Ati Radeon HD6770 probleem!

Pagina: 1
Acties:

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Beste Tweakers,

Het probleem is nu dat er gekleurde spikkeltjes over mijn scherm dansen, vooral als ik aan het internetten ben. Als ik aan het gamen ben in fullscreen gebeurd er niks, maar tijdens de loading screens komen er weer spikkeltjes die verdwijnen zodra ik weer kan spelen.

Het is gebeurd toen ik een ASUS monitor van een vriend voor het eerst op mijn pc aansloot, na een tijdje begon hij kuren te vertonen. Tegelijkertijd met het aansluiten van een monitor heb ik ook mijn draadloze internetkaart voor het eerst sinds jaren weer gebruikt.

De vriend van mij heeft de dag dat ik de monitor aansloot zijn pc weggebracht omdat hij ook problemen met zijn videokaart had. Kleurtjes die veranderen, blue screens op hoge resolutie...

Zou het mogelijk zijn dat de monitor voor problemen zorgt? Ik hoor graag van jullie, ik hoop dit mysterie snel op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Vic

What the fuck numero uno uit mijn electronische geschiedenis. Ik run GPUtool, check voor stabiliteit, en de puntjes zijn weg, zolang ik maar blijf checken voor stabliteit. Als ik GPUtool afsluit komen de beeldverleukertjes weer terug. Iemand ENIG idee? Ik in ieder geval niet!

Zou het kunnen dat een kapotte HDMI kabel mijn videokaart gesloopt heeft?

http://img577.imageshack....wscrnshot081611133918.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/7082/wtfwn.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door Masvic op 16-08-2011 13:43 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat de rest van je systeem uit? (Met name de voeding is belangrijk).

Daarnaast lijkt mij dit haast een temperatuursprobleem... Wat zijn je temps tijdens het gamen? (Kan je uitlezen met bijv GPU-Z)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Godver, 3 liter wodka? Dan gebeurt er wel wat meer dan blurrie vision!

Anyway, misschien een driver probleem. Hoe ziet je beeld er in windows uit?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Masvic
D4nger, antec tp-650 ligt erin, dus voeding zou toch geen probleem moeten zijn. M'n systeem ligt er al een paar maanden zo bij, nog geen problemen tot op heden. Temperatuur? Alles onder de 60 graden, gisteren nog nieuwe koelpasta op m'n cpu gesmeert. Videokaart draait op max 48 - alles onder stress.

M'n beeld in Windows ziet er goed uit Vegeta, raar is ook dat als ik alttab soms het probleem weg gaat. De blurryness lijkt op een erg extreme vorm van anti aliasing.

Setup:
Sapphire Radeon HD6770
Intel Core 2 Duo E6300
Antec TP650 voeding

[ Voor 7% gewijzigd door Masvic op 11-08-2011 05:10 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02 05:35
Heb je iets nieuws/update geinstalleerd? Lijkt bijna op een conflict of some kind. Drivers proberen opnieuw te installeren zou ik zeggen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Masvic,

Ik zou jou (en eigenlijk iedereen met een ATI kaart) willen adviseren de volgende driver te installeren van Von Modded: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=332395

Deze gast heeft een keiharde MS-DOS batch bij de driver install ingebakken die alle drivergevoelige software zoals DirectX en .Net geneuzel opnieuw installeert zodat het conflictvrij werkt. Ook is de driver gemod welke beter functioneert voor met name xfire opstellingen. Die heb jij dan weer niet, maar dat zou niks uit moeten maken. Ik wil je wel op het hart drukken de handleiding van de installatie goed te volgen die op de site en in de .rar staat.

Succes!

*EDIT*: Ik adviseer deze forumpage uit eigen ervaringen: Mijn 6850 CF draait nu schokvrij dankzij Von Modded.

[ Voor 8% gewijzigd door hosnor op 11-08-2011 15:56 ]

• Masvic
Heb de allernieuwste driver erop gezet, nog steeds hetzelfde gezeur. Ik heb de instelling Anti Aliasing naar Edge Detect, 12 samples gezet en nu is het probleem opgelost. Als ik hem weer op Wide Tent zet ziet het er weer blurry uit. Klinkt dit iemand bekend in de oren?

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Misschien moet je eerder gegeven advies eens opvolgen ;) Waarschijnlijk heeft Windows een update gedraaid die je Ati drivers helemaal vernaggeld heeft. Volg mijn link, draai de install (het zijn de 10.10e drivers dus das prima voor WoW en eigenlijk heel veel games) en kom dan maar eens terug als het nog niet gefixed is.

• Masvic
Ipv blurry vision is het probleem nu gekleurde spikkeltjes over mijn hele scherm, behalve als ik games in fullscreen speel - dan is er opeens niks aan de hand. Tijdens de loading screens - waar niks beweegt - zijn er echter weer wel spikkeltjes te zien.

• Masvic
@Hosnor - ik draai nog steeds op een gekraakte windows XP.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Masvic schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:31:
Heb de allernieuwste driver erop gezet, nog steeds hetzelfde gezeur. Ik heb de instelling Anti Aliasing naar Edge Detect, 12 samples gezet en nu is het probleem opgelost. Als ik hem weer op Wide Tent zet ziet het er weer blurry uit. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Zoek eens op google hoe wide tent eruit hoort te zien. Er zijn genoeg reviews van anti aliasing te vinden die laten zien waarom het blurry is. Met sommige spellen kan je inderdaad artifacts krijgen als je via de driver anti aliasing op een bepaalde setting forceerd.

Ik zou de anti aliasing gewoon in het spel zelf aanzetten als dat mogenlijk is en anders edge detect + adaptive antialiasing. Let er wel op dat dit met sommige spellen erg zwaar kan zijn voor de videokaart :P.

Je kan ook MLAA aanvinken, dit is met elk spel mogelijk maar kan ook voor vervormde tekst zorgen en lichte blur.

• Masvic
anti-aliasing is disabled, maar werkt nog steeds niet naar behoren. De spikkeltjes zijn overigens pas gekomen nadat ik na jaren weer gebruik van een draadloze netwerkkaart ben gaan maken. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Masvic schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 03:00:
anti-aliasing is disabled, maar werkt nog steeds niet naar behoren. De spikkeltjes zijn overigens pas gekomen nadat ik na jaren weer gebruik van een draadloze netwerkkaart ben gaan maken. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Test het zou ik zeggen, haal hem er uit.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:17
Ik zou het eigenlijk wel grappig vinden als we hier te maken hebben met interferentie.

Is het toevallig zo dat de videokaart en de netwerkkaart fysiek dichtbij elkaar zijn geplaatst? Of is het misschien zo dat in verband met kabelmanagement de LANkabel en videosignaal kabel gebroederlijk samengebonden zijn???

In ieder geval zou ik je willen aanraden eens je videosignaal kabel te scheiden van je netwerkkabel; fysiek, dan wel met aluminiumfolie. Probeer ook eens (voor korte tijd) een isolerende laag aan te brengen tussen de netwerkkaart en je videokaart. Iets geleidends als alufolie kan ik je afraden; met zo'n antistatisch hardwarezakje met daarin een folietje alu ben je altijd van succes verzekerd :)

Kun je trouwens ook even specificeren of je een analoge of digitale videosignaal kabel gebruikt? (gezien de spikkeltjes gok ik digitaal zoals DVI-D, HDMI of DV)....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Masvic
HDMI kabel, Helix: Ze liggen PRECIES boven elkaar. Ik ga het morgen proberen.

• Masvic
Okey. Ik ben van monitor verwisseld: De problemen bleven present. Ik heb m'n draadloze internetkaart eruit gehaald, de spikkeltjes bleven mijn desktop opleuken. Heeft iemand nog andere ideeën?

PS: Ik draai op een gecrackte oudere versie van windows xp. Morgen gooi ik er een nieuwe op.
Pagina: 1