Beste Tweakers,
morgen haal ik een systeem op wat ik hier gekocht hebt (zie onderin de post de specs)
De grafische kaart die erin zit is een radeon HD 6790 en de voeding is 550 watt.
Ik heb als streven om mijn games in 1080 te draaien met een gemiddelde
framerate van zo'n 40.
Ik heb de afgelopen 2 dagen door een hele hoop benchmarks door zitten spitten
en ik krijg het idee dat ik dit met de nieuwste games niet ga halen. nu overweeg ik
een crossfire setup en hierover wilde ik graag wat dingen vragen:
- is mijn voeding goed genoeg voor een tweede 6790? Zo niet wat voor voeding heb ik nodig. Evt wat voor voeding heb ik nodig als ik er zelfs een derde kaart bij zet?
- hoeveel beter af zou ik zijn met twee 6850's? Qua benchmarks zijn ze niet eens zoveel beter dan de 6790
maar ze schijnen wel veel beter om te gaan met hoge resolutie's, iets dat ik graag wil.
- Zou het de moeite waard zijn om 200 euro neer te leggen voor 2 6870's en wat voor voeding heb ik dan nodig?
- Heeft iemand een vergelijkbaar systeem en wat voor FPS word daarop behaald in BV de Witcher 2?
- Als iemand een goed alternatief kent voor max 200,- tweedehands hoor ik t graag.
Ik zou graag wat hulp krijgen,
Bram
Behuizing: NeXus Prominent
Processor: Intel i7 950
Moederbord: Gigabyte X58A-UD3R
Geheugen: 3 * 4GB Kingston HyperX DDR3
Videokaart: Ati HD6790 1GB
OS Drive: Crucial SSD 64GB
Storage: Western Digital 1TB Black
Power: Coolermaster GX 550 watt
morgen haal ik een systeem op wat ik hier gekocht hebt (zie onderin de post de specs)
De grafische kaart die erin zit is een radeon HD 6790 en de voeding is 550 watt.
Ik heb als streven om mijn games in 1080 te draaien met een gemiddelde
framerate van zo'n 40.
Ik heb de afgelopen 2 dagen door een hele hoop benchmarks door zitten spitten
en ik krijg het idee dat ik dit met de nieuwste games niet ga halen. nu overweeg ik
een crossfire setup en hierover wilde ik graag wat dingen vragen:
- is mijn voeding goed genoeg voor een tweede 6790? Zo niet wat voor voeding heb ik nodig. Evt wat voor voeding heb ik nodig als ik er zelfs een derde kaart bij zet?
- hoeveel beter af zou ik zijn met twee 6850's? Qua benchmarks zijn ze niet eens zoveel beter dan de 6790
maar ze schijnen wel veel beter om te gaan met hoge resolutie's, iets dat ik graag wil.
- Zou het de moeite waard zijn om 200 euro neer te leggen voor 2 6870's en wat voor voeding heb ik dan nodig?
- Heeft iemand een vergelijkbaar systeem en wat voor FPS word daarop behaald in BV de Witcher 2?
- Als iemand een goed alternatief kent voor max 200,- tweedehands hoor ik t graag.
Ik zou graag wat hulp krijgen,
Bram
Behuizing: NeXus Prominent
Processor: Intel i7 950
Moederbord: Gigabyte X58A-UD3R
Geheugen: 3 * 4GB Kingston HyperX DDR3
Videokaart: Ati HD6790 1GB
OS Drive: Crucial SSD 64GB
Storage: Western Digital 1TB Black
Power: Coolermaster GX 550 watt