Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-04 20:36
Goeden middag,

wil ergens komende dagen klein logo graveren in mijn plexi window. dit zal mijn eerste keer worden graag zou ik wat tips krijgen waar ik op moet letten.

ik heb 2 mm dik plexi en ga graveren met een dremel.

ik lees op internet dat het plexi weg smelt etc etc. is dit echt zo erg ook als je stukje voor stukje doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382171

smelten doet het niet hoor !

gewoon rustig aan en niet te hard drukken!

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06-2024

Hukkel80

Dutch Lion Customising

2mm is vrij dun. Als je te hard duwt krijg je een scheur. En te lang op een plek ga je er doorheen.

Gewoon proberen, dat is het enige dat je kunt doen.

En wel een veiligheidsbril op doen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 382171 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:06:
smelten doet het niet hoor !

gewoon rustig aan en niet te hard drukken!

succes
Precies.

Als je het erg snel wil doen en je gaat hard drukken terwijl de boor snel draait, dan smelt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 09:37
hij doet dit niet met een boor neem ik aan? Er zijn speciale graveer tools voor dremels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noudi93 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:24:
hij doet dit niet met een boor neem ik aan? Er zijn speciale graveer tools voor dremels
Ik bedoel de boor/tool van de dremel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
zie onder staande foto ben naar de bouwmarkt gegaan en heb van de onderstaande foto nummertje 5 en dna het bolletje mee gekregen voor het graveer werk op het plexi. gaat het daarmee lukken of is dat totaal verkeerd gereedschap

vandaag ook stuk plexi gehaald 75*50 en 3mm dik dacht haal maar flink stuk kan ik eerst flink oefenen voor ik op me window begin
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/870/28481ky4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door risc16 op 05-10-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Zo, genoeg oefen materiaal :)

Vergeet niet je patroon of logo af te plakken op het plexi, daarna is er echt geen kunst aan. Niet hard drukken en probeer het een gelijke kite mee te geven. Mooi is ook om het in spiegelbeeld te doen zodat de gegraveerde kant aan de binnenkant van je case belandt.

Succes!!

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
bedankt voor dat spiegel beeld tip zou daar de eerste keer totaal niet aan gedacht hebben. me side pannel me gehele plexi plaat licht bij de gene die het side pannel eruit gaat laseren dus kan momenteel nog niks doen nagels bijtend wachten tot alles terug is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Misschien een tip om even op een ander stukje plexi te oefenen.. Beetje zonde als je je perfect-op-maat-gelaserde-plexiglas verpest omdat je even uitschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
nee inderdaad daarom licht alles nu bij me peet oom die doet het voor me en als die er klaar mee is blijft er genoeg (rest afval) over om te oefenen express rekening mee gehouden bij het aanschaffen van het plexi glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nef
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

Nef

Ideaal! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
Nu heb ik laatst gelezen dat je beter met diamand-stiftjes kan graveren dan met de graveer-stiften; iemand daar ervaring mee??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
haal ergens een plaat plexie zelfde dikte en ga proberen zou ik zeggen.

eigen ervaring is je resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 14:55

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik zou persoonlijk zoeken naar een plek waar ze een zandstraal hebben. Je logo printen op sticker-papier en uitsnijden, daarna even met de zandstraal eroverheen en mooier kun je het niet krijgen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
dankje voor de reactie domino. maar een plaat plexi kost 12.50 als ik het niet mooi vind haal ik een nieuw plaat en laat ik het meschien alsnog doen op de manier dat je zegt eerst dit is uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kroegtijger schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:02:
Nu heb ik laatst gelezen dat je beter met diamand-stiftjes kan graveren dan met de graveer-stiften; iemand daar ervaring mee??
Voor glas of RVS wel, maar voor plexi maakt het allemaal niet zoveel uit, alleen de structuur varieert wat. De kleine hardmetalen balletjes kunnen ook handig zijn, maar willen zich nog wel eens plots vasthappen als je niet oppast, even oefenen :) Diep graveren hoef je niet, gewoon een lichte druk en de lijn meerdere malen volgen voor en mooie matte laag.
Pagina: 1