WIFI probleem met twee ASUS laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn ASUS K53SV kan heel vaak geen verbinding maken met de WiFi verbinding hier in huis. Ik krijg dan de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met TP-LINK (naam router)". Hij kan niet identificeren o.i.d. Nu woon ik samen met twee huisgenoten, een met een HP en de andere heeft ook een ASUS. De gene met de HP heeft nooit problemen met de WiFi verbinding en kan er altijd op, de huisgenoot met de ASUS, heeft precies hetzelfde probleem als ik heb. Wij hebben beide toevallig dezelfde case, zijn laptop heeft echter wel andere componenten in zijn laptop zitten. Probleem ligt dus waarschijnlijk aan de ASUS laptop, maar ik heb geen idee wat het kan zijn.

Ook WiFi apparatuur als telefoons, Itouch, en dergelijke hebben geen problemen. Maar alleen de twee ASUS laptops valt de verbinding eruit, en daarna is het onmogelijk om verbinding te maken. Aparte is, als ik bij mijn ouders ben, heb ik nergens last van en valt de verbinding nooit uit. Probleem ligt dus ergens in het feit dat er binnen dit netwerk twee ASUS laptops zijn, met waarschijnlijk de zelfde netwerk/wifi adapter( of is het controller, zoveel verstand heb ik er niet van).

Ik hoop dat jullie het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:06
Vreemd probleem, ik zou als ik jou was eerst proberen om wat dingen uit te sluiten:
- Hebben de laptop's bekabeld wel verbinding met dat netwerk?
- Op het moment dat je tijdelijk de beveiliging van het netwerk afhaalt (dus zonder WEP/WPA/WPA2), kunnen de laptop's dan wel verbinden?
- Op welke band werkt het netwerk (A/B/G/N)? Werkt het wel als je deze aanpast in je router?
- Is er een update voor je router/netwerkkaart drivers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Beide laptops hebben via de kabel (LAN) een internetverbinding

- Heel opmerkelijk, tijdens het verwijderen van de beveiliging traden er totaal geen problemen op.

- Hij werkt op N

- Er is een update beschikbaar, maar zodra ik wil updaten, krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:06
Dat het na het verwijderen van de beveiliging wel werkt sluit ook aan met die "niet identificeren" melding die je kreeg. Wat je zou kunnen proberen is de beveiliging opnieuw instellen in de router, op de laptops het netwerk verwijderen bij voorkeursnetwerken en het dan nogmaals proberen.

Gefeliciteerd! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Spacespider op 03-10-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Op wonderbaarlijke wijze wilde de Router nu wel nieuwe firmware installeren, en hij werkt inmiddels weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de vreugde was van korte duur. Inmiddels kunnen beide laptops weer geen verbinding krijgen met de router, terwijl alle andere apparaten die gebruik maken van WiFi dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe router in gebruik, en de twee ASUS laptops willen nog steeds geen verbinding maken. Het probleem zit hem dus niet bij de routers maar bij de ASUS laptops. Waarschijnlijk aan die intel wifi driver. Hoe krijg ik dit in vredesnaam weer voor elkaar. Heb nu een Fritz Box Wlan 7340 als router ingschakeld. Huisgenoot met HP laptop kan er zo op. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste juiste drivers installeren, automatische ip4 toewijzing instellen, je wifi kaart is niet compatible met je router of gewoon je wifi kaart vervangen voor een betere. Het klopt dat sommige ASUS modellen slechte wifi kaarten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@John Hij stond eerst op kanaal 1, hier zaten meerdere routers op. Nu staat hij op channel 6, waar geen enkel router op uitzond. Nog steeds geen verbinding.

@DHTECH Ik heb de nieuwe juiste en laatste uitgebrachte drivers geinstalleerd. Automatische IP4 instellen, hoe? En nieuwe WiFi kaart, was niet meteen de oplossing waar ik voor wilde gaan. Heb op school en bij mijn ouders thuis namelijk altijd prima internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen verbinding is niet het juiste woord. Er is wel verbinding, volledig zelfs. Er is echter geen internet toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Heb je de laatste drivers bij asus vandaan gehaald of van de site van de fabrikant? En over wat voor router en wifi kaartjes praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Overigens zijn intel kaarten in principe uitstekend. Welke type internetadapters zitten erin? (6300, 5100 oid) Kun je waarschijnlijk zien in apparaatbeheer (startmenu, rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen, in het linkermenu apparaatbeheer en dan onder netwerkadapters). Dan zoek ik even de laatste driver voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:01

thof

FP ProMod
Volgens mij heeft Asus ook nog een eigen tooltje voor het Wireless, Wireless Console 3 o.i.d.
Al eens met/zonder dat geprobeerd inclusief de meest recente drivers van de WiFi chipset fabrikant? Wel een opmerkelijk probleem trouwens, heb zelf de Asus N73SV. Heb direct de WiFi-adapter vervangen door een Intel Centrino adapter (WiFi N, 300M, 2.4+5 GHZ, inc bluetooth). Oorspronkelijk zat er een Ralink WiFi-adapter in.

Edit: Ik heb deze: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230

[ Voor 7% gewijzigd door thof op 15-10-2012 22:20 . Reden: Toevoeging exact Intel Centrino model ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/105wuth.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Heb je windows 7 X64 of X86 (32 of 64 bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Probeer deze: http://downloadcenter.int...rino%c2%ae+Wireless-N+100 driver eens te downloaden, en kijk eens hoe het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, alles lijkt naar behoren te werken. Apart dat hij het nu wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Dat is de nieuwste driver van de fabrikant van de wifi adapter. Die zijn sneller met het doorvoeren van fixes dan Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
zet je netwerkverbinding is op een g-netwerk, misschien brengt dit verbetering! zonder encryptie uiteraard.
Pagina: 1