Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies bij aankoop simpele versterker

Pagina: 1
Acties:

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb 2 boxen staan, beiden 100W. De versterker die ik nu heb staan gaat maar tot 35W met een piek van 50W. Ik wil dus graag een nieuwe versterker..
Eisen die ik hieraan stel zijn:
- 2x 100W (beslist niet meer, geen zin om mijn boxen de lucht in te blazen, dus 90W bijvoorbeeld is geen probleem lijkt me..)
- 1 tulp ingang, deze gaat naar mijn mengpaneel
Meer heb ik er eigenlijk niet aan nodig. Koptelefoon ingang etc heb ik allemaal al op mijn mengpaneel zitten.
De boxen die ik ermee aan ga sturen zijn de visonik evolution 352 MK II Ze zijn 8 ohm.

Ik heb zelf het internet al afgespeurd, maar wat ik vind is of enorm overpriced (ruim €200+) of is teveel watt (bax-shop zit goedkoop, maar veel te hoge wattages).
Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor me :)

Groetjes,
Dennis

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Struin marktplaats of de kringloopwinkel eens af. Staat vaak veel voor weinig :)

En verder: lees [FAQ] Audio even.
Samenvattend: Wanneer men slechts twee luidsprekers op een stereoversterker aansluit, hoeft men niet te letten op de impedantie van deze luidsprekers. Wanneer men er meerdere aan wilt sluiten, moet men opletten dat de impedantie van deze luidsprekers hoog genoeg is.
Daarnaast staat er daar ook een leuk stukje over wattages enzo. Het feit dat je versterker maar 35W kan leveren zegt dus niks. Tenzij je nu een prutversterker hebt uiteraard ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

denikids schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:56:
Ik heb zelf het internet al afgespeurd, maar wat ik vind is of enorm overpriced (ruim €200+) of is teveel watt (bax-shop zit goedkoop, maar veel te hoge wattages).
Wat is je budget dan precies? Als je meer dan 200 euro enorm overpriced vind klinkt het alsof je niet meer dan 50 - 100 euro uit wilt geven. Sowieso is alleen naar vermogen kijken niet handig als je niet precies weet hoe je het moet intepreteren. Als je maar creatief genoeg meet dan kan je zo richting de 150 Watt komen, maar in de praktijk zal daar dan niets van overblijven. Baxshop is veel PA-spul en daarbij wordt het vermogen veelal opgegeven bij 2 of 4 Ohm, dan lijkt het ook al een stuk meer. Maar zoals hierboven al aangegeven wordt kan je beter te veel dan te weinig vermogen hebben. Al vind ik persoonlijk vermogen nog steeds overrated.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.