Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 18:28

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb achter mijn telenet router (ingebouwt in de modem) mn eigen router staan: een TP-LINK TL-WR1043ND.

sinds kort geeft deze mij echter problemen, na een bepaalde tijd (meestal een dag of 2) valt de verbinding weg, zowel draadloos als met de kabel.
Ik heb het zelfs al 1 keer voorgehad dat ik tijdens een online game de connectie verloor, dat was de enige keer dat het netwerk wegviel tijdens het gebruik.

Alle toestellen die ik zelf gebruik connecteren via wifi, (gsm, tablet, boxee, desktop) verder hangt er nog een NAS aan de router via de kabel.
Als de connectie wegvalt krijg ik een mailtje van mn dyndns service die met de NAS verbinding probeert te maken.

Ik heb meerdere malen geprobeert de router te resetten, zonder resultaat. Ik heb ook al op fora gelezen dat de router het soms opgeeft als er teveel interferentie is, hierop heb ik de wifi's nagekeken met inSSIDer en bleek mijn router als enige channel 4(+11) te gebruiken...
Ook heb ik de firmware nagekeken en die is up-to-date

Mijn eerste vraag is alvast: Hoe kan ik dit debuggen?

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Het beste kun je kijken of het modem de verbinding kwijt raakt of is het echt de router.

Dit zou je kunnen testen door een ping test uit te voeren naar de gateway op het moment dat hij weg valt, heb je geen verbinding dat is het de router.

Als dit het geval is direcht vanaf het modem testen of je hier wel verbinding hebt, mocht dit wel zo zijn is er een ding zeker" het is de router.

Je kunt een harde reset uitvoeren en op fabrieksinstellingen kunnen testen of dit resultaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305258

Ik heb hetzelfde probleem, met deze router. Bekijk: WIFI probleem met twee ASUS laptops. Misschien maar nieuwe router aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:27
Je kan altijd proberen een alternatieve firmware in de router te laden zoals DD-WRT. Deze geeft je ene pak meer opties en is stabieler ook. En gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb toevallig een paar weken terug hetzelfde gehad, de hardware van de router liep steeds vast. Dan was de verbinding echt weg. Ook met DD-WRT geen resultaten. Router omgewisseld voor een nieuw exemplaar en klaar.
Dit was ook een WR1043ND. Heb er zelf ook eentje in gebruik die nog steeds foutloos werkt. Maandagmorgenexemplaar denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 18:28

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
de modem/router combo die voor deze router hangt heeft geen probleem, dus ik ben zeker dat het probleem bij de router ligt...
hard reset heb ik ook al meerdere malen geprobeert, zoals ik al zei... ik wou nog even met custom firmware proberen, maar zou hem toch liever omwisselen voor ik de garantie om zeep help met custom installs...
custom firmware dient om tekortkomingen op te lossen, niet om hardware problemen op te lossen natuurlijk...

het probleem dat devries0 aangeeft lijkt me niet hetzelfde, aangezien ik noch wifi nog lan verbinding kan maken als hij het begeven heeft.

ik denk dat ik heb inderdaad beter ga omwisselen...

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Pagina: 1