Hallo allemaal,
Een klein probleem bij mijn code, allereerst zal ik uitleggen om welk scenario het gaat.
Op mijn website kunnen gebruikers inloggen met gegevens van een andere website. Om als voorbeeld te geven zou je d.m.v. je phphulp account en wachtwoord in kunnen loggen op mijn site. Om dit te kunnen laten werken wil ik het emailadres en wachtwoord wat ingevoerd is op mijn website doorvoeren naar de inlogpagina van de desbetreffende website, vervolgens wil ik achterhalen of het inloggen gelukt is of niet. Op deze manier weet ik dus of de gegevens correct zijn. Hieronder staat mijn huidige code:
<!DOCTYPE html>
<html><head>...</head>
<body>
The login form is not yet enabled, come back later..
<?php
$username=$_POST["name"];
$password=$_POST["pass"];
$url="https://webpagina.nl/???????";
$cookie="cookie.txt";
$postdata = "username=".$username."&password=".$password;
$ch = curl_init();
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, FALSE);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 0);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $cookie);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_REFERER, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postdata);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POST, 1);
$result = curl_exec ($ch);
echo $result;
echo "<p>".$_POST["name"]."</p>";
echo "<p>".$_POST["pass"]."</p>";
curl_close($ch);
?>
<p>End of script</p>
</body>
</html>
Op de plek van de dikgedrukte tekst zou naar wat ik tot nu toe hierover heb gelezen de login.php url moeten staan. Deze in de de action="xxxxx.php" moeten staan. Echter staat bij de webpagina waar ik gebruik van maken tussen in deze tag <form method="post" action="/login">
Heeft iemand enig idee hoe de URL er uit zou moeten zien, verder is dit ook de eerste keer dat ik met cUrl werk, is het de bedoeling dat ik cookie.txt handmatig aanmaak of wordt dit bestand automatisch gegenereerd.
Met vriendelijke groet,
Nibor081
PS: Crossposted @: http://www.phphulp.nl/php...webpagina-via-curl/87086/
Een klein probleem bij mijn code, allereerst zal ik uitleggen om welk scenario het gaat.
Op mijn website kunnen gebruikers inloggen met gegevens van een andere website. Om als voorbeeld te geven zou je d.m.v. je phphulp account en wachtwoord in kunnen loggen op mijn site. Om dit te kunnen laten werken wil ik het emailadres en wachtwoord wat ingevoerd is op mijn website doorvoeren naar de inlogpagina van de desbetreffende website, vervolgens wil ik achterhalen of het inloggen gelukt is of niet. Op deze manier weet ik dus of de gegevens correct zijn. Hieronder staat mijn huidige code:
<!DOCTYPE html>
<html><head>...</head>
<body>
The login form is not yet enabled, come back later..
<?php
$username=$_POST["name"];
$password=$_POST["pass"];
$url="https://webpagina.nl/???????";
$cookie="cookie.txt";
$postdata = "username=".$username."&password=".$password;
$ch = curl_init();
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, FALSE);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 0);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $cookie);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_REFERER, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postdata);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POST, 1);
$result = curl_exec ($ch);
echo $result;
echo "<p>".$_POST["name"]."</p>";
echo "<p>".$_POST["pass"]."</p>";
curl_close($ch);
?>
<p>End of script</p>
</body>
</html>
Op de plek van de dikgedrukte tekst zou naar wat ik tot nu toe hierover heb gelezen de login.php url moeten staan. Deze in de de action="xxxxx.php" moeten staan. Echter staat bij de webpagina waar ik gebruik van maken tussen in deze tag <form method="post" action="/login">
Heeft iemand enig idee hoe de URL er uit zou moeten zien, verder is dit ook de eerste keer dat ik met cUrl werk, is het de bedoeling dat ik cookie.txt handmatig aanmaak of wordt dit bestand automatisch gegenereerd.
Met vriendelijke groet,
Nibor081
PS: Crossposted @: http://www.phphulp.nl/php...webpagina-via-curl/87086/