Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13.3/14" Ultrabook die games draait

Pagina: 1
Acties:

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:09
Hallo
Ik ben een beetje op zoek naar hetzelfde als in deze topic, alleen is mijn budget hoger, namelijk tot €2500.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Programmeren met netbeans/eclipse
  • Msn/Internet/Muziek
  • Guild wars 2*
  • Day Z*
*Games zal ik niet vaak spelen op deze laptop, alleen als ik een keertje op een lan party ben wat op dit moment 3x per jaar gebeurt. Ik weet dat ultrabooks hier niet ideaal voor zijn accepteer dat ik alles op low zal moeten spelen, maar ik wil eigenlijk wel dat het dan speelbaar is. (Vooral belangrijk dat deze laptop dan niet oververhit raakt zoals mijn vorige medion laptop)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tot maximaal €2500, hoeft niet op.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, en daarom wil ik het liefst een formaat van 13.3" of 14".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Sony en Dell omdat ik die uitgebreid kan configureren via hun webshops. Ik wil geen OS X dus geen Apple.
Extra
Ik heb uiteraard al aardig wat onderzoek gedaan, waar ik twijfel tussen 3 keuzes. Ik krijg het niet voor elkaar om de laptops in de price watch in een tabel te krijgen, en ook niet om de "Genereer RML" knop te vinden zoals in het LAA beleid staat, dus ik doe het even met een lijstje.Al deze laptops zijn in hun stores precies samen te stellen, daarom heb ik geen linkjes naar exacte specificaties. Ze kunnen allemaal geconfigureerd worden met een i7 processor, 8 gb geheugen, met SSD en een 1600x900 resolutie. Ik heb het liefst de Dell XPS 14 qua mobiliteit, maar om er zeker van te zijn dat gamen goed gaat is de Alienware M14x de beste keuze. De Sony zit hier een beetje tussenin.

Het belangrijkste verschil is dat tussen de GPU's, en dat is juist hetgene waar ik het minst verstand van heb. De Dell XPS 14 heeft een GT630M, de Sony heeft een GT640M en de Alienware M14X heeft een GT650M. Hier onder een kaartje dat ze vergelijkt:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img51/2438/gpum.png

Ik heb geen idee wat die gegevens zeggen. Welke van de 3 heb ik minimaal nodig om Guild wars 2 en Day Z op lowest settings soepel te kunnen spelen?

GW2 Requirements: NVIDIA GeForce 7800, ATI Radeon X1800, Intel HD 3000 or better (257MB of video RAM and shader model 3.0 or better)
Day Z requirements: Nvidia Geforce 8600GT or ATI Radeon 3650 or faster with Shader Model 3 and 512 MB VRAM

Ik kon niet echt inschatten of deze spellen speelbaar zijn met de 3 voorgestelde laptops, misschien kunnen jullie advies geven. Uiteraard zijn suggesties voor andere laptops dan deze ook prima.

Alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

En de Vaio Z dan? Heeft een extern dock met ATI 6650 GPU.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Leejjon
JT schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:53:
En de Vaio Z dan? Heeft een extern dock met ATI 6650 GPU.
Oh ja ik zie het. Ik dacht in eerste instantie dat die geen videokaart had en dus niet interessant zou zijn. Is trouwens geen ATI maar een AMD Radeon HD graphics met 1 GB VRAM. Zou wel ideaal zijn dat ik dan de powerdock alleen meeneem als ik ga gamen. Ook kan ik dan een batterij met langere levensduur kiezen en een 1900 bij 1080 scherm. De prijs loopt dan wel een beetje boven mijn budget Als ik de office en photoshop licenties uitzet kom ik uit op 2300 euro dus ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Ik zie alleen niet duidelijk welke Radeon HD het precies is.

[ Voor 10% gewijzigd door Leejjon op 10-10-2012 15:29 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Als je zoveel geld stuk te slaan hebt zou ik liever opteren voor een relatief goedkope 13" (500-600) en voor die paar LAN-parties een Alienware M17x van ~1500 EUR. Die Alienware moet je dan maar even zien als je Power Media Dock ;-)

Blijf je prima binnen budget van 2500.

Uiteraard kun je ook de Vaio Z kopen, maar zelfs met die Media Dock erbij heb je véél minder performance en ben je nog duurder uit dan de optie die ik je voorschotel van 2 laptops. Take your pick.

[ Voor 6% gewijzigd door Omni op 10-10-2012 15:43 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Leejjon
Omni schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:43:
Als je zoveel geld stuk te slaan hebt zou ik liever opteren voor een relatief goedkope 13" (500-600) en voor die paar LAN-parties een Alienware M17x van ~1500 EUR. Die Alienware moet je dan maar even zien als je Power Media Dock ;-)

Blijf je prima binnen budget van 2500.

Uiteraard kun je ook de Vaio Z kopen, maar zelfs met die Media Dock erbij heb je véél minder performance en ben je nog duurder uit dan de optie die ik je voorschotel van 2 laptops. Take your pick.
Ja, maar ik had eigenlijk de hoop dat voor gamen op low settings de oorspronkelijke 3 die ik voorstelde op zich al goed genoeg zouden zijn. 2500 is mijn maximum nu, maar minder uitgeven is eigenlijk wel gewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door Leejjon op 10-10-2012 15:51 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11 14:30

psyy138

blackbulls.nl

hier kan je iets leuks van maken met je budget http://www.notebooktotaal...c7bff975e8f224ce5605442a0

met de dikste setup ben je 1950 kwijt

BTO P-Book 14C46 14" laptop met SSD + HDD en Core i3 processor
- Accu 6Cell 5200mA High-Cap endura
- DVD of Blu-ray / extra harddisk 1000Gb (1Tb) 5400rpm. Deze drive vervangt uw DVD drive
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 8Gb Corsair First Class Vengeance DDR-3 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 8Gb Corsair First Class Vengeance DDR-3 1600Mhz
- Harddisk 480Gb Intel 520 serie SSD (S-ATA 3, 80.000 IOPS)
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-3520M Dual Core (2,9Ghz / 4Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Bigfoot Killer Wireless-N 1103 dualband. 450Mbit Geen Bleutooth

maar met het volgende kan je ook zeker goed vooruit en kost 1450

BTO P-Book 14C46 14" laptop met SSD + HDD en Core i3 processor
- Accu 6Cell 5200mA High-Cap endura
- DVD of Blu-ray / extra harddisk 500Gb 7200rpm. Deze drive vervangt uw DVD drive
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Harddisk 256Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-3520M Dual Core (2,9Ghz / 4Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Bigfoot Killer Wireless-N 1103 dualband. 450Mbit Geen Bleutooth

heb zelf ook een bto maar dan een 15 inch 15cl35 ( ouder model , half jaartje terug ) maar ben er zeker tevree mee, vooral omdat je (net zoals bij dell/alienware, alleen hier meer zonder poes pas ) alles zelf kunt samen stellen.

nadelen vind ik bij bto dat het geluids kwaliteit niet op zijn best is en dat deze volgens mij iets zwaarder zijn als andere. ook heeft deze 14 inch geen full hd resolutie maar de service van bto en notebooktotaal zijn egt dik in orde.

[ Voor 106% gewijzigd door psyy138 op 10-10-2012 16:02 . Reden: verkeerde link ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Leejjon
Die heeft dus ook een NVIDIA® GeForce® GT650M 2GB DDR3, dezelfde als de M14x alienware. Wel een lagere resolutie. Zal ff zoeken of die ook dunner en lichter is.

[ Voor 152% gewijzigd door Leejjon op 10-10-2012 16:15 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Leejjon schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Oh ja ik zie het. Ik dacht in eerste instantie dat die geen videokaart had en dus niet interessant zou zijn. Is trouwens geen ATI maar een AMD Radeon HD graphics met 1 GB VRAM. Zou wel ideaal zijn dat ik dan de powerdock alleen meeneem als ik ga gamen. Ook kan ik dan een batterij met langere levensduur kiezen en een 1900 bij 1080 scherm. De prijs loopt dan wel een beetje boven mijn budget Als ik de office en photoshop licenties uitzet kom ik uit op 2300 euro dus ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Ik zie alleen niet duidelijk welke Radeon HD het precies is.
6650 volgens mij. Google is your friend. Wat Omni zegt is ook een optie natuurlijk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Leejjon
JT schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:38:
[...]

6650 volgens mij. Google is your friend. Wat Omni zegt is ook een optie natuurlijk.
Op deze url staat dat het een radeon hd 7670 kaart is, volgens mij is dit de laatste iteratie:
http://nl.hardware.info/r...md-radeon-7670-videokaart

Als ik dan google op radeon HD 7670M vs GT650M kom ik hierop uit:
http://www.tomshardware.c...geforce-650m-radeon-7670m

Daar lijkt het de Alienware M14x met GT650M (of die BTO met ook die GPU) zowat gelijk of beter is dan de Vaio Z + dock qua graphics. De Vaio Z heeft wel nice dingen als extra batterij en 1900x1080 op een 13.1 inch scherm optioneel, maar dat kost ook weer extra.

Edit: De alienware M14x kan Day Z draaien volgens 2 mensen hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Leejjon op 11-10-2012 16:34 ]

• Leejjon
Ik heb een Vaio Z besteld met een 256gb ssd, batterij met lange levensduur en alles erop en eraan inclusief externe dock met extra GPU en blue ray speler voor 2300. Bij alle andere opties moet ik eigenlijk kiezen tussen een ultrabook of een gamelaptop. Waarbij in de ultrabooks wel een SSD, i7 en veel geheugen kan, blijft een videokaart het probleem. Bij een game laptop als de M14x betaal je ook veel als je een SSD en i7 wil, en dan zit je met een relatief dik zwaar ding. Alle twee kopen is niet handig, dan maar de hoofdprijs betalen voor the best of both worlds. Ik zal wel even kijken of ik een review kan schrijven voor bij de pricewatch tegen de tijd dat hij binnenkomt.

Bedankt voor de adviezen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Leejjon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:09:
Ik heb een Vaio Z besteld met een 256gb ssd, batterij met lange levensduur en alles erop en eraan inclusief externe dock met extra GPU en blue ray speler voor 2300. Bij alle andere opties moet ik eigenlijk kiezen tussen een ultrabook of een gamelaptop. Waarbij in de ultrabooks wel een SSD, i7 en veel geheugen kan, blijft een videokaart het probleem. Bij een game laptop als de M14x betaal je ook veel als je een SSD en i7 wil, en dan zit je met een relatief dik zwaar ding. Alle twee kopen is niet handig, dan maar de hoofdprijs betalen voor the best of both worlds. Ik zal wel even kijken of ik een review kan schrijven voor bij de pricewatch tegen de tijd dat hij binnenkomt.

Bedankt voor de adviezen.
Vind ik niet echt een sterke keuze (wat tegenstrijdig is aangezien ik zelf een enorme fan ben van de Vaio Z series...)

Het toetsenbord is namelijk helemaal niet geschikt om goed ermee te kunnen gamen ten opzichte van bijvoorbeeld de Vaio S en de alienware.. Dit vanwege de lage slag waardoor langdurig indrukken van een toets wat bijvoorbeeld bij shooters belangrijk is, geen lekkere feeling heeft. Uiteraard valt het wel allemaal behoorlijk als je er gewend mee en is de Vaio wel de meest mobiele en heeft die wel een van de meest mooie schermen van allemaal. Maar ik zou wel adviseren om te kijken naar deze topic voor het aansluiten van een externe mechanische keyboard als je echt een serieuze diehard gamer bent:
Het grote mechanische toetsenborden topic

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Leejjon
Ik heb wel gelezen dat het toetsenbord wat minder beoordeeld werd, maarja als dat met gamen op lanparties een probleem wordt neem ik wel een usb toetsenbord mee. Voor de rest snap ik best dat ik op een 13" laptop niet super confortabel kan gamen, maar het gaat me erom dat het wel kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Leejjon op 22-10-2012 15:22 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Leejjon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:17:
Ik heb wel gelezen dat het toetsenbord wat minder beoordeeld werd, maarja als dat met gamen op lanparties een probleem wordt neem ik wel een usb toetsenbord mee. Voor de rest snap ik best dat ik op een 13" laptop niet super confortabel kan gamen, maar het gaat me erom dat het wel kan.
True, het was alleen een inbreng van mij, ik heb zelf namelijk precies dezelfde Vaio Z laptop als jij hebt... Maar goed, alsnog is zo een beetje het gemiddelde laptops shit op het gebied van toetsenborden en gaming. Zelfs mijn alienware die ik naast de Vaio Z heb vind ik maar een matig tot zwak toetsenbord hebben voor games. Zeker als je je daarvoor al uitgeleefd hebt op het gebied van mechanische toetsenborden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1