Ati 5870 Artifects (Pixels)

Pagina: 1
Acties:

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:09 ]

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
*Artifacts

Even een paar ideeën:
Verschijnen de artifacts ook op screenshots? Welke drivers draaide je daarvoor? Misschien wéér Windows installeren? Kan je de Videokaart uitproberen in een andere computer? Verschijnen ze ook bij games? Wat is de videokaart temperatuur? Kan het misschien aan je monitor of VGA/DVI kabel liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Edek op 05-10-2012 17:57 ]

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Heb je nog garantie? Ik had een zelfde soort probleem een jaar terug, ook met het feit dat als ik een stressprogramma draai de pixels weer weg zijn.

Heb me er dagen druk over gemaakt. Terug naar de winkel gebracht en 5 min later had ik al weer een nieuwe...

• Masvic
Masvic schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 03:43:
Beste Tweakers,

Het probleem is nu dat er gekleurde spikkeltjes over mijn scherm dansen, vooral als ik aan het internetten ben. Als ik aan het gamen ben in fullscreen gebeurd er niks, maar tijdens de loading screens komen er weer spikkeltjes die verdwijnen zodra ik weer kan spelen.

Het is gebeurd toen ik een ASUS monitor van een vriend voor het eerst op mijn pc aansloot, na een tijdje begon hij kuren te vertonen. Tegelijkertijd met het aansluiten van een monitor heb ik ook mijn draadloze internetkaart voor het eerst sinds jaren weer gebruikt.

De vriend van mij heeft de dag dat ik de monitor aansloot zijn pc weggebracht omdat hij ook problemen met zijn videokaart had. Kleurtjes die veranderen, blue screens op hoge resolutie...

Zou het mogelijk zijn dat de monitor voor problemen zorgt? Ik hoor graag van jullie, ik hoop dit mysterie snel op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Vic

What the fuck numero uno uit mijn electronische geschiedenis. Ik run GPUtool, check voor stabiliteit, en de puntjes zijn weg, zolang ik maar blijf checken voor stabliteit. Als ik GPUtool afsluit komen de beeldverleukertjes weer terug. Iemand ENIG idee? Ik in ieder geval niet!

Zou het kunnen dat een kapotte HDMI kabel mijn videokaart gesloopt heeft?

http://img577.imageshack....wscrnshot081611133918.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/7082/wtfwn.jpg

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:09 ]

• Masvic
Ati Radeon HD6770 probleem! Lees vooral dit topic even door, wellicht staat daar nog iets handigs voor je tussen maar bij mij heeft het niet geholpen!

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
De stipjes lijken alleen maar op bepaalde software elementen voor te komen, namelijk de bovenbalk en onderste zwarte balk :? Dan is het misschien de software.
Krijg je de stippen ook in je bios of als je een ander OS draait, Ubuntu misschien uitproberen?

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou in een situatie als dit in eerste instantie een live-boot achtig OS laden vanaf een USB stick of iets dergelijks. Daarmee sluit je al direct OS en drivers uit. Het flashen van firmware kan eventueel ook. Toen ik zelf eerder een soortgelijk probleem had bleken het onstabiele VRM's op mn kaart te zijn. Deden het prima onder full load of juist extreem lage load, maar bij "deellast" kwam het tevoorschijn. Kwestie van kaart inruilen.

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Is je CPU overgeclocked?

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-01 12:33
Ik heb ook hetzelfde probleem met HDMI. Als ik bijvoorbeeld films kijk en dan voornamelijk donkere beelden krijg ik rode artifacts. Ik heb al heel wat dingen geprobeerd maar ben ook nog niet bij de oplossing.

ik heb een 6870 1GB.

[ Voor 5% gewijzigd door _FrostBite_ op 06-10-2012 17:51 ]

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:09 ]

Verwijderd

Gezien de artifacts lijkt het me een geheugenprobleem. Misschien dat er ergens een soldeerverbinding niet helemaal zuiver meer is en dat die door het uitzetten van een stressende (en dus warme) kaart weer op elkaar gedrukt wordt.

Het lijkt mij in ieder geval het begin van het einde.
Pagina: 1