Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JITSED
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-02 15:46
beste tweakers,
ik zit hier met een probleem met mijn windows 7 laptop. ik kan geen documenten openen, ik krijg hierbij de melding: kan het bestand C:\users\name\documenten\name 'document naam'.doc niet vinden. 'controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw'.

ik krijg een soort gelijke melding als ik microsoft word probeer te openen.

heeft iemand enige ervaring met een soort gelijk en misschien een oplossing? ik vraag mij ook af of dit om een virus gaat of niet..

JITSED

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 08:14
Lijkt eerder dat er iets aan je Windows/documenten is beschadigd. Dat kan veroorzaakt worden door een virus, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Wat heb je gedaan qua virusscans? Als je nog niets gedaan hebt; installeer bijvoorbeeld Malwarebytes: Anti Malware en scan daarmee je computer.

• JITSED
ik heb de computer gescant met norman en windows defender, ik ga nu malwarebytes even laten scannen, bedankt voor de snelle reactie

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Zijn je Windows Updates ook bijgewerkt?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
En zorg dat je de laatste versie van Arcobat Reader / Flash / Java gebruikt. Virussen maken ook veel gebruik van bugs in deze software.

Via filehippo kun je de pc scannen op te zien of er updates zijn voor je pc. Installeer alleen de beta's die hij vindt.
http://www.filehippo.com/updatechecker/

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Aardig hoor, maar filehippo gaat dit natuurlijk niet oplossen... en zelfs geen pleister plakken ;)
Sowieso laat ik het nut van filehippo (en meeste soortgelijke programma's) in het midden, en kunnen ervaringen elders ;)
Wat ik veel praktischer vindt om te weten (alvorens ik antwoorden of hints kan geven) is:
kan het bestand C:\users\name\documenten\name 'document naam'.doc niet vinden.
En als je gaat kijken... is het er dan nog wel? Is er misschien iets met de naam, de file-extensie of de locatie gebeurd?
Bestaan de installatie-mappen van de niet opstartende programma's nog wel?
Heb je een herstelpunt terug kunnen zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Jester-NL op 13-10-2012 16:06 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• JITSED
heb de test van malwarebites gedaan, niks gevonden. alle windows updates / java / flash gedaan, ook niks geholpen. alle bestanden bestaan gewoon ja, al die mappen werken niet meer, misschien dat het alleen iets met microsoft office kan zijn? het gaat om office bestanden, de rest van de computer werkt naar behoren, behalve dat hij nogal traag is dan

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:16

Koenvh

Hier tekenen: ______

JITSED schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:00:
heb de test van malwarebites gedaan, niks gevonden. alle windows updates / java / flash gedaan, ook niks geholpen. alle bestanden bestaan gewoon ja, al die mappen werken niet meer, misschien dat het alleen iets met microsoft office kan zijn? het gaat om office bestanden, de rest van de computer werkt naar behoren, behalve dat hij nogal traag is dan
Probeer eens met een Linux LiveCD (Ubuntu oid) de bestanden te openen... Dan kun je kijken of het aan MS Office of de bestanden ligt

🠕 This side up

• JITSED
ik heb even office 2010 geïnstalleerd ipv 2007, het werkt nog steeds niet dus het ligt niet aan office. heeft iemand toevallig nog tips verder?

Verwijderd

Probeer sfc /scannow in cmd om te zien of er iets corrupt is.

Als er niets gevonden is, download dan Hitman Pro http://www.surfright.nl/nl/downloads/ en scan je pc.
Pagina: 1