Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Y580 videokaart wisselen

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
Hallo,

Ik heb momenteel een Lenovo Y580 772CMH in de bestelling staan. Nu vroeg ik mij af in hoeverre met deze laptop het mogelijk is om onderdelen te vervangen.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de GPU te vervangen of is deze direct geïntegreerd op het moederbord ?
Ik neem aan dat de CPU wel vervangen kan worden ? zit er verder in deze laptop een PCI slot ?

is er geen document waar al deze informmatie in staat ? ik heb tot nu toe alleen deze gevonden :
http://download.lenovo.co...tion_mar_2012_english.pdf

alvast bedankt,

Peter

[ Voor 13% gewijzigd door pwghost op 05-10-2012 14:33 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Volgens mij staat alle informatie in dat document, wat mis je dan nog? Er staat duidelijk dat er een pci express mini card in kan (wifi/tv) en je kunt volgens jouw document zo'n beetje alles vervangen behalve de videokaart.. Dus dat kan niet.

We do what we must because we can.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
ResuCigam schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:39:
Volgens mij staat alle informatie in dat document, wat mis je dan nog? Er staat duidelijk dat er een pci express mini card in kan (wifi/tv) en je kunt volgens jouw document zo'n beetje alles vervangen behalve de videokaart.. Dus dat kan niet.
Als dat er duidelijk in staat vind ik het wel een beetje zwak van TS.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

GPU vervangen kan enkel als het een MXM module betreft. Maar vervangingen zijn vaak zo prijzig dat het eerder loont een nieuwe laptop aan te schaffen dan nog aan de oude te gaan sleutelen.

zie hieronder

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 05-10-2012 14:47 ]

-_-

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Waarom stel je die vraag niet gewoon in het bestaande draadje voor die Lenovo? Je hebt er nota bene 3 dagen geleden nog in gepost. Of in de thread die je eerder hebt geopend
eL_Jay schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Ik vind zelf niet dat je er mensen hard op moet beoordelen, maar kijk zijn post-history eens: bijna alleen maar threads geopend en veel gesloten spul...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• pwghost
ResuCigam schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:39:
bedankt voor de reactie. ik was er al bang voor ik zie net ook dat ik het document een beetje heel erg verkeerd gelezen heb |:( maar die pci expres is dus alleen voor een wifi/tv tuner te gebruiken verder niet ?

groet,
Peter

• LiquidT_NL
pwghost schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

bedankt voor de reactie. ik was er al bang voor ik zie net ook dat ik het document een beetje heel erg verkeerd gelezen heb |:( maar die pci expres is dus alleen voor een wifi/tv tuner te gebruiken verder niet ?

groet,
Peter
Google is je vriend, zoek naar:
pci express mini card video card

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Mag ik vragen waar je hem in bestelling hebt staan aangezien hij bijna nergens meer te vinden is.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:45:
Waarom stel je die vraag niet gewoon in het bestaande draadje voor die Lenovo? Je hebt er nota bene 3 dagen geleden nog in gepost. Of in de thread die je eerder hebt geopend

[...]

Ik vind zelf niet dat je er mensen hard op moet beoordelen, maar kijk zijn post-history eens: bijna alleen maar threads geopend en veel gesloten spul...
Indien een TS een bron aandraagt waarin duidelijk (dit is natuurlijk een discutabel punt, zeker gezien het vaak moeilijke jargon van de hier besproken onderwerpen) het antwoord op zijn vraag staat dan vind ik het persoonlijk zwak als een TS zelf zijn aangedragen bronnen niet leest.
( ik impliceer overigens niet dat dat hier het geval ismaar geef aan dat wanneer dat wel het geval is, dat ik het niet vind getuigen van enige vorm van motivatie)

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 05-10-2012 14:51 ]

• pwghost
eL_Jay schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

weetje ik vind het een beetje zwak om zo te reageren mischien zit er wel een rede achter dat ik het toevallig verkeerd gelezen heb. wat is dat toch met die mentaliteit hier .... |:( ik heb dat gelezen en op internet gezocht ik kwam niet op een eenduidig antwoord dus dan mag ik hier toch die vraag stellen :?
Google is je vriend, zoek naar:
pci express mini card video card
op deze zoektermen heb ik nog niet gezocht zal het even doen ;-)
edit : heb gezocht het is wel mogelijk dus maar niet pratisch.... en je hebt dan ook geen wifi kaart meer.
Mag ik vragen waar je hem in bestelling hebt staan aangezien hij bijna nergens meer te vinden is
ik heb deze laptop bij otto.nl in de order staan. het geld kunnen ze nu eindelijk zien. nu wachten of de laptop geleverd wordt. echter ik raad het ten zeerste af om daar deze laptop te bestellen.
Indien een TS een bron aandraagt waarin duidelijk (dit is natuurlijk een discutabel punt) het antwoord op zijn vraag staat dan vind ik het persoonlijk zwak als een TS zelf zijn aangedragen bronnen niet leest.
( ik impliceer overigens niet dat dat hier het geval ismaar geef aan dat wanneer dat wel het geval is, dat ik het niet vind getuigen van enige vorm van motivatie)
ik wil wel even alle bronnen aandragen hoor, geen probleem. beetje jammer dat het weer zo'n nietes welles spelletje word hier in het topic terwijl dat helemaal mijn intenstie niet is :(

[ Voor 8% gewijzigd door pwghost op 05-10-2012 15:00 ]

• LiquidT_NL
pwghost schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

wat is dat toch met die mentaliteit hier .... |:(
Dat zijn de regels hier ;) Fijn dat je met de juiste duwtjes alsnog het antwoord hebt gevonden. Toch, probeer dit soort "simpelere" vragen te houden in het algemene topic, of anders in je eigen bestaande topic als die er is.

• pwghost
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:12:
[...]

Dat zijn de regels hier ;) Fijn dat je met de juiste duwtjes alsnog het antwoord hebt gevonden. Toch, probeer dit soort "simpelere" vragen te houden in het algemene topic, of anders in je eigen bestaande topic als die er is.
jah ik heb het inderdaad gevonden nu ! iedergeval bedankt voor de reacties ik heb er wel wat van geleerd;)
betreft de regels houd ik zelf altijd in gedachte eerst zelf zoeken dan pas vragen, en dat had ik dus gedaan.

dus als ik nu nog andere vragen heb (die zinnig zijn) kan ik in dit topic plaatsen?

over de vraag zoals ik het nu gelezen heb hier :
http://ideapad.it168.com/thread-2214921-1-1.html

kun je dus inprincipe alles vervangen binnnen deze laptop op de gpu na.
doordat er 2 pci express poorten in zitten kun je inprincipe zowel een extra videokaart als wifikaart maar zover ik het nu gelezen heb is het duur en je behaald niet veel prestatiewinst.

mvg
peter

• LiquidT_NL
Precies. Ik geloof dan ook dat zolang er geen alternatief komt, je ook nooit een laptop moet kopen voor de upgrade.

Pagina: 1