Videobewerking systeem 1000/1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleFlashbang
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hallo allen,

Ik ben toe aan een nieuwe pc, kom van een laptop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
1080p-Videomontage met Adobe Premiere, Photoshop, games((Medium)/High) muziek en video's luisteren/kijken(HD) en gewoon het dagelijkse internet en office gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1000 en 1100 euro, liefst dichter bij de 1000. Heb zelf gemerkt dat dat niet snel haalbaar is, maar zeker weten dan wel onder 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een beeldscherm, maar hoef bij deze configuratie geen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed lopend systeem, met videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, maar een SSD van 128GB vind ik voor nu goed genoeg(budget), en een 2TB HDD is ook genoeg.
Verder wil ik nu 16GB ram en later nog kunnen upgraden. Ook meerdere HDD's wil ik nog kunnen toevoegen. En ik hoef niet te overclocken dus hoef geen K processor!

Samen met iemand anders heb ik al een systeem samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,10€ 88,10
1Lite-On iHAS524 Zwart€ 22,37€ 22,37
1Corsair Carbide 300R€ 67,55€ 67,55
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Zotac GeForce GTX 660€ 220,80€ 220,80
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 267,-€ 267,-
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series 128GB€ 87,12€ 87,12
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 72,73€ 72,73
1Asrock Z77 Extreme4€ 123,70€ 123,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,22

M'n pc is dus hoofdzakelijk voor videomontage en gaming op high (medium/high) (als je low, medium, high en ultra hebt)

Gaat dit allemaal werken en is het een goede samenstelling? Hoorde van iemand anders dat mijn moederbord voor overclocken bedoeld was, dus als daar een ander voor is..?
Nog andere tips of verbeteringen(in kwaliteit en budget)?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je maar een nVidia kaart pakt :P

nVidia Cuda voor Adobe Premiere Pro CS5

Voor foto en videobewerking heb je voldoende aan een snelle i5. Zoek maar eens naar vergelijkingen op tomshardware en je zult zien dat er geen verschil zit tussen een i5 en i7. Geen idee hoe dit bij games zit. Dat zou een besparing van ca 100 euro betekenen, die je dan gelijk in een grotere SSD kunt steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:23:
Voor foto en videobewerking heb je voldoende aan een snelle i5. Zoek maar eens naar vergelijkingen op tomshardware en je zult zien dat er geen verschil zit tussen een i5 en i7.
Ik neem aan dat je dan mét hardwareacceleratie bedoelt? Zonder kan je een i7 erg goed gebruiken, maar hardwareacceleratie verandert het spelletje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet goed wat je bedoelt.. Premiere icm nVidia is een must ongeacht de proc. Het verschil tussen een i5 en een i7 maakt afaik weinig uit qua snelheid (waarom iemand een ATI/AMD kaart zou kopen als het primaire doel videobewerking is is mij een raadsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:38:
Ik snap niet goed wat je bedoelt.. Premiere icm nVidia is een must ongeacht de proc. Het verschil tussen een i5 en een i7 maakt afaik weinig uit qua snelheid (waarom iemand een ATI/AMD kaart zou kopen als het primaire doel videobewerking is is mij een raadsel).
Ik doel erop dat je als je non-accelerated (dus via de CPU zoals voorheen altijd gebeurde) edit je wel een stevige processor nodig hebt en een i7 kunt gebruiken. Als je CUDA gebruikt (bijvoorbeeld in combinatie met Premiere) wordt dat inderdaad een ander verhaal.

Overigens is een i7 niet totaal onbruikbaar, aangezien het uitrenderen van een filmpje voor zover ik weet nog steeds via de CPU gebeurt, maar dan doe je wel een erg grote investering voor weinig winst. De echte winst zit in de preview/het editen, dat met hardwareacceleratie aanzienlijk prettiger gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtergrond artikel met benchmarks.

Verder nog deze (oudere) benchmark voor het verschil tussen i5 en i7: http://www.tomshardware.c...remiere-Pro-CS5,2774.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:04:
Verder nog deze (oudere) benchmark voor het verschil tussen i5 en i7: http://www.tomshardware.c...remiere-Pro-CS5,2774.html
Neem dan wel wat nieuwere benchmarks. en dan zie je dat er wel degelijk verschil is tussen een i7 en een i5 tijdens renderen. De i7 3770K is 25% sneller dan de i5 3570k.

Ik heb toevallig deze week een videobewerkingssysteem van de rond de 1000 euro besteld, met de i7 3570k.
Ook dat CUDA verhaal is maar betrekkelijk. Alleen Adobe maakt er gebruik van en de verschillen zijn nauwelijks merkbaar. Omdat ik bovendien geen gamer ben heb ik helemaal geen videokaart in het systeem opgenomen want ik zie geen toegevoegde waarde hiervan.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Neem dan wel wat nieuwere benchmarks. en dan zie je dat er wel degelijk verschil is tussen een i7 en een i5 tijdens renderen. De i7 3770K is 25% sneller dan de i5 3570k.

Ik heb toevallig deze week een videobewerkingssysteem van de rond de 1000 euro besteld, met de i7 3570k.
Ook dat CUDA verhaal is maar betrekkelijk. Alleen Adobe maakt er gebruik van en de verschillen zijn nauwelijks merkbaar. Omdat ik bovendien geen gamer ben heb ik helemaal geen videokaart in het systeem opgenomen want ik zie geen toegevoegde waarde hiervan.
Grappig,

Ik heb zelf een vrij zwaar render systeem voor video, en samen met een maat hebben wij eens een vergelijking gedaan kwa cuda gebruik in premiere..

hij mijn gtx 560 ti erin op een quad core 8gb ram nogwat een filmpje renderen tijd : 4 minuten

Ik met een i7 64 gb ram ssd's als cache disk en zijn gtx 256 erin rendertijd : 6 minuten...

Ik met mijn rendermachine en 560 ti erin. 2,5 minuut.

reken hierna dat we gemiddeld filmpjes renderen die tussen de 1/2 uur duren dan is de tijdswinst geen minuten maar soms uren ;)
onderschat een gpu dus zeker niet !

[ Voor 5% gewijzigd door AjDuLion op 08-10-2012 11:28 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:38:
(waarom iemand een ATI/AMD kaart zou kopen als het primaire doel videobewerking is is mij een raadsel).
Omdat de nieuwe AMD HD7900 serie veel beter in GPGPU is dan Kepler GK104 zou ik een goede reden vinden. Zelfde geld overigens voor de GK106 en de HD7800 serie.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 08-10-2012 11:32 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
-The_Mask- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

Omdat de nieuwe AMD HD7900 serie veel beter in GPGPU is dan Kepler GK104 zou ik een goede reden vinden. Zelfde geld overigens voor de GK106 en de HD7800 serie.
de 5xx series zijn nog steeds echt snelle kaarten voor gpgpu taken, nvidia heeft met de 6xx reeks ervoor gekozen om zich te richten op gamen en voor de videobewerkers/gpgpu users gewoon simpelweg de quadro en tesla kaarten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AjDuLion schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

de 5xx series zijn nog steeds echt snelle kaarten voor gpgpu taken, nvidia heeft met de 6xx reeks ervoor gekozen om zich te richten op gamen
Daarom had ik het over Kepler en niet over een andere serie, daarnaast denk ik niet dat het een keuze was maar eerder bittere noodzaak.
en voor de videobewerkers/gpgpu users gewoon simpelweg de quadro en tesla kaarten aan te bieden.
Maar ook die kaarten zijn niet echt een verbetering met de vorige serie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
-The_Mask- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:08:
[...]
Daarom had ik het over Kepler en niet over een andere serie, daarnaast denk ik niet dat het een keuze was maar eerder bittere noodzaak.

[...]

Maar ook die kaarten zijn niet echt een verbetering met de vorige serie.
'
klopt komt omdat ze de gk110 chips niet gebruikt hebben..

hier nog even een benchmark om te kijken wat je het vershil is tussen de kaarten (amd/nvidia)

https://docs.google.com/s...QjhTRWhpVS1hZmV3OGc#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Allemaal leuk en aardig, Adobe timmert ook hard aan de weg met OpenCL:
http://www.tomshardware.c...ftershot-pro,3208-13.html
Vers(er) artikel uit juni 2012.
http://www.streamcomputin...l-vs-cuda-misconceptions/
CUDA is a dying breed.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 08-10-2012 18:01 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1