual Fill Port DDCBAYRESTWO
Swiftech MCP35X Pump
en kan het ook eerst doen met een pomp en de interne reservoirs aan elkaar koppelen?

alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door robbyvw23 op 23-09-2012 12:10 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Volgens mij is 90 graden niet een hele rare temp hoor? En waarom ga je niet liever voor een 2x 6990? Dat zal in waarde ongeveer gelijk zijn aan 3x 7970 en als ik het goed heb een stuk sneller. Als ik het goed heb ga je met 3x 7970 van 30 fps misschien naar 42 fps ongeveer in het meest gunstige geval. Ik weet alleen niet of je dit bereikt met of zonder 4xmsaa. Maargoed misschien speelt geld geen rol :P en stop je er een 4e bij als het bevalt.

Edit: oh wacht ik zie dat je geen ref koeler erop hebt zitten, goed dan laat ik me niet uit over die 90 graden. Wat ik veelvuldig op internet tegenkom is dat een inbound bottom fan aardig helpt, ik had zelfs een keer in een test gezien (volgens mij bij anadtech) dat de frontcasefan weinig invloed heeft op de op de koelprestaties van je videokaarten in tegenstelling tot de bottom fans. Als ik het plaatje goed bekijk, heb je daar nog ruimte over.

[ Voor 33% gewijzigd door fynrd1 op 27-09-2012 14:38 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
fynrd1 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:33:
Volgens mij is 90 graden niet een hele rare temp hoor? En waarom ga je niet liever voor een 2x 6990? Dat zal in waarde ongeveer gelijk zijn aan 3x 7970 en als ik het goed heb een stuk sneller.
Zo geweldig is de HD6990 niet meer t.o.v. de huidige generatie GPU's hoor. Kijk maar eens naar de onderstaande grafiek (afkomstig van deze review):

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/miraserver/images/2012/gtx670-sli/Untitled-29.png

Even ter vergelijk: in de bovenstaande grafiek haalt een GTX670 een P-score van 8455. Ik heb tot op heden al een P-score van 10918 uit mijn GTX670 weten te persen, wat aanzienlijk meer is dan één HD6990. Dus ik gok wel dat 3x HD7970 beter zal presteren dan 2x HD6990 :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:17

fynrd1

Fooled by Randomness

Moi_in_actie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:56:
[...]

Zo geweldig is de HD6990 niet meer t.o.v. de huidige generatie GPU's hoor. Kijk maar eens naar de onderstaande grafiek (afkomstig van deze review):

[afbeelding]

Even ter vergelijk: in de bovenstaande grafiek haalt een GTX670 een P-score van 8455. Ik heb tot op heden al een P-score van 10918 uit mijn GTX670 weten te persen, wat aanzienlijk meer is dan één HD6990. Dus ik gok wel dat 3x HD7970 beter zal presteren dan 2x HD6990 :P
Ik wist niet de de 6990 zo slecht schaalde als ik eerlijk ben. En die 7979 clocken natuurlijk ook wel lekker.. Dusseehh forget what I said before :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel zeggen dat je een hele brute setup hebt en aan het bouwen bent.

Geen idee of je het ding ook veel wil verzetten maar is een externe radiator niet iets voor je? Bijv een 1080rad? Kun je zo aan de zijkant van je kast monteren en met slangen naar binnen geleiden. Dan kun je zo goed als passief gaan koelen en heb je koelvermogen genoeg voor een auto..

Qua prijs zal het niet veel gaan schelen, maar aan je pc gezien speelt dat toch geen rol ;-)

Zoiets : http://www.highflow.nl/ra...-ra3-9x120-pro-black.html

of : http://www.freezinghardwa...ERNOVA_1260_Radiator.html

Ben dit zelf van plan voor mijn HAF-X. Wil het ding gewoon geruisloos maken.

Als je hiermee je systeem gaat coolen plus je ingebouwde 360 mm kun je denk ik maximale temps van een graad of 45 verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In http://www.tomshardware.c...5-crossfire-7970-crashing wordt ook gesproken over de 7970 en BF3. Iemand installeerde daarvoor de AMD Catalyst 12.6 en toen waren de problemen opgelost, wellicht is dat voor jou ook het geval (de symptomen zijn hetzelfde heb ik het idee)? Zoek in ieder geval even op internet, ik vind genoeg topics aangaande crossfire en BF3..

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
even niet gekeken op GoT, gelijk 5 reacties! hulde & bedankt!

het probleem met de kaarten die uitvielen is opgelost, het lag niet aan de GPU's, maar toen ik de CPU van 4,6 naar 4,4 heb gezet, ging alles vloeiend zonder uitval!
die OC van de cpu heb ik trouwens gedaan via de automaat Ai Suite van Asus..
nog niet zelf bezig geweest met voltages en dergelijke, ik denk dat er dan wel wat meer inzit van 4,6 ghz..

maar wat is het plan:
inmiddels heb ik een leuke bestelling gedaan bij highflow.nl en daar een 140 rad en een 260 rad besteld. de 260 komt onderin, de 140 aan de achterkant.
zie ook: http://highflow.nl/index....418fa766371025496a04dcfc7
ik wil eigenlijk niet extern, als er een keer een lanparty is oid moet het allemaal wel "makkelijk" mee te nemen zijn.. en als ik dan extern ga, wil ik snelkoppelingen ertussen en dergelijke :)
maar gelet op de toekomst en de ruimte zal dat er wel niet van komen!

in de bestelling staat ook de EK blocks voor de GPU zodat die mooi meekunnen in de loop.. heb nog getwijfeld over de blokken van Swiftech, maar die bleken niet te passen :(
zodra ik alles onder water heb staan, eens kijken wat er te behalen valt met een beetje serieus overklokken!
mocht het dan zo zijn dan ik straks medal of honor warfighter / far cry 3 niet op ultra setting in eyefinity kan spelen dan steek ik er nog een HD7970 bij..
om dat nu gelijk toe doen kan ook, maar inmiddels begint het totaalbedrag redelijk astronomisch te worden :/

die 30 fps is trouwens met 4x msaa!
als ik die uitzet scheelt het al best veel, maar vind ik de beeld kwaliteit minder worden...
ook even op een monitor gespeeld zonder eyefinity, dan blijft ie gewoon staan op 120 fps met alles ultra :D
tussen 40 / 50 fps zou helemaal goed zijn...

mocht er nog iemand ideeen hebben, graag! ik sta overal voor open!
trouwens wel bij mijn bestelling bij highflow goeie koelpasta mee laten komen, ga ik toch eens dat cpu block er opnieuw opzetten, denk toch dat het weer een paar graden scheelt (zit nu de pasta tussen van de noctua cpu koeler)

even een sfeerimpressie:
Afbeeldingslocatie: http://i766.photobucket.com/albums/xx308/robbyvw/2012-09-28193021.jpg

(mocht iemand het leuk vinden, wil ik wel wat fotos plaatsen als ik straks bezig ben met de rest WC te maken? beetje summier buildlog bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 19:31

Axon

Dikke tetten

Waarom staat je pc verkeerd om?
Als je de binnenkant van je pc wilt zien, kan je hem dan niet beter rechts zetten? :P
Ziet er nogal rommelig uit zo :o

Verder een erg mooie setup! :D

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
goed gezien! aan de andere kant zit een raam, niet echt handig om een kast voor te zetten... heb er eigenlijk neit zoveel problemen mee! kan ik lekker mijn kast in kijken vanaf mijn stoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

misschien moet je je wat verder verdiepen in het overclocken van je processor. alles doen op een softwarematige automaat, geeft nooit echt de mooiste waarden.

gewoon lekker spelen met multipliers en voltages in je bios, de voltages staan allemaal in stappen als het goed is, en met 3 stapjes van je voltage, kom je al wel een stukje verder en met llc op gemiddeld/hoog.
het overklokken van tegenwoordig met de sandy en ivy bridge processoren is bijna niks meer aan gezien je zeer weinig kunt met de baseclock.

en je gpu's overklokken is ook een goede aanrader, met msi afterburner hoef je letterlijk alleen schuifjes te verzetten. als je je gpu ergens vind op een review site, dan hebben ze hem meestal ook onderworpen aan een kleine overklok poging. dit is meestal zonder voltage verhogingen, en jou kaarten zullen het altijd wel goed doen als je er net 25 mhz onder zit. je gpu's overklokken merk je direct ingame. je processor iets minder.
anders is het ook zonde van je waterkoeling, als je het hebt, moet je er ook praktisch goed gebruik van maken.

is ook wel leuk om een middagje voor te zitten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 28-09-2012 21:28 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
en je gpu's overklokken is ook een goede aanrader,
Dat is zeker een aanrader. Mijn 7970 draait op 1125/1575. Verder gaat CCC niet en verder hoef ik ook niet. Dit maakt de kaart zo'n 20% sneller dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
dat overklokken gaat er zeker van komen! zowel de GPU's als de CPU!
maar ik heb het al een keer geprobeerd via CCC door alle schuiven open te zetten (ook de power), maar daarmee krijg ik toch wederom een vastloper in battlefield 3! heel vreemd! toch een wat meer in verdiepen...
eigenlijk wil ik naar 3 kaarten onder water en dan overclocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
robbyvw23 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 23:08:
dat overklokken gaat er zeker van komen! zowel de GPU's als de CPU!
maar ik heb het al een keer geprobeerd via CCC door alle schuiven open te zetten (ook de power), maar daarmee krijg ik toch wederom een vastloper in battlefield 3! heel vreemd! toch een wat meer in verdiepen...
eigenlijk wil ik naar 3 kaarten onder water en dan overclocked :)
Op die manier kan je de kaart ook beter niet overklokken. Ik ben met stapjes van 25MHz omhoog gegaan en heb bij iedere stap de kaart een tijdje getest. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ie voluit kan met power op 10%. Dit kost wat tijd maar dan weet je precies wat de kaart aankan en waar het fout gaat. Voor de CPU geldt precies hetzelfde. Ook met stapjes van 100MHz omhoog en telkens Prime of LinX draaien. Is de CPU dan niet meer stabiel het voltage iets verhogen en verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
dat van de cpu wist ik wel:
http://nl.hardware.info/r...op-ivy-bridge-overklokken
maar van de gpu had ik bruutweg alle schuiven opengezet!
volgende keer beetje beter opletten, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is bij alles wat je overklokt zo. Je draait iets buiten de orginele specs maar je weet nooit wat een kaart/CPU/RAM aankan. Je moet dus voorzichtig opzoek gaan naar de max. Het is ook nog eens zo dat iedere kaart anders is ookal is het dezelfde kaart. Bij CPU's kan je ook 2 dezelfde type's gaan overklokken waarbij de ene niet verder wil dan 3.5GHz en de andere 4.5GHz haalt. Door in kleine stapjes te overklokken loopt je vanzelf een keer tegen de max aan en weet je op een paar MHz precies waar die max zit.

Ik heb het geluk gehad om bij de launch van de 7970 even 2 kaarten te testen en de beste te kiezen. De ene ging lang niet zover als de gene die ik nu heb.

• robbyvw23
Even een vraagje of, hopelijk kan iemand mij helpen.
Op een vorige treat van mij (temp probleem watercooling en crossfire) heb ik het over 2 verschillende videokaarten. Ze zijn hetzelfde alleen is de layout veranderd door xfx, zie ook:
http://www.ekwb.com/news/...ngs-compatibility-issues/
Nu heb ik een revisie 1.1 en een 3.0..
Het blijkt dat de EK fullcover voor de CPU alleen op de 1.1 past en niet op de 3.0 ivm de PCB's
De 3.0 kan ik inleveren waar ik hem vandaan heb, maar ik moet dan ergens een versie 1.1 vandaan halen..
Waarvan ik denk dat dat lastig gaat worden!

Maar waar ik concreet naartoe wil, als de versie 1.1 niet leverbaar is, wil ik kijken naar de Black edition of de 1ghz (ook in Black geloof ik) edition. Het gaat erom dat er maar een dvi poort op zit ipv 2 en dat de layout hetzelfde is van elkaar..
Maar kan ik deze kaarten combineren in crossfire met mijn huidige kaart (double dissipation hd7970)?
Iemand enig idee,? Dat verruimd mijn mogelijkheden namelijk... Of moet ik echt indentieken kaarten hebben voor crossfire?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:42:
Moet wel zeggen dat je een hele brute setup hebt en aan het bouwen bent.

Geen idee of je het ding ook veel wil verzetten maar is een externe radiator niet iets voor je? Bijv een 1080rad? Kun je zo aan de zijkant van je kast monteren en met slangen naar binnen geleiden. Dan kun je zo goed als passief gaan koelen en heb je koelvermogen genoeg voor een auto..

Qua prijs zal het niet veel gaan schelen, maar aan je pc gezien speelt dat toch geen rol ;-)

Zoiets : http://www.highflow.nl/ra...-ra3-9x120-pro-black.html

of : http://www.freezinghardwa...ERNOVA_1260_Radiator.html

Ben dit zelf van plan voor mijn HAF-X. Wil het ding gewoon geruisloos maken.

Als je hiermee je systeem gaat coolen plus je ingebouwde 360 mm kun je denk ik maximale temps van een graad of 45 verwachten.
Om er een schepje bovenop te doen, als het qua geld niet uitmaakt, neem een caselab kast of een littledevil, en pleur die 800d weg. 3x480 rad heerlijk :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
robbyvw23 schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:05:
iemand toevallig een tip mbt de keuze radiatoren?
had zelf het idee om deze 2 te plaatsen:
http://highflow.nl/radiat...240/xspc-rx240-black.html
http://highflow.nl/radiat...k-ice-gt-stealth-140.html

een dunne black ice omdat ik hem aan de buitenkant ga maken en dan eigenlijk niet zo'n hele dikke aan de buitenzijde wil hebben.

en nog een vraagje, dit past op elkaar toch?
XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO Dual Fill Port DDCBAYRESTWO
Swiftech MCP35X Pump
en kan het ook eerst doen met een pomp en de interne reservoirs aan elkaar koppelen?

alvast bedankt!
Beide rads zijn goed. Let even op, sommige zijn voor langzaam en stil met minder koeling en lage rpm fans, andere weer andersom.

mixing a drink and music

Pagina: 1