beste iedereen,
ik heb de volgende setup:
I7 3770k op 4600 ghz met 1.33v (standaard OC optie op moederbord)
Asus maximus formula V
2x XFX DD HD7970 in Crossfire, standaard clock
3x Iiyama E2437HDS schermen
Corsair Obsidia 800d
1000W Gold Corsair
nu merk ik als ik BF3 aan het spelen ben, dat de eerste GPU stijgt naar een temp van 90/91 graden. als ik 5 minuten op die temp bezig ben, dan loopt het spel vast (dus niet de cpu of blauw scherm).
BF3 afsluiten via taakbeheer en kan weer verder, zie ook onderstaande screenshot met de temps.
voor mij systeem heb ik een gedeelte aangesloten op een watercooling systeem, waarbij alleen de CPU en moederbord wordt gekoeld. koeling geschied door een 360 rad, maar push ventilatoren.
OPT1 en OPT2 zijn de temps in en out de radiator en zijn 35 grad watertemp..
nu is mijn vraag, wat gaat er mis? ik heb de GPU's niet overklocked, standaard koelers zitten erop en volgens mij is de airflow van de kast voldoende (1x 140 mm onder IN, 1x 140 mm achter IN, 1x 140 tpv HD IN, 3x 120 tpv rad OUT). zijn de temps van de gpu's normaal, of juist te hoog?
en hoe kan een stock koeler op de GPU het spul niet voldoende gekoeld krijgen?
Screenshot van de temps;

Klik hier voor screenshot groot
Foto van de kastopstelling:

heb trouwens ook nog gedacht aan te weinig spanning, maar volgens de power calculator heb ik aan 780 watt voldoende..
alvast bedankt!
ik heb de volgende setup:
I7 3770k op 4600 ghz met 1.33v (standaard OC optie op moederbord)
Asus maximus formula V
2x XFX DD HD7970 in Crossfire, standaard clock
3x Iiyama E2437HDS schermen
Corsair Obsidia 800d
1000W Gold Corsair
nu merk ik als ik BF3 aan het spelen ben, dat de eerste GPU stijgt naar een temp van 90/91 graden. als ik 5 minuten op die temp bezig ben, dan loopt het spel vast (dus niet de cpu of blauw scherm).
BF3 afsluiten via taakbeheer en kan weer verder, zie ook onderstaande screenshot met de temps.
voor mij systeem heb ik een gedeelte aangesloten op een watercooling systeem, waarbij alleen de CPU en moederbord wordt gekoeld. koeling geschied door een 360 rad, maar push ventilatoren.
OPT1 en OPT2 zijn de temps in en out de radiator en zijn 35 grad watertemp..
nu is mijn vraag, wat gaat er mis? ik heb de GPU's niet overklocked, standaard koelers zitten erop en volgens mij is de airflow van de kast voldoende (1x 140 mm onder IN, 1x 140 mm achter IN, 1x 140 tpv HD IN, 3x 120 tpv rad OUT). zijn de temps van de gpu's normaal, of juist te hoog?
en hoe kan een stock koeler op de GPU het spul niet voldoende gekoeld krijgen?
Screenshot van de temps;

Klik hier voor screenshot groot
Foto van de kastopstelling:

heb trouwens ook nog gedacht aan te weinig spanning, maar volgens de power calculator heb ik aan 780 watt voldoende..
alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door robbyvw23 op 09-09-2012 16:14 ]