Toon posts:

Game pc build "AMD FX8150"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers en Staff,

Ik ga een Game PC bouwen, met de "AMD FX8150" want ik heb besloten dat ik aan vernieuwing toe ben.

De totale kosten van dit Systeem zijn ongeveer 1280 euro.
(onderdelen worden gekocht 1 voor 1).

Mijn conclusie kwam uit op een AMD FX8150 systeem voor de brute kracht en duurzaamheid.
Waarom AMD en geen Intel ?

Ben een echte AMD fan , al vanaf de Athlon series _/-\o_ dus geen intel voor mij.

Mijn oude onderdelen die ik mee neem naar dit Systeem (als overbrugging) , zijn.

Harde schijf (HDD) :

Samsung HDD Drive 500gig , Model nummer kan ik niet weer vinden i.v.m het verwijderde label op de schijf.
(2e hands schijf).

Grafische kaart :

Ati Radeon HD4890 :

Specificaties:
Chip-codenaam: RV790
Geheugen: 1024MB
Kloksnelheid-Chip: 850Mhz
Kloksnelheid-Geheugen: 975
Geheugencontroller: 256bit
Type Geheugen: GDDR5
Direct-x versie: 10.1
Vertex-Shader: 4.1
Pixel-Shader: 4.1
Maximaal Stroomverbruik: 190watt

Power Supply:

http://tweakers.net/price...ruepower-tp-750-blue.html

Dit zijn ALLE onderdelen die ik meeneem uit mijn huidige pc!

Hierbij de volgende onderdelen die ik geselecteerd heb en/of gekocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 990FX Extreme3€ 91,50€ 91,50
1Aerocool Vs-3 Advance€ 30,60€ 30,60
1Logitech Z906€ 253,90€ 253,90
1Corsair Hydro Series H60€ 62,95€ 62,95
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 283,15€ 283,15
1Creative SoundBlaster Tactic3D Alpha€ 31,95€ 31,95
1AMD FX-8150 Black Edition€ 170,45€ 170,45
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 56,94€ 56,94
1Antec TruePower TP-750 Blue€ 136,80€ 136,80
1Samsung 830 series 128GB€ 87,12€ 87,12
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.274,86

Dit is een RML met wat hieronder staat, alvast bedankt eL-Jay voor de tip. _/-\o_

1. Moederbord : http://tweakers.net/price...srock-990fx-extreme3.html Gekocht!

2. Processor : http://tweakers.net/price...x-8150-black-edition.html Gekocht!

3. Geheugen : http://tweakers.net/price...ce-cmz16gx3m4a1600c9.html
Gekocht!

4. Pc Case : http://tweakers.net/price...erocool-vs-3-advance.html Gekocht via Pricewatch vandaag: 6-10-2012 (review komt zodra ik hem binnen heb)

5. Processor Koeling : http://tweakers.net/price...air-hydro-series-h60.html

6. DVD-Bluray drive : http://tweakers.net/price...-layer-zwart-retail).html

7. Power Supply : http://tweakers.net/price...ruepower-tp-750-blue.html Gekocht!

8. SSD Drive : http://tweakers.net/price...ung-830-series-128gb.html

9. Grafische Kaart : http://tweakers.net/price...gtx660-ti-dc2og-2gd5.html (in Twijfel of ik dit type moet hebben van de Gtx 660).

Ik heb niet zo heel veel problemen met geluid of "energie kosten".
Hebben jullie misschien nog eventuele suggesties/tips?

Alles is welkom.

Alvast bedankt,

SneakyGamer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 19:59 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kunt van je wensenlijstje een RML tabel maken, dat is een stuk overzichtelijker en handig voor ons.
(dit doe je door onderaan je wenselijst "genereer RML" aan te klikken, vervolgens selecteer je de gegenereerde RML en plak je hem in je topicstart)
Je systeem is niet verkeerd, maar ik ben van mening dat een intel sneller/zuiniger is ;)
Begrijp ik nu goed dat je zowel een 660ti als een 4890 in je systeem wil laten draaien?
Ik moet wel zeggen dat ik negatieve verhalen over de h60 heb gelezen en ik denk dan ook dat je meer hebt aan een goede luchtkoeler van 60 euro zoals deze of deze of een stuk goedkoper en net zo goed

Verwijderd

Topicstarter
aaaah bedank eL_Jay , ik heb geprobeerd om die RML te doen maar hij gaf rare teksten weer toen ik een "preview" deed.

Is het goed ivm regels dat ik het nog edit ?

Thnx voor de tips over de luchtkoeler , maar weet niet of dat echt meerwaarde heeft tegenover de H60.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
AFAIK koelen de genoemde koelers een stuk beter, heb je geen risico op lekkage, is de enige slijtage aan de fans en zijn deze over het algemeen makkelijker in te bouwen.

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04 09:28
Je neemt de Graka mee maar koopt ook een Nvidia GTX660?

Toen ik mijn pc ging samenstellen, ben toen lang en hard aan het zoeken geweest, werd me echt overal een AMD afgeraden voor een budget van 800> euro. Ik wilde zo graag de AMD FX-8120 omdat hij 8 cores had enzo. Leek me future proof. OVERAL werd me het afgeraden en een intel te nemen omdat simpel gezegd Intel de markt in het high-end gedeelte leidt. Eigenwijs probeerde ik de mensen die me hielpen tegen te spreken maar echt: Intel bleek gewoon beter voor gamen, scheelt een hele! hoop in stroomkosten en heeft veel betere per-core performance. Voor de mid/low range PC is AMD gewoon beter en high end Intel. That's it.

Wacht... Je hebt het besteld maar ook je topic vandaag pas geopend? Waarom open je dit topic? Om te laat te horen te krijgen dat je keuzes niet perfect zijn?

Pffs.

Verwijderd

Topicstarter
.pointer , ik wou graag met dit systeem gamen en misschien is het ook zo dat intel beter is.
maar ik zette dit erop om advies te krijgen over wat ik al had + wat ik daarbij misschien het beste kon halen.

voor mijn "ding" wat ik met de pc doe zeg maar , is het genoeg.
ik hoef niet zo nodig een i7 superduper game machine, in mijn budget past dit prima en is het een goed systeem.

dat ik AMD boven intel verkies heeft niks te maken met of ze beter zijn of niet ik heb bijna altijd nog een AMD gehad dus why change a winning team, if it works the way i want.

maar goed genoeg daar over.

Groetjes ,

SneakyGamer.

• .pointer
Maar waarom vragen wat beter kan als je de belangrijkste dingen al besteld hebt (Mobo CPU PSU)

Logica...?

Verwijderd

Ik geloof dat de opvolgers van de huidige Bulldozers inmiddels alweer voor de deur staan. Zou je daar dan niet liever op wachten? Verwacht geen enorme winsten, maar iets in de strekking van 15% zit er wel in.

Verwijderd

Topicstarter
Camacha , ik zit inderdaad wel te wachten wat het word qua prijs maar ik denk dat ik gewoon de FX8150 neem.
Waarom ? , omdat ik eingelijk gedwongen word , mijn huidige dual core is op het nippertje gered van de "dood" omdat ik een "power surge" had en daardoor veel componenten moest vervangen , geheugen mobo enz enz ...
gelukkig had ik reserve onderdelen dus dat zat wel goed.

maar zoals ik al zei heeft deze de hoogste tijd gehad , en bovenop dat gebruik ik ook mijn pc voor het "werk".

maar goed , heb je ideetjes over stats enzo of misschien prijzen want daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Greetz ,

SneakyGamer.

Verwijderd

Kijk hier eens rond :) Gezien de APU's net gereleased zijn moet het spul niet lang meer op zich laten wachten, zeker aangezien Bulldozer nu bijna een jaar geleden kwam en het ongeveer een jaar zou duren.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:14

mrc4nl

Procrastinatie expert

het mooie van amd is dat ze minder vaak van socket veranderen en die ook nog eens backwards compitable maken.maar de nieuwe cpu's met IGP vereisen wel een ander socket. volgends mij werken die nieuwe cpu's zonder igp wel op am3+
ik heb zelf ook de FX8150 en geen problemen. er zijn intels (en amd qaudcores :0) : die sneller zijn met games, maar pure rekenkracht(integer) is ie prima. het is ook geen echte 8-core, maar opgebouwd uit 4 bulldozer modules die informatie delen,een soort van hyperthreating

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
hey Camacha ik heb jou linkje gelezen en dat is goed denk voer.
ik heb toch besloten ook omdat ik met budget zit voor de FX8150.

ik ben nog niet zo goed into the "overclocking" dus sommige dingen maakt mij eingelijk niet zoveel uit.
Btw voor volgende mensen , Nee ik gebruik geen dubbele videokaart maar gebruik de 4890 als overbrugging naar een eventuele Nvidia of Ati msi ...whatever.

ik heb op dit moment de 4890 nodig anders heb ik geen video kaart :P

als iemand mij misschien een link kan sturen waar ik verschillende kaarten kan vergelijken zou dat cool zijn.

sorry voor mijn gebrekkige zin opbouw , maar ben niet zo goed in schrijven enzo.

Greetz ,

Patrick.

Verwijderd

Het is niet zo erg dat je sommige dingen (nog) niet zo goed kunt, want gelukkig kun je dat compenseren met tomeloze inzet :p We zijn er om je te helpen, maar op Tweakers.net wordt wel een beetje verwacht dat mensen ook zelf onderzoek doen.

Je kwam zelf met een GTX660 Ti en dat is wel een mooi uitgangspunt. Dan is het een goed idee om daar vervolgens reviews voor op te gaan zoeken, zodat je de vergelijking met andere kaarten kunt maken. In Google de door jouw gezochte kaart intypen gecombineerd met het woord review of benchmark levert vaak goede hits op. Ook ons eigen Tweakers is met een review gekomen :)

Let er wel op dat je sites pakt die de scores echt meten en niet alleen maar berekenen!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt Camacha , ben nog steeds aan het proberen en te vragen want het is het eerste pc die ik bouw zelf dan.

en bedankt voor die tips kan het waarderen.

Greetz,

SneakyGamer.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ze veranderen dan wel minder vaak van sockets, de chipsets worden wel telkens vernieuwd en je hebt echt niet backwards compatibility tot de eerste, orginele chipset.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Als AMD fan, kan je net zo goed ook een AMD gpu nemen.. HD7870 of 7950..

Verwijderd

Een HD7870 is inderdaad ook een goede optie, een HD7950 is als hij niet te duur is uiteraard ook niet verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm , ik ga even kijken op internet welke ik graag zou willen gebruiken hier en kan gebruiken i.v.m rest van de componenten.

hartstikke bedankt luitjes.

Greetz,

SneakyGamer.

EDIT:

Hallo mede tweakers , na wat twijfel en onzekerheid heb ik in overleg met mijn "mede" bouwer deze kaart gevonden , graag jullie Advies over model / type: http://tweakers.net/price...n-hd7950-windforce-3.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 15:12 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Volgens mij wil ik de geluidsproductie van die kaart niet weten.... Schroef je m wel er goed in vast?? Anders waait ie nog zo weg met 3 van die fans erop :+

iRacing Profiel

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
CPU:

Ik wil niet zeuren maar, ik ga het toch doen :)
Voor je centjes moet je echt geen AMD nemen...

FX8150 = 170€
i5 3570k = 200€ (een i7 is NIET nodig voor games, dus daarmee moet je zeker niet vergelijken)

De Intel is zowieso de 30€ extra waard puur kwa game performance en het verschil haal je er wel uit aan stroomkosten en daar bovenop ga je met de i5 ook gewoon langer doen. Soms moet je net WEL je winning formula veranderen... ik zie geen enkele reden om minderwaardige hardware in huis te halen omdat je de naam leuk vindt. Uiteindelijk komt het in een gesloten case te zitten verstopt onder de koeler. Misschien heb je aandelen bij AMD? :)

Een goede en goedkopere luchtkoeling zal minstens even goed presteren en is gegarandeerd stiller dan deze H60. (Gelid Tranquillo, Scythe Mugen 3, ...)

Die AMD 7950 Windforce is een aanrader. (AMD maakt ook goede producten ;))
@kroegtijger, waarom zoek je het dan gewoon niet op? Deze kaart is relatief stil. Zeker tov de ts z'n oude gpu.

BluRay? Is die hype al niet over?

Voor een game systeem heb je aan 8gb Ram ook al voldoende.

Ga je overclocken? --> hierdoor kan de prijs van je mobo ook een pak omlaag.

Bespaar je dus op bovenstaande kan je ofwel iets anders leuk doen met je geld ofwel iets meer in de GPU investeren, dat blijft zowiezo het zwakste onderdeel van de build.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06
Sinds wanneer is de i5 beter en toekomstbestendiger dan de fx8150?
De AMD verbruikt meer, dat is waar, maar hij kost ook minder (zeker als we de prijs van het moederbord meerekenen).

Verwijderd

Vergeet ook niet dat de FX-8150 in hevig multithreaded situaties nipt rapper is dan een 2600K. Afhankelijk van het scenerio weet de chip zijn mannetje wel te staan. Iets dat goed schaalt over veel cores kan er prima mee overweg.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mitsumark schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:53:
Sinds wanneer is de i5 beter en toekomstbestendiger dan de fx8150?
De AMD verbruikt meer, dat is waar, maar hij kost ook minder (zeker als we de prijs van het moederbord meerekenen).
De AMD is duurder, vooral als je hem vaak gebruikt O-) (eneco?)

Maar goed, als fanboy draai je daar je hand niet voor om. Gewoon lekker gassen met dat ding.
Daarom ga ik de discussie ook uit de weg ;)

Sinds wanneer is de i5 beter
hahahaha.

AMD rulez! YouTube: Why I choose FX 8150 AMD Bulldozer over the i7 2600!

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 11-10-2012 00:03 ]

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:45:
Sinds wanneer is de i5 beter
hahahaha.
Je kunt het weglachen, maar hij heeft wel degelijk een punt. Het is niet zo hands-down als sommige mensen hierboven doen voorkomen. In veel situaties is een i5 de betere keuze, maar de FX-8150 is ook weer geen totaal bizarre keuze. Het is gewoon een capabele chip die in sommige situaties zelfs rapper dan de concurrentie kan zijn.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je hobby Cinebench draaien is of meerdere virtueele OSjes draaien, maybe.
We hebben het over een game pc hier, toch, toch ?

YouTube: 1, 2, 3, 4, 5, 6 core Intel and AMD processors WTF? (+ random gratuitous antics) :o

how? The ivy bridge i5 is better than the *bulldozer* 8 core in most situations. It cost more too. How is he a fanboy for say he would prefer intel. And if you were trying to say AddictedtoGames1998 is the fanboy, I think he is just misinformed.
No, it is not cheaper. You only pay less when you buy one, then you are going to pay dearly :F (eneco?)

[ Voor 77% gewijzigd door Madrox op 11-10-2012 00:08 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Madrox schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:04:
Als je hobby Cinebench draaien is of meerdere virtueele OSjes draaien, maybe.
We hebben het over een game pc hier, toch, toch ?

YouTube: 1, 2, 3, 4, 5, 6 core Intel and AMD processors WTF? (+ random gratuitous antics) :o

how? The ivy bridge i5 is better than the *bulldozer* 8 core in most situations. It cost more too. How is he a fanboy for say he would prefer intel. And if you were trying to say AddictedtoGames1998 is the fanboy, I think he is just misinformed.
No, it is not cheaper. You only pay less when you buy one, then you are going to pay dearly :F (eneco?)
op een fx8150 valt prima te gamen, boeie dat intel sneller is. :z

ora et labora

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Natuurlijk. Boeie dat je coma zuipt, wat boeit dat nou, die paar euro extra per maand aan de Eneco d:)b

Verwijderd

TS boeit het blijkbaar niet, dat had hij al aangegeven.

• mitsumark
First of all, grappig filmpje, helaas outdated.
Het filmpje is deels waar als de 8150 inderdaad maar 15% goedkoper zou zijn dan de i7 (en dus fors duurder dan de i5)
Het feit is echter, dat hij inmiddels 15-20% goedkoper dan de i5 is, en maar liefst 50-80% goedkoper dan de i7.
Dit verandert dus ELKE conclusie van de reviews die bij launch zijn gedaan.
(op een enkele na die zei dat hij voor eenzelfde prijs als de i5 wel zn geld waard zou zijn)

De fx8150 is slechter omdat 4 cores/threads niet worden gebruikt?
Heb je al eens gekeken naar cpu gebruik tijdens het spelen van recente games?
Zoek maar eens een multiplayer BF3 filmpje op, bv YouTube: AMD Fx 8150 BE (CPU Usage Monitoring) on Battlefield 3 Multiplayer Large map Gameplay
Ik had ook benchmarks bij waarbij de 8150 online meer fps scoorde dan de i5 én i7 (ik weet alleen niet meer waar die is).

Edit: gevonden, al is het volgens mij niet degene die ik bedoelde: http://www.hardocp.com/ar...play_performance_review/2
(performance verschil tussen de beta en de launch versie scheelde nagenoeg niks, alleen geen MSAA)

I know, BF3 is een 'uitzondering', maar wel 1 die de trend van de toekomst weergeeft. Er zijn ook zat spellen waarbij je inderdaad genoeg hebt aan 2-4 threads.
De games waar ik intel dikke winst zie pakken is bij die 2-4 thread games. Meestal zitten die echter al boven de 100 fps, leuk als je een 120Hz monitor hebt, maar anders is 60fps 'hetzelfde' als 100fps.

Vooralsnog zal de 660ti de bottleneck zijn bij full HD gamen, dus ook al is de fx8150 in een enkel geval inderdaad significant langzamer, hij was de bottleneck toch al niet.

In de startpost staat dat hij geen problemen heeft met energiekosten, zo heel veel scheelt het overigens ook niet tijdens gewoon/gemiddeld gebruik (alleen als je hem 100% gaat belasten).
In idle verbruikt hij zelfs minder, tijdens het gamen inderdaad een stuk meer (voornamelijk met OC).

• .pointer
Nogmaals overal waar je advies KUNT vragen wordt het afgeraden een bulldozer te nemen om de redenen:
- Hoog energieverbruik
- 8 cores die per core niet sterk zijn
- Games verbruiken niet meer dan 2 tot 4 cores
- Ik heb ook eens gevraagd of het toekomstbestendiger is en ook overal hetzelfde antwoord; Nee, in de tijd dat 8 cores een voordeel hebben, is de 8150 te zwak om er profijt van te hebben.
8 zwakke cores of 4 sterke? Wat klinkt nou beter?

• Inrage
Hier ook nog een interessant artikel: http://arstechnica.com/in...mance-with-todays-cpus/8/

Als je de tijd neemt om dit even te bekijken, of niet, en je leest gewoon de conclusie... dan blijkt het nog maar eens dat AMD niks te zoeken heeft in een game machine. (er wordt niet enkel gekeken naar max fps)

Dit topic ging toch om een game PC hé? Niet een of andere AMD pc die toevallig in een paar speciale benchmarks sneller is.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

In de startpost staat dat hij geen problemen heeft met energiekosten, zo heel veel scheelt het overigens ook niet tijdens gewoon/gemiddeld gebruik (alleen als je hem 100% gaat belasten).
In idle verbruikt hij zelfs minder, tijdens het gamen inderdaad een stuk meer (voornamelijk met OC).

Die OC die je nodig hebt om de intels bij te benen, nietwaar ?
Punt is gewoon, de AMD is niet goedkoper. Wie zo kortzichtig is en alleen naar de aanschafprijs kijkt meet zichzelf in de maling.

Op termijn is deze AMD duurder, dat is gewoon een feit. Idle cijfers zijn leuk hoor, maar je koopt niet zo'n systeem op in idle te draaien, nietwaar? Staat hij vaak te idle'n, moet je je serious af gaan vragen of je niet beter hybernate kan inzetten.

• mitsumark
Als hij de energierekening niet betaalt, boeit het niet zoveel als deze een paar tientjes per jaar hoger uitvalt.
Tijdens hybernate kun je niet internetten, muziek luisteren, filmpjes bekijken, allemaal processen waarbij de processor nagenoeg niks te doen heeft (dat heb ik je al eens eerder gezegd).

Toen hij kwa prijs tussen i5 en i7 zat was de prijs een issue, nu imo niet meer.

Er zijn nu al games die 6-8 cores/threads gebruiken, multithreading is de trend en tegenwoordig zeggen dat games niet meer dan 2-4 cores/threads gebruiken is simpelweg achterhaald (al zijn er inderdaad nog 'nieuwe' games waarbij dit nog opgaat).

Verwijderd

Topicstarter
Hey boys and girls,

ik heb idd onderzoek gedaan naar de i5 tegenover de 8150,
en mijn probleem is een beetje dat ik een moederbord heb "gekregen" die voor de AM3+ (bulldozer) is.

mijn vraag is of het verstandig is om die om te switchen naar een 1155 socket en dan een i5 3750 erop te knallen.

op dit moment heb ik de Corsair Vengeance 16gb ddr3 1600mhz quad kit en een Asrock 990FX mobo.<--
Het gekregen mobotje.

ik heb nu een Scythe Mugen 3 (TCGH edition) en een Aerocool vs-3 Advance pc case.
met wat hierboven staat sta ik voor een dilemma.

mobo omswitchen voor een i5 compatible one of doorgaan en een bulldozer kopen.
ik ben niet van plan de overclocken en ben een "casual" gamer.

Graag zoek ik hier advies over omdat ik het echt niet meer zeker weet i.v.m toekomst.

Groetjes en bedankjes naar de mensen die me hier hebben geholpen met Cooling en RML's.

Camacha , eL-JaY en Bolletje (Moderator).

SneakyGamer.

EDIT: als iemand de 990FX over wil kopen of wil ruilen tegen een 1155 socket mobo DM mij .
Dit is GEEN verkoop praatje ofzo maar gewoon een vraag.

@ .pointer : sorry als ik je advies niet kon waarderen in het begin van mijn post , dat omdat ik niet genoeg onderzoek had gedaan naar eventuele voordelen van de intel i5 vs de bulldozer.

@ Camacha : Keep it coming dude , ur awesome. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 15:45 ]

• Inrage
Als je het mobo al hebt dan is je keuze ineens gemaakt natuurlijk. Zo'n prijs verschil ga je er met het verschil in energie kost niet uithalen :)

Doe dan maar een Bulldozer !

Verwijderd

Als je het moederbord al hebt liggen zou ik inderdaad fijn voor een AMD gaan. Welk moederbord heb je specifiek?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

mitsumark schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:18:
Als hij de energierekening niet betaalt, boeit het niet zoveel als deze een paar tientjes per jaar hoger uitvalt.
Dat het je niet boeit betekent nog niet dat het ineens goedkoper is. Je verschuift alleeen de kosten.
Tijdens hybernate kun je niet internetten, muziek luisteren, filmpjes bekijken, allemaal processen waarbij de processor nagenoeg niks te doen heeft (dat heb ik je al eens eerder gezegd).
En dat doe je ook de hele tijd. Verzin geen excuses please, heb ze allemaal gehoord. Hij vreet meer stroom, punt.
Toen hij kwa prijs tussen i5 en i7 zat was de prijs een issue, nu imo niet meer.
Dat mag ieder voor zichzelf bepalen.
Er zijn nu al games die 6-8 cores/threads gebruiken, multithreading is de trend en tegenwoordig zeggen dat games niet meer dan 2-4 cores/threads gebruiken is simpelweg achterhaald (al zijn er inderdaad nog 'nieuwe' games waarbij dit nog opgaat).
Ja, want die quadcores van intel zijn ook een flinke bottleneck :F

Buiten dat, de FX is geen true acht core. Het zijn nog steeds 4 modules, waar vooral de FPU onder te lijden heeft. Verwacht daarom ook geen wonderen meer op fps terrein.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 13-10-2012 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey boys and girls ,

Laat ik even alle twijfels enzo wegnemen.
ik heb niet zo heel veel experience met Overclocking en het in de puntjes weten wat een proc allemaal goed in is.

ik ben gewoon iemand die graag gamed en daarvoor deze setup heeft gekozen.
ja ik ben het met sommige mensen eens dat de i5 en i7 misschien "beter" zijn.

maar zoals ik volgens mij hier ergens heb gezegd "ik ben een casual gamer".
niet dat dat veel uitmaakt in de proc / mobo keuze maar ik hoef niet zo nodig een i5 of i7 helaas heb ik daar het geld niet voor (vandaar 1voor1 onderdelen kopen).

nogmaals ik waardeer jullie allemaal of jullie het nou eens of niet eens zijn met mijn keus , Madrox - Camacha - eL-JaY en de rest natuurlijk ook.

ik zocht hier naar advies en heb die gekregen zodat ik nu een betere keus en "knowledge" heb voor een eventuele volgende build.

Peace uit mede tweakers ,

SneakyGamer.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Madrox schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

Dat het je niet boeit betekent nog niet dat het ineens goedkoper is. Je verschuift alleeen de kosten.

[...]

En dat doe je ook de hele tijd. Verzin geen excuses please, heb ze allemaal gehoord. Hij vreet meer stroom, punt.
[...]
gaming kost nou eenmaal stroom.
maar ik ben eerlijk, nu ik wat charts heb opgezocht, was het toch wat erger dan ik dacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2011-12-14/perfwatt-euler3d_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2011-12-14/power-load.jpg

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 01:17:
Als je het moederbord al hebt liggen zou ik inderdaad fijn voor een AMD gaan. Welk moederbord heb je specifiek?
Heej Camacha , ik heb een Asrock 990FX Extreme 3.
Pagina: 1