https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Nou, op een gegeven zegt hij wel dat hij tot nu toe overal goed mee weg komt.TepelStreeltje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:44:
Maar in het gesprek met Carrie bevestigt Brody niets (ontkent ook niets, maar goed).
Daarnaast denk ik ook dat Carrie zoveel vrijheid krijgt omdat ze gewoon goed is. Ze ontspoorde omdat ze zo zeker leek te weten wat er aan de hand was, maar er vervolgens van overtuigd werd dat het niet zo was. Achteraf bleek ze het altijd bij het rechte eind te hebben. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat daardoor het geloof in haarzelf weer 'restored' is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
vond dat zelf niet echt een directe bekentenis (maar ben ook meer voor brody zelf dan de Feds of waar brody voor staat tbhJanoz schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:53:
[...]
Nou, op een gegeven zegt hij wel dat hij tot nu toe overal goed mee weg komt.
Daarnaast denk ik ook dat Carrie zoveel vrijheid krijgt omdat ze gewoon goed is. Ze ontspoorde omdat ze zo zeker leek te weten wat er aan de hand was, maar er vervolgens van overtuigd werd dat het niet zo was. Achteraf bleek ze het altijd bij het rechte eind te hebben. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat daardoor het geloof in haarzelf weer 'restored' is.
Carrie blijft gewoon psycho bitch, denk dat die nieuwe Agent (peter?) dat wel blijft denken. Of ze gaan van bil.
Battle.net Spud#2543
Er staat ook dat nieuwe herinneringen veelal een jaar door geheugenverlies wegblijven, en oudere herinneringen wel opvraagbaar blijven.
Was ook een gekke afsluiting van het eerste seizoen. Ze zei nog voordat ze in de ECV ging: Brody vertelde dat Issa de zoon van Abu Nazir is, laat me dat niet vergeten.
.
Tijdens de rit met Dana en de zoon van de VP kreeg dacht ik dat de wraak van Nazir een aanslag zou zijn op die zoon als 'oog om oog, zoon om zoon' en was een beetje teleurgesteld met die aanrijding en het doorrijden. Hoe het verder uitpakt moeten we natuurlijk nog zien maar het is een plotlijn die denk ik overbodig is. Het is potentieel wel een manier om de VP ten val te brengen en Brody uit de politiek te krijgen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Ik heb bijna een kwartier m'n adem ingehouden zo spannend vond ik die scène, ik vond het Emmy waardig van Claire Danes en Damian Lewis.Eijkb schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:17:
Knappe aflevering! Jammer dat het niet helemaal 100% lukt om de spanning vast te houden en de lange scene daardoor wat aan intensiteit verliest maar desondanks een hele knappe poging.
Ja inderdaad. Ik vermoed dat hij wel zal worden aangeklaagd maar voordat het tot een uitspraak komt, zal weten te ontsnappen (evt met hulp van dat donkere vrouwtje, ben even haar naam kwijt).IJzerlijm schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:04:
Terugkeer naar de situatie zoals het was voordat Carrie aanklopte kan niet, dat maakt de twist zo goed. De opname van Brody die de aanslag claimt is nu bij teveel mensen bekend en is zal bij publicatie Brody's politieke loopbaan vernietigen. Om nog maar te zwijgen over het proces wegens hoogverraad dat volgt.
De vraag is nu hoe men verder met Brody gaat. Ik denk dat ze met echte of nep opnames van de drone strike hem ervan overtuigen dat Abu Nazir de dood van dat jochie heeft veroorzaakt.
Carrie zal wel weer uit de CIA gezet worden omdat ze de zaak verpest heeft door alles aan Brody te vertellen.
Inderdaad, geweldige scene. Ik ben erg benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen; het kan nog alle kanten op. Brody die weer het goede pad op gaat, Brody die een dubbelrol blijft spelen, Brody en Carrie die aantrekkingskracht tot elkaar blijven houden, al dan niet gespeeld, Abu Nazeer die erachter komt, of juist niet, enz enzgrapefruit schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:30:
[...]
Ik heb bijna een kwartier m'n adem ingehouden zo spannend vond ik die scène, ik vond het Emmy waardig van Claire Danes en Damian Lewis.
Hier zit ik ook aan te denken, met die twee zoons. Kan nog komen he? Ze hebben de serie weer een (of twee?) nieuw seizoen gegeven, daar zal ook een plotlijn in moeten komen. Ze trekken er nu mondjesmaat Dana bij, zou me kunnen voorstellen dat zij later (volgend seizoen?) een grotere rol gaat krijgen.IJzerlijm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:43:
Tijdens de rit met Dana en de zoon van de VP kreeg dacht ik dat de wraak van Nazir een aanslag zou zijn op die zoon als 'oog om oog, zoon om zoon' en was een beetje teleurgesteld met die aanrijding en het doorrijden. Hoe het verder uitpakt moeten we natuurlijk nog zien maar het is een plotlijn die denk ik overbodig is. Het is potentieel wel een manier om de VP ten val te brengen en Brody uit de politiek te krijgen.
Nomen nescio
Volgens mij functioneerde de bom wel, maar was Brody in eerste instantie vergeten 'm te verbinden met de ontsteker. Dus eigenlijk was hij het punt van het plegen van de aanslag al voorbij. Ik vond het ook wel een beetje ongeloofwaardig dat zijn vrouw hem vrij gemakkelijk weer in huis neemt, terwijl hij zo vaak liegt en niet doet wat ie zegt.IJzerlijm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:43:
Vanaf het moment dat Carrie de ondervraging overneemt tot de 'yes' van Brody zat ik vastgenageld van de spanning, het was zo'n goeie scene met twee fantastische acteurs. Brody komt toch nog met een kleine overwinning weg omdat ze niet weten dat hij de aanslag wel had proberen te plegen. Ze zien hem als iemand wiens aard hem ervan weerhield op de knop te drukken en niet een storing in de bom en zelfs Carrie ziet waar hij werkelijk toe in staat was of nog steeds is.
Zoiets verwachtte ik ook wel, dat er iets anders zou gebeuren. Zoals je zegt, een beetje overbodig.Tijdens de rit met Dana en de zoon van de VP kreeg dacht ik dat de wraak van Nazir een aanslag zou zijn op die zoon als 'oog om oog, zoon om zoon' en was een beetje teleurgesteld met die aanrijding en het doorrijden. Hoe het verder uitpakt moeten we natuurlijk nog zien maar het is een plotlijn die denk ik overbodig is. Het is potentieel wel een manier om de VP ten val te brengen en Brody uit de politiek te krijgen.
Denk dat ze doelde op de ikea, want dat is de enigste terreurdreiging van de laatste jaren in Amsterdam voor zo ver ik weet. Maar als ik het goed onthouden heb was het toen een vals alarm.BounceCloud schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:08:
Waar doelde ze trouwens op met de aanslagen van Abu Nazir in Europa? De treinen van Madrid werden in 2004 inderdaad opgeblazen, maar ze hadden het ook over een warenhuis in Amsterdam. Was dat fictief, want ik kan mij niets herinneren?
Ikea was in ieder geval waar ik aandacht toen ik het hoorde dat ze Amsterdam zei.
Ik weet het niet. Ik vertrouw de schrijvers er wel op dat daar iets interessants uit gaat komen. Uiteindelijk zal Dana met een vergelijkbaar dilemma worstelen. Wat is goed op de korte termijn, wat is goed op de lange termijn. En het liegen gaat ten koste van wat? En wat kost het wanneer je de waarheid verteld?Tk55 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:44:
Zoiets verwachtte ik ook wel, dat er iets anders zou gebeuren. Zoals je zegt, een beetje overbodig.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Of heb ik dat verkeerd gezien? Kan het op dit moment niet terug kijken namelijk....
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Was dit niet een scene uit de openingsaflevering waarbij er een fictieve aanslag in Amsterdam was, of haal ik nu een film en deze serie door elkaar?BounceCloud schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:08:
Waar doelde ze trouwens op met de aanslagen van Abu Nazir in Europa? De treinen van Madrid werden in 2004 inderdaad opgeblazen, maar ze hadden het ook over een warenhuis in Amsterdam. Was dat fictief, want ik kan mij niets herinneren?
Volgens mij haal jij idd de film Body of Lies door de warArie- schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:45:
[...]
Was dit niet een scene uit de openingsaflevering waarbij er een fictieve aanslag in Amsterdam was, of haal ik nu een film en deze serie door elkaar?
http://www.elsevier.nl/we...-winkel-AmsterdamWest.htm
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Volgens mij niet. Ff een screenshotje gemaakt. Moeilijk vergelijken inderdaad omdat het een van pijn vertrokken gezicht is, maar volgens mij is deze dame niet Noord-afrikaans maar eerder Afro-amerikaans (is dat de juiste term? Niet bruin maar zwart, zeg maar).FireSonus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:15:
Ik ga nu een beetje twijfelen omdat niemand het er nog over heeft, maar als ik het goed zag is de persoon die aangereden wordt door Finn en Dana de contactpersoon van Brody, namelijk Roya Hammad, of zag ik dat verkeerd? Dat zou voor Carrie en aanhang nogal een tegenvaller zijn, omdat zij volgens mij op dit moment het meeste interessante is om in de gaten te houden (en (voorlopig) ook de enige nog levende in de buurt toch?).
Of heb ik dat verkeerd gezien? Kan het op dit moment niet terug kijken namelijk....
Nomen nescio
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Haha, ik wist het al niet zeker en zat er dus inderdaad dik naast. In dit geval kan ik dus ook niet noemen wat ze in de serie bedoelen.Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Volgens mij haal jij idd de film Body of Lies door de war, ook al zag die scene er totaal niet uit als Nederland in die film. Eerste wat in mij op kwam was die granaat die bij een winkel naar binnen was gegooid vorig jaar ofzo
![]()
http://www.elsevier.nl/we...-winkel-AmsterdamWest.htm
ps. Je haalt iets door elkaar of je bent in de war.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Anoniem: 36835
Dus hopelijk geen lompe zijtak waar teveel tijd aan verloren gaat, het is juist zo spannend met Brody nu.
Ik ben wel blij met deze serie, na breaking bad had ik weinig om elke week weer naar uit te kijken, maar met Homeland is dat weer anders
En nee, het is echt overduidelijk niet Roya Hammad.
Sowieso schrijf je zo!
-Brody zegt eerst tegen Carrie: ''I know what you're doing'', ofterwel: ik speel jouw spelletje niet mee, maar niet veel later weet ze hem te vertellen dat hij zoveel jaren vast heeft gezeten, gebrainwashed is en op wraak zint maar vanwege zijn goede personage het niet gedaan heeft om onschuldigen te doden. Brody breekt en vertelt uiteindelijk ''yes'', maar hij wist drommels goed dat als hij ''yes'' zou zeggen, hij mogelijk nooit meer zijn vrouw en kinderen zou zien en zijn politieke carrière wel kon vergeten. Sgt. Brody zou als doorharde marinier en terrorist naar mijn idee zich niet laten gekmaken door Carrie. Nu moet hij uiteindelijk wel meewerken met de CIA.
-Die analist van de CIA steekt op een gegeven moment een mes in Brody zijn hand: je geeft daarmee Brody aan de ene kant het idee dat hij de CIA met hem kan doen wat ze willen, maar aan de andere kant zou de CIA toch voorzichter er mee moeten zijn mocht Brody hetgeen hij later aan Carrie verklaarde niet hebben verklaard. Sterker nog: Brody zou dermate kwaad geworden kunnen zijn en nog sterker in de defensieve houding kunnen gaan staan en helemaal niks meer willen verklaren zonder advocaat of iets dergelijks. Die analist heeft wat mij betreft een onverstandige keuze gemaakt.
Niet veel later komt hij thuis bij Jessica (Brody) en vertelt hij dat hij nu voor de CIA werkt, maar niets meer mag verklaren/vertellen: waarom vraagt Jessica niet gewoon om een bewijs dat hij dan voor de CIA werkt? Hij heeft immers al zoveel leugens tegen haar verteld, en zij weet dat hij vaak liegt.
Verder kan de rest van het seizoen nog heel interessant worden, want ik verwacht dat er nog een hoop personages als suppliers en contactpersonen van Abu Nazir er bij zullen komen waar de CIA ook op gaat letten, en Brody beide kampen met niet-volledige informatie gaat voorzien, waardoor 1 van beide kanten op een gegeven moment een foute beslissing gaat maken op niet-volledig informatie.
Verder vermoed ik dat de klas waarin dochter Dana zit uiteindelijk ergens op internet ofzo zal vertellen dat Dana heeft verteld dat Nicholas Brody een moslim is geworden, en zijn politieke carrière wel beëindigt is.
Ik vermoed dat Carrie weer uiteindelijk terug gaat komen bij de CIA omdat de CIA haar (bewezen door deze ondervraging) in het gelijk moet stellen en vanwege haar sterke contacten met Saul weer terug mag komen.
Verder zou het zomaar kunnen dat Brody op een gegeven moment orders van Abu Nazir weigert, en zelf zijn leven niet meer zeker gaat zijn en dat er mogelijk een aanslag op hemzelf of zijn familie komt? Tijdelijk leven in een beveiligde omgeving met hulp van de CIA?
Verder beginnen Nicholas zijn vrienden (Lauder en Mike) iets te vermoeden; wat gaan die met die vermoedens doen? Brengen ze bij eventuele (privé)spionage van Nicholas een missie van hem in gevaar?
Ofterwel: I'm hooked! Er zijn nog zoveel richtingen op te gaan binnen de serie nu, ondanks de eerste 5 afleveringen die eigenlijk een ''afwerking'' zijn van seizoen 1.
[ Voor 3% gewijzigd door Jorn1986 op 03-11-2012 11:12 ]
Zoon en dochter komen net uit de slaapkamer / thuis op het moment dat Jess door kan vragen. Ik sluit niet uit dat zij dit later alsnog doet. Zeker als ze merkt dat Carrie de contactpersoon is. Het verhaal van de CIA kan Jess ook aan de oude collega's van Brody vertellen, maar dat zou een te simpele verhaallijn zijn.Jorn1986 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:11:
Niet veel later komt hij thuis bij Jessica (Brody) en vertelt hij dat hij nu voor de CIA werkt, maar niets meer mag verklaren/vertellen: waarom vraagt Jessica niet gewoon om een bewijs dat hij dan voor de CIA werkt? Hij heeft immers al zoveel leugens tegen haar verteld, en zij weet dat hij vaak liegt.
Wie heeft er vorig seizoen trouwens dat telefoontje gepleegd naar het jonge stel met het huis waar vandaan in eerste instantie de aanslag met de scherpschutter gepleegd zou worden?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Er zat zowaar vette schiet actie in de aflevering.
Wat zou er in die zwarte kist zitten ?
Bom vesten ?
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Dat vind ik zo zalig aan de serie, de actie is heel erg onverwacht, net zoals het in het echt ook zou zijn. Bij andere series kun je meestal al aanvoelen dat er iets gaat gebeuren...
Op naar de volgende aflevering! Hopelijk gaat Dana nu niet te depressief worden, dat zou jammer zijn voor de serie, tenzij ze het kunnen linken aan Brody...
.
Iets groters en viezers, massavernietigingswapen van chemische aard? Wellicht om in Abdul zijn straatje te blijven een hele vuile bom die de VS zelf ook stiekem gebruikt.nFo schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:20:
Zo weer een goede aflevering.
Er zat zowaar vette schiet actie in de aflevering.![]()
Bom vesten ?
nFo schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:20:
Zo weer een goede aflevering.
Er zat zowaar vette schiet actie in de aflevering.![]()
Bom vesten ?
Anthirian schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:11:
Zou kunnen, maar ik gok dat het nét iets ingewikkelder ligt. Homeland is niet bepaald een serie waar je gemakkelijk raadt wat er gaat gebeuren, en bomvesten zou te makkelijk zijn.
Ik weet niet of jullie de promo voor volgende aflevering aan het einde gezien hebben?Fisico schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:52:
[...]
Iets groters en viezers, massavernietigingswapen van chemische aard? Wellicht om in Abdul zijn straatje te blijven een hele vuile bom die de VS zelf ook stiekem gebruikt.
[ Voor 16% gewijzigd door Sagaris op 06-11-2012 09:52 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Die nieuwe CIA dude heeft wel een sterk personage, door hem blijft Carrie wat meer in balans t.o.v. haar werk. Zonder deze persoon was het al heel snel een 'lonesome ranger' geworden, en nu blijft die link sterk. Ik ben benieuwd hoe Brody nu verder gaat. Nazir zal wel een keer contact opnemen, en in het verleden werkte dat altijd bijzonder goed ..
Ja maar niet opgevallen, en een stukje van de volgende afleveringSagaris schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:52:
[...]
[...]
[...]
Ik weet niet of jullie de promo voor volgende aflevering aan het einde gezien hebben?
spoiler:Daarin zegt Carrie (not sure of zij het was) dat 'ze' nu genoeg C4 hebben om iets heel groots op te blazen.
C4 zou goed kunnen, maar om dan 6 man neer te knallen voor wat explosieven ?
nFo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:47:
[...]
Ja maar niet opgevallen, en een stukje van de volgende aflevering:
spoiler:YouTube: Homeland - Got What We Needed
Ik zou zeggen dat hetgeen wat er in die tas zat direct bewijs is voor het homeland terrorisme wat er aan de gang is, iets wat de CIA tot op heden nog niet heeft (ik weet niet zeker of je die video van Brody tot direct bewijs kunt rekenen).nFo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:47:
[...]
En dat was nog niet de enige spoiler die SHO (Showtime) voor de volgende aflevering online hadden gezet:nFo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:47:
[...]
Dana Brody en Finn Walden gaan het dus vertellen... wat zullen de consequenties zijn?
.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Pff, ik ook niet. Zelfs nog niet toen duidelijk werd dat ze bij de verkeerde arab z'n huis waren.
Goede aflevering op zich, maar er mag wel iets meer vaart in vanaf nu imo
.
De zwembadscene was dan ook een zeer symbolische uiting; twee werelden, alleen onder water, vluchtigheid van water, ademnood, duiken, onderduiken, tonen van de wonden etc etc .
[ Voor 25% gewijzigd door Tomino op 13-11-2012 00:21 ]
Iets meer vaart? Wat mij betreft was dit de 1e aflevering waar ze een beetje gas terug namen. Ik volg dexter homeland en walking dead en homeland staat bij mij altijd op 1 om te kijken op maandagavond.Twylight schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:01:
[...]
Pff, ik ook niet. Zelfs nog niet toen duidelijk werd dat ze bij de verkeerde arab z'n huis waren.
Goede aflevering op zich, maar er mag wel iets meer vaart in vanaf nu imo
Vaart? we zitten nu bij de 7de aflevering van 12 in totaal, nog 5 afleveringen, voor dat dit tot een ontknoping komt als die er komt zijn we al wel een seizoen verder hoor. Dit gaat net zo uitgemolken worden als breaking bad, dexter en csi en al die shit. Dit is gewoon een superspannende succes serie en het is al het 2de seizoen dat ze Abu Nazir achterna zitten. Lijkt me zeer onrealistisch dat ze die tegen het einde van seizoen 2 al te pakken hebben.TrailBlazer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 06:36:
[...]
Iets meer vaart? Wat mij betreft was dit de 1e aflevering waar ze een beetje gas terug namen. Ik volg dexter homeland en walking dead en homeland staat bij mij altijd op 1 om te kijken op maandagavond.
Brody zal nog wat info moeten gaan ronselen bij die journaliste en niet 1 keer. Verder heeft de CSI nu buiten Brody geen een lead meer, dus zal er nog een nieuwe persoon in beeld moeten komen die de moeite waard is om te volgen. Daarnaast vraag ik me af waarom de CIA nog niet door heeft gezet erachter te komen waarom de vijand wist dat de CIA in ghettysburg was 2 weken lang. Brody heeft nog niet opgebiecht dat ie de security codes van Estes heeft doorgespeeld.
Wat ik wel een heel sterke oneliner vond was: "This deal is for full disclosure, you don't get to pick and tell" en daarom had ik verwacht dat Brody wel alles zou vertellen, maar het feit dat ie dat niet gedaan heeft doet mij de conclusie trekken dat er nog steeds een gedeelte van zijn loyaliteit bij Abu Nazir ligt.
De scene in de stal vond ik ook mooi. Brody die steeds meer beseft dat zijn hele leven over is en wat hij had kunnen hebben.
Ik had al zo'n idee toen de wijn naar binnen werd gebracht, maar toen met de bril helemaal. Maakte de aflevering niet minder overigens, zat goed in elkaar.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Blond Girl zal het hier nog erg moeilijk mee krijgen.
Top serie!
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Carry is nu genoodzaakt om een geheim te houden, wat haar -toch al wankele psyche- niet sterker maakt.
Het grootste probleem is altijd dat ze er te laat achter komen dat het een succes is en dan dus geen ander alternatief meer hebben dan het nog even rekken en een nieuwe goede verhaallijn bedenken. Alle losse acties (Dana e.d.) komen op mij over als onnodig tijdrekken om het verhaal maar draaiende te houden.Twylight schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:00:
Dat is altijd een nadeel als een serie een succes blijkt te zijn. Het eerste seizoen is dan geniaal, maar dan komen ze er vervolgens achter dat ze nog even door kunnen en rekken ze het ongelofelijk uit. Niet dat dit tot nu toe geen goed seizoen is verder, maar toch.
Het is een spannend seizoen, maar ze moeten nu wel ophouden met elke keer mensen slecht te informeren en ruimte te geven weg te lopen. Carrie in Beiroet en Dana bij de politie.
Als je haar oppakt, zullen de terroristen die er achter zitten nooit opgepakt worden. Door de strategie van de FBI toe te passen kom je (hopelijk nog in seizoen 2) er achter waar en wanneer er een terroristische aanslag gepleegd gaat worden, die dan mogelijk verijdeld gaat worden door de FBI.mngm schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:17:
Waarom pakken ze roja (of hoe ze ook mag heten) niet gewoon op? Dan valt het plan van nazir serieus in duigen volgens mij aangezien zij het meeste geregel doet.
Ga je tussentijds Roja oppakken, dan gaan de terroristen in ''silent mode'' door, of ze annuleren het plan (operation compromised?) en gaan over op een plan B. Indien ze plan B gaan volgen, heb je geen enkel aanknopingspunt en ga je op zoek naar een speld in een hooiberg.
Verder lijkt mij niet dat Roya ooit over zal lopen en (net als Brody) een dubbelspion zal spelen; ze zou eerder niks loslaten en zichzelf op laten sluiten (net als Aileen).
Benieuwd naar de aflevering van morgen.
In ieder geval Dana weet het niet. Ik vond het ook wel erg onhandig van Carrie om in de buurt van die stal te komen, gaf natuurlijk wel spanning, want het is de vraag wie het allemaal ziet / kan zien.Mr_gadget schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:13:
Vind Carry wel erg instabiel en risico nemend, had bij die scene bij stal ook al verwacht dat de vrouw van Brody het zou zien. Dat gaat ook nog een keer gebeuren want Brody had gelogen dat Carry niet meer voor de CIA werkt.
Verder wel toffe ep, ben benieuwd naar de volgende... Hopelijk krijgt Mike een grotere rol, vind hem een toffe kerel!
Ja. Wel een gewaagde move van hem om naar de VS af te reizen. Ik ben benieuwd of hij het nog voor elkaar krijgt om Brody te turnen. Hij kan Brody in ieder geval niet vertrouwen, want Brody weet ook dat als hij Abu Nazir weet te vermoorden of iets dergelijks, hij opeens de held en volgende president van de VS is.Anthirian schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:40:
Dat was Abu Nazir toch die op het eind in het schemerdonker in beeld kwam?
Dacht in een flits dat ze een personage op Brody hadden laten lijken, een soort van kloon wat ze bij Saddam ook gedaan hebben. Zou ook leuk zijn geweestTrailBlazer schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:51:
Dacht eerst dat het die techneut was maar accent wijst idd meer op Nazir
Benieuwd waar ze dit seizoen op sturen; het hele leven van Brody loopt spaak.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Haha ik dacht precies hetzelfdeReaper.JA2 schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:13:
[...]
Dacht in een flits dat ze een personage op Brody hadden laten lijken, een soort van kloon wat ze bij Saddam ook gedaan hebben. Zou ook leuk zijn geweest![]()
Benieuwd waar ze dit seizoen op sturen; het hele leven van Brody loopt spaak.
Kan ook Canada geweest zijn he. Ze zitten in Washington DC, rijden minimaal een uur of vier met de auto (want in het park is het nog overdag, en de ontvoering met de heli is in het donker). Dan kun je vanuit Washington al zo'n 300km noordelijker zitten (volgens mij wordt het plaatsje waar ze zijn zelfs bij naam genoemd). Dan is het hemelsbreed nog maar zo'n 350km naar Toronto.Kurkentrekker schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:52:
[...]
Ja. Wel een gewaagde move van hem om naar de VS af te reizen.
Overigens herkende ik er Nazir ook niet direct in, maar ik denk dat dat ook wel komt omdat de man in deze aflevering geen baard had. We zullen het volgende week wel zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Bra-Jo op 20-11-2012 09:31 ]
Nomen nescio
De terrorristen hielden het huis van de kleermaker/bomvest bouwer al een tijd in de gaten, en op het moment dat Carrie anoniem in de garage zegt dat Brody code Hezbollah door moet geven komt de inval.
Het huis hadden ze al leeg kunnen halen toen Brody de kleermaker naar het "safehouse" moest brengen.
En in de laatste aflevering, hoe weet de reportster dat ze de telefoon van Brody uit elkaar moet halen?
Beetje CIA agent had ook een zender en afluister apparatuur in de auto gestopt en dan waren ze nog te volgen geweest..
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Pas op het einde kwam de cliffhanger voor de volgende aflevering: dat Abu Nazir himself naar Amerika (of Canada, inderdaad ook mogelijk) is gekomen, om zelf de aanslag voor te bereiden.
Plus de vraag: weet Abu Nazir van de CIA/FBI, of niet? Als het wel is: houdt hij dan de schone schijn op en speelt het spel verder? Als het niet is: dan was het vernietigen van zijn telefoon alleen maar een voorzorgsmaatregel van Roya?
En natuurlijk dé reden om het te blijven volgen: hoe gaat de aanslag er in zijn vorm mogelijk uitzien, en hoe weinig (of veel) weet de CIA om het proberen tegen te houden?
Het tempo mag van mij in ieder geval wel flink omhoog volgende aflevering.
Zo die kwam effe binnenvallen zeg.Twylight schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:40:
Die keiharde neuk scene maakte alles weer goed

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
+1 SNL is vaak wat flauw (USA humor) maar dit is wel spot onTwylight schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:09:
Kennen jullie deze al:
http://www.myvideo.de/watch/8842944/SNL_Homeland_Skit
Echt geniaal
.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
precies, maar voor wie werkt hij nou precies? (die vent in die bus? wie is dat?)mngm schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:55:
Wow, erg spannende aflevering. Leuke extra verhaallijn met Quinn!
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
denk t niet, david neemt order van hem aan zo lijkt t..mngm schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:18:
Volgens mij is dat iemand die op hetzelfde niveau in de CIA zit als Saul. High level analist ofzo...
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Op die manier kan hij brody op ieder moment mollen, zonder dat saul of carry hem kunnen stoppen.
[ Voor 7% gewijzigd door mngm op 26-11-2012 10:28 ]
Volgens mij zochten ze een aanknopingspunt zodat hij naar zijn baas zou gaan, wat hij ook gedaan heeft. Nadat ze naar zijn vriendin zijn gegaan, ging Quinn direct naar de baas. Zal wel wat gevoelig liggen?Kurkentrekker schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:58:
Dat verklaart nog niet het hele paranoia huis van Quinn, of zijn vriendin en kind waar niemand iets van mag weten. Dat hij in het geheim ook voor Estes werkt en ieder moment Brody kan omleggen zonder dat er een hyperactieve Carrie naast hem staat is nog wel verdedigbaar, maar waarom zo moeilijk doen over vrouw, kind en woning?
Het verraste me vooral dat David Estes het goedkeurt (in ieder geval orders geeft) dat Brody wordt doodgeschoten door Quinn, mits Abu Nazir werd gevangen genomen. Weergeeft dit het wantrouwen van David in Brody of zijn het orders van hogerop? Nog 3 tot de finale, wordt goed!
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Met die vraag zit ik ook, aan het begin van de aflevering heb ik hem zelfs afgezet en ep 8 intro opnieuw gekeken omdat ik het idee het dat ik wat mist. Maar dat was niet zo....HammerNL schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:49:
Waarom gingen ze eigenlijk opeens achter die Quinn aan?
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Als Carrie er achter komt dat ze Brody om willen leggen gaat ze echt ballistic, dat wordt mooie TV.
In de intro scene van deze episode werd al een stukje uit een van de eerste afleveringen uit het seizoen laten zien: Op het moment dat Quinn bij de groep komt wil Carrie graag weten wie Quinn is. Omdat ze beiden analisten zijn en hij volgens Estes al jaren bij de CIA zit, vond Carrie het vreemd dat ze hem niet kende, dus wilde dat die twee buddies van haar hem zouden checken. Ook die scene waar hij het mes in de hand van Brody ramt was ook al een signaal dat hij niet zomaar een analist was.WFG schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:18:
[...]
Met die vraag zit ik ook, aan het begin van de aflevering heb ik hem zelfs afgezet en ep 8 intro opnieuw gekeken omdat ik het idee het dat ik wat mist. Maar dat was niet zo....
Dit vind ik wel een redelijke verklaring. Ik denk dat Estes geen nieuwe missie wilde overlaten aan de instabiele Carrie met Saul die vaak met haar mee gaat.mngm schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:28:
David heeft gewoon een controlerende missie rond de saul/carry/brody missie draaien, en die wordt gerund door dat petje op de bus.
Quinn is gewoon een hitman, hij kan zo verdwijnen (vandaar dat huis), niemand weet wie hij echt is (zo kan hij niet gechanteerd worden), behalve misschien een paar topmensen (zoals Estes) bij de CIA.Kurkentrekker schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:58:
Dat verklaart nog niet het hele paranoia huis van Quinn, of zijn vriendin en kind waar niemand iets van mag weten. Dat hij in het geheim ook voor Estes werkt en ieder moment Brody kan omleggen zonder dat er een hyperactieve Carrie naast hem staat is nog wel verdedigbaar, maar waarom zo moeilijk doen over vrouw, kind en woning?
Ik vond dit echt een toffe aflevering, zat flink wat spanning in en actie. Ik ben echt benieuwd wat Nazir anders heeft gepland dan de missie die ze nu hebben ontmaskerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 26-11-2012 16:51 ]
Daarbij, hij was óók in die tailer shop waarbij hij ook nog eens neergeschoten is. Ook al gingen ze erheen en verwachtten ze niet zo'n dergelijke inval, hij was dáár ook. In the field.
Extra argument voor je redenering
David is niet de baas van de CIA hoor, hij is Director of Counterterrorism. Hij heeft ook nog een baas boven zich, alleen zie je die (tot nu toe) niet in de seriemngm schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:28:
david is de grote chef bij de CIA, dus ik denk echt wel dat david boven queen en dat ander petje staat. David heeft gewoon een controlerende missie rond de saul/carry/brody missie draaien, en die wordt gerund door dat petje op de bus.
Op die manier kan hij brody op ieder moment mollen, zonder dat saul of carry hem kunnen stoppen.