Hallo allen,
Ik ben toe aan een nieuwe pc, kom van een laptop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
1080p-Videomontage met Adobe Premiere, Photoshop, games((Medium)/High) muziek en video's luisteren/kijken(HD) en gewoon het dagelijkse internet en office gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1000 en 1100 euro, liefst dichter bij de 1000. Heb zelf gemerkt dat dat niet snel haalbaar is, maar zeker weten dan wel onder 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een beeldscherm, maar hoef bij deze configuratie geen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed lopend systeem, met videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, maar een SSD van 128GB vind ik voor nu goed genoeg(budget), en een 2TB HDD is ook genoeg.
Verder wil ik nu 16GB ram en later nog kunnen upgraden. Ook meerdere HDD's wil ik nog kunnen toevoegen. En ik hoef niet te overclocken dus hoef geen K processor!
Samen met iemand anders heb ik al een systeem samengesteld:
M'n pc is dus hoofdzakelijk voor videomontage en gaming op high (medium/high) (als je low, medium, high en ultra hebt)
Gaat dit allemaal werken en is het een goede samenstelling? Hoorde van iemand anders dat mijn moederbord voor overclocken bedoeld was, dus als daar een ander voor is..?
Nog andere tips of verbeteringen(in kwaliteit en budget)?
Bij voorbaat dank!
Ik ben toe aan een nieuwe pc, kom van een laptop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
1080p-Videomontage met Adobe Premiere, Photoshop, games((Medium)/High) muziek en video's luisteren/kijken(HD) en gewoon het dagelijkse internet en office gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1000 en 1100 euro, liefst dichter bij de 1000. Heb zelf gemerkt dat dat niet snel haalbaar is, maar zeker weten dan wel onder 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een beeldscherm, maar hoef bij deze configuratie geen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed lopend systeem, met videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, maar een SSD van 128GB vind ik voor nu goed genoeg(budget), en een 2TB HDD is ook genoeg.
Verder wil ik nu 16GB ram en later nog kunnen upgraden. Ook meerdere HDD's wil ik nog kunnen toevoegen. En ik hoef niet te overclocken dus hoef geen K processor!
Samen met iemand anders heb ik al een systeem samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 88,10 | € 88,10 |
1 | Lite-On iHAS524 Zwart | € 22,37 | € 22,37 |
1 | Corsair Carbide 300R | € 67,55 | € 67,55 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Zotac GeForce GTX 660 | € 220,80 | € 220,80 |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 267,- | € 267,- |
1 | XFX Pro 550W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 87,12 | € 87,12 |
1 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10 | € 72,73 | € 72,73 |
1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 123,70 | € 123,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.034,22 |
M'n pc is dus hoofdzakelijk voor videomontage en gaming op high (medium/high) (als je low, medium, high en ultra hebt)
Gaat dit allemaal werken en is het een goede samenstelling? Hoorde van iemand anders dat mijn moederbord voor overclocken bedoeld was, dus als daar een ander voor is..?
Nog andere tips of verbeteringen(in kwaliteit en budget)?
Bij voorbaat dank!