Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 15:07
Beste medetweakers,

Recentelijk ben ik begonnen met het bij elkaar verzamelen van componenten voor een nieuw systeem.
Nu heb ik de volgende onderdelen:

Asrock Z68 extreme4 Gen 3
Intel i5 3570k
Corsair Vengeance 1866 mhz c9 stepping
Sapphire 7870 OC edition
Samsung 830 128 GB ssd
Seagate Barracuda 1 TB 7200 rpm 32 mb cache

Ik kon het moederbord heel goedkoop krijgen, de combinatie van z68 en ivy bridge komt misschien een beetje raar over, maar voor deze prijs kon ik het bord niet laten liggen.

Nu heb ik nog mijn voeding over uit mijn huidige systeem, het betreft een OCZ 600w StealthXStream die stamt uit 2010. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om deze voeding ook in het nieuwe systeem te gebruiken of toch maar voor een nieuwer model (en beter merk) gaan?

Ook zit ik me nog af te vragen om voor een aftermarket cooler te gaan aangezien de ivy bridge wel heet schijnen te worden of toch voor de stock cooler gaan. Ik ga de computer niet gebruiken voor videobewerking oid, gewoon voor af en toe gamen.

Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik een computer in elkaar ga zetten, is advies zeer welkom. :)

Specs van de voeding: http://www.ocztechnology....eam-power-supply-eol.html

Alvast bedankt!

Mvg,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:08

dimako_

Vogel

Die voeding past prima in bovenstaand systeem. modern zat en power zat.

Daarnaast zou ik wel voor een after market cooler gaan.
Ik zelf heb een corsair h50, water gekoelt. Is erg stel en koelt zeer goed.
Anders kijk eens naar bijv. de scythe mugen 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
Voeding is prima tenzij je betere efficiency wenst, stock cooler is prima, aftermarket van 20 euro is een mooi alternatief. Als je gaat overclocken kan je voor beter gaan maar zelfs dan kan die aftermarket van 20 euro het ook wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
Bedankt voor jullie reactie! Ik denk dat ik idd mijn huidige voeding ga behouden en dan wel een aftermarket cooler voor rond de 30 euro. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken, dat was ik nog even vergeten erbij te vermelden.

Als ik voor een aftermarket cooler ga is de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 voorlopig mijn eerste keus, ik ga me nog even verdiepen in de Scythe Mugen 3! Nogmaals bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
De scythe mugen 2 is beter dan de mugen 3, de goedkopere scythe mine 2 blijkt ongeveer hetzelfde of iets beters of net iets slechters te presteren liggende aan hoe en wat je de fans plaatst en of je er een of twee gebruikt.

[ Voor 75% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-10-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Post je setup eens hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Daar is iemand die iedereen helpt die echt veel weet over voedingen etc ;)

OCZ is nu niet echt bekend voor zijn prachtige voedingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
Ik heb het bericht daar gepost, dank voor je suggestie! :)
Pagina: 1