Toon posts:

Stille HTPC met krachtige GPU op basis van Streacom FC10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers, ik wil een HTPC gaan bouwen met waarschijnlijk de Streacom FC10 als basis. De PC moet erg stil zijn, moet games aankunnen en alle videoformaten soepel af kunnen spelen. Eigenlijk een alleskunner dus. Dit alles voor een max uitgave van 800€ - 1000€.
Ik weet dat met diverse CPU's van AMD en Intel al snel een goede HTPC te bouwen is. Ik zit al geruime tijd met de Intel 3770T in mijn hoofd. Een dure CPU, maar wel met een HD4000 en een wattage van 45Watt. In mijn ogen een erg mooie combi.

Wil ik nu teveel? Zit ik goed met de HD4000? Als er een pci grafische kaart bij moet dan gaat hij toch weer lawaai maken neem ik aan. Of zijn er toch nog stille oplossingen?

Systeemvoorstel:
Gigabyte MB, de GA-Z68M-D2H of D3H
Intel i7 3770T
8gb G-Skill intern
Samsung 3,5" 2TB
Streacom FC10
PicoPSU 150W

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 18:22 ]

Verwijderd

De vraag is of een i7 meerwaarde heeft over een i5 in ames (al weet ik niet wat in de t serie beschikbaar is). Ik denk dat de psu de bottleneck zal zijn als het aankomt op een losse graka. Uitgaande dat de rest van je systeem op belasting 45-50 Watt gebruikt heb je 100 Watt over voor een graka en dat is niet veel.

2 tips:
1) zoek naar reviews van de hd4000 in de spellen die jij speelt!
2) kijk naar welke grakas er zijn die maximaal 100 Watt trekken wanneer belast en of die meerwaarde leveren over een hd4000. Ik heb goede hoop dat er in dit segment passief gekoelde opties Zijn.

Tot slot: goede keuze voor de kast ;)

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:35
volgens mij heb je geen T uitvoering van 3570. anders kom je op deze uit pricewatch: Intel Core i5 3470T Boxed maar de heeft intel hd 2500 maar met jouw budget kan je overwegen om een simpele grafische kaart te kopen (als de case dat tenminste toelaat :p )

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13
Waarom een picopsu?
Mijn ervaring is dat een goede 80+ gold of zilver voeding net zo zuinig is.
Bovendien neem je dan extra airflow van je voeding mee.

Tevens zou ik naar een dedicated videokaart kijken, de nieuwe nvidea en amd kaarten doen het erg goed idle.
Zo heeft tweakers de asus 650ti getest met een full load db van 34.

Ik vind een i7 als htpc trouwens ontzettend overkill.
Afhankelijk van het type spel, zou ik persoonlijk voor de zeer zuinig G630 gaan.
Scheelt echt een bom duiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Sinned123 op 12-10-2012 22:39 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 12:38

iMars

Full time prutser

Sinned123 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:37:
Waarom een picopsu?
Mijn ervaring is dat een goede 80+ gold of zilver voeding net zo zuinig is.
Bovendien neem je dan extra airflow van je voeding mee.

Tevens zou ik naar een dedicated videokaart kijken, de nieuwe nvidea en amd kaarten doen het erg goed idle.
Zo heeft tweakers de asus 650ti getest met een full load db van 34.

Ik vind een i7 als htpc trouwens ontzettend overkill.
Afhankelijk van het type spel, zou ik persoonlijk voor de zeer zuinig G630 gaan.
Scheelt echt een bom duiten.
De Streacom zijn fanless cases, ik heb zelf de F5, met daarin geen enkele fan. De enige bewegende onderdelen die erin zitten, zijn die van een dvd speler ;)

Ik zelf heb een AMD A-serie, misschien is dat een optie?

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft wikken en wegen. Er is gewoon nog geen 100% HTPC CPU, zowel Intel als AMD zitten wel dicht in de buurt. Ik ga gewoon veel vragen van mijn HTPC. Mogelijk wil ik gewoon te veel. De Steacom is echt een mooie kast maar heeft daarentegen ook nadelen zoals de 150W PicoPSU. En zo'n behuizing koop je natuurlijk vanwege het Fanless. Alsnog koeling inbouwen is weer zonde.

Ik ga mij verdiepen in de mogelijkheden van de HD4000. Nog maar even wachten op de nieuwe AMD's.
Alvast bedankt allemaal! Nieuwe tips zijn welkom!

Verwijderd

Streacom FC10
PicoPSU 150W
8gb G-Skill intern Waarom 8GB, misschien is 4GB ook genoeg?
pricewatch: MSI B75MA-P45 of pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
pricewatch: Intel Core i3 3225 Boxed tdp van 55Watt en HD4000
SSD: pricewatch: Samsung 830 series 256GB bij zo'n budget is een SSD een 'must have'
pricewatch: Sony Optiarc AD-7803H Zwart
(optioneel) HDD: pricewatch: Western Digital Red WD30EFRX, 3TB is stil en zuinig
Eventueel extra sata kabel

Een dedicated graphics card gaat niet werken in de Streacom FC10, je hebt immers geen mogelijkheden voor voldoende koeling.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:48:
Streacom FC10
PicoPSU 150W
8gb G-Skill intern Waarom 8GB, misschien is 4GB ook genoeg?
pricewatch: MSI B75MA-P45 of pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
pricewatch: Intel Core i3 3225 Boxed tdp van 55Watt en HD4000
SSD: pricewatch: Samsung 830 series 256GB bij zo'n budget is een SSD een 'must have'
pricewatch: Sony Optiarc AD-7803H Zwart
(optioneel) HDD: pricewatch: Western Digital Red WD30EFRX, 3TB is stil en zuinig
Eventueel extra sata kabel

Een dedicated graphics card gaat niet werken in de Streacom FC10, je hebt immers geen mogelijkheden voor voldoende koeling.
De kast is de koeling in geval van Streacom ;)

Er zijn voldoende passief gekoelde kaarten op de markt. Ts zal dus geen heethoofd moeten kiezen, mar de beperkte psu maakt dit al niet mogelijk. Ik denk overigens dat en amd oplossing hier beter is; zij hebben krachtigere gpus.

Verwijderd

Topicstarter
Asus heeft bij de introductie van de AMD A10-5700 een Streacom FC5 opgebouwd in combinatie met het ASUS F2A85-M Pro moederbord en 8gb DRR3-1866 memory.
Deze APU heeft een TDP van 65watt en heeft de onboard Radeon HD-7660D. Dit is dan mogelijk een betere en goedkopere optie voor een sterke HTPC.
Kennelijk is de 150w PicoPSU voldoende....

Verwijderd

Dank, ik denk dat ik die Streacom FC10 ook als basis neem voor mijn HTPC projectje :)
En dat ASUS F2A85-M Pro board samen met een A10 lijkt me krachtig genoeg.
Eens even verder lezen, maar dank voor de FC10 tip!

Ben jij ondertussen al wat verder?

Ik vraag me eigenlijk af of zo'n F2 met A10 niet een beetje overkill is.
Een F1 met A6 of A8 combinatie is toch prima voor een HTPC?
Zie e.g. deze reviews over een A6.
http://www.amazon.com/AMD...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Punt is natuurlijk de warmteproductie en energiezuinigheid.
Plus de kosten.

ASUS Mainboard F2A85-M PRO - 125 euro's.
AMD A-Series A10-5700 / Radeon HD 7660D - 125 euro's.
250 euro

Asus F1A75-M Pro - 80 euro.
AMD A6-3650 APU / Radeon HD 6530D - 80 euro.
160 euro

Met het verschil koop je een 60GB SSD en je 4GB 1600 RAM.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 21:06 ]

Verwijderd

Kost wat, maar dan heb je ook wat. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 113,-€ 113,-
1Asus F2A85-M PRO€ 113,99€ 113,99
1Western Digital Red WD30EFRX, 3TB€ 159,99€ 159,99
1Streacom FC5 OD€ 195,48€ 195,48
1Streacom Streacom Infrarood ontvanger + Afstandbediening€ 21,95€ 21,95
1G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR€ 43,-€ 43,-
1Sony Optiarc AD-7803H Zwart€ 39,80€ 39,80
1Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit€ 79,-€ 79,-
1OCZ Vertex 4 64GB€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,11

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 19:58 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16
Volgens mij heb je dan voornamelijk iets waarvan je 75% niet gaat gebruiken als ik eerlijk ben :X

iRacing Profiel

Verwijderd

Inderdaad, dank voor je opmerking; ik vraag me dat namelijk ook af.
Als ik alles beetje naar beneden bijstel, krijg je zo iets.
Scheelt toch 200 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-3500 Boxed€ 61,45€ 61,45
1Asus F1A75-M PRO€ 66,08€ 66,08
1Western Digital Red WD10EFRX, 1TB€ 78,90€ 78,90
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL€ 25,-€ 25,-
1OCZ Vertex 3 60GB€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,61

• kroegtijger
Dat is imho al beter ja ;)
maar waarom dit bord met deze processor, en niet een A6-5400K en een F1A85-M LE? Ben je zo'n 20,- meer kwijt, maar heb je wel een nieuwe socket (dus mogelijk nog eens een andere processor; op de FM1-socket niets meer uit komen verwacht ik) en een betere chipset.
Wat betreft je case vind ik m erg fraai, maar wel heel duur :X
Controleer ook even of het geheugen in deze case past. Het is zo jammer als het te hoog blijkt te zijn.
De SSD die je hebt gekozen wordt erg veel afgekraakt, maar imho ten onrechte. Het is geen super-SSD, maar hij volstaat meer dan prima voor een dergelijke build. In het begin waren er nogal wat problemen, maar dat lijkt inmiddels verholpen. De laatste tijd hoor ik nauwelijks nog berichten hierover. Zeker niet significant meer dan over andere SSD's. Mocht je nu toch een andere SSD overwegen, neem dan een Samsung 830. Iets duurder, maar de meeste bang for buck.
Overigens snap ik de SSD niet helemaal... Het zal je alleen een wat kortere boot-tijd geven, maar meer ook niet. Voor geluids-reductie hoef je het niet te doen, want er zit ook een HDD in, en qua performance merk je daar bij een HTPC amper iets van. Ik zou dus de SSD eruit gooien, en naar een FM2-bord met A6-processor gaan. Ga je imho meer plezier van beleven voor nog minder geld :)

iRacing Profiel

Verwijderd

die case is inderdaad duur, maar dat heb ik er wel voor over.
ziet er goed uit en die passieve koeling om hem stil te houden.
daarom eigenlijk ook die SSD, maar ik denk dat je gelijk hebt.
wellicht heeft het weinig echt toegevoegde waarde; en het kan er uiteindelijk altijd nog bij worden geprikt.
ik zal de hoogte van de reepjes nog even goed bekijken ja; thanks.

dan wordt het dus zo:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 62,95€ 62,95
1Asus F2A85-M LE€ 76,-€ 76,-
1Western Digital Red WD10EFRX, 1TB€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,08

• kroegtijger
Heb je trouwens oa deze review gelezen van je voeding?:
productreview: Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit review door 3d0zer

Misschien even goed overwegen of je wel zeker die wilt ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

hmm dat is een behoorlijke slechte review.
die maar even vervangen door zo iets:
pricewatch: Mini-box picoPSU 120
productreview: Mini-box picoPSU 120 review door Devil777
is zelfs nog eentje via Vraag & Aanbod te krijgen ook.
V&A aangeboden: Mini-box picoPSU 120 + 2 extra kabels

wat voor case zou je adviseren als ik mag vragen?

Verwijderd

Dit wordt het dan wel denk ik zo.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 59,20€ 59,20
1Asus F2A85-M LE€ 74,90€ 74,90
1Western Digital Red WD10EFRX, 1TB€ 78,86€ 78,86
1Streacom FC5 OD€ 196,20€ 196,20
1Sony NEC Optiarc AD-7640S Zwart€ 44,95€ 44,95
1Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit€ 64,20€ 64,20
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
2Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 11,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,44

• kroegtijger
Should do the job :Y
veel plezier ermee, en een review van je aanschaf wordt altijd gewaardeerd natuurlijk :P

iRacing Profiel

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:32
Let wel op dat je met een pricewatch: Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit maar een 80W voeding hebt hè. Zolang de adapter maar 80W kan leveren blijft dat de beperkende factor. 80W kan echt net volgens deze review http://www.tomshardware.c...-341390-0-2-3-1-png-.html

Verwijderd

Dank, heb je een voorstel voor een betere voeding wellicht?

• JackBozzz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb gisteren een nieuwe HTPC in elkaar gezet met de volgende componenten:
- Streacom FC5
- Streacom pico PSU 150
- Asus F2A85-M moederbord
- AMD A10-5700 Boxed processor
- G.Skill F3-1866C9D-8GB intern geheugen
- Crucial M4-64 GB SSD
Omdat ik alles van mijn Synology NAS stream heb ik geen dvd- of blu ray speler/brander geïnstalleerd. Windows 7 wil ik via USB stick installeren (zoals ik bij twee andere HTPC's heb gedaan).

Ik heb de HTPC vervolgens met een HDMI kabel via mijn receiver met mijn tv verbonden. De eerste keer dat ik de HTPC opstartte kreeg ik nog de gebruikelijke boot melding. Daarna heb ik het systeem opnieuw gestart en sindsdien krijg ik geen boot melding meer maar staat het scherm geblokkeerd. Scherm knippert met alleen maar RGB-kleuren door elkaar. Moederbord werkt gewoon, lampjes branden e.d.
Heb vervolgens de HTPC rechtstreeks via een HDMI kabel op mijn TV aangesloten maar dan krijg ik helemaal geen beeld!

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? HDMI (handshake) probleem?

• JackBozzz
De HTPC aan een VGA kabel en monitor gehangen en probleem opgelost. Standaard zal BIOS HDMI niet ondersteunen.

Temperatuur van de HTPC loopt wel erg op!!! CPU zit op 85 graden en kast wordt heel erg heet. Ik heb toch voldoende koelpasta gebruikt op processor en de heatpipes. Ventilatie van de kast is ook voldoende. Nu maar kijken hoe ik temperatuur enigzins omlaag kan krijgen....

Verwijderd

Mooi dat het nu werkt, hoe heb je het eigenlijk opgelost nu?
Wat bedoel je met de BIOS HDMI niet ondersteund.
Voor het geval ik zo tegen dezelfde problemen aanloop ;)

De temp is wel hoog ja.
Hij komt bij mij in een nogal gesloten kast in een TV meubel.
Qua airflow niet echt top dus.
Ben benieuwd of je nog wat aan de temp kan doen.
Wat voor koelpasta heb je gebruikt? AS5?

Ik zit ook nog beetje te lezen over zo'n Anysee oplossen.
pricewatch: Anysee E30TCPlus
Begrijp ik het goed dat je dus met zo'n kaart je UPC mediabox de deur uit kan doen?
Ik zet te denken aan WIN7 / XBMC opstelling.
Kan je dus met zo'n Anysee via je HTPC TV kijken? Lijkt me briljant.
Zoveel TV kijken we niet meer, maar alles vanuit 1 apparaat is natuurlijk top.

• JackBozzz
Ik heb het opgelost door VGA te gebruiken met een aparte monitor.
BIOS ondersteund wel HDMI maar niet direct vanaf eerste start. Verstandig misschien om bij de start VGA monitor te gebruiken en dan alle software te installeren. Daarna zou HDMI geen probleem moeten zijn.

Mijn FC5 wordt te warm! CPA gaat naar de 90 graden en dus daarna wordt de boel afgesloten ivm oververhitting. De vinnen aan de rechterkant (aan de achterzijde) worden zo warm dat ik ze niet aan kan raken. Ik heb koelpasta gebruikt van Cooler Master maar het lijkt erop dat deze niet goed genoeg is voor een volledig passief systeem. Ik ga nieuwe koelpasta bestellen en daarna alles opnieuw in de pasta zetten. Hopelijk lost dit het probleem op.

Ik zag dat in de FC5 EVO (dus model wat eraan gaat komen) een ander (en waarschijnlijk beter) koelsysteem gebruikt gaat worden. Mochten de koelproblemen blijven dan ga ik Streamcom (Nederlands bedrijf volgens mij) om te kijken wat de mogelijkheden zijn om e.e.a. aan te passen.

Verwijderd

Duidelijk, ik zal hetzelfde doen, gewoon eerst op de keukentafel aan een monitor hangen.
Totdat het allemaal werkt en dan pas in het TV meubel installeren.

Wat voor media software gebruik je als ik vragen mag?
Ik lees over XBMC en MediaPortal.

Het is Streacom en het is inderdaad een Nederlands bedrijf.

Melbournestraat 56
3047 BJ Rotterdam
+31(0)10 752 3517

Die nieuwe lijn lijkt me inderdaad een kwalitatief betere serie.
Waarschijnlijk zijn een aantal flaws in de nieuwe modellen beter aangepakt.
Ik vind de FC9 / 10 echt mooie modellen.
Plus de documentatie is ook goed.
http://www.streacom.com/downloads/ug/fc10.pdf

• JackBozzz
Ik gebruik XBMC nadat ik jaren MediaPortal heb gebruikt. XBMC vind ik zelf iets gebruiksvriendelijker en skins zijn iets mooier (ik gebruik de Aeon MQ4). Ik heb wel de Eden versie + HD audio patch gebruikt ivm afspelen HD audio formaten.

Ik heb de FC5 uit mijn meubel gehaald maar helaas nog teveel warmte productie. De CPU wordt te warm en dan een blauw scherm :-( Maar goed, deze week nieuwe koelpasta bestellen en dan zal ik vrijdag de resultaten melden. Nogmaals, mocht het dan nog niet goed zijn dan ga ik Streacom benaderen voor een oplossing. De EVO modellen zijn inderdaad de modellen waar de kinderzieketes uitzijn dus daarmee zou je in principe geen probleem mogen hebben.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:32
Let er wel op dat je niet teveel koelpasta gebruikt he. Te veel koelpasta zorgt er ook voor dat de warmteoverdracht slecht is. Dat de vinnen van de kast erg warm worden is wel weer een "goed" teken, want er wordt dus warmte afgevoerd, maar niet efficiënt over alle vinnen?

Na goede montage kun je ook nog proberen om wat te undervolten/clocken om de temperatuur naar beneden te halen.

• JackBozzz
jaapsander schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:21:
Let er wel op dat je niet teveel koelpasta gebruikt he. Te veel koelpasta zorgt er ook voor dat de warmteoverdracht slecht is. Dat de vinnen van de kast erg warm worden is wel weer een "goed" teken, want er wordt dus warmte afgevoerd, maar niet efficiënt over alle vinnen?

Na goede montage kun je ook nog proberen om wat te undervolten/clocken om de temperatuur naar beneden te halen.
Ik zal vrijdag de oude koelpasta verwijderen en nieuwe (betere) aanbrengen. Iemand een idee welke koelpasta het beste geschikt zou zijn voor deze kast? Tsja, wat is niet teveel? Ik zal beetje bij beetje aanbrengen en dan de resultaten bekijken. De kast wordt nu voornamelijk aan de achterzijde van de zijkant erg warm, daar waar de korte heatpipes zitten. De lange heatpipes worden lang niet zo heet dus het lijkt erop dat de warmte met name aan de kant van de korte heatpipes wordt afgevoerd.

Verwijderd

Ik dacht vandaag het bedrijf achter die Streacom cases eens te bellen over de EVO en FC09/10 modellen. Helaas lijkt het nummer niet te werken. Het zijn mooie cases, maar misschien toch maar even doorzoeken naar iets anders. Of ze zijn ontzettend druk met de nieuwe modellen, dat kan natuurlijjk ook.

Is dit misschien een optie voor alternatieve case?
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=81&area=en
Iemand daar ervaring mee?

Wellicht is de warmteontwikkeling van zo'n A10 APU hoger dan een A6? Maar goed, ze hebben natuurlijk zelf zo'n opstelling gemaakt als voorbeeld, dus het zou moeten kunnen.

Arctic Silver 5 is volgens mij het meest gangbare.
Ik vond deze doc nog, wellicht handig:
http://www.arcticsilver.c...ethod_middle_dot_v1.3.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 23:34 ]

• JackBozzz
De cases van Streacom zullen best in orde zijn hoor. Wel vreemd dat nummer niet correct (up to date) is.
De A10 APU heeft een TDP van 65W en is inderdaad ook in een opstelling opgenomen dus het zou moeten kunnen. Ik heb inmiddels de AS% besteld dus daar ga ik vrijdag mee aan de slag. Ik zal hier mijn resultaten posten.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:47:
Ik dacht vandaag het bedrijf achter die Streacom cases eens te bellen over de EVO en FC09/10 modellen. Helaas lijkt het nummer niet te werken. Het zijn mooie cases, maar misschien toch maar even doorzoeken naar iets anders. Of ze zijn ontzettend druk met de nieuwe modellen, dat kan natuurlijjk ook.

Is dit misschien een optie voor alternatieve case?
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=81&area=en
Iemand daar ervaring mee?
Ah, die case heb ik in gebruik :) Ben er heel erg tevreden over. Goede bouw-kwaliteit, duidelijk display (iMon VFD), knappe remote (iMon Pad) en biedt voldoende ruimte.
Als ik er nadelen van zou moeten noemen, dan zou het zijn dat er in de front-bay geen USB3 aanwezig is en dat er 2x 80mm fans gebruikt worden.
Nu is het missen van USB3 in de frontbay voor mij geen enkel bezwaar, aangezien deze aansluitingen eigenlijk nooit gebruikt worden, behalve voor incidenteel eens een muis en een toetsenbord.
De 2x 80mm fans zijn wat dat betreft een groter issue, maar zelfs die hoor je niet echt. Silverstone levert kwalitatief goede koelers, en dat is te merken. Het zou met wat grotere fans wel te verhelpen moeten zijn; volgens mij zou er ook wel 2x100mm in moeten passen, of misschien 1x 120mm als je een compact model ervoor kan vinden, maar de 2x80mm zijn me nog niet storend genoeg geweest om me er in te gaan verdiepen. Naar mijn mening is dit toch een van de meest aantrekkelijke kasten dit te krijgen zijn van dit formaat (het is namelijk wel een behoorlijk grote case; vooral op de diepte kan je je flink verkijken!) vanwege de goede bouwkwaliteit en functionaliteit in combinatie met de prijs.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik vind het inderdaad een interessante case, zeker na een beetje research vanavond, maar helaas, de diepte kon ik wel hebben in mijn kast maar niet de hoogte ... :( Boven de UPC mediabox heb ik nog zo'n 14cm over, dus ik moet zoeken zo rond de 10cm max. Jammer want ik vind het front mooi inderdaad, plus het display lijkt me ook functioneel.

Vandaag Streacom te pakken gehad, ten minste iemand die me te woord kon staan en prima een aantal vragen kon beantwoorden. Er ligt een container in de haven met nieuwe voorraad Streacom cases. Dus er kan spoedig worden geleverd. Dus ook de FC5 EVO en de FC9 / FC 10 modellen.

De verbetering in de EVO modellen zit hem in de volgende puntjes:
=> Meer heatsink (4 ipv 2) en een wat plattere afronding zodat er meer raakvlak is.
=> ODD is generieker gemaakt met de eject knop in het midden.
=> USB3.0.

• JackBozzz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:59:
Ik vind het inderdaad een interessante case, zeker na een beetje research vanavond, maar helaas, de diepte kon ik wel hebben in mijn kast maar niet de hoogte ... :( Boven de UPC mediabox heb ik nog zo'n 14cm over, dus ik moet zoeken zo rond de 10cm max. Jammer want ik vind het front mooi inderdaad, plus het display lijkt me ook functioneel.

Vandaag Streacom te pakken gehad, ten minste iemand die me te woord kon staan en prima een aantal vragen kon beantwoorden. Er ligt een container in de haven met nieuwe voorraad Streacom cases. Dus er kan spoedig worden geleverd. Dus ook de FC5 EVO en de FC9 / FC 10 modellen.

De verbetering in de EVO modellen zit hem in de volgende puntjes:
=> Meer heatsink (4 ipv 2) en een wat plattere afronding zodat er meer raakvlak is.
=> ODD is generieker gemaakt met de eject knop in het midden.
=> USB3.0.
Er is dan inderdaad goed gekeken en geluisterd om verbeteringen door te voeren. De USB3.0 aansluitingen komen aan de zijkant te zitten. Ook ODD is universeler door knop in het midden te plaatsen, hierdoor kunnen er veel meer modellen ingebouwd worden. Betere heatsink lijkt me ook geen overbodige luxe. Mijn koelpasta is inmiddels verzonden dus hopelijk vandaag of morgen binnen. Ik heb mijn Streacom gebouwd op basis van de internetspecificatie maar ik zag net dat die in een EVO kast (in ieder geval andere heatsink) gebouwd is.

• JackBozzz
Vanochtend hetvolgende gedaan:
- alles schoongemaakt (ArcticClean 1) en behandeld (ArcticClean 2);
- nieuwe koelpasta erop (Arctic Silver 5)

Verbetering is er echter niet. Na 10 minuten wordt de processor te warm met een blauw scherm tot gevolg. Ik ga nu contact opnemen met Streacom en vragen of ze een oplossing voor dit probleem hebben,

• JackBozzz
Streacom heeft al gereageerd op mijn e-mail:

beste Jack,

1) Beb je koelpasta gebruikt tussen de wand en de heatsinks?
2) zit er voldoende koelpasta op de heatpipes in de CPU heatink?
3) heb je koelpaste gebruikt tussen de CPU en de CPU heatsink?
4) staat de kast vrij of in een afgesloten, zoals een kastje?

Het zou in principe moeten werken, de AMD A10-5700 is TDP 65watt, we hebben nooit problemen gehad met 65watt TDP.

Ik heb alles nog eens nagelopen, koelpasta zit overal voldoende op. De kast wordt ook erg warm wat betekent dat warmt afgevoerd wordt van de CPU. Ik vrees dat de heatsink en heatpipes van de FC5 niet voldoende zijn om de warmte af te voeren.

• kroegtijger
Voldoende is wat anders dan te veel heh? Je hebt maar heel weinig nodig, maar ook weer niet te weinig.

iRacing Profiel

• joenex1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 09:55
Ik zit ook nog beetje te lezen over zo'n Anysee oplossen.
pricewatch: Anysee E30TCPlus
Begrijp ik het goed dat je dus met zo'n kaart je UPC mediabox de deur uit kan doen?
Ik zet te denken aan WIN7 / XBMC opstelling.
Kan je dus met zo'n Anysee via je HTPC TV kijken? Lijkt me briljant.
Zoveel TV kijken we niet meer, maar alles vanuit 1 apparaat is natuurlijk top.
Ik ben ook van plan om een FC5 met zo'n Anysee te bouwen. Echter, ik wil geen losse module aan mijn HTPC hebben hangen en deze PCI module past niet in de FC5, dus dan ga je automatisch naar een FC10 van > 300 euro..

• kroegtijger
joenex1 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:10:
[...]

Ik ben ook van plan om een FC5 met zo'n Anysee te bouwen. Echter, ik wil geen losse module aan mijn HTPC hebben hangen en deze PCI module past niet in de FC5, dus dan ga je automatisch naar een FC10 van > 300 euro..
Je zou een pricewatch: Technisat CableStar HD2 kunnen nemen. Dat is een SFF-kaart. Dat moet volgens mij nog wel passen. Zul je alleen er nog een pricewatch: Mascom AlphaCrypt Classic bij moeten halen en de CI-bracket ergens in je case weg zien te proppen... Scheelt toch nog 150 euro dan

[ Voor 16% gewijzigd door kroegtijger op 10-11-2012 20:23 ]

iRacing Profiel

• JackBozzz
kroegtijger schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:10:
Voldoende is wat anders dan te veel heh? Je hebt maar heel weinig nodig, maar ook weer niet te weinig.
Ik geloof alleen niet dat het verschil tussen teveel en voldoende koelpasta het een verschil van 20 graden kan veroorzaken. Op de cpu zit een normale, voldoende hoeveelheid. Bij fan gekoelde kasten nooit eerder een probleem gehad met de normale hoeveelheid koelpasta.

• joenex1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 09:55
kroegtijger schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:21:
[...]

Je zou een pricewatch: Technisat CableStar HD2 kunnen nemen. Dat is een SFF-kaart. Dat moet volgens mij nog wel passen. Zul je alleen er nog een pricewatch: Mascom AlphaCrypt Classic bij moeten halen en de CI-bracket ergens in je case weg zien te proppen... Scheelt toch nog 150 euro dan
Thanks voor de tip kroegtijger! Stel nou dat ik gelijktijdig tv wil kijken en opnemen (twee tuners dus), lukt dat met 2x de Technisat en 1x de AlphaCrypt module? Passen er uberhaupt twee Technisat kaarten in de FC5 behuizing?

En werkt WMC wel met de Technisat kaarten? Ik dacht dat die alleen met Anysee goed werken :/

[ Voor 5% gewijzigd door joenex1 op 11-11-2012 14:01 ]

• kroegtijger
Je zou inderdaad met 1 CAM simultaan 2 kanalen moeten kunnen decoderen. Waar de limiet precies ligt weet ik niet, maar 2 is geen probleem. Ik denk alleen niet dat je twee tuners erin kwijt zal gaan kunnen.

Alterantief zou zijn om voor USB-versies te kiezen van de CableStar (of andere DVB-C-tuners). Mocht je om wat voor reden dan ook dan weer geen USB-devices eraan vast willen hangen, dan zou je met een Digi AnywhereUSB dat op kunnen lossen. Dit is klein kastje met een aantal USB-aansluitingen (afhankelijk van de versie hoeveel) die je over het netwerk kan benaderen. Via software worden vervolgens de USB-poorten op je PC gepresenteerd alszijnde fysieke USB-poorten, en zo kan je over het netwerk USB toepassen. Wordt oa gebruikt voor VMWare-omgevingen waarbij de VM op verschillende hosts kan staan, maar wel altijd een USB-poort moet kunnen benaderen (denk bijvoorbeeld aan een USB software-dongel. Als je VMotion wilt gebruiken om je VM van de ene naar de andere host te migreren zal de USB-poort niet mee verhuizen. Met een AnywhereUSB kan dat dus wel). Is alleen geen goedkope oplossing, aangezien deze pas vanaf zo'n 250,- verkrijgbaar zijn, maar technisch gezien is daar dus wel een oplossing voor.

iRacing Profiel

Verwijderd

JackBozzz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:56:
Streacom heeft al gereageerd op mijn e-mail:

beste Jack,

1) Beb je koelpasta gebruikt tussen de wand en de heatsinks?
2) zit er voldoende koelpasta op de heatpipes in de CPU heatink?
3) heb je koelpaste gebruikt tussen de CPU en de CPU heatsink?
4) staat de kast vrij of in een afgesloten, zoals een kastje?

Het zou in principe moeten werken, de AMD A10-5700 is TDP 65watt, we hebben nooit problemen gehad met 65watt TDP.

Ik heb alles nog eens nagelopen, koelpasta zit overal voldoende op. De kast wordt ook erg warm wat betekent dat warmt afgevoerd wordt van de CPU. Ik vrees dat de heatsink en heatpipes van de FC5 niet voldoende zijn om de warmte af te voeren.
Vervelend voor je zeg, misschien wat foto's maken en hier plaatsen?
Wellicht zien meerdere ogen waar het mis gaat;niet dat ik twijfel aan de capaciteiten natuurlijk :X
Maar je weet maar nooit.
Ik hoop wel dat we het stabiel gaan krijgen, want anders begin ik aan de case te twijfelen.

Dit weekend zie je ook dit soort apparaten langskomen, voor paar honderd euro.
nieuws: Acer introduceert nieuwe Revo-mini-pc
nieuws: Intels mini-pc verschijnt in december voor 300 dollar
Huidige config met een (inderdaad dure) FC10 case zit zo rond de 750 / 800 euro; eigenlijk te duur.

Verwijderd

kroegtijger schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:56:
Je zou inderdaad met 1 CAM simultaan 2 kanalen moeten kunnen decoderen. Waar de limiet precies ligt weet ik niet, maar 2 is geen probleem. Ik denk alleen niet dat je twee tuners erin kwijt zal gaan kunnen.
Weet je of dit kan gaan werken met UPC?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:13:
[...]

Weet je of dit kan gaan werken met UPC?
Voor zover ik weet is het nog niet gelukt om een DVB-C-tuner via UPC te laten werken. Ziggo is geen probleem, en DVB-T (digitenne) gaat ook prima, maar UPC wil nog niet... Kijk anders even in \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Daarin worden de diverse mogelijkheden besproken

iRacing Profiel

• JackBozzz
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:12:
[...]

Vervelend voor je zeg, misschien wat foto's maken en hier plaatsen?
Wellicht zien meerdere ogen waar het mis gaat;niet dat ik twijfel aan de capaciteiten natuurlijk :X
Maar je weet maar nooit.
Ik hoop wel dat we het stabiel gaan krijgen, want anders begin ik aan de case te twijfelen.

Dit weekend zie je ook dit soort apparaten langskomen, voor paar honderd euro.
nieuws: Acer introduceert nieuwe Revo-mini-pc
nieuws: Intels mini-pc verschijnt in december voor 300 dollar
Huidige config met een (inderdaad dure) FC10 case zit zo rond de 750 / 800 euro; eigenlijk te duur.
Ik heb inmiddels foto's naar Streacom gestuurd. Ik vind het een vervelende situatie omdat ik bijna € 200 heb uitgegeven voor een case (en met name de cpu-cooler en heatpipes) die waarschijnlijk niet geschikt is voor een A10-5700.

Ik had eerst een Zotac Zbox Nano AD11 maar die trok 3D Blu ray rips (ISO) niet en was bovendien behoorlijk luidruchig. Daarom had ik nu gekozen voor een systeem met betere specificaties (misschien wel iets teveel van het goede) om zeker te zijn dat 3D zonder problemen en stil afgespeeld gaan worden. Voorlopig staat mijn systeem dus al ruim een week werkeloos op mijn bureau :(

Verwijderd

Gruwelijk vervelend voor je, hopelijk kan Streacom iets voor je betekenen.
Waarom niet terug schakelen naar een A6-5400 als daar garanties voor worden gegeven?
Voor een htpc schijnt dat echt genoeg te zijn, al spreek ik (nog) niet uit ervaring natuurlijk.
De A10 inruilen voor een A6?
Of wil Streacom meewerken aan het inruilen van je FC5 voor een EVO versie (dus betere heatpipes)?

Ik zit wel even te kijken naar die Zotac Zbox Nano apparaatjes en lijkt mij eigenlijk wel interessant.
Veel goedkoper en staan toch prima hun mannetje.
Enige nadeel is wellicht gebrek van beetje storage capaciteit; flinke HDD naast de SSD.
Of zouden we dat via een eSata connectie naar een externe HDD kunnen oplossen?
Hij is ook erg portable want we reizen nog wel eens, of zitten weekje bij vrienden; erg handig.

• JackBozzz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:08:
Gruwelijk vervelend voor je, hopelijk kan Streacom iets voor je betekenen.
Waarom niet terug schakelen naar een A6-5400 als daar garanties voor worden gegeven?
Voor een htpc schijnt dat echt genoeg te zijn, al spreek ik (nog) niet uit ervaring natuurlijk.
De A10 inruilen voor een A6?
Of wil Streacom meewerken aan het inruilen van je FC5 voor een EVO versie (dus betere heatpipes)?

Ik zit wel even te kijken naar die Zotac Zbox Nano apparaatjes en lijkt mij eigenlijk wel interessant.
Veel goedkoper en staan toch prima hun mannetje.
Enige nadeel is wellicht gebrek van beetje storage capaciteit; flinke HDD naast de SSD.
Of zouden we dat via een eSata connectie naar een externe HDD kunnen oplossen?
Hij is ook erg portable want we reizen nog wel eens, of zitten weekje bij vrienden; erg handig.
Tsja, tot op heden niets meer gehoord van Streacom. Ik ga ze zeker nog benaderen voor compensatie. Ik ga de processor niet omruilen want ook de A6-5400 heeft een TDP van 65W. Dat heeft de A10-5700 ook dus dat zou geen verschil mogen maken. Ik heb qua processor het liefst een beetje over. Kost wel iets meer geld maar de ZOTAC was geen succes voor mij. Die komt net wat tekort. Misschien is de AD12 net iets beter en maakt die wat minder lawaai.
De ZOTAC Zbox Nano AD11/AD12 is erg compact en makkelijk mee te nemen. De e-sata aansluiting zit volgens mij aan de voorzijde. Ze hebben ook 2 USB 3.0 aansluitingen aan de achterkant dus makkelijk om een externe HDD (met USB 3.0) uiteraard) aan te hangen zodat ook kabel(s) uit het zicht zijn. Nogmaals de AD 11 maakt nogal wat herrie en ook 3D Blu Ray ISO's speelt hij niet vloeiend af.

• JackBozzz
Vandaag maar een e-mail gestuurd naar Streacom voor een passende oplossing of eventuele vorm van compensatie (de FC5 ruilen tegen de FC5 EVO met een kleine bijbetaling). Hopelijk krijg ik nu wel reactie.

• JackBozzz
Inmiddels e-mail terug gekregen van Streacom. Ze bieden aan om een nieuwe heatpipes toe te sturen en gaan naar andere oorzaken/oplossingen kijken. Goede service van Streacom!

Verwijderd

Mooi, komt vast goed.

Vandaag Streacom ook even gebeld.
Schijnt dat vandaag de container is gearriveerd en morgen de cases naar de leverancier gaan.
Dus ik hoop morgen iets te horen en dan een beslissing te nemen.

Verwijderd

Ik heb toch een Zotac AD12 besteld met 60GB SSD en 8GB RAM.
Prijs / kwaliteit volgens mij een betere keuze.
Plus ik kreeg verder geen reacties van de leverancier van de case.
Heeft Streacom een passende oplossing voor je geregeld?

• JackBozzz
Ik hoop dat de AD12 aan al je eisen zal voldoen. Hopelijk is hij wat stiller dan de AD11.

Ik heb verder niets meer vernomen van Streacom maar ik ga er vanuit dat ze nieuwe heatpipes op zullen sturen. Misschien zijn dat dezelfde als uit de EVO serie. Ik wacht vol spanning af want na een week of 4 wil ik toch eindelijk wel een keer gebruik gaan maken van mijn nieuwe HTPC.

Verwijderd

Ik hoop het ook, het moet natuurlijk blijken.
Maar dit artikel geeft goede hoop.
Plus hij komt in een meubel dus ik denk dat het al met al wel mee zal gaan vallen.

http://www.vortez.net/art..._ad12_plus_review,11.html

En we kunnen wellicht beetje tweaken met: http://www.almico.com/speedfan.php

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2012 08:38 ]

Verwijderd

Erg tevreden met mijn AD12 tot dus ver.
Geluid is zeer acceptabel, bij idle / normale load hoor ik hem bijna niet.
Bij zware blurays en hoge CPU belasting is er een hummend geluidje.
En staat trouwens nog op mijn burea dus eenmaal in mijn TV meubel denk ik dat het prima zal gaan.

Verder performance is perfect moet ik zeggen.
En ik heb mijn WIN7/XBMC verder to getweaked dat het er allemaal perfect uitziet.
Voldoet dus zeker.

• JackBozzz
Goed nieuws en slecht nieuws! Hoort eigenlijk niet meer in dit topic thuis maar goed...
Via Streacom een nieuwe case (FC5) gekregen. Top service! Er bleek toch een heel kleine kans te zijn dat cpu koeler niet helemaal vlak was dus mogelijk problemen op kon leveren.
Nadat ik de case ontvangen heb alles weer opnieuw ingebouwd en wat blijkt: moederbord start niet meer op!
Voeding na laten kijken: is in orde. Geprobeerd met nieuw moederbord en processor: nog steeds zelfde probleem. Standby lampje op moederbord brand maar als ik powerknop indruk gebeurt er helemaal niets!
Geen idee wat nu het probleem is.... :-( :-( :-(

• kroegtijger
Geheugen zou kunnen, maar is niet waarschijnlijk. Ik verdenk toch je voeding ervan... Of (maar dat zou te makkelijk zijn) is de power-button gewoon stuk :')

iRacing Profiel

• JackBozzz
Ik dacht ook aan de voeding. Die heb ik dus naar leverancier gestuurd om te controleren, maar voeding blijkt in orde. Ledje van de powerbutton brand wel dus ik weet ook niet wat het probleem nu echt is. Morgen misschien maar eens met een andere voeding iets proberen.

• JackBozzz
Het probleem was de printplaat van de powerbutton. Streacom heeft inmiddels een nieuwe toegestuurd en werkt nu perfect. Met de nieuw kast (en de nieuwe cpu-koeler) blijven de temperaturen rond de 50 graden. Vanmiddag nog wat testen met 3D ISO om te kijken hoe de temperatuur dan is.

Erg goede service van Streacom! Uiteindelijk nieuwe kast en nieuwe printplaat gekregen hoewel het natuurlijk direct had moeten werken zoals het zou moeten werken, maar dan nog.
Pagina: 1