Inloggen op externe webpagina via cUrl

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302733

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een klein probleem bij mijn code, allereerst zal ik uitleggen om welk scenario het gaat.

Op mijn website kunnen gebruikers inloggen met gegevens van een andere website. Om als voorbeeld te geven zou je d.m.v. je phphulp account en wachtwoord in kunnen loggen op mijn site. Om dit te kunnen laten werken wil ik het emailadres en wachtwoord wat ingevoerd is op mijn website doorvoeren naar de inlogpagina van de desbetreffende website, vervolgens wil ik achterhalen of het inloggen gelukt is of niet. Op deze manier weet ik dus of de gegevens correct zijn. Hieronder staat mijn huidige code:

<!DOCTYPE html>
<html><head>...</head>
<body>

The login form is not yet enabled, come back later..
<?php

$username=$_POST["name"];
$password=$_POST["pass"];
$url="https://webpagina.nl/???????";
$cookie="cookie.txt";

$postdata = "username=".$username."&password=".$password;

$ch = curl_init();
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, FALSE);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 0);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $cookie);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_REFERER, $url);

curl_setopt ($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postdata);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POST, 1);
$result = curl_exec ($ch);

echo $result;
echo "<p>".$_POST["name"]."</p>";
echo "<p>".$_POST["pass"]."</p>";

curl_close($ch);

?>
<p>End of script</p>

</body>
</html>

Op de plek van de dikgedrukte tekst zou naar wat ik tot nu toe hierover heb gelezen de login.php url moeten staan. Deze in de de action="xxxxx.php" moeten staan. Echter staat bij de webpagina waar ik gebruik van maken tussen in deze tag <form method="post" action="/login">

Heeft iemand enig idee hoe de URL er uit zou moeten zien, verder is dit ook de eerste keer dat ik met cUrl werk, is het de bedoeling dat ik cookie.txt handmatig aanmaak of wordt dit bestand automatisch gegenereerd.

Met vriendelijke groet,

Nibor081

PS: Crossposted @: http://www.phphulp.nl/php...webpagina-via-curl/87086/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 302733 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:12:
Heeft iemand enig idee hoe de URL er uit zou moeten zien
Je bent bekend met absolute en relatieve url's? Da's toch wel les 1 internet development...

Laat ik je een handje helpen: /login is een absolute url; daarmee moet je een heel eind komen i.c.m. [google=absolute relative url] (en eventueel [google=html base element])
Anoniem: 302733 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:12:
verder is dit ook de eerste keer dat ik met cUrl werk, is het de bedoeling dat ik cookie.txt handmatig aanmaak of wordt dit bestand automatisch gegenereerd.
Doe eens gek en probeer 't eens :? Of lees de documentatie er even op na :?

Verder hebben we hier code tags voor het posten van code (en dat weet je best) en verwachten we dat je je aan onze Quickstart houdt bij 't openen van een topic (maar ook dat weet je best). Ik mis nogal wat zaken uit die quickstart en je topic is nu niet meer dan een Kan iemand even...? / scriptrequest wat meteen game-over betekent voor dit topic ;)

Open gerust een nieuw topic mocht je dat na deze info nog nodig vinden, maar zorg dan wel dat je onze quickstart hanteert (en probeer een beetje de basisstof onder de knie te hebben).

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 11-10-2012 19:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.