Toon posts:

tv op 2de verdieping; geen kabel aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Situatie is als volgt; beneden een LCD tv staan met Ziggo kabel aansluiting en een CI+ module. Works like a charm.
Boven een Plasma staan waar nu alleen een Playstation aan hangt. Ik wil daar graag tv kunnen kijken. Helaas is ons huis een samentrekking van 2 huizen, waar bij de bovenverdieping echt fysiek een ander huis was dan beneden. Dus wel een eigen kabelaansluiting, maar alleen die van beneden is actief.

Ik kan boven dus alleen tv kijken als ik iets ga doen met Digitenne/kabel trekken + 2de decoder/andere optie.

- Digitenne valt af; kwaliteit is al om te huilen en in combi met een HD Ready plasma helemaal niet te pruimen.
- Kabel trekken valt niet per se af maar is wel de last resort; veel gedoe en huis wordt er niet echt mooier op.
- Andere optie; dat wou ik jullie vragen. Ik heb wel wat dingen uitgezocht ->
a. tv kijken via laptop / internet. Tja, ik ben best handig met internet en zo, maar echt mooie digitale kanalen (en zeker niet de gangbare) vind je niet terug (en logisch natuurlijk).
b. tv via ziggo internet en een app op tablet/iphone en dat weer via composite doorlinken. Kwaliteit lijkt mij ook om te huilen. Iemand ervaringen (is 42 " plasma)?
c. tv doorlinken met een wireless signaal met dubieuze apparaten/merken (marmitek etc). Ik heb hier wel eens navraag over gedaan in winkels die dat spul verkopen en zelfs die raden deze techniek ten zeerste af.
d. ...

Kabel trekken zal het dus wel worden, maar is er iemand die hetzelfde heeft en een geniale oplossing hiervoor heeft bedacht?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Je zou beneden een htpc'tje neer kunnen zetten met een dvb-c kaart en tv-server software, en zo streamen naar een tweede htpc via je netwerk: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Denk echter dat een kabel trekken makkelijker is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Als het geld mag kosten, gewoon die tweede Ziggo aansluiting laten activeren... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
2x dreambox of een vu+ uno voor dvb-c, 1 als server voor de smartcard keys en de andere dezelfde keys laten ontvangen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
Hoe komt de kabel naar de "hoofdaansluiting" op de bovenverdieping nu binnen? De kans lijkt me groot dat die al ergens door de benedenverdieping heen loopt, kun je daar niets mee?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 22:28
Hebben de 2 huizen samen 1 huisnummer?
Ik zou contact opnemen met Ziggo, wellicht dat kosteloos de 2e aansluiting geactiveerd kan worden als je het verhaal goed uitlegd.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Palthe

Topicstarter
Sinned123 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:12:
Hebben de 2 huizen samen 1 huisnummer?
Ik zou contact opnemen met Ziggo, wellicht dat kosteloos de 2e aansluiting geactiveerd kan worden als je het verhaal goed uitlegd.
Ja hebben nu hetzelfde nummer, vroeger niet. 30 / 30a verhaal zeg maar.
Ik kan het allicht even proberen bij Ziggo. De kabelaansluiting zit er gewoon in de muur, dus misschien een kleinigheidje.
Thanks.

Palthe

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:11:
Hoe komt de kabel naar de "hoofdaansluiting" op de bovenverdieping nu binnen? De kans lijkt me groot dat die al ergens door de benedenverdieping heen loopt, kun je daar niets mee?
Ga ik nog even bekijken, ik ga wel even met Ziggo bellen, kijken of zij misschien wat meer weten.

Palthe

Topicstarter
Helaas! Net gebeld met Ziggo, ze kunnen er wel wat mee, maar dan moet ik inderdaad zoals hierboven al vermeld een 2de abonnement afsluiten :(.

Ik ga de boor er bij pakken :), dank voor de reacties!

• Xander
Xander schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:11:
En hoe zit het daar mee?

Die kabel is niet spontaan vanuit de grond op de eerste verdieping. Ik woon zelf ook in een appartement op een verdieping en volgens mij loopt er bij de onderbuurvrouw gewoon een PVC-buis met mijn Ziggo-kabel door de meterkast heen. Bij flatgebouwen zie je ook wel eens kabelgoten over de gevel lopen.

Ik zou even uitzoeken of je die kabel niet ergens halverwege te pakken kunt krijgen. Dat scheelt boren en wordt waarschijnlijk een stuk netter. :)

Palthe

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

En hoe zit het daar mee?

Die kabel is niet spontaan vanuit de grond op de eerste verdieping. Ik woon zelf ook in een appartement op een verdieping en volgens mij loopt er bij de onderbuurvrouw gewoon een PVC-buis met mijn Ziggo-kabel door de meterkast heen. Bij flatgebouwen zie je ook wel eens kabelgoten over de gevel lopen.

Ik zou even uitzoeken of je die kabel niet ergens halverwege te pakken kunt krijgen. Dat scheelt boren en wordt waarschijnlijk een stuk netter. :)
Dat zou inderdaad mooi zijn. Net even advies gevraagd, als de kabel groen is dan kun je er zelf niets mee (boven in dit geval dus), dan kan alleen Ziggo er iets mee. Als ie wit is dan is ie gewoon doorgelust en dan zou ik er een splitter tussen kunnen zetten beneden. Net gekeken, is groen. :(

• Xander
Mja. Als de kabel groen is dan is het een kabel vóór het AOP (abonnee overname punt), die kabel is dus in principe van Ziggo en niet van jou. Daar "mag" je niet mee rotzooien.

In jouw geval zou ik het persoonlijk toch gewoon doen. Je hoeft niet bang te zijn dat je de boel sloopt (je gebruikt die aansluiting toch niet) en het is niet alsof je straks de Ziggo-politie voor je deur hebt staan ofzo. :+ Áls je die kabel ergens op de bendenverdieping terugvindt dan zou ik er persoonlijk gewoon een schaar in zetten (als je zeker weet dat het de goede kabel is). Dat je er niets mee "mag" wil niet zeggen dat je er niets mee kunt...

Ik ga er trouwens even vanuit dat het jouw (koop)huis is. Als je het huurt dan moet je misschien iets voorzichtiger zijn...

Verwijderd

Ik heb zelf KPN en kan via de tablet/smartphone of computer tv kijken net zoals de normale manier via de TV. Dit heb je, als het goed is, ook bij Ziggo. Je zou gewoon een kabel van je computer naar de tv kunnen trekken. De kwaliteit is best goed. Eventueel in combinatie met een htpctje kan ook.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

Tsuranim

There is only one

Afhankelijk of je al een netwerkabel hebt liggen, c.q. Een goede wifi verbinding hebt, kun je ook zoiets: http://www.anysee.com/eng/product/anyseeN7TC.php overwegen. Dit apparaat zet het HD dvb signaal omgecodeerd als http stream op je netwerk. Hardware info heeft het in augustus gereviewed. Moet je wel een htpc naast je tv zetten, of nazoeken of je playstation het signaal kan gebruiken.
Pagina: 1