Nieuw Mechanical Keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477868

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een mechanical keyboard.

Het probleem is dus dat er in Nederland vrij weinig te verkrijgen zijn.

Nu had ik dus bij 4launch een Razer Blackwidow 2013 besteld, ik krijg binnen een Razer Blackwidow Mac (standaard, dus niet 2013). Teruggestuurd, krijg ik een Razer Blackwidow binnen terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik de 2013 versie had besteld.

Op de site stond ook de 2013 versie (die staat er nu niet meer) en als ik nu via Tweakers pricewatch de links klik van andere winkels kom ik ook telkens op de site van Razer Blackwidow Mac.

Het grote verschil van de normale en de 2013 versie is dus de matte finish waardoor het geen vingerafdruk magneet is.

Deze ga ik dus waarschijnlijk weer terug sturen (ik kan hem ook houden en dan vraag ik het prijsverschil terug).

De 2013 is dus niet beschikbaar vanuit Nederland (de Ultimate 2013 versie wel, 50 euro verschil).

Ik weet dat er veel slechte dingen over de Razer producten worden geschreven maar ik heb een Razer Naga 2012 en die doet het echter perfect.

TLDR: Anyways, ik ben dus weer op zoek.

Nu heb je in Nederland eigenlijk alleen nog de Cooler Master, Corsair en Steelseries mechanicals. (toch?)

De corsairs zijn beide Red cherry switches, ik heb hier mijn twijfels over, als dit echt veel lichter is als rubber dome dan is het waarschijnlijk niks voor mij.

CM Storm Trigger is misschien wel een optie, CM Storm pro RED is er alleen in red cherry switches waar ik dus over twijfel. (op tweakers pricewatch tenminste)

Steelseries word compleet afgekraakt in het grote mechanical keyboard topic hier dus ja.

De Das/Leopold/Filco/Ducky toetsenborden lijken mij wel gaaf, alleen dit is dus niet in Nederland te verkrijgen (????).

Zou iemand misschien wat suggesties kunnen doen, of wat sites geven.

Ik zou eventueel wel via het buitenland willen bestellen, als de verzendkosten maar niet heel hoog zijn of dat ik erg lang moet wachten, ik ben namelijk best lui :o

Games die ik speel: League of Legends, Guild Wars 2, Mw3 (soms) en andere dingen. Het word dus vooral voor gamen gebruikt maar ik typ natuurlijk ook best veel.

Ik wil dus niet een toetsenbord dat heel slecht is bij een bepaald type spel.

Het boeit mij niet of het veel geluid maakt (blue).
Backlights zijn gaaf, niet verplicht.
Mediakeys zijn gaaf, niet verplicht. (hotkey met f5 als mediakey is ook goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:29

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, erg handig topic alleen het leek mij beter om een apart topic te maken aangezien het toch flink wat pagina's zijn en ik geen zin heb om alles door te lezen. De OP helpt me wel alleen misschien is er ondertussen al iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:01

Koenvh

Hier tekenen: ______

Anoniem: 477868 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:21:
[...]

Ja, erg handig topic alleen het leek mij beter om een apart topic te maken aangezien het toch flink wat pagina's zijn en ik geen zin heb om alles door te lezen. De OP helpt me wel alleen misschien is er ondertussen al iets veranderd.
Hmmm, geen zin om alles door te lezen? Waarom ga je dan niet gewoon naar de plaatselijke computerboer en koop je er een?
Waarom zouden wij er wel tijd aan besteden als jij geen zin hebt om iets door te lezen (alles is natuurlijk overdreven, maar alleen de OP..)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koenvh schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Hmmm, geen zin om alles door te lezen? Waarom ga je dan niet gewoon naar de plaatselijke computerboer en koop je er een?
Waarom zouden wij er wel tijd aan besteden als jij geen zin hebt om iets door te lezen (alles is natuurlijk overdreven, maar alleen de OP..)
Ik heb de OP al lang gelezen en ook veel meer, en was het maar zo simpel, de plaatselijke computerboer is overpriced en verkoopt geen mechanicals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:01

Koenvh

Hier tekenen: ______

Anoniem: 477868 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Ik heb de OP al lang gelezen en ook veel meer, en was het maar zo simpel, de plaatselijke computerboer is overpriced en verkoopt geen mechanicals!
Oké, is goed. Maar je zei: "Ik heb geen zin om het te lezen", en dat deed mij denken aan: Ik wil ... en komen jullie maar met iets op de proppen. In ieder geval, heb je nog eisen mbt prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 12-10-2012 22:01 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:52
Ik heb mijn Filco besteld via de UK, keyboardco. Ze zijn alleen wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koenvh schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:00:
[...]

Oké, is goed. Maar je zei: "Ik heb geen zin om het te lezen", en dat deed mij denken aan: Ik wil ... en komen jullie maar met iets op de proppen. In ieder geval, heb je nog eisen mbt prijs
Geeft niks :P
120 euro is toch wel mijn maximum denk ik, inclusief verzendkosten natuurlijk.

Amazon bied niet echt meer opties als dat ik via Nederland zou bestellen, de USA Amazon natuurlijk wel maar dan zijn de verzendkosten waarschijnlijk extreem hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn DAS keyboards hier gekocht

http://www.getdigital.de/...s_Keyboard_Model_S/lng/en

Had ze binnen 3 dagen na aankoop binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fantomas schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:18:
Ik heb mijn DAS keyboards hier gekocht

http://www.getdigital.de/...s_Keyboard_Model_S/lng/en

Had ze binnen 3 dagen na aankoop binnen.
Bedankt voor de link, alleen ze zijn wel erg duur op die site moet ik zeggen.
Is er geen alternatief? Of is dit echt het goedkoopste Das wat je zult krijgen in Europa/Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb zelf sinds een paar dagen een Qpad-MK80 toetsenbord met brown switches die ik heb besteld via http://www.nkon.nl/Qpad-toetsenborden.html

Dit toetsenbord bevalt erg goed en ik kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:02

Imprezzion

E92 320i & 307CC

QPad MK-80 is echt een dikke aanrader. Heb er zelf ook een met browns en ik vind hem helemaal geweldig ;)
Prijs is vrij steil maar daar krijg je dan ook wat voor terug.

Backlight is erg goed instelbaar en op max zeer fel vergeleken met bv. een G19.

Bouwkwaliteit is super, lekker zwaar een goede afwerking.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
QPad MK-80 ziet er inderdaad goed uit alleen ik zou dan denk ik toch eerder voor de Gigabyte Osmium gaan:
YouTube: Gigabyte Aivia Osmium USB 3.0 Mechanical Gaming Keyboard Unboxing & Overview
pricewatch: Gigabyte Osmium
Probleem is dat er nog niet heel veel over is gezegd op bijvoorbeeld forums enz. dus ik weet niet of het verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
De MK-50 van QPAD is ook tof, heb hem nu ongeveer een half jaar in gebruik en kan er alleen maar met lof over spreken. Stevig, slijtvast, goede prijs (heeft geen backlight keys of ingebouwde USB Hub/geluidskaart), naar mijn idee een allround great package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de
Corsair Vengeance K90 en de Gigabyte Osmium Aivia
Ik moet zeggen dat de QPad's er erg goed uit zien alleen ze zijn wel iets duurder (behalve de MK-50 dan)

Ik denk dat ik het beste voor Reds of browns kan gaan.

Zo lastig :(
Kun je QPad in Nederland alleen bij nkon kopen? Jammer dat ze niet op de pricewatch staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Ja alleen daar, omdat dat de website is van degene die de acties op samenkopen.net organiseert. Mk80 browns vind ik trouwens een geweldig toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:02

Imprezzion

E92 320i & 307CC

cyes heeft ze ook. Maar dan nog duurder.

http://shop.cyes.nl/nl/qp...o-gaming-toetsenbord.html

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen zin om bestaand topic door te lezen? Dan hebben wij ook erg weinig zin dit topic open te laten.

Zoals al gezegd, dit is de plek:
Het grote mechanische toetsenborden topic

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.